Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát 31.8.2012 21:24
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Korba se povedla, obdivuji tu čistotu.
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Během tohoto týdne se mi povedlo pokročit mílovými kroky vpřed a zpátky ni krok .
Dobastlil jsem konečně kabinu - na druhý pokus, z nové šmikajdy :
Za ty měsíce, co se tato stavba táhne, se mi už nahromadilo více hotových podsestav:
Tak jsem se pustil do částečné kompletace, aby to už vypadalo trochu pozitivněji, než jako hromada harampádí :
Ještě jsem na sucho přiložil korbu:
Pár postřehů pro budoucí lepiče tohoto modelu:
1) Rozhodně je dobré počkat s nalepením držáku pístu (díl 178) do rámu až do okamžiku ustavování korby na rám, protože držák bude zjevně v poněkud jiné pozici, než je naznačeno přímo na rámu. Tento postup je v rozporu s návodem ve vystřihovánce. Podle návodu by se držák měl nalepit hned při dokončování podvozku. Sice už to pak nebude tak snadné, jako lepit ho do samostatného rámu, ale jestli jste si někdy hráli s ježkem v kleci či jinými podobnými hlavolamy, tak ho tam dostanete. Vyzkoušel jsem to na sucho a jde to.
2) Nárazník je lepší nalepit nejprve na kabinu (pomocí pantů 123), pak kabinu posadit na kryt motoru 137 přilepený na rámu a celkově vycentrovat vůči rámu, a teprve pak nárazník přilepit k rámu. Jinak se vám velmi pravděpodobně stane, že kabina nebude úplně přesně vycentrovaná vůči nárazníku. Já jsem kvůli tomu nárazník odřezával od rámu. Ta excentricita sice nebyla kdovíjak velká, ale mně se to prostě nelíbilo, tak jsem přistoupil k amputaci a následně k uvedenému postupu lepení.
Někdy příště...
Dobastlil jsem konečně kabinu - na druhý pokus, z nové šmikajdy :
Za ty měsíce, co se tato stavba táhne, se mi už nahromadilo více hotových podsestav:
Tak jsem se pustil do částečné kompletace, aby to už vypadalo trochu pozitivněji, než jako hromada harampádí :
Ještě jsem na sucho přiložil korbu:
Pár postřehů pro budoucí lepiče tohoto modelu:
1) Rozhodně je dobré počkat s nalepením držáku pístu (díl 178) do rámu až do okamžiku ustavování korby na rám, protože držák bude zjevně v poněkud jiné pozici, než je naznačeno přímo na rámu. Tento postup je v rozporu s návodem ve vystřihovánce. Podle návodu by se držák měl nalepit hned při dokončování podvozku. Sice už to pak nebude tak snadné, jako lepit ho do samostatného rámu, ale jestli jste si někdy hráli s ježkem v kleci či jinými podobnými hlavolamy, tak ho tam dostanete. Vyzkoušel jsem to na sucho a jde to.
2) Nárazník je lepší nalepit nejprve na kabinu (pomocí pantů 123), pak kabinu posadit na kryt motoru 137 přilepený na rámu a celkově vycentrovat vůči rámu, a teprve pak nárazník přilepit k rámu. Jinak se vám velmi pravděpodobně stane, že kabina nebude úplně přesně vycentrovaná vůči nárazníku. Já jsem kvůli tomu nárazník odřezával od rámu. Ta excentricita sice nebyla kdovíjak velká, ale mně se to prostě nelíbilo, tak jsem přistoupil k amputaci a následně k uvedenému postupu lepení.
Někdy příště...
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Slepil jsem hromadu drobností, jako schůdky, nádrž, výfuk, ...atd.:
...a připojil jsem to k celku:
Poslušně hlásím, že po dobu mého patlání se nic zvláštního nestalo. Tedy..., kromě malé nehody při lepení výfuku. Zasvinil jsem ho Herkulesem tak, že jsem ho raději slepil ještě jednou ze zbytků po Vaškovi-h.
Někdy příště...
...a připojil jsem to k celku:
Poslušně hlásím, že po dobu mého patlání se nic zvláštního nestalo. Tedy..., kromě malé nehody při lepení výfuku. Zasvinil jsem ho Herkulesem tak, že jsem ho raději slepil ještě jednou ze zbytků po Vaškovi-h.
Někdy příště...
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Ahoj modeláři. Mám malý problém. Potřeboval bych motorovou část tohoto modelu. Můj malý modelář (3) ji počárál velikonočnimi vajíčky. Moc díky. Radek.Imrich@seznam.cz
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Svátek práce jsem oslavil prací na modelu, takže mám hotovo. Hurá.
