Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Dobrý večer všem,
jak jste si již dávno všimli, probíhají souběžně vydání Tater T 148 od různých vydavatelů. Já jsem dostal za úkol sestavit betu tahače T 148 NTt 6x6 ve zbarvení Benzina.
Foto předlohy převzato z tatraportal.sk
Technické údaje předlohy:
Tatra T-148 NTt 6x6 je třínápravový nákladní automobil pro tažení návěsů do maximální hmotnosti jízdní soupravy 37 000 kg a při zatížené točnici hmotností 10 000 kg. Pohání jej osvědčený čtyřtaktní vznětový motor Tatra T 2-928-1 o objemu 12667 cm3 a s výkonem 148,6 kW při 2 000 ot/min. Výkon motoru je trvale přenášen na obě zadní nápravy a také na vypínatelný náhon přední nápravy.
Technická data:
Motor – osmiválcový vidlicový vznětový T 2-928-1 E o výkonu 148,6 kW při 2 000 ot/min s rozvodem OHV, vrtání 120 mm, zdvih 140 mm
Délka: 6735 mm
Výška: 2440 mm
šířka: 2 500 mm
Rozvor 1. a 2. nápravy: 3690 mm
Rozvor 2. a 3. nápravy: 1320 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1966/1770 mm
Výška točnice nad vozovkou: 1270 mm
Stopový průměr zatáčení vnější/vnitřní: 17/10 m
Obrysový průměr zatáčení vnější: 18,5 m
Přední nájezdový úhel: 40 stupňů
Stoupání: 30°
Boční náklon: 25°
Brodivost: 0,8 m
Spotřeba paliva jízdní soupravy o hmotnosti 37 000 kg: 36 l/100 km
Objem palivové nádrže: 100 l
Zdroj: http://www.tatraportal.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Model - RW-35
Délka: 215 mm
Šířka: 80 mm
Výška: 85 mm
Tiskový rozsah: 5xB4
Počet dílů (cca): 660
Náhled modelu:
Celý projekt začal v dubnu 2012 testováním interiéru a kabiny Tatry 148. První pokus – oranžová kabina:
Pokus o slepení skončil u lepení obšívky, následovala kupa připomínek a nové kreslení.
Druhý pokus – modrá kabina:
Úspěch se dostavil, slepeno bez retuše a mohla se začít připravovat varianta podvozku.
V lednu 2013 jsem obdržel hotovou šmikajdu a šlo se na věc.
Začínáme klasicky nápravami:
Hotový podvozek:
Kol si nevšímejte, v době focení jsem ještě neměl TEOdezény a proto jsem použil jediná volná kola (T 815 6x6 Agro).
Po dokončení podvozku jsem neodolal a zkusmo nasadil modrou kabinu – začíná to připomínat T148.
Motor vcelku odpovídá své předloze – dovolil jsem si velikostní porovnání.
Motor namontován na podvozek.
Pokračování zítra …
jak jste si již dávno všimli, probíhají souběžně vydání Tater T 148 od různých vydavatelů. Já jsem dostal za úkol sestavit betu tahače T 148 NTt 6x6 ve zbarvení Benzina.
Foto předlohy převzato z tatraportal.sk
Technické údaje předlohy:
Tatra T-148 NTt 6x6 je třínápravový nákladní automobil pro tažení návěsů do maximální hmotnosti jízdní soupravy 37 000 kg a při zatížené točnici hmotností 10 000 kg. Pohání jej osvědčený čtyřtaktní vznětový motor Tatra T 2-928-1 o objemu 12667 cm3 a s výkonem 148,6 kW při 2 000 ot/min. Výkon motoru je trvale přenášen na obě zadní nápravy a také na vypínatelný náhon přední nápravy.
Technická data:
Motor – osmiválcový vidlicový vznětový T 2-928-1 E o výkonu 148,6 kW při 2 000 ot/min s rozvodem OHV, vrtání 120 mm, zdvih 140 mm
Délka: 6735 mm
Výška: 2440 mm
šířka: 2 500 mm
Rozvor 1. a 2. nápravy: 3690 mm
Rozvor 2. a 3. nápravy: 1320 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1966/1770 mm
Výška točnice nad vozovkou: 1270 mm
Stopový průměr zatáčení vnější/vnitřní: 17/10 m
Obrysový průměr zatáčení vnější: 18,5 m
Přední nájezdový úhel: 40 stupňů
Stoupání: 30°
Boční náklon: 25°
Brodivost: 0,8 m
Spotřeba paliva jízdní soupravy o hmotnosti 37 000 kg: 36 l/100 km
Objem palivové nádrže: 100 l
Zdroj: http://www.tatraportal.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Model - RW-35
Délka: 215 mm
Šířka: 80 mm
Výška: 85 mm
Tiskový rozsah: 5xB4
Počet dílů (cca): 660
Náhled modelu:
Celý projekt začal v dubnu 2012 testováním interiéru a kabiny Tatry 148. První pokus – oranžová kabina:
Pokus o slepení skončil u lepení obšívky, následovala kupa připomínek a nové kreslení.
