Právě je ned 19.9.2021 12:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2020 19:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:08
Příspěvky: 362
Bydliště: Medzilaborce- SK
Pavel M. píše:
Pěkný a co tahač T 138?

Ten ťahač som si zlepil pred pár rokmi. Jedná sa o model od Rippera, avšak nie je vydaný. Na tomto sa testoval tvar kapoty 138 a keď už som mal rozrobenú kabínu, dokončil som ho celý ;-)

djpavel píše:
V případě T 148 by musela mít označení NTPst která měla hydraulické zařízení na sklápění návěsů.
T 138 takové zařízení neměla.....


Díki za objasnenie.:-) Aj som si to myslel, preto som aj napísal, že je to dočasné riešenie a mne vo vitríne to nevadí.;)

Inak som rád, že sa náves páči.:)

Ťahač 813 bude, možno čoskoro, možno to chvíľu potrvá.:D Ešte uvidíme ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2020 21:41 
Offline

Registrován: čtv 9.3.2017 22:17
Příspěvky: 433
Bydliště: Pardubice
28 Ripperu v řadě... :o No, tady se sluší jen smeknout a gratulovat!!! To už tě nemůže nic překvapit. Teď už neni nic, co by si neslepil. Až budu stříhat do mého prvního Rippera, tak vim kam se obrátit pro radu :lol: :lol: :lol:

RESPEKT!!!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2020 21:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:08
Příspěvky: 362
Bydliště: Medzilaborce- SK
MatesHK píše:
28 Ripperu v řadě... :o No, tady se sluší jen smeknout a gratulovat!!! To už tě nemůže nic překvapit. Teď už neni nic, co by si neslepil. Až budu stříhat do mého prvního Rippera, tak vim kam se obrátit pro radu :lol: :lol: :lol:

RESPEKT!!!


Díki. Iba poupravím, že to nieje v řadě, ale priebežne. Pomedzi to sú aj iné modely.:) Prvého Rippera som dokončil v roku 2009 ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14.12.2020 19:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Příspěvky: 817
Bydliště: Písek
Moc pěkná práce Martin.
Ostatně, jak je u Tebe poslední dobou obvyklé. ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.12.2020 9:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Příspěvky: 965
Bydliště: Uherský Brod
djpavel píše:
V případě T 148 by musela mít označení NTPst která měla hydraulické zařízení na sklápění návěsů.
T 138 takové zařízení neměla.....

Tento poznatek se vzal kde? Snad u jakékoliv Tatry stačilo, aby měla převodovka pomocný pohon a na něm obyčejné olejové čerpadlo + nádrž na další olej - což u řady T138 měly například všechny vozy se sklápěcím zařízením, s hydraulickou rukou či bagry (vysunování patek) a podobně... A jistě nebylo problémem tuto úpravu udělat na jakémkoliv tahači (byť taková varianta nutně nemusela být v prospektové dokumentaci výrobce) - v papírovém modelu se jedná o přidání cca hranolu o rozměrech asi 5x5 mm na převodovku, dále jedné nádrže na olej a popřípadě pár hadic, pokud by někdo chtěl být přesný... Krom toho existují dobové fotky tahačů T138 se sklápěcími návěsy.

Z technického hlediska toto řešení bylo možné. Pokud jsou tedy nějaké pochybnosti o této soupravě, mělo by to být spíše z hlediska soudobosti. Protože tento návěs se v běžném provozu oběvoval až o několik desítek let později a většina podniků, které ho provozovaly už na to měly nejspíše lepší tahač než starou T138 s malým výkonem, takže existovala asi vcelku nízká pravděpodobnost takové soupravy.

Tahač T138 s čerpadlem se v propagačních materiálech výrobce nejspíše neobjevoval z toho důvodu, že v té době šlo o nadstandardní požadavek. A to jednoduše z toho důvodu, že se u nás tehdy ani v sériové výrobě žádné sklápěcí navěsy nevyráběly a v omezené míře se dovezlo občas něco ze západu - logicky tedy nebylo moc co tahat a zároveň sklápět. Takže požadavek na čerpadlo na tahači přímo od výrobce (ten kdo to potřeboval si to většinou dodělal na dílně podniku) tvořilo skutečně zanedbatelné procento objednávek a nebylo nutné k tomu vydávat propagační materiály... Propagační prospekty určitě nelze chápat jako absolutní výčet toho co se vyrábělo a i data v nich jsou občas mimo realitu. Stejně jako značení "NTPst", které opravdu nelze považovat za univerzální, protože bylo v prospektech na T148.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.8.2021 20:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:08
Příspěvky: 362
Bydliště: Medzilaborce- SK
Serus chlapi.;)

Po kratšej odmlke som nazad a bolo potrebné si vybrať ďalší model. Voľba padla na tento ťahač, ktorý som mal vybraný už v momente keď som išiel lepiť ťahač. Síce odvtedy ubehlo trištvrte roka no nič to nemení na tom, že náves si zaslúži ťahač.
Obrázek

Stavbu som začal motorom. Motor je o dva rady dlhší a trochu iný ako motory, ktoré som dával do 148čky. Stavba zatiaľ pohodová, snáď to takto pôjde aj ďalej. ;) :P
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 3.9.2021 21:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:08
Příspěvky: 362
Bydliště: Medzilaborce- SK
Ahoj :)

Tempo z ďaleka nie je také, ako by som si predstavoval, ale čo už. Zase pár hodín a tentokrát hotové kolesá. Tu som skúsil doplniť o matice. Tak uvidíme ako to bude vyzerať na aute. ;) .

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.9.2021 19:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:08
Příspěvky: 362
Bydliště: Medzilaborce- SK
Ďalej na programe bol rám. Zaretušovať tú svetlú modrú nie je nič extra, ale ide to pomaly.
Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz