Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25 HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25 HOTOVO

Příspěvek od vašekh »

Jelikož jsem dokončil Mana od Answeru tak jsem se hned pustil do dalšího auta. Samozřejmě je to Tatra. Upřímně řečeno na tento model jsem se strašně moc těšil už od chvíle, kdy byla řeč, že ho Radim vydá. No tak hurá na stavbu. Je to model v měřítku 1:25 tisk je laserový. Jedinou nevýhodu vidím v to, že při tisku se slije vše do černé barvy. Je to vidět na dílu P1ch a P2ch. Měly tam být šedé tečky pro výřezy a díl je celý černý. tak jsem to musel trefit od oka.
Začal jsem rámem, vše sedí tak jak má. Doporučuji nepospíchat s lepením, aby se nezkroutil. Konstrukce je velmi dobře navržená a staví se to na pohodu.
Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) vašekh dne pon 18.5.2020 4:47, celkem upraveno 1 x.
Boďa81
Příspěvky: 189
Registrován: pon 8.1.2018 10:14

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od Boďa81 »

pěkně jedeš a co jí posadit na druhý podvozek :-D
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od vašekh »

Boďo třeba se dočkáš :-)
Jinak pokračuji dále. Narazil jsem na pár drobností. Listová péra nepodlepovat čtvrtkou, ale kartonem 1mm. Při zvětšení dochází k posunu v podlepování. Sestup jsem udělal tak, že jsem díl rozřízl, nalepil na 1mm a obšil ho jak to dělají poláci. Do roury jsem vlepoval výztuž kvůli pevnosti. Některé díly , které jsou označeny podlepit čtvrtkou doporučuji podlepit kartonem. Jinak model se lepí velmi dobře, vše sedí přesně na své místo.
Na nárazníku jsem vyřezal prolisy. Konstrukce je velmi jednoduchá. světla jsem nedělal průhledná krajové světlo nejde vlepit kvůli konstrukci schodu, což vůbec nevadí.
Jediné co je negativní je laserový tisk. Při tisku dochází k ztrátě bílých polí, kam se mají vlepovat díly. Jedná se o nádrže AD blue, a nádrže na naftu. Podvozek je zpracovaný velmi perfektně a i docela detailně. Nová konstrukce zatáčení je perfektní.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
djpavel
Příspěvky: 297
Registrován: pát 20.1.2012 23:16
Bydliště: Klatovy

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od djpavel »

Myslim si,že v pětadvacetině by si ten model zasloužil víc detailů.Prostě ho předělat a nejenom zvětšit.
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od vašekh »

Djpavel musíš zase brát v potaz to, že modelář si to chce slepit v určitém časovém horizontu a ne u toho sedět rok. Nemyslím nic proti Tobě a Tvým tatrám co jsi lepil. Jsou moc perfektní a mě se líbí. Myslím tím všeobecně.
Malinko jsem zase postoupil vpřed a upravil jsem kryt kolem motoru a nárazník.
Obrázek Obrázek Obrázek
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od vašekh »

Kabina se pomalu rýsuje. Musím pochválit celkovou konstrukci kabiny. Lepí se velmi dobře a na pohodu.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od vašekh »

Tak poskočil jsem o velký kus vpřed. kabina s interiérem je slepená. Dovolím si zveřejnit malý návod jak jsem postupoval při vlepení interieru.
Popis platí pro model 1:25
Díly I1c a I1b I1f I1g podlepit 1mm.
Na díl K1b a K1a jsem přilepil díl I1a a I1 nechal jsem proschnout. přilepením dílu I1a a I1 vznikne pohledem z druhé strany kapsa pro vlepení okna. To jsem s klidem nalepil bodově herkulesem.
Zpracoval jsem díl K1
Vyřezal jsem okna, nalepil jsem folii. Na to jsem pak nalepil zevnitř díl K1c výztuž I1e podlepit 1mm. Z dílu K1c jsem odříznul stínítka, lépe se s ním pracuje. Vlepil jsem na místo díl K1f. Připravil jsem střechu K1d. Před lepením střechy na místo jsem vlepil zpracovaná díl K1b a K1a na boky kabiny. Až poté se musí lepit střecha na místo. Když lepíte střechu musíte mít na paměti, že střecha je uskočená od hrany boku kabiny z důvodu tvorby hrany.
po nalepení střechy jsem vlepil na místo díl K1e. Pak následoval díl I1f a pak boky I1b I1c. Naposledy jsem vlepil odříznuté stínítka. Na boky I1b a c jsem nalepil kladívka na rozbití oken.
No a teď už jen vlepit připravený interiér.
Takto jsem postupoval při lepení.
Pro podlepování používám gelové lepidlo edelwais. Dobře se s ním pracuje nekroutí papír a při špatném vlepení se dá díl odlepit a nalepit znovu a umožňuje korekci dílů při lepení.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2559
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od kaktusak »

To nevypadá vůbec špatně . Kladně hodnotím perfektní fotonávod .
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od vašekh »

Začalo strojení podvozku podskupinami. Na kola jsem si z 1mm kartonu udělal bočnice kvůli tuhosti. přeci jenom něco model bude vážit. Zatím vše sedělo na místa tak jak má být.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od vašekh »

