Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32 - HOTOVO
Pustil jsem se do této Liazky, je to můj první model od RW, tak uvidíme, jak to v mém podání dopadne. Rozhodl jsem se pro šedou verzi kabiny a černý nárazník tak, jaké je provedení modelu na obálce:
Zatím mám hotový rám. Lepilo se to výborně, vše sedí jak má. Na řadě je přední nárazník a ten je, jak je všeobecně známo, jaksi trochu mimo proporce. Rozhodl jsem se, že se ho pokusím vytvořit úplně nový, vycházet budu z toho stávajícího a upravím ho podle fotografií ze skutečného vozu.
To je zatím vše.
Zatím mám hotový rám. Lepilo se to výborně, vše sedí jak má. Na řadě je přední nárazník a ten je, jak je všeobecně známo, jaksi trochu mimo proporce. Rozhodl jsem se, že se ho pokusím vytvořit úplně nový, vycházet budu z toho stávajícího a upravím ho podle fotografií ze skutečného vozu.
To je zatím vše.
Naposledy upravil(a) Venca 21 dne ned 10.1.2016 17:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Takže nárazník:
Inspiroval jsem se sousedním vláknem, kde tuto Liazku stavěl Lukáš a půjčil jsem si z něho fotky porovnávající model a skutečný vůz. Z toho jsem vycházel při úpravě nárazníku. Porovnával jsem proporce na skutečném voze a došel jsem k závěru, že nárazník, respektive jeho rovná střední část není příliš vysoká, jak se to původně jevilo, ale v prostoru světel nad a pod prolisem, ve kterém je světlomet, je velmi úzká část (naznačil jsem ji fialovými čarami), která na modelu dělá cca 0,5 mm. I tento nepatrný chybějící kousek způsobil na původním modelu příliš vysoký prostor prolisu u světel. Proto jsem se rozhodl ho tam vytvořit a tím pádem je čelní část nárazníku z jednoho kusu, nikoli ze tří, jak je tomu u původního modelu. O tuto část (2x 0,5 mm) jsem snížil prolis u světlometu a zároveň jsem upravil jeho tvar - zaoblení na krajích je výraznější.
Dále jsem celý nárazník rozšířil o 4 mm (Lukáš psal, že ho natáhl o 2mm a že by to ještě trochu sneslo, tak jsem ještě na každou stranu 1 mm přidal). Světla byla původně moc blízko u sebe, což demonstruji na fotce morými čarami. Tento nedostatek se vyřešil právě rozšířením nárazníku v prostroru mezi světly.
Přední maska je opravdu vyšší, než ve skutečnosti, ale její úprava v podstatě není možná bez přebarvení celého modelu, jak též psal Lukáš, proto ji nechám tak jak je a pouze jsem o 2 mm rozšířil nápis LIAZ při zachování výšky, čímž celý nápis dostal správné proporce. Opět jsem vycházel z porovnávacích fotografií a rozdíl jsem vyznačil červeným a žlutým obdélníkem, které jsou vůči sobě ve stejném poměru a ukazují, že ve skutečnosti je nápis o trochu delší.
Náhledy na pomocné foto a na finální verzi upravených dílů nárazníku:
Světlomety jsem udělal podle mého standardu, který používám na svých modelech autobusů - použil jsem rastr z fotky skutečného světla. Mě se to tak prostě líbí víc, než zasklené paraboly.
Hotový nárazník - snad je to trošku víc LIAZ, než ten původní
Osazení nárazníku na rám, které se tu také řešilo a došlo se k závěru, že je třeba ho předsadit více dopředu, budu řešit až po dokončení kabiny. Pravděpodobně budu muset odpárat z rámu díl 2c (tažný úchyt) a podložit jej odpovídajícím způsobem, aby nebyl v nárazníku moc utopený. Na to je ale ještě spoustu času.
