Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43 / HOTOVO
Zjistil jsem, že mám chuť na čabajku, tak jsem do ní řízl. Pravá čabajka je červená a pěkně ostrá, prostě chuťovka...
Ne, nejsme na fóru labužníků ani uzenářů, takže toto vlákno bude samozřejmě o stavbě papírového modelu Ikarus 280.08 od EasyWorks. Červená bude, ale ostrá asi ne...
Začal jsem pěkně podle návodu, a doufám, že mi to tak vydrží až do konce.
Takže jsem nejdřív provedl veškeré přípravné práce, tedy podlepil jsem, co má býti podlepeno a přenesl jsem si úsečky a středové rysky na ruby některých dílů.
Pak už jsem se pustil do vyřezávání a lepení rámu přední části autobusu:
Pokračoval jsem pevnou částí přední nápravy:
A to je zatím vše. Dnes mi končí dovolená a začíná fůra práce, takže intenzita mého modelaření asi půjde zase znatelně dolů. Uvidíme...
Ne, nejsme na fóru labužníků ani uzenářů, takže toto vlákno bude samozřejmě o stavbě papírového modelu Ikarus 280.08 od EasyWorks. Červená bude, ale ostrá asi ne...
Začal jsem pěkně podle návodu, a doufám, že mi to tak vydrží až do konce.
Takže jsem nejdřív provedl veškeré přípravné práce, tedy podlepil jsem, co má býti podlepeno a přenesl jsem si úsečky a středové rysky na ruby některých dílů.
Pak už jsem se pustil do vyřezávání a lepení rámu přední části autobusu:
Pokračoval jsem pevnou částí přední nápravy:
A to je zatím vše. Dnes mi končí dovolená a začíná fůra práce, takže intenzita mého modelaření asi půjde zase znatelně dolů. Uvidíme...
Naposledy upravil(a) Waclaf dne sob 8.12.2012 20:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Opět mírný postup vpřed.
Žebra:
Nadkolí:
K nadkolí na přední nápravě mám jeden poznatek:
Dle návodu se nadkolí lepí na rám až po skompletování a nalepení přední nápravy. Ta pak ovšem dost ztěžuje nalepení nadkolí. Spíše bych volil následující postup:
1) Nalepit na rám 1a žebro 1g sousedící s přední nápravou...
2) ...pak nalepit nadkolí 1hR a 1hL...
3) ...a pak teprve zamontovat přední nápravu.
Ale... dělal jsem to podle návodu, a taky se mi to povedlo, jen jsem si připadal, že si hraju s ježkem v kleci.
Předpokládám, že u zadní říditelné nápravy na "vlečňáku" to bude podobné.
Rám vlečené části autobusu:
Pevná část říditelné zadní nápravy:
Žebra:
Nadkolí:
K nadkolí na přední nápravě mám jeden poznatek:
Dle návodu se nadkolí lepí na rám až po skompletování a nalepení přední nápravy. Ta pak ovšem dost ztěžuje nalepení nadkolí. Spíše bych volil následující postup:
1) Nalepit na rám 1a žebro 1g sousedící s přední nápravou...
2) ...pak nalepit nadkolí 1hR a 1hL...
3) ...a pak teprve zamontovat přední nápravu.
Ale... dělal jsem to podle návodu, a taky se mi to povedlo, jen jsem si připadal, že si hraju s ježkem v kleci.
Předpokládám, že u zadní říditelné nápravy na "vlečňáku" to bude podobné.
Rám vlečené části autobusu:
Pevná část říditelné zadní nápravy:
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
@opel132: Děkuji.
Téma tohoto víkendu: mechanismus natáčení nápravy vlečňáku.
Před montáží:
Po montáži:
Kupodivu to funguje...
Fajn práce. Poprvé jsem nedodržel návod a stanovil si vlastní postup montáže. V mechanismu jsem nechával trochu více vůle, aby se pohyboval volněji. Většinu dílů mechanismu jsem napustil vteřinovým lepidlem pro zvýšení tuhosti.
Tohle nebyla zrovna "easy work". Není to pro začátečníky.
Téma tohoto víkendu: mechanismus natáčení nápravy vlečňáku.
Před montáží:
Po montáži:
Kupodivu to funguje...
Fajn práce. Poprvé jsem nedodržel návod a stanovil si vlastní postup montáže. V mechanismu jsem nechával trochu více vůle, aby se pohyboval volněji. Většinu dílů mechanismu jsem napustil vteřinovým lepidlem pro zvýšení tuhosti.
