Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32/HOTOVO

Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek

Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32/HOTOVO

Příspěvek od Tomáš M. »

Uběhlo pár týdnů a já se opět vracím do kategorie MDT s dalším modelem veteránu. Tentokrát mi pod skalpel padl (nikoliv samovolně, nýbrž mým vlastním přičiněním 8-) ) model Prince Henry Vauxhall, který vyšel v ABC č. 2/58 a jehož autorem je Richard Vyškovský.

Pár slov o předloze modelu:
Prince Henry Vauxhall byl automobil vyráběný firmou Vauxhall Motors mezi lety 1911 a 1914. Své jméno získal podle závodu, kterého se v roce 1910 zúčastnily tři vozy Vauxhall C-10. Jednalo se o "Prinz-Heinrich-Fahrt", pojmenované takto na počest pruského prince Alberta Willhelma Heinricha (anglicky Heinrich = Henry). Délka vozu se pohybovala v závislosti na konkrétním typu okolo 4 m a hmotnost okolo 1250 kg.

V předchozím čísle ABC (1/58) vyšel model Opel Coupe. Nevím, jestli to byl záměr při plánování, jaké dva veterány nakreslit a vydat, nebo je to pouhá náhoda, ale zjistil jsem, že Vauxhall Motors je dceřinná společnost firmy Adam Opel AG. Zajímavé ;) . Na závěr poznamenám, že Prince Henry byl, stejně jako Opel Coupe 1909, nakreslen podle kovového modelu od firmy Matchbox.

Obrázek Obrázek Obrázek

Vlastní stavba:
Prince Henry Vauxhall je podstatně větší než jeho starší bratříček Opel Coupé, a tak se s ním trochu lépe manipuluje. Ze začátku stavba probíhala vcelku bez problémů, první se objevil při lepení zadní sedačky ke zbytku karoserie. Lepit jsem ji začal od středové chlopně. Jeden bok sedačky potom přesně dosedl na rysku D-D na dílu 1, druhý bok se mi i přes menší násilí nepodařilo dostat k rysce blíže než na 1 mm. To zapříčinilo, že jsem potom musel na dané straně o onen cca 1 mm seříznout vnitřní část zadních dveří (díl 22). Celek pak měl jistou tendenci se kroutit a já ho musel trochu krotit, ale zdá se, že se chyba nebude dále "propagovat" do přední části.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Jako tradičně příliš nesedí rubové a lícové části v místě listových per. Problém jsem opět vyřešil seříznutím, případně zaretušováním toho, co přesahovalo:

Obrázek Obrázek Obrázek

Nevím, čím to je, ale zdá se mi, že se červená barva velice snadno ošoupává, což se mi u modelu z ábíčka ještě nestalo. Viditelné to je na předchozích fotkách.

A na závěr tohoto příspěvku pohled na současný stav modelu:

Obrázek Obrázek

Přes týden se k lepení nedostanu, zato budu přemýšlet, jak co nejlépe vyřešit vypletení kol 8-) .

:arrow: Pokračování příště.
Naposledy upravil(a) Tomáš M. dne pát 28.6.2013 16:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Tomáš M. »

Obrázek

"Co to má znamenat?", řeknete si možná...

Fotomontáž? NE!
Fejk? Taky ne! (Doufám, že nemyslíte Petra. To už vůbec ne.)
Fata morgána? Samá voda...

V minulém příspěvku jsem psal, že zadní sedačka je trochu šejdrem, ale že to není tak moc vidět. Když jsem se však před čtrnácti dny vrátil domů, zjistil jsem, že to je vidět docela fest. Vzal jsem tedy druhý výtisk Prince a zkusil ho postavit znovu. Tentokrát jsem si dal větší pozor a zadní sedačka je konečně rovně. Na fotce vpředu dobrý kus, vzadu špatný, který přijde zahodit. (Zatím jsem to teda neudělal, nemám na to srdce :roll: . Asi skončí mezi ostatními kostlivci :) . No co, červená se na záplatu občas hodí :lol: .)

Dále jsem pokračoval přístrojovou deskou, kterou jsem se rozhodl trochu vylepšit. Původní díl jsem si okopíroval, v originálu vyřezal budíky a "zasklil" průhlednou fólií. Nakonec jsem celek podlepil kopií přístrojové desky:

Obrázek Obrázek Obrázek

Následovalo sestavení přední části vozu. Kapotě jsem se snažil vtisknout trochu kulatější tvary, a proto jsem místa ohybu místo naříznutí z líce lehce narýhoval z rubu, poté trochu naslinil a ohnul přes hranu pravítka. Výsledek prvního pokusu se mi příliš nelíbil, proto jsem to, když už jsem měl rozpižlané dva výtisky, zkusil podruhé. Bylo to o trochu lepší.

Pak přišlo na řadu přimontování kapoty ke zbytku vozu - vskutku nervy drásající část stavby. Jsem poměrně klidný člověk, vztek na sobě moc nedávám znát... Asi jsem tak přišel o pár měsíců života :lol: . Chvílemi se mi i chtělo Prince převést nevratně ze stavu 3Déčka na 2Déčko. Nakonec jsem se však po různém přistřihování přečnívajících částí a aplikaci Hard 'n' Heavy Retushe doplácal k vcelku koukatelnému výsledku (alespoň dle mého názoru). I jsem trochu zplastičtil kapotu a mřížku chladiče:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

To je pro tentokrát vše. Příště (pravděpodobně zítra) budu pokračovat stavbou blatníků.

:arrow: Pokračování příště.
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od khaRel »

Jak tak na to koukám, kulatá kapota, alespoň podle prostředního obrázku skutečného vozu nahoře by mohla být fajn, ale ty tmavěji vyvedené přední rohy kapoty by měly jít spíš dovnitř, ne? Jinak u mě dobrý, líbí se mi to i takhle :)
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Tomáš M. »

:arrow: khaRel: Díky za reakci. Tvar kapoty na skutečném voze je opravdu poněkud komplikovanější, než jak ji ztvárnil Mistr v této vystřihovánce. A já nemám tolik odvahy, abych se do toho "promáčknutí" nějak pouštěl (resp. by to bylo hodně práce s velmi nejistým výsledkem :) ).
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Tomáš M. »

Po zhruba dvou týdnech jsem našel nějaký ten volný čas, který jsem věnoval Henrymu. A toho volného času bylo celkem dost, takže jsem s modelem docela pohnul. Ale vezměme to hezky popořádku, protentokrát s méně kecy (jak je u mě zvykem) a více obrázky 8-) .

Jako další na řadě bylo zkompletování a připevnění držáků blatníků k vozu. Ač se to možná nezdá, dalo to docela dost práce je všechny vyřezat, protože ve 2-D mají poměrně divoké tvary.

Obrázek Obrázek

Potom přišel čas na ně přilepit i blatníky:

Obrázek Obrázek Obrázek

Je zajímavé sledovat, jak přilepení dvou dílů (totiž blatníků) úplně změní vzhled celého vozu. Stejně tak je tomu po přilepení světel, která jsem (stejně jako u Opela Coupe) vylepšil tak, že jsem je zasklil. Zde přikládám malý fotonávod (třeba někoho inspiruje ;) ):

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nejprve jsem nahrubo vystřihnul díl reflektoru, rozdělil rubovou a lícovou část (podle čáry značící rýhování) a z lícové části vyříznul "papírové" sklo. Poté jsem z rubu tohoto dílu nalepil proužky oboustranné lepicí pásky a celek přilepil k fólii. Následovalo přilepení modré plošky, kterou jsem vypreparoval z čelního skla (stejně potom přišla vyříznout 8-) ). Opět jsem použil oboustrannou lepicí pásku. Při lepení papíru k fólii pomocí pásky vznikají takové malé bublinky vzduchu (nepřilepená páska k fólii nebo papíru), které odstraňuji pomocí násadky štětce tak, že přes dané místo několikrát násadkou přejedu. Zbytek reflektoru se už lepí podle postupu uvedeného v návodu.

Zde již Henry s přilepenými reflektory:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A nakonec i s čelním sklem:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Vozu v tuto chvíli chybí už "jenom" volant a kola, která - jak jsem avizoval v prvním příspěvku - chci udělat s výplety. Uvidím, jak se bude dařit. Materiál už mám sehnaný, teď bude záležet jenom na tom, jak se s tím poperu 8-) .

:arrow: Pokračování příště.
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Tomáš M. »

Ač se vlákno se stavbou Prince Henryho drží stále na první příčce v sekci Veterány, už více než měsíc se tu nic nedělo. Bohužel teď nemám tolik času na lepení, kolik bych chtěl, a tak jde stavba kupředu jen velmi pomalu. V dnešním příspěvku tedy přináším pouze jednu fotku, ovšem podle mého názoru poměrně zásadní - vyplétání kol se vcelku slušně daří! V tuto chvíli mi zbývá splácat dohromady ještě čtyři kola, během čehož se budu trochu snažit zoptimalizovat celý postup vyplétání a časem bych zde rád napsal nějaký ucelený návod, jak na to. Vidím to ovšem až tak na červen, možná červenec (snad bude víc času ;) ).

Zde již slíbená fotka:

Obrázek

:arrow: Pokračování příště.
Vlcacka
Příspěvky: 455
Registrován: pát 20.1.2012 21:42

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Vlcacka »

Tak ten výplet je luxusní.
Uživatelský avatar
Daniel Svoboda
Příspěvky: 6
Registrován: pon 1.4.2013 13:47
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Daniel Svoboda »

Fíha ten výplet to pusune propracovaním o dost dopředu paráda :)
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Tomáš M. »

Po delší době jsem se dostal k tomu, abych trochu pohnul s reportem ze stavby Prince Henryho. A dnešní příspěvek bude podstatně delší, protože - jak jsem slíbil minule - bych ho chtěl pojmout jako podrobnější návod na vyplétání kol. Určitě ho vrazím i do sekce Stavba, konstrukce, tipy, triky.

Vyplétání kol - aneb jak to kdo dělá
S vyplétanými koly se můžeme setkat nejčastěji u historických letadel, automobilů a samozřejmě i u současných motocyklů a jízdních kol. V případě modelů těchto strojů pak záleží na autorovi a především na modeláři, jak se se stvárněním tohoto prvku popere. Buď může použít papírový díl, na kterém jsou výplety pouze nakresleny, nebo vyrobit výplety z drátku, nitě či jiného materiálu. První přístup je použitelný pro jednodušší modely a moc parády nenadělá. Výroba výpletů na druhou stranu vyžaduje docela velkou zručnost a trpělivost.

Nejstarší příspěvek na starém fóru, který jsem našel a ve kterém se objevují vypletená kola, je od praguemodelse, který zde prezentoval stavbu letadla Blériot IX. Model té samé předlohy stavěli také Vojta Č. a tata. Dalším modelem letadla byl HL-2 Haroldek od juriga, který ve svém vlákně také uveřejnil odkaz k návodu na vyplétaná kola (bommodeli.org. Bohužel v ruštině - tedy bohužel pro ty z nás, kteří He говори́ по-ру́сский :lol:). O fotky dvou motocyklů se na starém fóru podělil i Robert Blaschke (Jawa 350, Jawa 350 se sajdkárou - zde je i krátký návod, jak na to), na novém pak Lukas (Jawa 884.5) Do sekce autoveteránů přispěli Standa F. (Mercer 1913) a Majo71 (Mercedes typ S). Zajímavou ukázkou toho, že to jde i z papíru, je model Peugeot 1918 od L3000.

Velice hezký návod napsal a nafotil B@F, který zde také popsal skutečnou konstrukci výpletů. Podle něho pak postupovali tata, Standa F. a Majo71. Dalším návodem je výše zmíněný z fóra bommodeli.org, který jsem ovšem moc nestudoval. Při lepení kol na Vauxhall jsem se řídil postupem, který na své stránce uveřejnil Alan Grayer. To, co můžete vidět v textu níže, je vlastně volný překlad tohoto postupu z angličtiny s vlastními drobnými úpravami a vylepšeními. Výhodu oproti návodu od B@F vidím v tom, že není třeba přebarvovat ráfek, ale je možné použít původní papírový díl. Na druhou stranu jde o trochu pracnější postup. O tom ale až dále.

Co všechno budeme potřebovat
Lepení vyplétaných kol nevyžaduje žádné zvláštní pomůcky, které by většinou modelář neměl doma. A pokud tomu tak přecijenom je, není problém je sehnat.

nit (drátek, vlasec...)
:arrow: Zde záleží na každém, pro jaký materiál na výrobu špic se rozhodne. Já osobně jsem použil muškařskou nit o průměru 0,1 mm. Nevýhodou je, že se v této tloušťce vyrábí pouze bílá (tedy to mi aspoň tvrdil prodavač v obchodě s rybářskými potřebami. Nejsem rybář, takže jsem mu to věřil ;) ). Výhodou je, že se s ní dobře pracuje a netřepí se.

barva
:arrow: Pokud máte nit v barvě výpletů, nutnost sehnat barvu odpadá. V případě, že máte jinak barevné vlákno, potom vám zřejmě nic jiného nezbyde. Rybářské vlasce se vyrábějí z nylonu (či jiných polymerů). V předtuše, že na něm nebude držet vodovka, jsem si pořídil barvu Revell 36 MATT (červená). Nevýhodou je, že po chvíli nanášení začíná tvořit takovou matlavou hmotu, která jde špatně aplikovat. Také má tendenci se po zaschnutí olupovat. Když jsem měl hotová tři kola, zjistil jsem, že použití vodovky by asi nebylo úplně od věci. Zde ať si tedy každý vyzkouší, co mu bude vyhovovat ;) .

lepidlo
:arrow: To je asi jasné 8-) . Ovšem na rybářský vlasec se Herkules moc nechytá. Chce to i vteřinové lepidlo.

karton
:arrow: Na tloušťce nezáleží. Bude potřeba na bočnice kol a přípravek na vyplétání kol.

osa
:arrow: Průměr podle potřeby, délka cca 6 až 7 cm. Na materiálu nezáleží - vcelku se mi ale osvědčily profily z uhlíkových vláken.

další pomůcky
:arrow: O tom, že je dobré (ba přímo nezbytné) mít u sebe nůžky nebo skalpel, se asi není třeba zmiňovat. Hodí se také nějaký ten špendlík, pinzeta, izolepa, kružítko na vyřezávání kruhových otvorů...

Obrázek Obrázek

Přípravek na vyplétání kol (Vorrichtung, Jig...)
Prvním krokem je výroba přípravku na vyplétání kol. Šablonu si nakreslíme buď podle B@Fova návodu nebo použijeme tu, která je součástí modelu Harley-Davidson Model 6 od Alana Graye (strana 12). Bez úprav ji lze použít, pokud chceme stavět přímo model Harley-Davidson Model 6 v měřítku 1:7 8-) . V dalších případech nám nezbyde nic jiného než ji upravit. Já jsem to vyřešil tak, že jsem si šablonu zkopíroval do Wordu a zmenšil tak, aby otvor pro osu měl 1,5 mm (tj. tolik, kolik jsem potřeboval). První černou kružnici (vnitřní průměr kola) a zbylé dvě kružnice jsem si pak dokreslil podle toho, jak bylo potřeba. Šablonu je pak třeba vytisknout a vyříznout podle vnějších dvou černých kružnic (vznikne tak jeden kruh a jedno mezikruží).

Alan Gray potom doporučuje kruh nalepit na foamboard (jakousi pěnovou destičku, s tímto materiálem jsem se zatím nesetkal) o něco větší než šablona, do které se nejprve vyvrtá otvor pro osu. Já jsem si něco podobného slepil z 1mm kartonu (viz fotky níže). Mezikruží se nalepí na karton (nebo vrstvu kartonů) o něco nižší než náboj kola a přišpendlí ke zbytku šablony tak, aby čáry spolu lícovaly. Na vrchní i spodní vrstvu mezikruží doporučuji nalepit vrstvu folie, aby se pak dala lehce odlepovat a přilepovat izolepa, kterou jsou držena jednotlivá vlákna.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Náboj a příruby kola
Lepení kola začneme nábojem, který vyrobíme z pásku papíru příslušné šířky a barvy (zřejmě není součástí vystřihovánky, je třeba vyrobit si vlastní). Dále si připravíme příruby (mezikruží; na jedno kolo jsou potřeba celkem čtyři), jejichž vnitřní průměr musí být stejný jako vnější průměr náboje. Vnější průměr přírub je možné si zvolit (podle měřítka modelu a citu ;) ). Doporučuju je z rubu zabarvit.

Obrázek Obrázek Obrázek

Začínáme vyplétat
Když už máme hotový přípravek a náboj kola, můžeme začít. Náboj nastrčíme na osu, kterou usadíme do otvoru v přípravku. Následně si uřízneme kousek vlákna o něco delší než vnější průměr mezikruží (delší proto, abychom pak mohli pohodlně tahat za nitky ;) ). Jeden konec nitě připevníme proužkem izolepy na libovolně zvolenou červenou čáru na mezikruží, vedeme přes náboj (vlákno leží na přírubě) a druhý konec připevníme opět proužkem izolepy na protější zelenou čáru tak, abychom vlákno ohýbali kolem osy pod nejmenším možným úhlem (snad je to z obrázku patrné). Druhé vlákno nalepíme na v protisměru hodinových ručiček nejbližší červenou čáru předchozí červené čáře, vedeme přes náboj a na protější straně připevníme k příslušné zelené čáře. Nitky by měly být hezky napnuté.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pozn.: V následujícím textu budu užívat označení "červené vlákno" a "zelené vlákno", přestože nit je sama o sobě bílá. Označení souvisí s tím, nad čárou té které barvy na šabloně je nit vedená. Důsledkem toho je také to, že se po obtočení vlákna kolem osy jeho barva mění. Je to něco jako v Praze tramvaj č. 14, která se na Ortenově náměstí mění na č. 24 :lol: .

Stejným způsobem připevníme zbylých sedm vláken. Šesté "červené" vlákno se kříží s jedním "zeleným", sedmé "červené" se dvěma "zelenými", osmé se třemi a deváté se čtyřmi. V místě křížení "červeného" vlákna se "zeleným" je třeba "červené" podvléknout pod "zeleným". V případě osmého a devátého vlákna by se mělo podvlékat třikrát, resp. čtyřikrát. Podařila se mi však vždy jen první dvě podvléknutí, v případě třetího, resp. čtvrtého křížení si vlákna u příruby začínala vadit.

Když máme připevněno všech devět vláken, zkontrolujeme, že jsou hezky natažená a přilepíme je k přírubě vteřinovým lepidlem. Po zaschnutí je dobré výplet nabarvit a nakonec přilepit lícovou část příruby.

Obrázek Obrázek Obrázek

Dále mezikruží s výpletem otočíme a opět přišpendlíme k přípravku, tentokrát tak, aby výplet lícoval s přerušovanými čarami (resp. se světlejší zelenou a červenou v původní šabloně od Alana Graye). Druhou stranu kola vypleteme stejně, jako tu první.

Obrázek Obrázek

Nyní přichází čas na slepení ráfku, který vyrobíme z proužku papíru příslušné délky, do kterého špendlíkem vypícháme ekvidistantně tolik otvorů, kolik máme špic (v tomto případě 36). Poté slepíme oba konce ráfku k sobě (pozor - pokud použijeme chlopeň, je třeba zkontrolovat, zda jsme si nezalepili otvory pro špice a případně je obnovit) a přilepíme k němu jednu bočnici, kterou jsme si předtím vyřezali z kartonu. Druhou bočnici zatím nelepíme, jenom vyzkoušíme, zda do ní ráfek pasuje.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Přichází na řadu asi nejnáročnější část. Teď je třeba proplést špice ráfkem. Vždy uvolníme jedno vlákno, provlékneme otvorem v ráfku a zase přilepíme zpět k přípravku. Vlákna na jedné straně provlékáme vždy ob jeden otvor. Na to doporučuju dávat si opravdu pozor. Bylo by docela nepříjemné zjistit, že jsme někde uprostřed udělali chybu a museli vlákna vytáhnout z jednoho otvoru a provléct tím správným :roll: . Když máme špice na jedné straně kola provlečené ráfkem, odšpendlíme opět mezikruží, otočíme, přiděláme z druhé strany a vpleteme stejným způsobem špice do ráfku. Pokud jsme pracovali pečlivě, je jasně poznat, do kterého otvoru to které vlákno patří.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Dále je třeba vycentrovat náboj kola. Alan Gray ve svém návodu doporučuje vypodložit mezikruží vrstvou kartonů tak, aby byly náboj a zbytek kola vycentrované. Mně se osvědčilo odšpendlit mezikruží a srovnat náboj v ruce (tím, že jsou vlákna přilepena izolepou k vrstvě fólie na mezikruží, tak dobře kloužou). Potom akorát stačilo znovu pořádně napnout vlákna. Když jsme spokojeni s vypnutím vláken a vycentrováním kola, můžeme přistoupit k přilepení vláken k ráfku, nejlépe pomocí vteřinového lepidla. Po jeho zaschnutí je dobré vyzkoušet, že všechna vlákna jsou dobře přilepena, následně kolo "vysvobodit" z mezikruží a odřezat přečnívající nitě.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nakonec k ráfku přilepíme i druhou kartonovou bočnici, následně originální bočnice z vystřihovánky, běhoun a na úplný závěr zaretušujeme. Tím je kolo hotové (Většinou jedno nestačí. I na blbou motorku jsou potřeba dvě. Takže musíme celý postup opakovat tolikrát, až máme tolik kol, kolik jich potřebujeme :lol: ). Doufám, že jsem tímto návodem motivoval aspoň někoho, kdo by snad uvažoval o vyplétaných kolech. Je to sice poměrně náročné (hlavně časově), ale výsledek stojí za to.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

To je protentokrát všechno (myslím, že toho bylo dost ;) ). Zbývá mi dolepit ještě jedno kolo a volant. Takže příště snad už budou i final photos.

:arrow: Dokončení příště.
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2378
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Je to pakárna, ale výsledek za to stojí. ;)
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Tomáš M. »

Po více než čtyřech měsících můžu konečně prohlásit, že mám HOTOVO! Poslední kolo dopleteno, volant slepen - takže můžeme vyrazit na cestu. Tedy na konečné focení 8-) .

Ještě před vlastními fotkami se vrátím k volantu. Nechtěl jsem ho dělat placatý jako u předchozího veteránu, ale dlouho jsem nemohl najít vhodný drátek s bužírkou (hnědá barva, průřez cca 1 mm). Už jsem chtěl Vauxhall nechat prozatím bez volantu, než najdu správný materiál. Včera večer jsem ale seděl u počítače, sluchátka na uších (při poslechu alba Crisis? What Crisis? od Supertramp, což ale není tak podstatné :lol: ) a pohrával si s jejich drátky. A v tu chvíli mě to napadlo! Drátek s bužírkou, průřez 1 mm, skvěle tvarovatelný materiál. Vzal jsem tedy stará nefunkční sluchátka, které jsem si nechal pro případ, že by se snad jednou mohla hodit ;) a zkusil udělat obruč volantu z nich. Šlo to parádně - drátek se výborně tvaruje a lepí vteřinovým lepidlem. Jedinou vadou bylo to, že má černou barvu. Vodovka na bužírce moc nedrží, ale když se přestříkne lakem na vlasy, pak znovu přetře vodovkou a nakonec ještě jednou stříkne lakem, je výsledek velice uspokojivý (samozřejmě hnědá bužírka by byla lepší).

A teď už k finálním fotkám:

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nakonec ještě několik fotek s Oplem Coupé 1909

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

:arrow: Příští týden, pokud bude hezké počasí, bych rád zkusil udělat i pár exterierových fotek.
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32/HO

Příspěvek od AmatER »

OT INFO

Na volanty apod. se dobře hodí jednotlivé vodiče ze sdělovacích kabelů (SYKY/SYKFY apod.) - mívají průměr s bužírkou kolem milimetru (bez bužírky 0,4-0,8 mm) a prakticky všechny myslitelné barvy. Dobře se tvarují a tvar drží.

Obrázek
Tohle jsou drátky s jádrem 0,5 mm, celkový průměr s izolací je kolem 0,8 mm, vrták má průměr 1 mm.
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32/HO

Příspěvek od Lukáš »

Moc pěkné. Vyplétaná kola tomu dodají ten správný šmrnc. Příště bys mohl ještě zkusit i zasklít světla.
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2378
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32/HO

Příspěvek od Brzdič »

Vypadá to parádně a jak píše Lukáš, k naprosté dokonalosti tomu chybí zasklít ty obří světla. :)
Uživatelský avatar
Bakulda
Příspěvky: 710
Registrován: úte 3.1.2012 20:24
Bydliště: Benešov

Re: Prince Henry Vauxhall 1914 / Richard Vyškovský / 1:32/HO

Příspěvek od Bakulda »

Vypadá to skvěle, ta vypletená kola z toho dělají úplně jinou třídu.
Odpovědět

Zpět na „Veterány“