VAZ 2102 VB / Bc. Roman Josef + PMHT / 1:24
Napsal: pát 4.1.2019 22:54
Pěkný večer, dodatečně přeji hodně štěstí, zdraví a pevnou ruku v novém roce Všem...
Po dlouhé době jsem se zase konečně dostal k lepení a i chvilce psaní (tajně doufám že mne to trochu donutí něco dělat ). A tak jsem oprášil tuto záležitost, kterou jsem opatřil na loňském,...ehm tedy už předloňském Modelhobby a dychtivě se do ní pustil, coby rychlovky na přerušení modelářské neaktivity. A ejhle, o rok a čtvrt později
Ale zpět k modelu. Od začátku mi bylo jasné že Žigulík musí být i s interiérem. Ten jsem opatřil i s doplňky na stránkách vydavatele a nedočkavě se pustil do stavby...
Foto sešitu a komplet materiálu pro stavbu...
Práce jsem zahájil kolečky, kde jsem se rozhodl pro oživení dezény, přeci jen model s interiérem a sjeté pneumatiky...navíc u vozidla VB Jelikož v době stavby nebyly k dostaní žádné doplňky, po chvilce hloubání jsem použil vzorek ze Škody 130. Bylo sice potřeba ubrat na šířce, přidat na délce ale sedl ,,perfektně,,
Pro rozjezd jsem vytvořil čtveřici poklic. Do středu jsem vlepil kolečko z kartonu a natupo sestavil...
...následovala úprava vzorku. Oddělil jsem krajní figury a na délce o část nastavil. Není to úplně top, ale dobovou teréní pneumatiku by to připomínat mohlo .
...hotová úprava a připravená instantní kola...
...sestavení disku proběhlo v pořadí jak je na foto, vše sedí na chlup přesně...Hotová kola jsem ještě vylepšil o ventilky. Jen škoda že vyšly v místě spoje, to je ovšem jen drobnost která na funkci nemá vliv
Tak, to by bylo otestování modelu samotného, pokračoval jsem tvorbou interiéru...A i zde jsem začal vymýšlet blbosti, tu na příklad doplněné knoflíky z plastových profilů ...
...věnec volantu vytvořený z drátku s bužírkou. Drátek je o něco kratší, takže po stočení stačí zasunout do sebe a drží perfektně ...
...pokračoval jsem výrobou sedadel. Zde jsem rycí jehlou protlačil ,,švy,,. Rychlé, snadné a vypadá to celkem pěkně
...dále jsem vytvořil plastické uchycení bezpečnostních pásů...a doplnil na hotová sedadla...
...dalším doplňkem byla řadící páka ze špendlíku, s hlavicí z Herkulesu a manžetou z navrstvených koleček papíru...vedle pak hotový volant se sloupkem řízení a doplněnými přepínači směrovek a stěračů (páčka vpravo od volantu je navíc a byla po konzultaci s katalogem ND a odborníkem na vozidla - naší maminkou, která je vyučená coby prodavačka osobních automobilů a ze svého působení v Mototechně má ještě dnes tato vozidla v malíčku ) obratem demontována...
...vyřezaný vzduch v madlech dveří...
...a konečně postupná kompletace připravených částí...řadící páka nemá být přímo ve středu, ale mírně vpravo od osy vozidla. Sedadla jsou zatím pouze položena pro doladění polohy při umístění ruční brzdy a řadící páky...
...napevno jsem je doplnil až po přilepení bočních částí interiéru...Postupoval jsem takto: nejprve od palubní desky jeden, následně i druhý bok, kufr, zadní podběhy, zadní sedadlo a nakonec sedadla přední a madla dveří...
Z přiložených doplňků jsem si vybral pár drobností k oživení interiéru vozu. Použil jsem kužely a dopravní značku ,,20,, které jsem si nechal zmenšit na 80%, jelikož původní mi přišly příliš velké a bednu s radarem (patrně Ramer 3F) kterou jsem otevřel a radar do ní poskládal. Realita vypadá sice jinak, ale myslím si že toto pro daný účel bohatě stačí Navíc jsem vytvořil ještě desky s nějakou tou nezbytnou dokumentací a zastavovací terč...
...nakonec jsem vše přilepil na svá místa
Tak, interiér bychom měli, teď k němu dotvořit vozidlo A rovnou začneme tím asi nejvýživnějším,...skleníkem. Připravené díly karoserie a vnitřní část rozdělená pro lepší manipulaci při lepení. Zasklení pomocí oboustranné lepicí pásky proběhlo bez potíží, dávku opatrnosti a trpělivosti si vyžadují tenké sloupky a rámy oken...
...po slepení obvodu a doplnění vnitřních bočních částí jsem na své místo usadil i střechu. Chvíli jsem si hrál s jejím natvarováním, ale pak sedla perfektně
...následně jsem doplnil i přední a zadní část vnitřku a vše zakončil stropem...ten bylo potřeba na šířku lehce zúžit (cca 0,5 mm) a pak padl na své místo naprosto přesně. Nad čelním a zadním sklem jsem jej zalepil Herkulesem, v ploše tuhým lepidlem a strany drží samy zaseknuté nad bočními díly...Poslední drobnou úpravou byla výroba zpětného zrcátka a sklopení stínítek
To by byl průběžný pokrok za celou dobu stavby, od začátku až po současnost, příště už to bude trochu živější Jinak co se týče modelu, vše sedí perfektně a to včetně úprav pro interiér, tedy nemám co vytknout Trochu nezvyk je pro mne absence psaného návodu, ale nečiní to myslím žádný problém. Pokračování příště, pro dnešek už přeji dobrou noc
Po dlouhé době jsem se zase konečně dostal k lepení a i chvilce psaní (tajně doufám že mne to trochu donutí něco dělat ). A tak jsem oprášil tuto záležitost, kterou jsem opatřil na loňském,...ehm tedy už předloňském Modelhobby a dychtivě se do ní pustil, coby rychlovky na přerušení modelářské neaktivity. A ejhle, o rok a čtvrt později
Ale zpět k modelu. Od začátku mi bylo jasné že Žigulík musí být i s interiérem. Ten jsem opatřil i s doplňky na stránkách vydavatele a nedočkavě se pustil do stavby...
