Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32/HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32/HOTOVO
Jak jsem avizoval pustil jsem se do mixu. Chci na chvilku pauzu od zelené a neodolal jsem možnosti paralelky Takže se tu brzo objeví další (čí bude neřeknu ), ať máme motivaci.
Model netřeba představovat, informace si každý zvládne dohledat sám a informace o vystřihovánce jsou u Rippera.
Originál:
Začal jsem podlepením a vyřezáním všeho co mělo jít podlepit. Na podlepování jsem začal používat vlastní sendvič a při dodržení udávaných tlouštěk sedí lemovací pásky dílů naprosto přesně - mám z toho radost, při používání běžných kartonů mně vždycky někde něco nesedlo. Další výhodou je že se to nijak nerozvrstvuje, je to pěkné na řezu a dobře drží barva
To je pro dnešek vše, brzo naschle
Model netřeba představovat, informace si každý zvládne dohledat sám a informace o vystřihovánce jsou u Rippera.
Originál:
Začal jsem podlepením a vyřezáním všeho co mělo jít podlepit. Na podlepování jsem začal používat vlastní sendvič a při dodržení udávaných tlouštěk sedí lemovací pásky dílů naprosto přesně - mám z toho radost, při používání běžných kartonů mně vždycky někde něco nesedlo. Další výhodou je že se to nijak nerozvrstvuje, je to pěkné na řezu a dobře drží barva
To je pro dnešek vše, brzo naschle
Naposledy upravil(a) Ričmond dne pon 3.11.2014 21:44, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Tak na tento model se dost těším. Už podle fotek na stránkách vydavatele vypadá skvěle. Držím palce při stavbě. Budu bedlivě sledovat.
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Dneska jsem slepil nárazník a rám nástavby. K podvozku by se měl přilepit celkem pozdě (číslo 24), ale ve snaze dodržet geometrii jsem se od návodu odchýlil, začal jsem tímto rámem a k němu budu lepit zbytek podvozku jako u 815tek. Snad to nebude špatná cesta
Na nárazníku mně trošku chyběly středové rysky, doporučuju si na rub čmárnout půlku
Na nárazníku mně trošku chyběly středové rysky, doporučuju si na rub čmárnout půlku
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Tak přes týden jsem po chvilkách dával dohromady kola, ať to mám za sebou. Vzduch jsem nevyřezával, měl jsem o ty pásky strach. Jinak žádné problémy nebyly (co se šmikny týká).
Jediné s čím mám opravdu problém je stínování - asi jsem na to trochu jaryn, ale nedokážu si hlídat spoje a ještě stínování, nemám ho rád
Jediné s čím mám opravdu problém je stínování - asi jsem na to trochu jaryn, ale nedokážu si hlídat spoje a ještě stínování, nemám ho rád
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Přes víkend jsem zamakal na podvozku. Jak jsem avizoval, zvolil jsem trochu jiný postup než jak je v návodu.
Rám jsem si rozdělil na dvě části - před nosníkem kabiny a za nosníkem kabiny:
Pak jsem přilepil zadní část k rámu nástavby. Přední část vsunul do otvoru v nosníku kabiny, na podložce vyrovnal přední nápravu a nárazník a přilepil. Pak doplnil zbytek převodovky a chybí už jenom listová pera a torzní tyče Výsledek je takový:
A pár poznatků:
-opravdu doporučuju do konců nosné roury namotat pásky papíru pro zpevnění, vzhledem ke konstrukci myslím, že je to důležitější než u 815tek. Nejjistější by bylo protáhnout celým rámem drát nebo uhlíkovou tyčku.
-na celém podvozku jsou ohybové čáry bílé a přes celé dílky, je to škoda
- nesedí obvod obvodových dílků disků - ale to už bych tady asi nerozebíral
- také jsem musel dobře o 1mm ubrat na šířce listových per - tam si ale nejsem jistý co je špatně, takže minimálně kontrolu doporučuju před slepením lisťáků dohromady, já je musel zužovat až byly pohromadě..
Jinak se to ale zatím staví na pohodu, do příště zfouknu motory a pak vzhůru na obávanou kabinu Tak zatím
Rám jsem si rozdělil na dvě části - před nosníkem kabiny a za nosníkem kabiny:
Pak jsem přilepil zadní část k rámu nástavby. Přední část vsunul do otvoru v nosníku kabiny, na podložce vyrovnal přední nápravu a nárazník a přilepil. Pak doplnil zbytek převodovky a chybí už jenom listová pera a torzní tyče Výsledek je takový:
A pár poznatků:
-opravdu doporučuju do konců nosné roury namotat pásky papíru pro zpevnění, vzhledem ke konstrukci myslím, že je to důležitější než u 815tek. Nejjistější by bylo protáhnout celým rámem drát nebo uhlíkovou tyčku.