Tohle nebyla zrovna "easy work". Není to pro začátečníky.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Tento model už mám také v šuplíku , ale asi do toho hned tak nepůjdu , protože je to opravdu poměrně složitý model.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
V tom právě tkví to nedorozumění: jednodušší model se nerovná model pro začátečníky. Je nutné to chápat v kontextu vydavatele, jehož modely v základní produkční řadě významně atakují čtyřciferné počty dílů...
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Přidáno žebro a nadkolí na vlečňáku:
Plášť přední části autobusu:
@EasyWorks a začátečníci: Já to s těmi začátečníky nemyslel tak úplně vážně... Jasně že bych to nedoporučil jako úplně první model, když někdo začíná od nuly, ale zase nic kosmicky složitého to taky není. Např. ta Karosa od MG, co jsem lepil před tímto modelem, byla možná složitější díky všem těm milimikronanodílkům... Když na této čabajce pominu ten natáčecí mechanizmus a kloubové spojení obou částí autobusu, tak JE to easy work.
Plášť přední části autobusu:
@EasyWorks a začátečníci: Já to s těmi začátečníky nemyslel tak úplně vážně... Jasně že bych to nedoporučil jako úplně první model, když někdo začíná od nuly, ale zase nic kosmicky složitého to taky není. Např. ta Karosa od MG, co jsem lepil před tímto modelem, byla možná složitější díky všem těm milimikronanodílkům... Když na této čabajce pominu ten natáčecí mechanizmus a kloubové spojení obou částí autobusu, tak JE to easy work.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Vypadá to zajímavě.Jsem zvědavý na hotový model.Jen tak dál.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Vlečňák dostal svůj tvar:
Tak trochu jsem se s tím "vyvztekal". Dvakrát jsem to rozlepoval, protože se mi to celé kroutilo do vrtule. Na přední části autobusu mi tato operace připadala poněkud jednodušší. To je dáno tím, že v přední části jsou 2 žebra, kdežto ve vlečňáku jen jedno, takže to na tom jednom žebru tak trochu "tancuje". Řešením pro budoucí lepiče je nakopírovat si jeden díl 4g (žebro) navíc a vhodně jej umístit na rám 4a, co nejdále od prvního žebra, ale !!pozor!! NE do oblasti dveří. Takže asi nejlépe těsně vedle těch dveří, které jsou u kloubu.
Nakonec jsem neodolal a postavil obě části autobusu k sobě, a vyzkoušel si finální délku modelu. Dlouhá klobása to bude...
Tak trochu jsem se s tím "vyvztekal". Dvakrát jsem to rozlepoval, protože se mi to celé kroutilo do vrtule. Na přední části autobusu mi tato operace připadala poněkud jednodušší. To je dáno tím, že v přední části jsou 2 žebra, kdežto ve vlečňáku jen jedno, takže to na tom jednom žebru tak trochu "tancuje". Řešením pro budoucí lepiče je nakopírovat si jeden díl 4g (žebro) navíc a vhodně jej umístit na rám 4a, co nejdále od prvního žebra, ale !!pozor!! NE do oblasti dveří. Takže asi nejlépe těsně vedle těch dveří, které jsou u kloubu.
Nakonec jsem neodolal a postavil obě části autobusu k sobě, a vyzkoušel si finální délku modelu. Dlouhá klobása to bude...
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Nosný portál krycího měchu:
Kloubové spojení, připojené zatím jen k vlečňáku:
Táhlo pákového tlumiče - na modelu smotaná papírová trubička o průměru cca 2,5 mm, v mém případě vyztužená drátem o průměru 1 mm:
Pákové tlumiče, jeden už se zamontovaným čepem:
Detail čepu pákového tlumiče - na modelu smotaný papírový váleček o průměru 2 mm, šířce 2 mm, uvniř s drátem o průměru 0,3 mm:
Sotva jsem ho dokončil, utekl mi pod stůl... Ale našel jsem ho, jak vidno.
Kloubové spojení, připojené zatím jen k vlečňáku:
Táhlo pákového tlumiče - na modelu smotaná papírová trubička o průměru cca 2,5 mm, v mém případě vyztužená drátem o průměru 1 mm:
Pákové tlumiče, jeden už se zamontovaným čepem:
Detail čepu pákového tlumiče - na modelu smotaný papírový váleček o průměru 2 mm, šířce 2 mm, uvniř s drátem o průměru 0,3 mm:
Sotva jsem ho dokončil, utekl mi pod stůl... Ale našel jsem ho, jak vidno.