Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43 / HOTOVO
Hádejte co je toto? :
To je 624 malinkých kosočtverečků.
A co že to zase patlám???
Učiním zadost místním zvyklostem a vystavím zde náhled na originál vystřihovánky:
Kdo uhodl, že už zase lepím čabajku, ale tentokrát modrou, má pravdu a vyhrává prdlačku.
Tentokrát se nebudu držet postupu v návodu. Tedy, ne že vůbec ne. V rámci jednotlivých podsestav ano, ale pořadí podsestav bude tentokrát dle mé libovůle či zvůle.
Když vydlabete těch 624 kosočtverečků, tak zbude placatý polotovar měchu:
Víc toho zatím nemám. Pokračování příště.
To je 624 malinkých kosočtverečků.
A co že to zase patlám???
Učiním zadost místním zvyklostem a vystavím zde náhled na originál vystřihovánky:
Kdo uhodl, že už zase lepím čabajku, ale tentokrát modrou, má pravdu a vyhrává prdlačku.
Tentokrát se nebudu držet postupu v návodu. Tedy, ne že vůbec ne. V rámci jednotlivých podsestav ano, ale pořadí podsestav bude tentokrát dle mé libovůle či zvůle.
Když vydlabete těch 624 kosočtverečků, tak zbude placatý polotovar měchu:
Víc toho zatím nemám. Pokračování příště.
Naposledy upravil(a) Waclaf dne stř 5.6.2013 22:28, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát 31.8.2012 21:24
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
Jé já jsem se trefil Kdy si mohu pro prdlačku zajít? Jinak přeji hodně štěstí při stavbě téhle "EASY" kloubové šílenosti.
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
už má natrénováno, to půjde skoro samo
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
Waclaf píše:...ale tentokrát modrou...
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
Není lepší si napřed měch naohýbat a pak teprve dělat kosočtverečky?
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
@TheMartin542: Prdlačku dostaneš!
@JanO: Proč myslíš? Postup mám následující: 1) narýhovat ohyby; 2) vyřezat celý díl, vč. kosočtverečků; 3) naohýbat.
Řezat kosočtverečky do naohýbaného měchu by asi bylo hoodně o nervy... Anebo rýhovat přes vyřezané kosočtverečky - to zase riskuješ roztržení. Spíš máš jistotu roztržení. Takže já myslím, že pořadí akcí je dost jasné. Alespoň pro mně.
@JanO: Proč myslíš? Postup mám následující: 1) narýhovat ohyby; 2) vyřezat celý díl, vč. kosočtverečků; 3) naohýbat.
Řezat kosočtverečky do naohýbaného měchu by asi bylo hoodně o nervy... Anebo rýhovat přes vyřezané kosočtverečky - to zase riskuješ roztržení. Spíš máš jistotu roztržení. Takže já myslím, že pořadí akcí je dost jasné. Alespoň pro mně.
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
A nebude se to rozlézat při ohýbání ? Já ty kosočtverečky vystříhávám až po narýhování a poskládání.
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
Tak nezapomeň založit report se stavbou, ať můžeme oba postupy porovnat
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
máš možnost to kolo někde zvážit? Docela by mě to zajímalo, jak těžké to plné namotávané kolo je.
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
Kdysi jsem u nás ve fabrice viděl takovou malou přesnou digitální váhu, takže to snad půjde. Když už tam něco potřebujeme zvážit, tak většinou v řádu tun a s přesností na kila, takže ta malá (nepotřebná) váha na miligramy bude asi buď hodně "dobře uklizená", nebo ukradená. Ale aspoň mám důvod ji hledat - taková malá "inventura" na odd. kvality. Ti se budou divit. Když se budou pídit po tom, kdo k tomu dal podnět (= kdo je bonznul), řeknu, že "ňákej amatér".
Vážně: Když ji najdu, tak to zvážím. Pro větší přesnost bude lepší zvážit všechna kola najednou a výsledek dělit osmi. Sice tím vlastně získáme průměrnou hodnotu, ale s menší odchylkou měření (jestli se nemýlím). Ale žádné obrovské číslo nečekej. Pocitově jsou docela lehká. Čekal jsem, že budou těžší.
Od posledně jsem toho moc neudělal - málo času. Mám namotaná další 2 kola, ale zatím bez bombírovaných boků pneu. Až to budu mít komplet, dám sem fotky.
Vážně: Když ji najdu, tak to zvážím. Pro větší přesnost bude lepší zvážit všechna kola najednou a výsledek dělit osmi. Sice tím vlastně získáme průměrnou hodnotu, ale s menší odchylkou měření (jestli se nemýlím). Ale žádné obrovské číslo nečekej. Pocitově jsou docela lehká. Čekal jsem, že budou těžší.
Od posledně jsem toho moc neudělal - málo času. Mám namotaná další 2 kola, ale zatím bez bombírovaných boků pneu. Až to budu mít komplet, dám sem fotky.
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
A jaký to má vůbec smysl, dělat ta kola takhle plná? Já taky namotávám, ale jen 2-3 vrstvy, aby vznikla dostatečně silná hrana pro přilepení boků a bohatě to stačí. Tohle mi přijde docela zbytečné.
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
Myslel jsem si, že to vím: dokonalejší kruhovitost "pneumatiky". Micméně, zjistil jsem, že z tohoto hlediska to moc smysl nemá. První kolo, které jsem tu ukázal už 9.ledna, jsem lepil tyčinkovým lepidlem, takže se to více-méně povedlo. Pak mně ale začala štvát práce s tyčinkovým lepidlem, tak jsem další 2 kola namotal pomocí Herkulesu. Pracovalo se mi s tím lépe a kola vypadala dobře. Víc jsem jich naštěstí namotat nestihl - neměl jsem několik dní na modelařinu čas. Když jsem po těch několika dnech opět zasedl ke svému patlalskému pracovišti, zažil jsem takový malý infarkt. Moje tak pracně namotaná, krásně kulatá kola změnila tvar na cosi, co jsem pojmenoval "rotační bramboroid":Venca 21 píše:A jaký to má vůbec smysl, dělat ta kola takhle plná?
Kolo prostě seschlo. Herkules obsahuje hodně vody, narozdíl od tyčinkového lepidla... Takže namotávání tímto opouštím.
Našel jsem si náhradní způsob, jak udělat kolo kulaté. Vše vysvětluje následující fotka:
Kola rozpracovaná, včetně těch dvou zmetků:
Kola hotová:
U dvou kol jsem tedy musel použít dezén a vnitřek disku z laserem tištěné zálohy. Je to znát, ale moc na očích to nebude. Použil jsem je na pozici vnitřních kol dvojmontáží.
@Hmotnost kol: Váhu jsem ve fabrice našel, nicméně jsem zjistil, že váží pouze s přesností na 5g, tzn. zas tak úžasně přesné měřidlo to není (doprčic, proč ji tam vlastně máme ). Takže jsem nic nevážil. Myslím, že by to nemělo cenu.
Re: Ikarus 280.10 / EasyWorks / 1:43
U pákových tlumičů (dále jen "PT") jsem se pustil vlastní cestou, tak ji tu rozpitvám podrobněji. Třeba to někoho inspiruje.
Díly 12k jsem částečně podlepil kartónem o tloušťce 2 mm, což je o cca 0,3 mm více oproti originál výšce z vystřihovánky.
Nejdříve vyřežu nepodlepenou část PT. Mám to štěstí, že tloušťka mé řezací podložky je stejná jako tloušťka kartónu, kterým jsem podlepoval. Pokud takové "štěstí" nemáte, je dobré si výšku podložky doladit (např. vypodložit kartonem vhodné tloušťky).
Pak vyřežu zbytek obvodu PT. Rádius jsem vypichoval.
Zde už mám připraveno veškeré "harampádí" potřebné k sestavení PT. Místo mnoha slov jeden obrázek:
Jen dodám, že ty mrňavé čepy jsou z plastové kulatiny o průměru 0,64 mm (0,025"), délka přířezu 2 mm.
Boky PT jsem retušoval temperou. Do retušovací vody jsem přidal Herkules. Ale ne kapku, ale poněkud více. Konkrétně v poměru cca 2:1 (voda:Herkules). Zjistil jsem, že to pak dobře kryje, a dokonce to dokáže i zabránit rozvrstvení kartonu, což v této tloušťce rozhodně hrozí. Povrch retušované hrany je pak tvrdší, takže se dokonce dá doladit jemným smirkovým papírem. Tím se dají i "vymazat" zbytky obrysových čar ze šmikajdy. Konkrétně používám pro tento účel zrnitost 600, ale asi si na to pořídím ještě jemnější.
Plastové čepy jsem přilepil vteřiňákem:
A zde už kompletní PT, doplněné o čepy, pomocí kterých budou montovány do střechy (plastová kulatina pr. 2 mm):
Díl 12h jsem nalepil záměrně obráceně, abych měl jednodušší retušování, bez obrysových čar.
Na závěr jsem zaretušoval ten čevený kroužek na špičce PT, který ve vystřihovánce označuje, že tam má být otvor (který já nepotřebuji). Stačí ten vrchní, ten spodní nebude ve finále viditelný. Před vlastním zaretušováním jsem si natištěný kroužek malinko "zdrsnil" jemným smirkem. Barva to pak lépe překryje.
To je zatím vše.
Díly 12k jsem částečně podlepil kartónem o tloušťce 2 mm, což je o cca 0,3 mm více oproti originál výšce z vystřihovánky.
Nejdříve vyřežu nepodlepenou část PT. Mám to štěstí, že tloušťka mé řezací podložky je stejná jako tloušťka kartónu, kterým jsem podlepoval. Pokud takové "štěstí" nemáte, je dobré si výšku podložky doladit (např. vypodložit kartonem vhodné tloušťky).
Pak vyřežu zbytek obvodu PT. Rádius jsem vypichoval.
Zde už mám připraveno veškeré "harampádí" potřebné k sestavení PT. Místo mnoha slov jeden obrázek:
Jen dodám, že ty mrňavé čepy jsou z plastové kulatiny o průměru 0,64 mm (0,025"), délka přířezu 2 mm.
Boky PT jsem retušoval temperou. Do retušovací vody jsem přidal Herkules. Ale ne kapku, ale poněkud více. Konkrétně v poměru cca 2:1 (voda:Herkules). Zjistil jsem, že to pak dobře kryje, a dokonce to dokáže i zabránit rozvrstvení kartonu, což v této tloušťce rozhodně hrozí. Povrch retušované hrany je pak tvrdší, takže se dokonce dá doladit jemným smirkovým papírem. Tím se dají i "vymazat" zbytky obrysových čar ze šmikajdy. Konkrétně používám pro tento účel zrnitost 600, ale asi si na to pořídím ještě jemnější.
Plastové čepy jsem přilepil vteřiňákem:
A zde už kompletní PT, doplněné o čepy, pomocí kterých budou montovány do střechy (plastová kulatina pr. 2 mm):
Díl 12h jsem nalepil záměrně obráceně, abych měl jednodušší retušování, bez obrysových čar.
Na závěr jsem zaretušoval ten čevený kroužek na špičce PT, který ve vystřihovánce označuje, že tam má být otvor (který já nepotřebuji). Stačí ten vrchní, ten spodní nebude ve finále viditelný. Před vlastním zaretušováním jsem si natištěný kroužek malinko "zdrsnil" jemným smirkem. Barva to pak lépe překryje.
To je zatím vše.