Právě je sob 21.4.2018 6:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 8.1.2015 20:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Pred nedávnom som si kúpil tento model od ruského vydavateľa W.M.C. Models. Vyšiel v zošite ozn. č.3/2014 a hneď, keď som ho uvidel, som sa rozhodol, že si ho postavím, resp. že ho postavím môjmu otcovi, ktorý ako starý "mototechňák" tieto autá predával (a v obmedzenom množstve Lady stále predáva).
Je v peknej mierke 1:25, rozprestiera sa na 5 stranách formátu A4 primeranej hrúbky (odhadom 160 g) + cca 1/2 strane A4 s "chrómovanými" dielmi (puklice, nárazníky,...). Model od tohoto vydavateľa som v rukách ešte nemal a príjemne ma jeho spracovanie prekvapilo, dúfam, že diely sú presné a pri lepení nebude nejaký väčší problém. Zošit obsahuje dosť podrobných (i detailných) a prehľadných návodných kresieb v rôznych pohľadoch, šablóny na drôtené diely a fólie na okná + návod v ruštine (a litevštine), ktorý keď som začal čítať, tak som kupodivu zistil, že mi tá azbuka nerobí žiadne väčšie problémy, holt som z tohoto jazyka kedysi maturoval, tak v tej hlave niečo zostalo (to len manželka (r.1984) na tie "kliky háky" vyvaľovala oči a nechápala, ako tomu môžem rozumieť :-), holt iná generácia).
Model sa dá postaviť samozrejme s podrobným interiérom a pri listovaní ma príjemne prekvapilo, že pri dieloch, ktoré sa majú natvarovať je hneď vedľa dielu nakreslený profil dielu (akýsi bokorys), ako má daný diel vyzerať po natvarovaní. SUPER!! V návode bolo, okrem iného, uvedené, že určité diely sa majú podlepiť na "vatman" (??). Nakoniec som zistil, že to je kladivková štvrťka :-) díky, google prekladač!! Jo, a ešte som zistil že "provoloka" je drôt :-) :-) Pri stavbe sa určite aj zabavíme :-)

Tak, dosť bolo kecov, tu je náhľad na model a návodné kresby a dúfam, že sa čoskoro pustím do stavby (pretože paralelne lepím ešte cisternu ZTS CN od RW):

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Naposledy upravil Majo71 dne ned 23.8.2015 18:21, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 8.1.2015 21:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 1.9.2014 21:03
Příspěvky: 78
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Tak tuto budu jako Žigulíkář (ale mam 2103) sledovat hodně pozorně! Na model už jsem na netu koukal, ale eště jsem se neodhodlal ho pořídit, byť vim, že ho chci! Podle těch návodných kreseb to vypadá pěkně detailně. A eště tak mezi řečí by mi zajímalo, kde tvuj táta Lady prodává? Přece jenom dneska už je to auto pro vyvolený a krámy s nima nejsou na každým rohu :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 8.1.2015 21:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
My sme teda Ladu nikdy nemali, ale mám k tomu proste srdcový vzťah práve kvôli tomu, že ich otec roky rokúce predával. Najprv v š.p. Mototechna a po r.1990 sa dal na súkromné podnikanie a od tej doby má v Žiline (odkiaľ pochádzam) predajňu, kde stále predáva (okrem iného) diely na tieto vozy + nové Lady Nivy + na motocykle (vrátane Simsona, Pioniera, Babetty) a tak. Pokiaľ viem, tak mal kontakty priamo do Ruska, odkiaľ bral diely na Lady. Snáď ten model nesprasím, uvidím, ako sa to bude lepiť. Našťastie je to model nový, takže sa dá stále objednať, keby mi niečo nevyšlo :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: pát 9.1.2015 14:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Takže, dnes som do toho strihol - stavba začína podvozkom:

Obrázek Obrázek Obrázek
natvarovať sa to dá podľa tejto šablóny (ako som už spomenul v úvode):

Obrázek

Momentálne spracovávam podvozkový tunel....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: pon 12.1.2015 14:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Cez víkend som nelepil, bo nebol čas, takže zatiaľ mám hotový len podvozkový tunel, prilepil som výztuhu k šasi prednej nápravy a mám pripravený červený zadný diel, ktorým sa tunel uzavrie. Inak všetko sedí krásne na milimeter!

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.1.2015 8:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24.1.2012 19:50
Příspěvky: 64
Tento model jsem zahlédl na pultech a zaujal mě svým rozsahem, díky čemuž by z toho mohl vylézt solidní kousek.
Navíc Žigulík 01 (Fiat 124), jako typický vůz 60.let, pozornost prostě přitahuje.
Je několik důvodů, proč si ho nyní odpírám postavit, takže budu sledovat a fandit :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.1.2015 21:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 1.9.2014 21:03
Příspěvky: 78
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Debata Fiat vs. Lada je věčná, ale můžu říct, že ty auta jsou od sebe rozeznatelný na první pohled a co se naopak týče techniky prvním pohledem neviditelný, jsou tam rozdíly naprosto zásadní. A navíc nejedná se o ňákou sovětskou partyzánštinu, ale o regulérní spolupráci a vývoj, proto moc nemam rád to srovnávání.