Podvozek je dostrojený. Pracuji na rámu za kabinou a pak už jen vlastní nástavba. Při kompletaci doporučuji následující postup. První nalepte kola. Pak je budete těžko pasovat na místo. Nejdříve je zapotřebí dostrojit to co je kolem motoru-kryt motoru, vzduchový filtr a jeho nástavbu. Pak nalepit pravý blatník. Nalepit levý blatník za řidičem s držákem podkládacích klínů. Usadit kabinu. Pod kabinu nalepit její zámky. Na kabině nalepit sání a potrubí k filtru. Až naposledy podle dopasování kabiny nalepit potrubí u filtru. Pokud by se někdo rozhodl aspoň drobek roztahat kabeláž a hadičky tak se to musí udělat jako první a pak teprve vše lepit na místo. Pak už zbývá nalepit zadní část blatníky s opěrnýma nohama. Nalepil jsem levou část přední nástavby , následovala nádrž na naftu a pravá část. Vše padlo na místo tak jak mělo.
Ještě jsem si pohrál s kabeláží aspoň drobek něco aby tam bylo.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od VašekS »

Ahoj.
Jedeš pěkně a vypadá to krásně. ;)
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od vašekh »

VašekS díky moc.
Tak pokračuji vlastní nástavbou. Postup lepení.
Kostru modelu jsem podlepil kartonem 1mm oproti 0,5mm jak je v návodu. Zpracoval jsem díl S1dovnitř jsem nalepil podlahu S1a. nechal jsem vše proschnout. Do dílu S1 jsem vlepil přední světla S1Ch. zde doporučuji na světlech odříznout vrchní malou chlopeň. Dále jsem vlepil schod a protáhl madlo. Zde je zapotřebí, aby madlo bylo vlepeno tak, aby nepřečnívalo přes schod kvůli usazení dílu S1l. Kostra podlahy je přesná a nemusí se s ní dělat úpravy. Musí se dbát na přesné usazení kolem zadního otvoru. Nalepil jsem podlahu S1l, ta je podlepena 1mm kartonem oproti 0,5mm. slepil jsem díly S2k, j. Díl S2m podlepit 1mm. poslepoval jsem díly kolem nosníku ramene. Zde nebyl větší problém. Pak jsem pokračoval díly nástavby. Na zadní kostru jsem nalepil díl S4v. zde neplatí to, že by výřezy měli být slepeny k sobě. V návodu je vidět jak by díl měl být usazena tím se řiďte. Po proschnutí jsem nalepil díl S4w. Pracoval jsem pomalu aby se nezkroutil. Ale mě se stala chyba, uprostřed na prostředním díle kostry jsem špatně odhadl výšku a vznikla mě tam boulička.
Rozhodl jsem se malinko upravit díly S4d a S3c. vyřezal jsem prořezy. Nalepil jsem síťku na chlazení. Zde se pak akorát musí upravit podle otvoru kostra udělat do ni dry, aby tam byl průduch. Je to vidět na fotkách. Pak se samozřejmě musí nabarvit díly zevnitř černě.
začal jsem levou stranou a to dílem S4d nalepil jsem ho na kostru. Pak jsem zpracoval díl S4b a S4c. na kostru jsem nalepil díl S3f, g. pak jsem nalepil S3ch, i . Slepil jsem díl S3c, d a S3. Pak jsem dodělal celý motor. Nakonec jsem nalepil díl S4 podlepit 1mm. Pokud ho nalepíte jako první pak nedopasujete motor. Slepil jsem díl S5j a jeho výztuže. Pak následovala už jen drobotina kolem celé nástavby.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
haageeman
Příspěvky: 726
Registrován: stř 4.2.2015 23:15
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od haageeman »

Od začátku sleduji, jen jsem neměl čas na pochvalu. Tvoje stavba se mi líbí a i na základě tohoto vlákna jsem v Lužánkách zakoupil. Jen tak dál :!:
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od vašekh »

Haageemane díky!
Ramena bagru. U této sestavy jsem se rozhodl, že udělám točící ložiska pojezdu. No asi jsem se zbláznil. Některé se točí jiné moc ne. Ale dá se to vytunit :-). U lepení ramen doporučuji nepospíchat a lepit pomalu, aby nedošlo ke zkroucení. Jinak zde není zapotřebí popisovat sestavení. Je to velmi jednoduché. Z fotek je patrné na druhém dílu jak to má být sestavené dohromady, aby se lopata točilo kolem osy. slepit rameno, pak vnitřní díly a pak teprve sestavit dohromady!!!!
U lopaty v tomto případě zuby podlepit jen kancelářskou čtvrtkou nebo papírem 160g! Lopata se skládá bez problémů. Na bokách lopaty je malá černá čára. Tu si přeneste na vnitřní část a na ni pak přijde přilepit plášť lopaty.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2378
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 815-7 UDS 214 / PMHT / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

Ahoj

Zatím si vedeš velmi dobře. Ale mám dotaz, jak jsi se vypořádal s přední nápravou a se stabilizátorem? Ona jaksi vystřihovánka neodpovídá návodovkám a z vávodovky se toho člověk taky moc nedozví protože se jednotlivé dílky překrývají. :roll:
Odpovědět

Zpět na „Hasiči a vozidla veřejných (komunálních) služeb“