Druhý pokus – modrá kabina:
Úspěch se dostavil, slepeno bez retuše a mohla se začít připravovat varianta podvozku.
V lednu 2013 jsem obdržel hotovou šmikajdu a šlo se na věc.
Začínáme klasicky nápravami:
Hotový podvozek:
Kol si nevšímejte, v době focení jsem ještě neměl TEOdezény a proto jsem použil jediná volná kola (T 815 6x6 Agro).
Po dokončení podvozku jsem neodolal a zkusmo nasadil modrou kabinu – začíná to připomínat T148.
Motor vcelku odpovídá své předloze – dovolil jsem si velikostní porovnání.
Motor namontován na podvozek.
Pokračování zítra …
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Dále jsem zpracoval kabinu – oproti návodu jsem celý postup lepení kabiny mírně poupravil:
1) sestavení spodní části kabiny - nelepíme k sobě šikmou část podlahy díly 14a a 14b
2) odřezání chlopní na dílu 14d retuš okolí okna nalepení oboustranné lepící pásky vyřezání okna a retuš hrany okna
3) přilepení dílu 14d k spodní části kabiny oblepení vnitřkem interiéru díl 14c přilepení šikmé části dílů 14a a 14b k sobě a nalepení podlahy kabiny díl 14e
3) sestavení dílů interiéru a nalepení vnitřní části čelního skla díl 17a, vlepení volantu, pedálů, řadící páky a sedaček
4) sestavení stropu kabiny včetně žeber držících/tvarujících střechu nalepení stropu do kabiny
5) vyřezání folie čelního a zadního skla kompletní zasklení kabiny nalepení obšívky – zadní díl, čelní sklo, střední díl dveří, střecha a poté celou kabinu uzavřít blatníky dle návodu
Záludnost ve stavbě kabiny spočívala v její bílé barvě, nákup chirurgických rukavic a bez nich na kabinu nesahat. Celou kabinu je nutné lepit opravdu pečlivě a dodržovat síly podlepení. Mě nakonec na jedné straně nesedla úplně obšívka bočních oken. Dalšímu betaři LC736 vše sedělo, takže chyba mých rukou…
Hotová kabina:
Dále jedeme dle návodu.
Samotná kapitola jsou kola – můj první model s tupláky. Je jich o něco víc a dezén je jemnější. Na radu TEA jsem celý dezén prolil zředěným Herkulesem, aby nedocházelo k jeho drobení. Jinak klasika pásky papíru dovnitř, nabombírovat a hotovo.
Hotová kola:
Podvozek zkusmo na kolech:
A zkouška kabiny nasucho na podvozku:
Pak už zbývaly zadní blatníky, rám nástavby, držák rezervy a drobnosti. Hadice jsou zhotoveny z olověného drátku.
1) sestavení spodní části kabiny - nelepíme k sobě šikmou část podlahy díly 14a a 14b
2) odřezání chlopní na dílu 14d retuš okolí okna nalepení oboustranné lepící pásky vyřezání okna a retuš hrany okna
3) přilepení dílu 14d k spodní části kabiny oblepení vnitřkem interiéru díl 14c přilepení šikmé části dílů 14a a 14b k sobě a nalepení podlahy kabiny díl 14e
3) sestavení dílů interiéru a nalepení vnitřní části čelního skla díl 17a, vlepení volantu, pedálů, řadící páky a sedaček
4) sestavení stropu kabiny včetně žeber držících/tvarujících střechu nalepení stropu do kabiny
5) vyřezání folie čelního a zadního skla kompletní zasklení kabiny nalepení obšívky – zadní díl, čelní sklo, střední díl dveří, střecha a poté celou kabinu uzavřít blatníky dle návodu
Záludnost ve stavbě kabiny spočívala v její bílé barvě, nákup chirurgických rukavic a bez nich na kabinu nesahat. Celou kabinu je nutné lepit opravdu pečlivě a dodržovat síly podlepení. Mě nakonec na jedné straně nesedla úplně obšívka bočních oken. Dalšímu betaři LC736 vše sedělo, takže chyba mých rukou…
Hotová kabina:
Dále jedeme dle návodu.
Samotná kapitola jsou kola – můj první model s tupláky. Je jich o něco víc a dezén je jemnější. Na radu TEA jsem celý dezén prolil zředěným Herkulesem, aby nedocházelo k jeho drobení. Jinak klasika pásky papíru dovnitř, nabombírovat a hotovo.
Hotová kola:
Podvozek zkusmo na kolech:
A zkouška kabiny nasucho na podvozku:
Pak už zbývaly zadní blatníky, rám nástavby, držák rezervy a drobnosti. Hadice jsou zhotoveny z olověného drátku.
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Koukám, že slepení kabiny je docela věda. Už aby vyšla nějaká pro mne atraktivnější verze a pustím se do toho taky.
Jinak moc pěkná práce. A pokud máš model ještě doma, tak bych prosil jednu akční fotku - celkový pohled s otevřenou kapotou
Jinak moc pěkná práce. A pokud máš model ještě doma, tak bych prosil jednu akční fotku - celkový pohled s otevřenou kapotou
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Tož dobré... Ale asi bych tak masivně nepodlepoval prolisy na haupně , ten prostřední bych protáhl až k masce a pokusil bych se co možná nejvíc zjemnit přechod .
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
A taky by mohlo být dobré , zkusit vypálit masku laserem..
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Takže Beta a při Betě poupraven postup lepení kabiny oproti návodu. Dá se to.tedy podle návodu slepit stejně pěkně?
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Lukáš - díky. Model bych měl dostat zpět o víkendu tak snad najdu čas to vyfotit.
Tomys - ano, postup byl upraven, ale pouze u třetí bílé kabiny. První dvě jsem lepil podle návodu - ano, jde to tak pěkně slepit i podle návodu. Úprava totiž spočívá pouze v přehození zasklení kabiny a nalepení kompletního stropu do kabiny. Podle mne je lepší lepit strop kabiny před zasklením, protože si prsty podhlídáš pozici stropu uvnitř kabiny. Pokud to máš zaskelené, prsty se pod strop nedostaneš. Nakonec nevím jestli to Honza ve vydané šmikajdě taky nepřehodil, psal jsem to jako návrh ke změně a finální výtisk ještě nemám.
Na druhou stranu bude asi záležet na každém staviteli jak se k lepení postaví, postupů je několik a šikovné české ruce dokáží zázraky...
JS
Tomys - ano, postup byl upraven, ale pouze u třetí bílé kabiny. První dvě jsem lepil podle návodu - ano, jde to tak pěkně slepit i podle návodu. Úprava totiž spočívá pouze v přehození zasklení kabiny a nalepení kompletního stropu do kabiny. Podle mne je lepší lepit strop kabiny před zasklením, protože si prsty podhlídáš pozici stropu uvnitř kabiny. Pokud to máš zaskelené, prsty se pod strop nedostaneš. Nakonec nevím jestli to Honza ve vydané šmikajdě taky nepřehodil, psal jsem to jako návrh ke změně a finální výtisk ještě nemám.
Na druhou stranu bude asi záležet na každém staviteli jak se k lepení postaví, postupů je několik a šikovné české ruce dokáží zázraky...
JS
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Dík za vysvětlení. Dobrá práce.
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Na tohle provedení jsem se moc těšil. Neví někdo, jaký je rozdíl mezi T 148 NTt a T 148 NT?
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
pan Tau - já si myslím, že vůbec žádný. V dílenské příruččce je popisován pouze typ T 148 NTt, takže u T 148 NT chybí dopsat malé "t" ... Ale možná mne odborníci opraví a rozšíří mé obzory.
JS
JS
Re: Tatra 148 NTt Benzina /RipperWorks/ 1:32 - betatest
NT je vozidlo bez namontované točnice - výrobce dodával takové provedení v situaci, kdy si chtěl zákazník či dodavatel finálního kompletu namontovat například točnici na vyšší zátěž. Takže všechny tahače, které opouštěly Kopřivnici v celku, by se měly značit NTt.
Jinak co se týká rozdílů mezi klasickým tahačem NTt a tímto benziňáckým, tak ty jsou popsány u popisu modelu...
Jinak co se týká rozdílů mezi klasickým tahačem NTt a tímto benziňáckým, tak ty jsou popsány u popisu modelu...