Zde je několik fotek za světla lamp:
Pokud zítra vyjde slunce, tak to vyfotím i za denního světla.
Ten podstavec pod přední nápravou je tam z důvodu, aby model stál v kýžené poloze nenaloženého vozidla. Kdyby tam nebyl, tak si Tatra dřepne na předek, jak kdyby byla poctivě přeložená. Nápravy jsem sice zalepil napevno v "nenaložené" poloze, nicméně jsem je ničím nevyztužil, což byla chyba. Model je poměrně těžký, protože jsem některé díly vyplnil kartonem (rám, korbu,...). Zadní nápravy kupodivu drží docela dobře i bez podpěry.
Zítra udělám nějaký lepší podstavec, menší a černý, aby nebyl tak nápadný.
To je vše přátelé. Přihlížejícím děkuji za návštěvnost, shovívavost a trpělivost.
Zde je několik fotek za světla lamp:
Pokud zítra vyjde slunce, tak to vyfotím i za denního světla.
Ten podstavec pod přední nápravou je tam z důvodu, aby model stál v kýžené poloze nenaloženého vozidla. Kdyby tam nebyl, tak si Tatra dřepne na předek, jak kdyby byla poctivě přeložená. Nápravy jsem sice zalepil napevno v "nenaložené" poloze, nicméně jsem je ničím nevyztužil, což byla chyba. Model je poměrně těžký, protože jsem některé díly vyplnil kartonem (rám, korbu,...). Zadní nápravy kupodivu drží docela dobře i bez podpěry.
Zítra udělám nějaký lepší podstavec, menší a černý, aby nebyl tak nápadný.
To je vše přátelé. Přihlížejícím děkuji za návštěvnost, shovívavost a trpělivost.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát 31.8.2012 21:24
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
Pěkná čistostavba, moc hezký, jenom škoda propadávajících se kol, jak píšeš. Z čeho je to lesklé na zrcátkách?
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
Díky. Zrcátka jsou ze zrcadlové samolepící tapety.
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
Vypadá to parádně, povedla se ti !
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
Ahoj,
těch kol je škoda. Jenom bych z té nerezky obtáhl i píst korby Jinak moc pěkně a čistě slepeno a gratuluju
A tu nápravu bych osobně neřešil podstavcem, ale vzepřel bych párátko od toho kloubu k rámu - natřeš na černo, skoro nepůjde vidět a účel splní. Kdysi jsem to tak řešil na AV 14, bohužel nemám foto..
těch kol je škoda. Jenom bych z té nerezky obtáhl i píst korby Jinak moc pěkně a čistě slepeno a gratuluju
A tu nápravu bych osobně neřešil podstavcem, ale vzepřel bych párátko od toho kloubu k rámu - natřeš na černo, skoro nepůjde vidět a účel splní. Kdysi jsem to tak řešil na AV 14, bohužel nemám foto..
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
@LexikCZ: Díky.
@Ričmonde, díky za radu s podepřením kloubu o rám. Přesně v takových okamžicích spatřuji užitečnost diskuzních fór, jako je toto. Je to jednoduché, ale člověka to v tu chvíli nenapadne.
Podepřel jsem to a je to o něco lepší, ale ne dokonalé. Asi tam stejně budu muset dát nějakou podpěru, protože gravitace je hrozná potvora. Časem by Tatra tak jako tak vypadala jak kachna, když uklouzne na ledě... Příští tatrovácké nápravy vyztužím ocelovým drátem ohnutým pod správným úhlem. To by mělo něco vydržet.
Takže nějaké ty obrázky s přírodním světlem:
Papírovým kreaturám ZDAR!
@Ričmonde, díky za radu s podepřením kloubu o rám. Přesně v takových okamžicích spatřuji užitečnost diskuzních fór, jako je toto. Je to jednoduché, ale člověka to v tu chvíli nenapadne.
Podepřel jsem to a je to o něco lepší, ale ne dokonalé. Asi tam stejně budu muset dát nějakou podpěru, protože gravitace je hrozná potvora. Časem by Tatra tak jako tak vypadala jak kachna, když uklouzne na ledě... Příští tatrovácké nápravy vyztužím ocelovým drátem ohnutým pod správným úhlem. To by mělo něco vydržet.
Takže nějaké ty obrázky s přírodním světlem:
Papírovým kreaturám ZDAR!
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
Hezké,milé,zelené.Líbí se mi to.
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
Pěkná čistá práce.