Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24 / HOTOVO

Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek

Odpovědět
VaclavJirka
Příspěvky: 130
Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24 / HOTOVO

Příspěvek od VaclavJirka »

Blíží se 100. výročí Československa a 80. výročí jeho okleštění v roce 1938, což přispělo k mému rozhodnutí, do čeho se na zimu vrhnout. Bude to obrněný automobil Tatra OA vz. 30, který v oněch pohnutých událostech na některých místech naší vlasti s armádou skutečně zasahoval.

Obrněnec byl vyvíjen od konce 20. let minulého století na podvozku 6x4 Tatra T 72, přičemž jedním z hlavních kritérií byla dobrá průchodnost terénem. Čtyřválcový motor Tatra měl výkon 22,1 kW, max. rychlost 60 km/h. Vůz mohl být vyzbrojen 2 až 3 kulomety vz. 26. Čs. armáda jich obdržela si 50 kusů. Zdroj: Wikipedia, ABC

Půjde zároveň o můj první model od Attimonu, jehož konstrukce se přecejen trochu liší od toho, na co jsme zvyklí. Mám k němu "lejzrovánky", což trochu usnadní práci. Na druhou stranu mám trochu obavy z retuše, protože čs. verze je pěkně strakatá.

Obrázek
Naposledy upravil(a) VaclavJirka dne úte 22.10.2019 20:18, celkem upraveno 1 x.
VaclavJirka
Příspěvky: 130
Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra OA vz. 30 / 1:24 / Attimon

Příspěvek od VaclavJirka »

Hlásím první krok, a to sestavení zadní poháněné dvojnápravy. Stavěl jsem za pomocí "lejzrované" kostry, i když by to možná šlo i bez ní. Obšívka diferenciálů nakonec trochu přesahovala, takže jsem nakonec ořezával. Ale snad ne víc než milimetr. Lepší než kdyby byla kratší. Ve vystřihovánce není psaný návod, ale výkresy celků jsou dostatečně detailní a dá se podle nich v pohodě stavět. Ani tenká táhla vpředu i vzadu (předpokládám, že jde o příčné stabilizátory) nebyl problém lepit. Na tenčích koncích jsem vytvořil ohnutím pomocí nože "mikrochlopně" asi 1 mm a pak sedly přesně.

Obrázek

Obrázek Obrázek
VaclavJirka
Příspěvky: 130
Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24

Příspěvek od VaclavJirka »

Motor a převodovka. Pěkná kulatá prácička. Jak to měli tenkrát kompaktní. Akorát mě mate, že z dostupných podkladů jsem se dozvěděl, že to mělo 4 válec, zatímco tohle vypadá jako 2 válec...

Obrázek
VaclavJirka
Příspěvky: 130
Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24

Příspěvek od VaclavJirka »

Části interiéru jsou připraveny pro kompletaci do karoserie. Ta výbava je skutečně spartánská. A v obrněném vozidle mít nádrž z benzínem přímo před sebou, to nebylo moc bezpečné. Tady je vidět, jak se svět strašně změnil.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
VaclavJirka
Příspěvky: 130
Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24

Příspěvek od VaclavJirka »

Interiér instalován do karoserie.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
VaclavJirka
Příspěvky: 130
Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24

Příspěvek od VaclavJirka »

Tatra je na kolech.

Obrázek
VaclavJirka
Příspěvky: 130
Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24 / HOTOVO

Příspěvek od VaclavJirka »

Hotovo

Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Veterány“