Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek

stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

Zdravím vespolek,

Tatrovky 11, 12 a 13 vyjížděly v letech 1923 - 1933 na stejném podvozku (v průběhu let upravovaném).
Rád bych zde prezentoval stavbu Tatry 11 Pavla Hanzlíka a Tatrovky 11, 12 a 13 Leoše Špachty. Modely pana Špachty jsou velmi jednoduché, pokusím se je napasovat na upravený podvozek Pavlovy Tatry 11.

Nejsem si jistý, zda-li těmito kombinace dvou vystřihovánek, kdy vlastním jen jednu vystřihovánku Pavlovy Tatry 11 (PDF formát), neporušuji dobré mravy a zdejší podmínky prezentování stavby modelů. Prosím znalé této problematiky o komentář.
Teď mne napadá, pokud Pavel dá svolení k těmto kombinacím, tak by neměl být žádný problém. I tak by mne ale zajímal zasvěcený názor na tuto problematiku.


Tatra 11 Pavla Hanzlíka a Tatra 11 Leoše Špachty

Pavlova Tatra již zde byla prezentována nekolikrát, proto se více zaměřím na Tatru pana Špachty.
Barva tatrovky pana Špachty je v originálu sytě žlutá s červeným interiérem. Tuto sytě žlutou barvu jsme nedohledal, zato je spousta tatrovek v barvě krémově žluté.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Upravil jsem díly podvozku tak, aby zadní část karoserie byla širší a vešla se do ní zadní lavice.

Obrázek Obrázek


Vlepení "zadního čela" a vytvoření sedadel. Sedadla mají texturu sedadel pana Špachty, stejně tak i dveře kreslil pán Špachta. Převodovka, řadící páka a ruční brzda jsou použity s Pavlovy tatry.

Obrázek Obrázek Obrázek

Postup na Pavlově Tatře.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ke čtyřmístné verzi přibyla kapota. Kapota je dílem Pavlovým s kresbou pana Špachty.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

Tvorba blatníku ke čtyřmístné verzi. Blatník vytvořen dle fotek originálu a následně připasován na karosérii. Ke kapotě motoru připevněn dílem z Pavlovy dvoumístné tatrovky. Stupačky kreslil pán Špachta. Nápravy použity z Pavlovy dvoumístné tatrovky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Porovnání obou verzí tatrovek. Na modré je vidět další postup ve stavbě.

Obrázek Obrázek
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

Další postup ve stavbě žluté tatrovky. Zadní náprava + kola použité z Pavlovy modré Tatry, stejně tak přední sklo s volantem a přístrojovou deskou, na které jsou použity budíky z tatrovky pana Špachty. Střecha je přepracovaná z dvoumístné verze. Zahrával jsem si i s myšlenkou, že bych střechu udělal posrolovanou (poskládaný papír), ale nebyl jsem si jistý výsledkem, tak jsem to raději nezkoušel.

Obrázek Obrázek Obrázek

Osázení předních kol + pár drobností. Zbývá ještě minimálně rezervní kolo + světla.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od JakubSDK »

Ahoj stucky,

tatřice jsou parádní, pěkně a čistě slípnuté, určitě budu dále sledovat tvou práci ;) Ať se ti dílka daří.
Uživatelský avatar
Pavel Hanzlík
Příspěvky: 74
Registrován: úte 28.2.2012 21:06
Bydliště: Otrokovice

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od Pavel Hanzlík »

Ahoj Davide,
koukám jak Ti to pěkně roste. Ta zkombinovaná čtyřsedadlová Tatra vypadá perfektně.
Já sice nejsem zběhlý v problematice kopií a nekopií, ale myslím si, že pokud je model free je na tobě jak s ním naložíš po této stránce. Pokud se ovšem pletu tak se omlouvám.¨
A pro jistotu ještě přidávám (sice pozdě) své svolení pro tyto předělávky.
Ještě jedna malá připomínka k modelu. Nebylo by lepší kdyby spoje plášťů směřovali dolů, aby nerušili celkový vzhled modelu ;) ?
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

to JakubSDK: Děkuji za pochvalu i povzbuzení :-)

to Pavel: Děkuji i Tobě za pochvalu i dodatečné svolení. Kdyby spoje plášťů směřovali dolů, asi by to bylo lepší, ono spousta věcí se dá udělat líp, ale člověk na to příjde většinou pozdě. Navíc blesk je velmi krutý a vytáhne každou chybičku, která zběžným pohledem není vidět, nebo není vidět mýma očima vůbec :-)

Postup na modré Tatře + porovnání se žlutou:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Žlutá Tatra doplněna o přední a zadní světla, rezervní kolo, výfukové potrubí se "vzpěrami" podvozku a něco, co vypadá jako druhý klakson (na fotkách vypadá strašně, v reálu trochu líp).
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

Žlutá Tatra je hotová, od posledních fotek nic nového nepřibylo. Pouze jsem ji nafotil bez blesku se stojanem.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Modrá sice ještě není hotová, přesto jsem se pustil do dalšího "typu", tentokrát Tatry 13 - valníku.


Tatra 13 - dlouhý valník

Třináctka pana Špachty má barvu modrou, já jsem se rozhodl pro barvu zelenou (modré tatrovky by byly dvě a zelená žádná :-) ) U modrého valníku je delší varianta rozvoru a to 3063 mm (2763 mm krátky valník, 2635 mm Tatra 11 a 12), délka vozu je 4500 mm, což je o celý metr více než T11 A T12. Rozchod zadních kol se zvýšil o 200 mm na 1400 mm.
Obrázek Obrázek

Postup je podobný jako u žluté tatrovky, díly z Pavlovy modré T11 (někdy poupravené), textura Pana Špachty + nějaké dotvořené díly :-) . Na první fotce je vidět o kolik je měřítko 1:43 menší oproti původní vystřihovánce. Postup je patrný z fotkek :) .
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od Tomáš S. »

Parádní, opravdu pěkná práce - rád se sem chodím dívat! Ta béžovo - červená jí fakt padne! ;) Jen co to tam pod rezervou trčí? Placatý výfuk? 8-)
Každopádně - těším se na další ;) .
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

to Tomáš S.: Po bližším ohledání modelu musím konstatovat, že ona placatá věc je opravdu výfuk :) . Dík za upozornění, provozní slepota, chtěl jsem "zplacatit" pouze konec výfuku, což se nepovedlo a pak jsem na to zapomněl a později, nekriticky se těšíc ze své zručnosti, mi na tom už nepřišlo nic divného. A také díky za pochvalu.

Trošinku pokročila stavba T13. Přední čelo kabiny bylo poněkud úzké a "čumák" po přilepení kabinu defomoval, což se mi nelíbilo, takže na řadu přišlo rozřezání. Úzké čelo bylo nahrazeno širším dílem, který byl přilepen k "čumáku" a celek přilepen natupo ke kabině.
Obrázek Obrázek Obrázek

Do kabiny byl přidán volant a sedadlo. U kabin, které jsou "otevřené", T13 používá lavice potažené kůží. U "uzavřených" kabin T12 jsou ve předu plátěné samostané "křesla" (kovový rám potažený látkou). Jaká sedadla používaly "uzavřené" T13 jsem nezjistil :( . V modelu jsme použil koženou lavici.
Obrázek Obrázek Obrázek

Vytvořeno zadní čelo kabiny a nalepeno natupo. U modelu je vnější část oplechována a nalakována. Jak tomu bylo v reálu jsem nedohledal :( . "Otevřené" verze měly zadní část dřevěnou.

Obrázek Obrázek Obrázek
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

Další malý posun ve stavbě: střecha + podlaha. Nějak mi pořád nejde namíchat barva na retušování, zelená to sice je, ale odstín ne a ne trefit :-( .

(Malinko jsme se nechal strhnout k pózování s korunou :-) )
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

Dokončena zadní část "podlahy", tady jsem si vysloveně vymýšlel, nemám k tomu žádné podklady :cry: .
(třeba tam bylo rezervní kolo, nebo se vozilo na korbě... ???)
Obrázek

S korbou to bylo poněkud jednodušší, i když zadní pohled na valník jsem také nikde nedohledal :-( .
Korba je zatím pouze položena kvůli focení, přilepena bude později.
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 1015
Registrován: úte 29.5.2012 8:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od Daniel »

Tak to je teda nádhera :o - moc se těším na další postup :)
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

Po delší době postup na stavbě modré T11. Rám okna jsem udělal ve "stříbrné" barvě, originál vystřihovánka má rám hnědý.
Chybí dodělat už jen světla, volant, kliky a výfuk.
Obrázek Obrázek Obrázek

Všechny tři tatřičky pohromadě. (celkem plánuji min. 7 typů :D )
Obrázek
stucki
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11.12.2012 12:38

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od stucki »

Modrá T11 je dokončena.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pózování se svou žlutou sestrou.
Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43

Příspěvek od Tomáš S. »

Jak už jsem psal, líbí se mi to všechno! Možná ten drát na pŕední nápravě příště tenčí a ten výfuk je tam i na origo autě zakončen takto nevzhledně? Pokud jo, tak teda dobře, že ho vystřihovánka nemá :) .
A stojánky nebudou? Podle zaslepených děr bych typnul, že ne, ale myslím si, že s nima by to vypadalo ještě lépe - gor na poličce až dokončíš těch plánovaných 7 ;) .
Odpovědět

Zpět na „Veterány“