PRAGA V3S se šíp. sněžnou radlicí /PK Graphica /1:32/ HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Ondatra
Příspěvky: 34
Registrován: ned 23.6.2013 18:35
Bydliště: město automobilů

Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3

Příspěvek od Ondatra »

Hezký večer,
po dalším měsíci měsíci jsem se přiblížil finále a zkompletoval přední šípovou radlici. Nakonec to nebyla taková hrůza, jak jsem si představoval, nicméně drobných chyb jsem se nevyvaroval, naštěstí nejsou moc vidět. Důležité je správně natvarovat šípové plochy (díly 250L/P) a nalepit co nejpřesněji horní lem 251, který vlastně určí definitivní tvar šípových ploch 250 L/P. V případě drobných nepřesností (můj případ) se ale dá upravit tvar a délka většiny dílů, které se na ně lepí.
Při sestavování jsem nepřišel na to, kam patří dva díly 253. V psaném návodu ani v návodné kresbě prostě nejsou uvedeny, tak jsem je na radlici nelepil. Více na fotkách:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Dále jsem upravil uchycení radlice na nosič pluhu na přední části vozu. Díly 258 jsem "prodloužil" a zahnul, aby šípový pluh na nosiči držel a díky tomu je lehce odnímatelný.

Obrázek

Šípový pluh nasazený na voze:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zbývá dodělat doplňky - zpětná zrcátka, kliky dveří a přidělat přídavná světla s majákem a vše pořádně zaretušovat.
Ondatra
Příspěvky: 34
Registrován: ned 23.6.2013 18:35
Bydliště: město automobilů

Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí /PK Graphica/1:32

Příspěvek od Ondatra »

Dobrý den,
Dolepil jsem poslední chybějící doplňky a po půlroce práce je konečně hotovo.
Model se lepil vcelku dobře, jen sem tam mi něco nesedělo (nejspíš mojí vinou).
Zde je hotový model:

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3

Příspěvek od kaktusak »

Gratuluji k dokončení . Krásná , čistá práce .
Ondatra
Příspěvky: 34
Registrován: ned 23.6.2013 18:35
Bydliště: město automobilů

Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3

Příspěvek od Ondatra »

Díky za pochvalu. Ovšem ve skutečnosti to není zase tak krásné, jak to vypadá na fotkách, spáchal jsem několik menších chyb, takže bych to moc nepřeceňoval. ;)
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1054
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: PRAGA V3S se šíp. sněžnou radlicí /PK Graphica /1:32/ HO

Příspěvek od rybak »

Moc hezký. Taky se mi to líbí.
Jen nevím, zda by ta hajtra utáhla takovou radlici plnou sněhu. Minimálně by musela mít na korbě pořádnou zátěž.
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: PRAGA V3S se šíp. sněžnou radlicí /PK Graphica /1:32/ HO

Příspěvek od Tomáš S. »

PV3S při odklízení sněhu byla vždy nouzovka... To auto nebylo uzpůsobeno pro žádnou radlici (nemá na to žádný hydraulický okruh navíc, ale dalo se to dodělat, žejo...) a ani se k ní žádná radlice nevyráběla, takže takovéto kombinace byly na lidové tvořivosti.

Když už byly PV3S s pluhem, tak většinou s jednoduckým šikmým, se šípovým byly vzácnější - většinou to však byly menší šípové pluhy než jaký má model (nejvyšší bod pluhu sahal zhruba k horní hraně masky kapoty). Tohle co je na modelu se svojí velikostí blíží SŠP-1000, který byl ovšem ještě širší (záběr přes 3 metry, ale vysoký cca stejně, možná nepatrně víc). SŠP-1000 se pak kombinovalo hlavně s tarovkama - naložené S3, nebo TPčka s betonovou zátěží na korbě. Je třeba brát v úvahu, že takový pluh vážil okolo 1500 kg, což je samo o sobě na přední nápravu hodně, ne tak ještě když se to sečte se silami působící při hrnutí... Rozhodně takto upravená V3S nemohla počítat s elegantním prohrnutím větší vrstvy sněhu, ale nějaký lehký poprašek by asi zvládla...
vladaZ
Příspěvky: 206
Registrován: stř 11.7.2012 7:18
Bydliště: Žirovnice

Re: PRAGA V3S se šíp. sněžnou radlicí /PK Graphica /1:32/ HO

Příspěvek od vladaZ »

Je to přesně tak. Pokud autor měl nějakou předlohu, byla to lidová tvořivost. Nebo ji předvedl sám autor.
Pokud by vejtra se šípem měla mít nějakou účinnost, musela by být naložená štěrkem. A i tak by zvládla tak do 5 cm poprašku, na víc nebyla podle mne konstrukčně dimenzovaná.

Už jsem četl pár článků "V3S nejlepší auto, nejlepší průchodnost" apod... Možná tak vojenská skříň na uvaření čaje. Na pořádnou nástavbu to auto podle mne nebylo. Byl to prostě lepší mates, něco mezi Avií a Liazkou. K Tatře to ani nedohlédlo.
Kavalera
Příspěvky: 3
Registrován: úte 12.12.2017 18:12

Re: PRAGA V3S se šíp. sněžnou radlicí /PK Graphica /1:32/ HO

Příspěvek od Kavalera »

Dobrý den. Je to sice téma z loňského roku, ale já jsem si
tento model také koupil. A zjistil jsem že takto upravená
Vejtřaska i s šípovým pluhem je na prodej, jen je to valník.
Odpovědět

Zpět na „Hasiči a vozidla veřejných (komunálních) služeb“