Ale dost vášní, k modelu. Jsem zvědavej na to uzavření tunelu, protože ve skutečnosti tam žádný neni, když z jedný strany je převodovka a z druhý prochází kardan. :) No svým způsobem se u tutoho modelu těšim na srovnávání se skutečností. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: sob 17.1.2015 19:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Tak síce pomaly, ale isto napredujem :-) Ďalším postupom bolo spracovanie a prilepenie rubu podvozku. Keďže išlo o väčšie plochy, každý segment som lepil zvlášť a nechal pod záťažou preschnúť 24 hod., aby sa to nestočilo do vrtule, takže to pár dní trvalo. Potom som prilepil vnútornú časť podvozkového tunela a zadné čelo.

Obrázek (takto sa dá tvarovať podľa šablóny)
Obrázek Obrázek (natvarovaný rub podvozku)
Obrázek (rubové diely tunelu)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: čtv 22.1.2015 14:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Pokračoval som stavbou zadných blatníkov:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Tu som zistil, že tie dva čierne otvory mali byť nalepené opačne, t.j. čiernou farbou dovnútra (v návode, ani v návodnej kresbe to spomenuté nebolo...), ale nič sa nedeje, natrel som to proste zvnútra čiernou farbou. Zatiaľ je model dobrým tréningom lepenia natupo, chlopní je tam fakt minimum.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: ned 1.2.2015 13:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Zase nejaký malý progres. Pokračoval som časťou nad podvozkovým tunelom, na ktorú sa prilepia zadné sedačky - tu som chlopne odstránil, oba diely podlepil 0,5 mm kartónom a následne nalepil "obšívku", lepšie diel drží tvar.

Obrázek Obrázek

Potom nasledovalo zlepenie dvoch nosníkov ako časť rámu šasi prednej časti vozidla - tu som tiež oba diely lepil bez chlopní, podlepil kartónom 0,8 mm a oblepil obšívkou. Vznikli tak diely pevnejšíe, ktoré sa nebudú krútiť do vrtule.

Obrázek Obrázek Obrázek

A toto mám zatiaľ hotové (prilepené podstavce pod predné sedačky a nejaká tá drobotina v prednej časti auta):

Obrázek Obrázek

Nasledovať bude kompletácia rámu z oboch nosníkov a ich prilepenie k podvozku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: pát 6.2.2015 23:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Nosníky prilepené k podvozku, spolu s bočnými štítmi blatníkov a podbehmi:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Viem, ide mi to pomaly, ale momentálne sa viac venujem cisterne, ktorú budem pomaly finišovať.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: pon 2.3.2015 9:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Tak, po nejakej dobe som späť a čo som medzi tým zlepil? Pridal som zadné plató, zadnú kapotáž (zadné blatníky + zadnú časť kapoty) a momentálne pracujem na predných blatníkoch a maske. Všetko je potrebné dôkladne natvarovať, lepí sa to všetko natupo, ale keď je to dobre natvarované, tak to sedí pekne. No a tu je výsledok môjho snaženia:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: stř 25.3.2015 10:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Pokračoval som prednou maskou, ktorú som po zkompletovaní zlepil s obomi blatníkmi a celok som prilepil k šasi. Nasledovali pedále, ručná brzda a ostatné páčky a spracoval som základ prístrojovej dosky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VAZ 2101/V.Suzdalev-W.M.C.Models/1:25
PříspěvekNapsal: ned 10.5.2015 18:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Příspěvky: 366
Bydliště: Sány, okr.Nymburk
Tak som sa konečne po dlhej dobe dokopal k tomu dať sem ďalšie fotky zo stavby :-)

Pokračoval som sedačkami - tu som nenarazil na žiadny podstatný problém:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Nasledovalo spracovanie strechy a bočných a predných skiel (tu sa, rovnako ako pri dverách, lepia strieborné doplnky z prílohy - ich vyrezávanie je skutočná lahôdka pre oči aj ruku (pomohla lupa :-)). Sklá som lepil obojstrankou, inak sa všetko lepilo "natupo", takže sa muselo opatrne tvarovať a lepiť postupne:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Tu som trochu odbočil od návodu a vrhol som sa na stavbu dverí, aby som si ich mohol skúsiť napasovať na karosériu - tu tiež pomohla obojstranka (na sklá), problém je dvere dobre natvarovať, našťastie je k nim zase nakreslená šablóna, takže sa to dá dokorigovať aj potom. Tu sa lepilo hafo strieborných doplnkov (= pásikov o šírke cca 1mm) ako lišty, kluky dvier a ovládania skiel. Ale po zlepení vyzerali dvere (interiér s doplnkami) celkom pekne:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nakoniec som teda hotové dvere skúsil priložiť ku karosérii a vidím podobný problém, ako mal Sranki - napasovať to tak, aby nebolo vidieť špáry, bude asi veľký problém, zvažujem, ktoré dvere prilepím napevno a ktoré nechám pootvorené, bude to ešte boj...... Takto to vyzerá len po priložení k stĺpikom a karosérii (ešte musím doladiť profil dverí, hlavne skiel, smerom dovnútra):

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Tak som kasňu odložil a idem radšej pokračovať v návode, t.j. vrhnem sa na motor:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.5.2015 8:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Příspěvky: 1391
Bydliště: Brno
Dveře bych nechal otevřené všechny, pěkně osadit se ti asi nepovede žádné. No, uvidíš, nakolik se ti podaří upravit úhel čelního skla a sloupku podle úhlu na dveřích. Ale jinak paráda..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz