Právě je ned 18.11.2018 3:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 8.11.2018 20:21 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Příspěvky: 663
Bydliště: Šternberk
Zdravím modeláři,
chtěl bych vám představit model Pragy S5T-3 ze stáje vydavatelství RipperWorks.
Model představuje nákladní vůz Praga S5T-3, který Praga představila jako pokus o nahrazení vozy Praga V3S, pro civilní sektor pro značnou nehospodárnost. Tato pětitunka s označením S5T-3 se začala vyrábět 1.4.1966. Jedná se o třetí modernizaci S5T. Modernizace spočívala převážně ve změnách motoru a převodovky. Jiná byla i přední maska. Ve zkratce k předloze modelu.
Technická data předlohy:
Motor T 912-3
Pohotovostní hmotnost šasi s kabinou 4 000 kg
Pohotovostní hmotnost valníku 4 460 kg
Užitečná hmotnost 6 000 kg
Celková hmotnost 10 700 kg
Největší hmotnost přívěsu 8 000 kg
Rozvor náprav 4 090 mm
Rozchod kol vpředu 1 844 mm
Rozchod kol vzadu 1 650 mm
Největší délka 6 650 mm
Největší šířka 2 317 mm
Největší výška nezatíženého vozu 2 350 mm
Světlá výška 280 mm
Maximální stoupavost na silnici při plném zatížení 28,0 %
Maximální stoupavost na silnici s přívěsem 16,5 %
Nejvyšší rychlost 79 km/h
Spotřeba paliva plně zatíženého vozu 18,4 l /100 k

Nyní ke stavbě modelu:
Stavět tento model byla pro mně určitý výzva. Jedinou Pragu jsem začal kdysi a pořád jsou jen rám a nápravy, je to valník pod Pkgraphica. Takže zkušenosti s tímto typem vozu pražádné.
Podvozek modelu je propracovaný, motor též. Mudr. Bruthans si dal záležet, aby model vypadal opravdu dobře. Dle mého názoru se mu to povedlo.
Model lze postavit s interiérem kabiny řidiče, natáčecí přední náprava a lze nahlédnout pod kapotu a kouknout na motor.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Doufám, že se vám model bude líbit a samozřejmě stavět stejně dobře jako mě.
Čau. Vojta78


Naposledy upravil vojta78 dne čtv 8.11.2018 22:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 8.11.2018 20:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Příspěvky: 1359
Bydliště: Nymburk
Jak jsem již psal, krásná práce jak autora, tak lepiče ;) a když koukám na samotnou kabinku, tak to tvarování oblin bude docela nářez :lol: 8-)
Každopádně děkuji a těším se na ní, Jakub.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 8.11.2018 20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 3.1.2012 19:27
Příspěvky: 404
Bydliště: Doma
moc pekny. kabina je narez, ale vyslo ti to krasne. kolik hodin prace te to tak stalo?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 8.11.2018 20:38 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Příspěvky: 663
Bydliště: Šternberk
Díky pánové za slova chvály.
Kabina nebyla jednoduchá. Jelikož mi vydavatel při její stavbě psal, že bude stejně pozměněná, měl jsem jednu hotovou, takže tréning tu byl. Pak mi sedla na místo opravdu parádně. Stačilo jen kapka lepidla na místo a hurá na závěrečné drobnosti. Celkem to šlo. I když zaoblená místa modelů nejsou moje parketa. Zde jsem se hodně naučil, to je do budoucna dobrá věc. Pragovka se stavěla opravdu skvěle. Myslím, že si udělám ještě jednu s nízkou korbou. Pokud mi bude časem zadána i jiná verze, budu jen rád.
Hodiny strávené u modelu nepočítám, ale asi začnu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 8.11.2018 20:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Příspěvky: 1359
Bydliště: Nymburk
Možná lepší hodiny nepočítat.. a do betatestu bych také šel, další dobrá zkušenost ;) Ať se ti daří v dalších stavbách.

Jakub.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 8.11.2018 22:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Příspěvky: 925
Bydliště: Uherský Brod
vojta78 píše:
... vůz Praga S5T-3, jako nástupce vozů Praga V3S, pro civilní sektor.
Užitečná hmotnost 6 000 kg
Celková hmotnost 10 700 kg...

Úplně detailně jsem všechny technické parametry nekontroloval, ale tohle bylo "jasné" - proto si dovolím uvést na pravou míru. I když tuším, že jsi tu první větu myslel správně, její formulace je poněkud nešťastná pro někoho, kdo to čte poprvé - tedy:

NEjednalo se o nástupce vůzů Praga V3S pro civilní sektor, ale spíš to byl souběžný pokus o nahrazení V3S v silniční dopravě - V3S byla zbytečně žravá, nepohodlná, na obyčejnou silnici zbytečně předimenzovaná. Nicméně V3S i S5T se vyráběly do armády i do civilu souběžně a nakonec to byla V3S, co přežila mnohem déle (...než by měla...). Co se týče užitečné hmotnosti, ta byla 5 tun (z označení S5T) - ale ano, je pravda, že poslední verze S5T označovaná jako "Super" měla nosnost už 6 tun. To ale není případ předlohy modelu - takže ač to bude znít neuvěřitelně, musím říct, že tento model není "Super"! :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 8.11.2018 22:50 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Příspěvky: 663
Bydliště: Šternberk
Máte pravdu. Není to nástupce, spíše náhrada pro civilní sektor. Omyl, který se dá snadno napravit. Díky za informaci.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 9.11.2018 7:27 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 21:41
Příspěvky: 172
Kromě díků Vojtovi (a Martinovi, který dělal první testy, neboť těch byl tentokrát opravdu více) se sluší poděkovat také Tomovi... Ono je to náročné, když Vám do (z Vašeho pohledu) hotového projektu začně vnášet další a další připomínky - občas jsem měl ho chuť zaškrtit, ale bez něj by ten model nebyl zdaleka tak odpovídající realitě...

A pro zajímavost k časové náročnosti:
20/1/18 - začátek projektu
30/5/18 - betaverze podvozku 89A134
7/6/18 - betaverze auta 89B140
8/10/18 - finální betaverze 89B210
Přičemž Martin dostával díly už během března, tak jak jsem finalizoval jednotlivé skupiny (motor, pak podvozek, pak kabina...).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 9.11.2018 8:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Příspěvky: 462
Bydliště: Písek
Moc pěkný a zajímavý model.

Stavba se povedla. ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 9.11.2018 9:10 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 10:17
Příspěvky: 20
Bydliště: Častrov
Moc pěkná práce, už vím co bude k vánocům


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 9.11.2018 9:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Příspěvky: 925
Bydliště: Uherský Brod
vojta78 píše:
Máte pravdu. Není to nástupce, spíše náhrada pro civilní sektor.

Ne pro civilní sektor :) , ale pro silniční dopravu - především pro vnitrostátní (např. ČSAD, potravinářské s strojírenské podniky...). Zatímco V3S měla být směřována více například do stavebnictví. Ale obojí civil... ;) Praxe však bývala všelijaká.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 9.11.2018 9:31 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Příspěvky: 663
Bydliště: Šternberk
Na wikipedii je tohle uvedeno.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 9.11.2018 17:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Příspěvky: 925
Bydliště: Uherský Brod
No to sice možná ano, ale to není důvěryhodný zdroj... Přestože S5T byla vyráběna na stejné lince jako V3S, nikdy nedosáhla takové "slávy" a kolují o ní různé bludy, proto jsem se snažil to opravit. S5T nikdy neměla být nahrazením V3S - jsou to auta s úplně jiným určením. S5T byla na silnici a V3S do terénu a bylo jedno jestli sloužily v armádě nebo na stavbách a v dopravě. Obě byly jak v armádě, tak v civilu. Tohle jsou prostě fakta ;) .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 11.11.2018 17:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:08
Příspěvky: 178
Bydliště: Medzilaborce- SK
Ahoj.

Dovolím si pridať pár fotiek a svoj postreh k tejto téme aj já. 8-) Jak už spomínal honza (JBB) aj ja som sa podieľal na tomto projekte. Z mojej strany nešlo o to zlepiť všetko dohromady ale postupne to testovať, skôr niečo ako alfa stavba. Aj kvôli tomu som počas tejto stavby lepil postupne dva motory, jeden podvozok, dvoje kolesá, dvakrát predné blatníky a nárazníky, jednu korbu a dvakrát kabínu. Nakoľko som s mojím modelom dosť manipuloval a preto výsledok nieje úplne bezchybný. Ja som narozdiel od Vojtu použil iba nízke bočnice.

A tu je pár fotiek zo stavby:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 11.11.2018 18:22 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Příspěvky: 663
Bydliště: Šternberk
Co se týče bočnic, ptal jsem se, měl je nechat, jak jsou. Vidím, ale jednu věc, kterou nemám a příště, pokud nějaké bude, rozhodně udělám. Nevyřízl jsem otvory v masce. Přidalo by to modelu pár bodů.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz