Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Ikdyž to tak nevypadá, stále se na bumarovi pracuje. Ted už podvozek stojí pěkně na kolečkách. Má motor, převodovku, kardany, pochozí hliníkové plechy, nádrže, naviják. Chystají se zatní světla (ty budou kryté barvenou folii).
Během práce na skládání jednotlivých celků dohromady se začly objevovat nedostatky a nepřesnosti v konstrukci. První problém jsem objevil při skládání náprav. První problém, který jsem měl, byla délka "táhel". Tam jedny byly kratší asi o 2 mm a tak jsem ty delší o 2 mm zkráti. A tu byla chyba. NEZKRACUJEME DELŠÍ, ALE NATAHUJEME KRATŠÍ!!!! Protože po zkolíkování náprav s táhly a držáky na podvozku jsem zjistil, že nápravy nejsou pod držáky tlumičů a tak jsem musel celé držáky odřezat a posunout o 2 mm vpřed.
Další problém byl při pasování pochozích plechů. Ty jsou krátké a tak jsem musel zvolit kompromis. Ten spočívá v tom,že jsem mezi jednotlivé pochozí plechy udělal mezery a snažil jsem se o jejich stejnou velikost.
Další prací byly blatníky. Ty mají boční lem v bílé barvě a tu jsem si při mé šikovnosti zaprasil. Musel jsem opravovat. Oprava spočívala v přilepení blatníku bokem na čistý kancelářský papír a vyřezání.
vlevo opravený, v pravo původní
Další byla nádrž na hydraulický olej. Ta má na plášti umístěný vodoznak. Ten jsem krapet vylepšil tím, že jsem vyřezal bílou plochu, z rubu jsem nalepil papír s naznačenou hladinou oleje, pak jsem podlepil ohraničení tohoto olejo znaku průhlednou folii a přilepil na nadrž
Když byly na místě nápravy a motor s převodovkou
spojil jsem vše kardanama
A navíc mě přemluvili.... teda napadlo to mě samého, ale štěfíno a Yvan mě k tomu trošku popostrčili... takže vlevo patinované kolo a vpravo před patinou.
Během práce na skládání jednotlivých celků dohromady se začly objevovat nedostatky a nepřesnosti v konstrukci. První problém jsem objevil při skládání náprav. První problém, který jsem měl, byla délka "táhel". Tam jedny byly kratší asi o 2 mm a tak jsem ty delší o 2 mm zkráti. A tu byla chyba. NEZKRACUJEME DELŠÍ, ALE NATAHUJEME KRATŠÍ!!!! Protože po zkolíkování náprav s táhly a držáky na podvozku jsem zjistil, že nápravy nejsou pod držáky tlumičů a tak jsem musel celé držáky odřezat a posunout o 2 mm vpřed.
Další problém byl při pasování pochozích plechů. Ty jsou krátké a tak jsem musel zvolit kompromis. Ten spočívá v tom,že jsem mezi jednotlivé pochozí plechy udělal mezery a snažil jsem se o jejich stejnou velikost.
Další prací byly blatníky. Ty mají boční lem v bílé barvě a tu jsem si při mé šikovnosti zaprasil. Musel jsem opravovat. Oprava spočívala v přilepení blatníku bokem na čistý kancelářský papír a vyřezání.
vlevo opravený, v pravo původní
Další byla nádrž na hydraulický olej. Ta má na plášti umístěný vodoznak. Ten jsem krapet vylepšil tím, že jsem vyřezal bílou plochu, z rubu jsem nalepil papír s naznačenou hladinou oleje, pak jsem podlepil ohraničení tohoto olejo znaku průhlednou folii a přilepil na nadrž
Když byly na místě nápravy a motor s převodovkou
spojil jsem vše kardanama
A navíc mě přemluvili.... teda napadlo to mě samého, ale štěfíno a Yvan mě k tomu trošku popostrčili... takže vlevo patinované kolo a vpravo před patinou.
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Tož pěkný to máš..
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Pereš se s tím fakt statečně, sám jsem překvapenej kolik tam těch chyb je, bo už si je nepomatuju, krom těch podvozků, to mě dost zkazilo den.
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Díky za slova podpory. Za dobu co jsem se neozval s postupem stavby je složená kabina. Jelikož ještě dostane nástřik bezbarvým lakem, tak se zamaskovanými okny, dveře ještě taky musím osadit na míst a všechny světla budu dělat z folie a ty barevné navíc stříkat transparentními barvami (i zadní svítilny a světla na samotném jeřábu).
Ted pár fotek ze stavby kabiny:
Světla v nárazníku jsem vyřezal, tištěné nahradil folii a ze zední strany je "parabola" z alobalu, bohužel jsem zvolil celkem tenkou hliníkovou folii a při zaplepení do nárazníku se mi krapet pokrčila.
Drátek k vysílačce je z měděného drátku, který jsem stočil na kulatince.
V současné době pracuji na vlastním jeřábu. Jako první práce je vyřezání všech dílů potřebných k jeho stavbě. Už je jich naštěstí jen pár. Zároveň jsem začal uvažovat o plastičtějším ztvárnění jeřábového háku. Začal jsem hledat a jelikož internet je nástroj mocný, podařilo se mi najít nějaké normy háků, kde byly náčrtky + tabulka rozměrů. Našel jsem si hák s nosností 50t (samotná předloha jeřábu má ve skutečnosti nosnost na háku 50t). K mému překvapení má mít hák na šířku v daném měřítku nějakých 5mm. To mě utvrdilo v tom, že to chce něco víc než jen placku ze dvou vrstev papíru o síle 1mm. A tak vznikl 3D model háku a následné nařezání na plátky:
Ted pár fotek ze stavby kabiny:
Světla v nárazníku jsem vyřezal, tištěné nahradil folii a ze zední strany je "parabola" z alobalu, bohužel jsem zvolil celkem tenkou hliníkovou folii a při zaplepení do nárazníku se mi krapet pokrčila.
Drátek k vysílačce je z měděného drátku, který jsem stočil na kulatince.
V současné době pracuji na vlastním jeřábu. Jako první práce je vyřezání všech dílů potřebných k jeho stavbě. Už je jich naštěstí jen pár. Zároveň jsem začal uvažovat o plastičtějším ztvárnění jeřábového háku. Začal jsem hledat a jelikož internet je nástroj mocný, podařilo se mi najít nějaké normy háků, kde byly náčrtky + tabulka rozměrů. Našel jsem si hák s nosností 50t (samotná předloha jeřábu má ve skutečnosti nosnost na háku 50t). K mému překvapení má mít hák na šířku v daném měřítku nějakých 5mm. To mě utvrdilo v tom, že to chce něco víc než jen placku ze dvou vrstev papíru o síle 1mm. A tak vznikl 3D model háku a následné nařezání na plátky:
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Další malý postup ve stavbě. Začal jsem dávat dohromady samotný jeřáb.
nejprve byla na řadě samotná základna:
pak následovala hlavní konzola, která drží všechny části pohromadě - kabinu, závaží, rameno, navyják a podobně. U žeber je jedna malá chyba. Na dílů W6 špatně označená horní strana.
Další problém, který nemám na fotce, ale docela mě naštval. Držák navyjáku se má zasunout do hlavní konzoly... Díly 81 a 81a do mezer mezi žebry W9 a W8. Po sestavení držáku, byl tento o 4mm širší než celá konzola. Musel jsem jej rozlepit (nebylo vše ještě úplně zaschlé a tak to celkem šlo). Zkrátit příčné díly o 4mm a znovu slepit. Další chyby jsem nenašel.
Po sestavení tohoto celku byl na řadě navijáku. I zde jsem musel upravovat. Naviják byl stejně jako držák navijáku širší...
naviják po úpravě
Menší upravu mám v plánu i na pístnici a pístu. Zatím mám jen připravenou výztuhu pístnici. Jen papírovou jsem mít nechctel. Z obav před nesprávným stočením a přípatdným problémům jsem si zhotovil kostru pístnice z mosazné trubičky, kterou oblepím originálním dílem. Píst je z 6mm silné ocelové trubičky. A kluný kroužek s plastu.
malá poznámka, trubička má vnitřní průměr 10mm, vnější 11,3 a délku 142mm...
nejprve byla na řadě samotná základna:
pak následovala hlavní konzola, která drží všechny části pohromadě - kabinu, závaží, rameno, navyják a podobně. U žeber je jedna malá chyba. Na dílů W6 špatně označená horní strana.
Další problém, který nemám na fotce, ale docela mě naštval. Držák navyjáku se má zasunout do hlavní konzoly... Díly 81 a 81a do mezer mezi žebry W9 a W8. Po sestavení držáku, byl tento o 4mm širší než celá konzola. Musel jsem jej rozlepit (nebylo vše ještě úplně zaschlé a tak to celkem šlo). Zkrátit příčné díly o 4mm a znovu slepit. Další chyby jsem nenašel.
