Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

jsem rád, že se líbí...

protože dneska nehráli naši a na Slováky se nedalo dívat, tak jsem zpracoval opěrné nohy. Pístnice fungují dobře, poladil jsem jen zašpuntování, aby bylo pevnější (kousek párátka).
na písty jsem použil párátko, omotané hliníkovou lepící pásku. pracuje se s tím velmi dobře.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

zadní opěrné nohy kompletní a na autě:

Obrázek Obrázek ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

a přední nohy...

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

s pístnicemi jsem se docela pral. Myslím, že buď má obal o nějaký ten milimetřík méně nebo naopak pístnice průměr o trochu větší. V návodu se píše, že i s koncovým páskem by měl být průměr pístnice okolo 4,5 mm a když jsem to měril, tak to bylo zhruba tolik. Jenže obal se mi nepodařilo napasovat zcela přesně, myslím, že je prostě trochu kratší. Může to být samozřejmě i rukama.

Díky tomu jsem se ani nepustil do žádných větších akcí a tuningů s hliníkovou páskou. Stejně tak jsem použil originální konstrukci z vystřihovánky a nic nezesiloval. Snad se to při prvním zdvihnutí jeřábu nevymstí. Písty naštěstí běhají v pohodě.

Chvíli jsem si pohrával i s myšlenkou, zakoupit druhý kus vystřihovánky a písty udělat znovu včetně lesklé pístnice (zejména po návštěvě Ričmondova vlákna), ale výroba mi zabrala tolik času, že to asi nedám...

zde výsledek:

Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) geraltos dne čtv 11.6.2015 21:22, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

Výsledek dnešního snažení. Doufám, že držáky písty udrží. Bezpečnější by asi bylo udělat osu delší a provléknout jí i skrz nosníky, ale takhle to zase líp vypadá...

nápis ČKD je docela bonsaj :)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
venda
Příspěvky: 45
Registrován: úte 3.9.2013 20:02
Bydliště: Trutnov

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od venda »

Je to paráda. Tomu není co vytknout.
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

díky za kompliment, sebekriticky ale musím přiznat, že nějaké chybičky tam jsou a určitě je co zlepšovat.

Pokračoval jsem pracovištěm jeřábníka. Při jeho zasklívání bohužel padala i sprostá slova. To poslední bylo dokonce HODNĚ sprosté, ale naštěstí se mi omatlané okno od chemoprénu podařilo vyčistit lihem a uchošťourem.

Ani to mě ale neodradilo od mého rozhodnutí, stát se v příštím životě jeřábnicí (nebo jeřábníkem, ať neupadnu v podezření, že jsem transvestita :) ) prostě pedálek, páky, ovládací panel - to musí být super zaměstnání...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

Je tu další postup a s ním poměrně zásadní úkol: usadit jeřábovou otoč.

protože jsem v jiných vláknech zaregistroval problém při dodržení přesného středu (otoč neběhala dokola v plném rozsahu, zasekla se protizávažím o podpěru ramene), tak se ptám zkušených lepičů: jaký doporučujete postup? Mě napadlo jen měřit a měřit a pak zkusit střed kruhu na straně kabiny posunout např. o 1 mm dopředu, stejně tak protikusnou hvězdici, která otáčí celou plošinou. Největší obavu mám, že když se netrefím, tak se mi právě tato hvězdice v určité poloze zasekne o protikus.

Snad mi rozumíte, jak to myslím. Nechci nic uspěchat a Herkules raději otevřu teprve až si budu jistý správným postupem.

tady nějaké fotky:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

progres žádný nemám, jen manželka má progres s narozeninovým dortem :)

Obrázek

zase rok pryč a Tatra je pořád polotovar. ale co - času je dost...
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od JakubSDK »

To je ale pěkný kousek, úplně se mi zbýhají sliny jen zaříznout :lol:
Vše nej a přeji úspěšné dokončení tohoto a mnoha dalších podobných kousků ;)

Jakub.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Jó, není nad to, když ženuška fandí tvýmu koníčku. 8-)
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

ahoj všem,

uběhlo zase pár měsíců a je tu drobný (ale zcela zásadní) postup. Otoč jsem osadil následujícím způsobem:

- v kruhu, který je vyznačen ve spodní části kabiny, jsem si vyznačil střed
- v opačném kruhu (protikusu), jsem si udělal již před slepením středovou dírku
- vzhledem k problémům u jiných modelů, které vznikly dodržením přesného středu, jsem se rozhodl posunout střed o 1 mm směrem dopředu (otoč je tedy o 1 mm posunuta dozadu). na střed jsem nalepil špičku špejle, která přesně zapadá do protikusné díry.
- po zaschnutí špičky špejle jsem na základě tohoto provizorního nového středu zkoušel otáčet celou plošinou tak, aby otáčení fungovalo v celém rozsahu 360°. (1 mm je opravdu minimum, vůbec by nebylo na škodu posunout i o 1,5 mm)
- malé ozubené kolo, které otáčí celou otočí, je potřeba taktéž správně odměřit, aby nikde nezadrhlo o velké ozubené kolo otoče
- dále jsem lepil celou otoč na ložisko pomocí vytvořeného středu a větších kapek lepidla po celé ploše ložiska

Výsledek je dobrý, závaží se sice mírně otírá o podpěru ramena, ale je to jen lehce. Důležité je, že otáčení je plynulé, ale není zase příliš volné.

Dále jsem zpracoval naviják, použil jsem jakousi starou režnou niť, co měla doma manželka v papírové krabičce, je na ní napsáno MC 1,85 Kčs, takže věřím, že staré časy budou zárukou kvality :) Na navijáku je jí namotáno více než 5m.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

drobný postup v podobě hydrauliky navijáku. zase ty dráty, nemám to v lásce, ale snad nedopadly nejhůře...

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

zdravím přátelé,

s dalším postupem se objevil problém. teda spíš PROBLÉM....

jak vidno z fotek, písty jsou asi příliš dlouhé. nejsem si vědom žádné chyby, přesto rameno nedosedá o docela velký kus na podpěru.
manželka mi poradila, zmuchlat to a začít znovu, po krátké úvaze jsem toto řešení zamítl :)

uvítám tipy na opravu, pokud je to vůbec možné, kdo mi poradí nejlíp, tomu koupím pivo...

Obrázek

Obrázek Obrázek
Toptop
Příspěvky: 379
Registrován: sob 21.1.2012 11:10
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Toptop »

Ajaj, to vypadá zapeklitě. Nemám sice svůj výtisk po ruce k podrobnému prozkoumání, takže si nejsem jist proveditelností, ale první mě napadlo odpreparovat úchyty pístů ze spodu ramene, posunout mírně dopředu a vzniklé škody nějak opravit (retuš, náhradní plocha). Každopádně držím palce
Odpovědět

Zpět na „Stavební stroje“