Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek

Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný den všem. Jak jsem avizoval jinde, rozhodl jsem se ještě chvíli zůstat u veteránů pana Vyškovského. Do oka mi padla ,,Plechová Líza,, neboli Ford T, který vyšel v ABC č. 16, ročníku 40 (duben 1996). To bude na úvod vše, podívejme se na stůl...

...tentokrát použiji ke stavbě originální listy vystřihovánky. Náhled na ně a připravené díly pro výrobu kol...
Obrázek Obrázek

...díly pro sestavení jednoho kola. Středy jsem tradičně odvzdušnil, zadní obvod disku vytvořil z náhradní plochy, kterou model obsahuje, paprsky jsou podlepeny 0,5mm kartonem a z rubu polepeny vyřezaným středem vnitřní části kola. Konstrukce je tentokrát trochu jiná, pro zalepení středů do správné polohy jsem si vytvořil přípravek (dají-li se tři kolečka kartonu tak nazvat :) )...
Obrázek Obrázek

...po vložení sestavy do středu kola a usazení jsem paprsky k disku z vnitřní strany zakapal řídkým vteřinovým lepidlem. Další sestavení už jde jako na drátkách, takže brzy máme hotová kola ;) .
Obrázek Obrázek

Pokračování příště, jde se na auto 8-) .
Uživatelský avatar
Aki
Moderátor
Příspěvky: 1733
Registrován: pát 20.1.2012 23:27
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford T z roku 1908 / ABC / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Aki »

Paráda :)
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford T z roku 1908 / ABC / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Díky Aki ;) .

Pěkný nedělní večer všem. Využil jsem dalšího víkendu, kdy jeden nic nemůže 8-) a seděl a lepil a lepil :lol: ...

...a moc nefotil, takže jsem už od minule dal do kupy základ karoserie a vybavení. Zde jsem narazil na chybu v číslování, správně má být díl č.42 ;) . Díl č.50 (část podlahy pod pedály) má zase nevhodný tvar, jelikož stěny karoserie se směrem k podlaze sbíhají a díl, který přijde vlepit mezi ně je konstruován jako kolmý. Nicméně ani jedna z těchto věcí nečiní relativně žádné potíže...
Obrázek Obrázek

...pokračoval jsem díly rámu, zde vše sedlo bez problémů. Chybně vlepené přední příčky (díl č.4) si nevšímejte, z toho se budu radovat až později :roll: .
Obrázek Obrázek

Ale ještě dlouho před tím jsem se pustil do úpravy volantu :idea: .
Obrázek Obrázek

Pokračoval jsem výrobou náprav. Zde jsem se potřeboval zbavit vzduchu, ale vzhledem ke konstrukci a velikosti dílů jsem nevymyslel způsob, jak vzduch odstranit a udržet díly dostatečně pevné a slušně vypadající. Nicméně ponechání modrých ploch by už působilo rušivě a nesourodě, a tak mne spasil barevný papír, jímž jsem ,,vzdušná,, místa vyplnil ;) . Spousta práce navíc, efekt téměř neznatelný, no to musí být správné řešení :) .
Obrázek Obrázek

Stejně jsem se zbavil vzduchu i na přední nápravě. Po jejím zkušebním sestavení jsem ještě doplnil dvě smotané trubičky z barevného papíru jako rozpěrky na osy otáčení ze špendlíků a spojovací tyč řízení nahradil drátkem, místo papírového dílu ;) .
Obrázek Obrázek

Abych mohl mít osy kol otáčecí, nikoliv pevné, jak je u Mistrových modelů zvykem, musel jsem upravit díly štítů. Vnější díly štítu jsem u obou náprav oddělil. Počítal jsem s jejich dodatečným podlepením, abych dorovnal materiál ubraný úpravou disků kol. V předních jsem pak vyřezal otvor, jímž do náboje vložím štít i s kolem, osou a zarážkou z proužku papíru. Vše vidno z obrázku ;) .
Obrázek Obrázek

Ač jsem počítal s nutností podlepení štítů kol o 1 až 2 mm, po zkoušce nápravy jsem zjistil, že rozchod kol je až přiliž široký už teď. Bez podlepení a s osou tam, kde má být. Není nad to upravovat už tak subtilní sestavu ve chvíli, kdy se dá stěží nacpat na své místo...
Obrázek Obrázek

...nápravu jsem rozebral a osy posunul co nejblíže ke středu vozu. Bylo nutno ubrat i trochu materiálu, aby vše fungovalo hladce ;) . Výsledkem je, že kola budou schována pod blatníky a nebudou rušivě přečuhovat ven ;) . Taková práce a přitom taková blbost :) .
Obrázek Obrázek

Pro oddech jsem si slípnul střechu, kde bylo vše v naprostém pořádku. Před vlepením vnitřních částí je dobré budoucí spáry zatřít tmavě šedou barvou, aby mezerami neprosvítal tisk ;) .
Obrázek Obrázek

To by bylo pro dnešek vše, přeji dobrou noc a těším se u pokračování...
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný večer všem... ;)