-na celém podvozku jsou ohybové čáry bílé a přes celé dílky, je to škoda
- nesedí obvod obvodových dílků disků - ale to už bych tady asi nerozebíral
- také jsem musel dobře o 1mm ubrat na šířce listových per - tam si ale nejsem jistý co je špatně, takže minimálně kontrolu doporučuju před slepením lisťáků dohromady, já je musel zužovat až byly pohromadě..
Jinak se to ale zatím staví na pohodu, do příště zfouknu motory a pak vzhůru na obávanou kabinu Tak zatím
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Tak jsem dal dohromady motory. Oběma ještě chybí sací a výfukové potrubí. To chci ale z drátu a proto ho budu dávat až společně s kabinou. Také nejspíš doplním rozvody paliva. U motoru nástavby je volba s krytem či bez krytu, skovávat ho rozhodně nebudu
Oba motory jsou zpracovány dle mého výborně, k oběma mám ale pár výtek.
Tatra
-jak je vidět na první fotce, klíňák by takto asi dlouho nefungoval. Myslím, že už tu na to někdo upozorňoval, dobře mně tak. Tahal jsem ho úpně nakonec a až pak mně to docvaklo, takže oprava by podle mě znamenala víc škody než užitku.
-trochu podstatnější věc - nesedí rozměr lopatek a středu "ventilátoru". Já jsem nejdřív vylepil lopatky a pak jsem doplnil zkrácený středový dílek. Přišlo mně to jednodušší než měnit rozměr 24 lopatek.
Zetor
- ještě tu kromě jedné fotky bety nic není, takže hodím víc fotek
- jediná chyba je vidět hned na první - u čela motoru (vidět to jde pod místem pro přilepení dílu 29a) chybělo kus šedé barvy a bylo tam naznačeno přilepení bloku motoru. Zatřít to bylo jednoduché, ale hodně dlouho jsem si lámal hlavu nad tím, jak že ten motor bude vypadat
- hlavně u převodovky a rámu pod motor je potřeba dávat pozor na orientaci dílů. U některých je víc možností přilepení, otočení, oblepení.. Takže to chce hodně přemýšlet a jít ruku v ruce s návodovkama.
A závěrem společné foto s Vašíkem:
Příště kabina. Tak zatím a ať to lepí, čuzz
Oba motory jsou zpracovány dle mého výborně, k oběma mám ale pár výtek.
Tatra
-jak je vidět na první fotce, klíňák by takto asi dlouho nefungoval. Myslím, že už tu na to někdo upozorňoval, dobře mně tak. Tahal jsem ho úpně nakonec a až pak mně to docvaklo, takže oprava by podle mě znamenala víc škody než užitku.
-trochu podstatnější věc - nesedí rozměr lopatek a středu "ventilátoru". Já jsem nejdřív vylepil lopatky a pak jsem doplnil zkrácený středový dílek. Přišlo mně to jednodušší než měnit rozměr 24 lopatek.
Zetor
- ještě tu kromě jedné fotky bety nic není, takže hodím víc fotek
- jediná chyba je vidět hned na první - u čela motoru (vidět to jde pod místem pro přilepení dílu 29a) chybělo kus šedé barvy a bylo tam naznačeno přilepení bloku motoru. Zatřít to bylo jednoduché, ale hodně dlouho jsem si lámal hlavu nad tím, jak že ten motor bude vypadat
- hlavně u převodovky a rámu pod motor je potřeba dávat pozor na orientaci dílů. U některých je víc možností přilepení, otočení, oblepení.. Takže to chce hodně přemýšlet a jít ruku v ruce s návodovkama.
A závěrem společné foto s Vašíkem:
Příště kabina. Tak zatím a ať to lepí, čuzz
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
No koukám , že jsi nasadil solidní tempo . Čistota a přesnost lepení je u tebe samozřejmost . Výsledek , podle mě to bude parádní model .
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Díky
S tempem jsem teď taky spokojený, ale měl jsem dva dny volno a další je v nedohlednu, takže se to zase potáhne..
A taky musím dát Jakubovi čas na srovnání
A odladit retuš oranžové
S tempem jsem teď taky spokojený, ale měl jsem dva dny volno a další je v nedohlednu, takže se to zase potáhne..
A taky musím dát Jakubovi čas na srovnání
A odladit retuš oranžové
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Tempo poctivý, čistota práce nadstandard, ale rýpnu si:
Když už autor nabízí silnější obrysové linky dílů, tak bych je zachovával u všech dílů při vyřezávání, aby ladily se zbytkem ilustrací v rámci dílů.
Jsou totiž na motorech dílky, kde máš přiznanou obrysovku a jsou dílky, kde je šmiknutá pryč.
Zkus se nad tím zamyslet.
Tvoje práce je pěkná a ber mou připomínku jako podnět, mít TOP!
Kontrolní otázka za 1 bezvýznamný bod:
Která kladka ti nesedla dobře s ohledem na logiku stínování?
Máš na to, stavět TOP - už jen malinko tomu chybí.
Když už autor nabízí silnější obrysové linky dílů, tak bych je zachovával u všech dílů při vyřezávání, aby ladily se zbytkem ilustrací v rámci dílů.
Jsou totiž na motorech dílky, kde máš přiznanou obrysovku a jsou dílky, kde je šmiknutá pryč.
Zkus se nad tím zamyslet.
Tvoje práce je pěkná a ber mou připomínku jako podnět, mít TOP!
Kontrolní otázka za 1 bezvýznamný bod:
Která kladka ti nesedla dobře s ohledem na logiku stínování?
Máš na to, stavět TOP - už jen malinko tomu chybí.
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
bernie
-díky za chválu a především za kritiku
-s těma carama máš samozřejmě pravdu a když to říkáš tak, nezbývá než se polepšit moc jsem to neřešil (i když už mě to napadlo) a už lituju
- a kladku bych řekl tu nejmenší... Mám bludišťáka? Až to budu vědět určitě tak ji asi predelam, zrovna tam půjde vidět otevřenou kapotou..
A ještě k tomu stínování- přišel jsem na to, že nepotrebuju znat jeho systém, ale že stačí stínování na dílcích orientovat stejně jako stínování které už je na grafice pevně dané a to uz celkem zvládám.. pozdě, ale fakt mě to potěšilo
-díky za chválu a především za kritiku
-s těma carama máš samozřejmě pravdu a když to říkáš tak, nezbývá než se polepšit moc jsem to neřešil (i když už mě to napadlo) a už lituju
- a kladku bych řekl tu nejmenší... Mám bludišťáka? Až to budu vědět určitě tak ji asi predelam, zrovna tam půjde vidět otevřenou kapotou..
A ještě k tomu stínování- přišel jsem na to, že nepotrebuju znat jeho systém, ale že stačí stínování na dílcích orientovat stejně jako stínování které už je na grafice pevně dané a to uz celkem zvládám.. pozdě, ale fakt mě to potěšilo
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Ahoj, co se týče stínování - zaměnil jsi díly 31a a 31c, takže Ti nesedí číslování na tom převodu k bubnu - je v Tvém podání orientované "nahoru", což je samozřejmě špatně (na začátku jsem se vyděsil, jestli není chyba u mne, ale ve vystřihovánce je to v pořádku). Pozná se to mj tak, že na 31c jsou rysky pro díl 32i, zatímco na dílu 31a nic takového není. Nicméně oba díly mají stejné rozměry pro nalepení dalších struktur, takže se to ve finále pozná právě jen stínováním.
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Ooops
Ještě pár takových příspěvků a myslím,že ve stínovaní prestanu dělat chyby
Teď už to tam vidím,předtím jsem viděl dva díly u kterých je jedno jak je otočím:-D
Taková škola hrou.
Díky za objasnění.
Ještě pár takových příspěvků a myslím,že ve stínovaní prestanu dělat chyby
Teď už to tam vidím,předtím jsem viděl dva díly u kterých je jedno jak je otočím:-D
Taková škola hrou.
Díky za objasnění.
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Ahoj Richarde,
no jak tak koukám na tvou stavbu, tak bych měl asi prásknout do kočáru a trochu popohnat montéry Když ono toho času je nějak málo Trochu jsem sice postoupil, ale zatím mám jen podvozek...
Jinak se s mixem pereš opravdu statečně a zatím super práce
Ať ti to lepí Jakub.
no jak tak koukám na tvou stavbu, tak bych měl asi prásknout do kočáru a trochu popohnat montéry Když ono toho času je nějak málo Trochu jsem sice postoupil, ale zatím mám jen podvozek...
Jinak se s mixem pereš opravdu statečně a zatím super práce
Ať ti to lepí Jakub.
Re: Tatra T2-148 AM(autodomíchávač)-368/RW/1:32
Díky
Drobnější postup. Zpracoval jsem interiér a začal dělat na kabině.
Rozhodně nejtěžší mně zatím přišlo zasklít a vyřezat čelní sklo.
Naopak v rozděleném bočním skle (zatím) nevidím problém, není rozdělené v zaoblení, ale až za ním. No uvidíme zítra, dnes jen malá ochutnávka:
Na střechu jsem použil originál žebra, sedlo to bez úprav. Lepil jsem to jenom po obvodě, aby se mi náhodou žebrování nevytáhlo na povrch.
Zatím čuzz
Drobnější postup. Zpracoval jsem interiér a začal dělat na kabině.
Rozhodně nejtěžší mně zatím přišlo zasklít a vyřezat čelní sklo.
Naopak v rozděleném bočním skle (zatím) nevidím problém, není rozdělené v zaoblení, ale až za ním. No uvidíme zítra, dnes jen malá ochutnávka:
Na střechu jsem použil originál žebra, sedlo to bez úprav. Lepil jsem to jenom po obvodě, aby se mi náhodou žebrování nevytáhlo na povrch.
Zatím čuzz