Foto sešitu a komplet materiálu pro stavbu...
Práce jsem zahájil kolečky, kde jsem se rozhodl pro oživení dezény, přeci jen model s interiérem a sjeté pneumatiky...navíc u vozidla VB Jelikož v době stavby nebyly k dostaní žádné doplňky, po chvilce hloubání jsem použil vzorek ze Škody 130. Bylo sice potřeba ubrat na šířce, přidat na délce ale sedl ,,perfektně,,
Pro rozjezd jsem vytvořil čtveřici poklic. Do středu jsem vlepil kolečko z kartonu a natupo sestavil...
...následovala úprava vzorku. Oddělil jsem krajní figury a na délce o část nastavil. Není to úplně top, ale dobovou teréní pneumatiku by to připomínat mohlo .
...hotová úprava a připravená instantní kola...
...sestavení disku proběhlo v pořadí jak je na foto, vše sedí na chlup přesně...Hotová kola jsem ještě vylepšil o ventilky. Jen škoda že vyšly v místě spoje, to je ovšem jen drobnost která na funkci nemá vliv
Tak, to by bylo otestování modelu samotného, pokračoval jsem tvorbou interiéru...A i zde jsem začal vymýšlet blbosti, tu na příklad doplněné knoflíky z plastových profilů ...
...věnec volantu vytvořený z drátku s bužírkou. Drátek je o něco kratší, takže po stočení stačí zasunout do sebe a drží perfektně ...
...pokračoval jsem výrobou sedadel. Zde jsem rycí jehlou protlačil ,,švy,,. Rychlé, snadné a vypadá to celkem pěkně
...dále jsem vytvořil plastické uchycení bezpečnostních pásů...a doplnil na hotová sedadla...
...dalším doplňkem byla řadící páka ze špendlíku, s hlavicí z Herkulesu a manžetou z navrstvených koleček papíru...vedle pak hotový volant se sloupkem řízení a doplněnými přepínači směrovek a stěračů (páčka vpravo od volantu je navíc a byla po konzultaci s katalogem ND a odborníkem na vozidla - naší maminkou, která je vyučená coby prodavačka osobních automobilů a ze svého působení v Mototechně má ještě dnes tato vozidla v malíčku ) obratem demontována...
...vyřezaný vzduch v madlech dveří...
...a konečně postupná kompletace připravených částí...řadící páka nemá být přímo ve středu, ale mírně vpravo od osy vozidla. Sedadla jsou zatím pouze položena pro doladění polohy při umístění ruční brzdy a řadící páky...
...napevno jsem je doplnil až po přilepení bočních částí interiéru...Postupoval jsem takto: nejprve od palubní desky jeden, následně i druhý bok, kufr, zadní podběhy, zadní sedadlo a nakonec sedadla přední a madla dveří...
Z přiložených doplňků jsem si vybral pár drobností k oživení interiéru vozu. Použil jsem kužely a dopravní značku ,,20,, které jsem si nechal zmenšit na 80%, jelikož původní mi přišly příliš velké a bednu s radarem (patrně Ramer 3F) kterou jsem otevřel a radar do ní poskládal. Realita vypadá sice jinak, ale myslím si že toto pro daný účel bohatě stačí Navíc jsem vytvořil ještě desky s nějakou tou nezbytnou dokumentací a zastavovací terč...
...nakonec jsem vše přilepil na svá místa
Tak, interiér bychom měli, teď k němu dotvořit vozidlo A rovnou začneme tím asi nejvýživnějším,...skleníkem. Připravené díly karoserie a vnitřní část rozdělená pro lepší manipulaci při lepení. Zasklení pomocí oboustranné lepicí pásky proběhlo bez potíží, dávku opatrnosti a trpělivosti si vyžadují tenké sloupky a rámy oken...
...po slepení obvodu a doplnění vnitřních bočních částí jsem na své místo usadil i střechu. Chvíli jsem si hrál s jejím natvarováním, ale pak sedla perfektně
...následně jsem doplnil i přední a zadní část vnitřku a vše zakončil stropem...ten bylo potřeba na šířku lehce zúžit (cca 0,5 mm) a pak padl na své místo naprosto přesně. Nad čelním a zadním sklem jsem jej zalepil Herkulesem, v ploše tuhým lepidlem a strany drží samy zaseknuté nad bočními díly...Poslední drobnou úpravou byla výroba zpětného zrcátka a sklopení stínítek
To by byl průběžný pokrok za celou dobu stavby, od začátku až po současnost, příště už to bude trochu živější Jinak co se týče modelu, vše sedí perfektně a to včetně úprav pro interiér, tedy nemám co vytknout Trochu nezvyk je pro mne absence psaného návodu, ale nečiní to myslím žádný problém. Pokračování příště, pro dnešek už přeji dobrou noc