Inspiroval jsem se sousedním vláknem, kde tuto Liazku stavěl Lukáš a půjčil jsem si z něho fotky porovnávající model a skutečný vůz. Z toho jsem vycházel při úpravě nárazníku. Porovnával jsem proporce na skutečném voze a došel jsem k závěru, že nárazník, respektive jeho rovná střední část není příliš vysoká, jak se to původně jevilo, ale v prostoru světel nad a pod prolisem, ve kterém je světlomet, je velmi úzká část (naznačil jsem ji fialovými čarami), která na modelu dělá cca 0,5 mm. I tento nepatrný chybějící kousek způsobil na původním modelu příliš vysoký prostor prolisu u světel. Proto jsem se rozhodl ho tam vytvořit a tím pádem je čelní část nárazníku z jednoho kusu, nikoli ze tří, jak je tomu u původního modelu. O tuto část (2x 0,5 mm) jsem snížil prolis u světlometu a zároveň jsem upravil jeho tvar - zaoblení na krajích je výraznější.
Dále jsem celý nárazník rozšířil o 4 mm (Lukáš psal, že ho natáhl o 2mm a že by to ještě trochu sneslo, tak jsem ještě na každou stranu 1 mm přidal). Světla byla původně moc blízko u sebe, což demonstruji na fotce morými čarami. Tento nedostatek se vyřešil právě rozšířením nárazníku v prostroru mezi světly.
Přední maska je opravdu vyšší, než ve skutečnosti, ale její úprava v podstatě není možná bez přebarvení celého modelu, jak též psal Lukáš, proto ji nechám tak jak je a pouze jsem o 2 mm rozšířil nápis LIAZ při zachování výšky, čímž celý nápis dostal správné proporce. Opět jsem vycházel z porovnávacích fotografií a rozdíl jsem vyznačil červeným a žlutým obdélníkem, které jsou vůči sobě ve stejném poměru a ukazují, že ve skutečnosti je nápis o trochu delší.
Náhledy na pomocné foto a na finální verzi upravených dílů nárazníku:
Světlomety jsem udělal podle mého standardu, který používám na svých modelech autobusů - použil jsem rastr z fotky skutečného světla. Mě se to tak prostě líbí víc, než zasklené paraboly.
Hotový nárazník - snad je to trošku víc LIAZ, než ten původní
Osazení nárazníku na rám, které se tu také řešilo a došlo se k závěru, že je třeba ho předsadit více dopředu, budu řešit až po dokončení kabiny. Pravděpodobně budu muset odpárat z rámu díl 2c (tažný úchyt) a podložit jej odpovídajícím způsobem, aby nebyl v nárazníku moc utopený. Na to je ale ještě spoustu času.
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Nárazník je moc pěkný, osazení opravdu nepůjde dřív než s kabinou. Nárazník přestavbu opravdu potřebuje.
Stavby s použitím vlastního mozku jsou pro mne atraktivní. Těším se na výsledek a sleduji.
Stavby s použitím vlastního mozku jsou pro mne atraktivní. Těším se na výsledek a sleduji.
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Pěkně ti to po úpravách prokouklo. Já jsem si toho, co označuješ fialovými čarami, také všiml, jen jsem bohužel jaksi úplně nedocenil, jaký vliv by to na kukuč mělo.
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Hmm, dobře jedeš. Tu černou masku bych ale snížil.
S těmi světly souhlasím, nákladní auta čiré světla nemívají.
S těmi světly souhlasím, nákladní auta čiré světla nemívají.
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Zdravím,
zjistil jsem zajímavou věc. Ta maska je kupodivu skoro dobře. To, že ji všichni vnímáme jako vyšší, než má být, je OPTICKÝ KLAM!
Nedalo mi to a zkusil jsem si v Corelu porovnat velikost masky skutečného vozu a modelu a rozdíl výšky na modelu je cca 0,5 mm, tedy v podstatě zanedbatelný. Myslím, že tento optický klam je zčásti způsoben i neodpovídající délkou nárazníku, který je opravdu kratší, než má být a to má vliv na celkové vnímání jednotlivých proporcí. Zkusil jsem zakrýt na fotkách nárazník a najednou se proporce masky jeví trochu jinak:
Oranžová plocha, znázorňující obrys masky je proporčně naprosto totožná. Rozdíl mezi skutečným vozem a modelem je nepatrná černá linie ve spodní části masky:
Tady jsem na model místo oranžové plochy použil výřez masky ze skutečného vozu:
Zde je stejný náhled, jen jsem vyretušoval "vykukující" část původní masky na modelu:
A nakonec ještě totéž, ale komplet i s nárazníkem:
Vidíte, že i při stejné velikosti masky je její vnímání naším mozkem různé při různém způsobu zobrazení.