Po sestavení tohoto celku byl na řadě navijáku. I zde jsem musel upravovat. Naviják byl stejně jako držák navijáku širší...
naviják po úpravě
Menší upravu mám v plánu i na pístnici a pístu. Zatím mám jen připravenou výztuhu pístnici. Jen papírovou jsem mít nechctel. Z obav před nesprávným stočením a přípatdným problémům jsem si zhotovil kostru pístnice z mosazné trubičky, kterou oblepím originálním dílem. Píst je z 6mm silné ocelové trubičky. A kluný kroužek s plastu.
malá poznámka, trubička má vnitřní průměr 10mm, vnější 11,3 a délku 142mm...
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Další malý postup. Vrhl jsem se na kabinu jeřábníka. V podstatě žádné velké problémy při stavbě nebyly. A ikdyž to tak podle fotky volantu nevypadá, pořád jsou to díly na Bumara.
Jediné co mě trošku zmátlo, tak byly naznačené plochy pro nalepení nosníků kabiny a jejich nakreslení v návodce, kde byly nakresleny nosníky na krajích kabiny, na podlaze jsou posunuté od krajů dál. Vyhrála verze na podlaze,pro které jsem se rozhodl po přiložení k hlavnímu nosníku jařábového ramene.
Jediné co mě trošku zmátlo, tak byly naznačené plochy pro nalepení nosníků kabiny a jejich nakreslení v návodce, kde byly nakresleny nosníky na krajích kabiny, na podlaze jsou posunuté od krajů dál. Vyhrála verze na podlaze,pro které jsem se rozhodl po přiložení k hlavnímu nosníku jařábového ramene.
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Moc povinností a málo času. Bumar sice přibývá, ale pomalu. Malé shrnutí jednotlivých celků, které jsem zatím neprezentoval a jsou dokončené, nebo jim chybí nějaké maličkosti.
Kabina: chybí jen světla a stěrač a dveře. Nedával jsem je kvůli manipulaci.
rameno jeřábu: tady chybí taky jen drobnosti jako jsou světýlka a nějaké vodící kladky pro lano.
a pístnice: Ta je zhotovena z dříve uvedených polotovarů. Mosazná trubička (pístnice), ocelová trubička (píst). Píst je potažený hliníkovou folii na imitaci chromového povrchu, který by si ocela i když vyleštěná neudržela dlouho.
To je zatím asi vše. Ted mě čeká výroba háku, bendiček, světýlek, majáčků a dalších blbostí. Ještě mám v plánu si zhotovit kladky tak aby odpovídali více skutečnosti.
Kabina: chybí jen světla a stěrač a dveře. Nedával jsem je kvůli manipulaci.
rameno jeřábu: tady chybí taky jen drobnosti jako jsou světýlka a nějaké vodící kladky pro lano.
a pístnice: Ta je zhotovena z dříve uvedených polotovarů. Mosazná trubička (pístnice), ocelová trubička (píst). Píst je potažený hliníkovou folii na imitaci chromového povrchu, který by si ocela i když vyleštěná neudržela dlouho.
To je zatím asi vše. Ted mě čeká výroba háku, bendiček, světýlek, majáčků a dalších blbostí. Ještě mám v plánu si zhotovit kladky tak aby odpovídali více skutečnosti.
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Pěkné pěkné
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Dobře jedeš . Tento model mám v šuplíku a proto jsem rád , že až se k němu odhodlám tak budu mět nápovědu .
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Díky za kladné ohlasy.
Pomalu pokračujeme dále. Před časem jsem tu dával náhled na 3D model háku. Ten mám již dokončený a tady malý fotoseriál jak vznikal.
Vytisknutý arch s díly, jedna polovina již vyřezaná
Slepená polovina
kompletní hák, boční pohled
pohled ze předu
Následovalo přestříknutí základovkou.
A mohlo se pomalu brousit. Po hrubém přebroušení následoval nástřik tmelem a dobrušování, což chvíli zabralo, ale s výsledkem jsem spokojený.
Na závěr jsem hák přestříkl matnou černou.
Pomalu pokračujeme dále. Před časem jsem tu dával náhled na 3D model háku. Ten mám již dokončený a tady malý fotoseriál jak vznikal.
Vytisknutý arch s díly, jedna polovina již vyřezaná
Slepená polovina
kompletní hák, boční pohled
pohled ze předu
Následovalo přestříknutí základovkou.
A mohlo se pomalu brousit. Po hrubém přebroušení následoval nástřik tmelem a dobrušování, což chvíli zabralo, ale s výsledkem jsem spokojený.
Na závěr jsem hák přestříkl matnou černou.
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
Tož toto je pěkné..
Re: Bumar Labedy Dut 0502 / MODELIK / 1:25
v zivote by ma nenapadlo si tokto narezal hak...este tak z balzy alebo drievka vystruzlikat. paci sa mi to.