Po dokončení střechy jsem zpracoval poslední placaté díly...A jal se vše složit dohromady ;) . Vše tak nějak sedlo, mojí chybu v lepení rámu se povedlo celkem hladce zamaskovat k nepoznání. Náboje kol jsem nepoužil tak, jak je nabízí model, ale vybrousil jsem špejle do špičky. Někde jsem to viděl na fotce reálného vozu (jak ovšem dodatečně zjišťuji, tak asi jiného tipu :roll: ), a líbilo se mi to více než nabízená varianta z dlouhých špejlí...
Obrázek Obrázek

Při tom bych se pozastavil ještě u pár drobností. Při lepení blatníků jsem se nedržel návodu, jak v načasování, tak v postupu. A vyplatilo se to. Lepil jsem je jednak hned z kraje ještě před nápravami (nápravy by dost zavázely, hrozilo by poničení a mohl jsem k nim upravovat polohu kol, jak bylo vidět minule ). Druhak jsem nejprve připojil blatníky ke karoserii a až poté je doplnil o držáky, kde - jak je vidět - jsou špatně zakresleny plochy pro přilepení. Na spodku to naštěstí vidět nebude, navíc model obsahuje drobné náhradní plochy, takže je možné přelepit místa ,,zapasem koloru,, :idea: ;) . Což mi tak teď dochází musím ještě udělat :) . Po přilepení pomocných světel (díly č.52) mi na zadní straně jejich držáků zůstaly bíle plochy, které bylo potřeba zamaskovat...
Obrázek Obrázek

Stejně tak jsem měl problém zalepit hlavní světla dle vyznačených poloh. Konec držáku měl dosahovat zhruba do dvou třetin světlometu (trochu je vidět prosvítající přerušovaná čára na zadní straně světla). Řešení bylo jednoduché, prostě světla nalepíme na držáky a je to 8-) . Poslední drobností bylo propojení přerušované čáry na zrcátku a dvě tečky coby ,,šrouby,, které byly namalovány na straně, jakou se díly lepily k oknu. Působí to dojmem, že bylo původně v plánu lepit zrcátka z druhé strany...
Obrázek Obrázek

Co se samotné stavby týče - včetně výše zmíněných malicherností - jsem ještě zkracoval po obvodu spodní díl sedáku (v místě kde se pojí s opěradlem), který měl chybně uvedené číslování a v návodu jedné chybně uvedené délky osy (díly 14, osa předních kol - 124 mm), což téměř nestojí ani za zmínku, jsem už na nic jiného tuším nenarazil. Po dlouhé době mi trochu zatápěl tenký ABC papír, dost jsem si zvykl na ,,pancéřové,, záložní kopie :lol: . Každopádně s trochou úsilí se dá postavit velice pohledný model prvního, sériově vyráběného vozu Henryho Forda, na který se můžete právě podívat ;).

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

A nakonec celá rodinka pohromadě...s možnými dalšími přírůstky ;)
Obrázek Obrázek

To by bylo tedy zase jednou vše, dám si teď na chvíli od Vyškovánek přestávku, mám tu za rohem jednoho kostlivce. Na shledanou příště ;) .
Nafe_CZ
Příspěvky: 817
Registrován: čtv 27.2.2014 15:18

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Nafe_CZ »

Srdce i oko plesá! Skvělá práce.
Uživatelský avatar
RadekV
Příspěvky: 261
Registrován: pát 20.1.2012 22:23
Bydliště: Kladno

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od RadekV »

Paráda,krása.. :) :) :)
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od mahdy »

Nádhera :shock: Těšíme se na další rodinné přírůstky ...
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Ali »

Parádně slepené a roztomilé zároveň ;)
Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 1015
Registrován: úte 29.5.2012 8:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Daniel »

Hóóódně povedená renovace ! Rodince to moc sluší a těším se na další přírůstky (včetně inspirativních reportů). Tak at se daří :)
Markulin
Příspěvky: 1274
Registrován: pon 14.5.2012 18:04
Bydliště: Hodonín

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Markulin »

Tak to je super veterán sraz. Paráda!!! ;)
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2386
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Fakt hezké. ;)
Eggy
Příspěvky: 108
Registrován: pát 21.9.2012 20:28

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Eggy »

Pěkné. Nepřemýšlel jsi o autojeřábu Coles od mistra Vyškovského.
V tvém podání by to byla myslím paráda. ;)
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Pánové děkuji. Jsem rád že se líbí. Pohromadě to teprve získává to pravé kouzlo, takže na čísle tři rozhodně nezůstanu, jen to teď proložím něčím jiným ;).

:arrow: Markulin: Velké srazy máme zakázány, tak proč si neslepit svůj malý :D.

:arrow: Eggy: Zatím je v plánu jen co mám doma, což jeřáb zrovna není. Původně to mělo být takové ,,rozlepení se,,... ale nějak se to zvrtlo :lol: ...takže kdo ví, třeba se mi někdy dostane pod ruku ;).

Ještě jednou děkuji všem za ohlasy ;).
Uživatelský avatar
Standa F.
Administrátor
Příspěvky: 1207
Registrován: pon 5.12.2011 16:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Standa F. »

Krásná práce a navíc hezky nafoceno, prima!
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2563
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od kaktusak »

Jak už jsem psal u předchozích Tvých modelů . Toto je přesně ten citlivý a přesný tuning , který vyškovánky posune o třídu víš a přitom nijak neurazí a neznehodnotí původní mistrův rukopis .

Perfektní práce a líbí se mi taky podrobný report .
Odpovědět

Zpět na „Veterány“