Shrnutí: Maska na modelu je vyšší oproti reálu o cca 0,5 mm. I díky tomuto nepatrnému rozdílu se nám možná jeví podstatně vyšší, než tomu skutečně je, částečně je to způsobeno optickým klamem. Otázka: Má smysl toto řešit a pokoušet se o nápravu v podobě snížení masky o 0,5 mm?
zjistil jsem zajímavou věc. Ta maska je kupodivu skoro dobře. To, že ji všichni vnímáme jako vyšší, než má být, je OPTICKÝ KLAM!
Nedalo mi to a zkusil jsem si v Corelu porovnat velikost masky skutečného vozu a modelu a rozdíl výšky na modelu je cca 0,5 mm, tedy v podstatě zanedbatelný. Myslím, že tento optický klam je zčásti způsoben i neodpovídající délkou nárazníku, který je opravdu kratší, než má být a to má vliv na celkové vnímání jednotlivých proporcí. Zkusil jsem zakrýt na fotkách nárazník a najednou se proporce masky jeví trochu jinak:
Oranžová plocha, znázorňující obrys masky je proporčně naprosto totožná. Rozdíl mezi skutečným vozem a modelem je nepatrná černá linie ve spodní části masky:
Tady jsem na model místo oranžové plochy použil výřez masky ze skutečného vozu:
Zde je stejný náhled, jen jsem vyretušoval "vykukující" část původní masky na modelu:
A nakonec ještě totéž, ale komplet i s nárazníkem:
Vidíte, že i při stejné velikosti masky je její vnímání naším mozkem různé při různém způsobu zobrazení.
Shrnutí: Maska na modelu je vyšší oproti reálu o cca 0,5 mm. I díky tomuto nepatrnému rozdílu se nám možná jeví podstatně vyšší, než tomu skutečně je, částečně je to způsobeno optickým klamem. Otázka: Má smysl toto řešit a pokoušet se o nápravu v podobě snížení masky o 0,5 mm?
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Uff, hodně dobrý rozbor.
V tomto případě to opravdu nemá smysl řešit. Těším se, kam to potáhneš dál.
V tomto případě to opravdu nemá smysl řešit. Těším se, kam to potáhneš dál.
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Dle mě to smysl má. Pokud bys použil tu masku z fotky, dostaneš tam i ty díry v masce, které doktor zapomněl nakreslit maska ve skutečnosti taky není přísně obdélníková s kulatýma rohama, ale lehce trapezoidní.
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Ahoj Venco, u Tebe jako machra na tisk z fotek bych zkusil vytisknout v měřítku masku z fotky, vyřerzat vzduch a přelepit přes model. Zvýšíš tím plastičnost a síla přelepené masky by trochu zakryla tu spodní linku co je najakoby navíc. Mohlo by to pak působit reálněji a o trošku nižší.
Hezký večer
Hezký večer
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Plánuju, že to tak nějak udělám.
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Vypadá to, že se flákám, ale něco málo jsem postupně udělal. Zatím toho není tolik, abych to tady mohl nějak výrazněji obohatit obrázky. Ale nyní si budu muset dát na nějakou dobu nucenou pauzičku - bilance: Asi hektolitr krve, 9 stehů a pracovní neschopnost. Jo a nestalo se to při modelaření, ale v práci, shodou náhod odlamovacím nožem
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Auuu, fuj to muselo být hnusný
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Jasné, ono na papírech z pojišťovny asi vypadá líp pracovní úraz než modelaření
Samozřejmě přeju brzké zahojení a nezakrvácené dílky
Samozřejmě přeju brzké zahojení a nezakrvácené dílky
Re: Liaz 150.261 / Ripper Works / 1:32
Já myslím, že to lenost nebude, ale prokrastinace. Viz: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultur ... ivni-lide/" onclick="window.open(this.href);return false;