Pustil jsem do stavby okřídlené bestie ze závodu "do nebes" Pikes Peak 1988. Předlohou je vůz Peugeot 405 T16 vyvinutý speciálně pro tento závod do vrchu, za volantem tehdy seděl fenomenální Ari Vatanen.
Autorem je Michal Růžička a model vyšel pod hlavičkou vydavatelství Ondřeje Hejla- v rámci série RSC.
Vydání bohužel obsahuje tiskovou chybu, kde na některých dílech chybějí vytištěné obrysové linky. Jelikož se jedná o bílé díly je to docela problém, nicméně existuje oprava.
K modelu lze zakoupit pálené dezénky- zde musím upozornit, že dezény obsahují také chybu- všechny dezény mají stejnou šířku, přičemž přední kola ve vystřihovánce jsou užší. Bohužel šíře výpalků odpovídá právě předním kolům, takže zadní dezény je zapotřebí vyříznout širší. Ve výsledku to není nijak patrné, ale dobré o tom vědět.
Model neobsahuje psaný návod, takže vodítkem jsou návodové kresby a samozřejmě precizně zpracovaná beta i přesto jsem někdy tápal, jak který díl přilepit a ne vždy jsem ho hned na poprvé umístil správně. Inu chybami se člověk učí
Zpracovaný podvozek:
Trošku neuváženě jsem podlepil volebními lístky interiér vozu- což způsobilo mírné kroucení a vyboulování se papíru. Podlahu kabiny jsem raději zpevnil starou platební kartou:
Základ podvozku by se dal prohlásit za dokončený:
Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak´88 / RSC / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak´88 / RSC / 1:24
Pokračuji na kompletaci interiéru. Ochranný rám vytvořen z elektrikářského drátku spojeného vteřiňákem, nakonec stříknut barvou ve spreji:
To bychom měli interiér, takže nyní je na řadě karoserie:
V přídi vozu jsem papírové mřížky vyměnil za reálné- ovšem ponechal jsem pouze nápis "Peugeot", reklamu "Pioneer" jsem "obětoval":
Zasklení provedeno oboustrannou páskou:
To bychom měli interiér, takže nyní je na řadě karoserie:
V přídi vozu jsem papírové mřížky vyměnil za reálné- ovšem ponechal jsem pouze nápis "Peugeot", reklamu "Pioneer" jsem "obětoval":
Zasklení provedeno oboustrannou páskou:
Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak´88 / RSC / 1:24
Aleši jako vždy je to paráda
Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak´88 / RSC / 1:24
Díky za povzbuzující slova.
Poslední fotky před dokončením:
Hotovo. Zadní křídlo dodá autu "pořádné koule":
Nezbývá než poděkovat autorovi a celému kolektivu RSC model, že se takovéto modely mezi nás dostávají. No a třeba se časem přidá i vydání jeho "menšího" brášky 205T16 (evo1/evo2)- To jen takový skromný sen na závěr...
Poslední fotky před dokončením:
Hotovo. Zadní křídlo dodá autu "pořádné koule":
Nezbývá než poděkovat autorovi a celému kolektivu RSC model, že se takovéto modely mezi nás dostávají. No a třeba se časem přidá i vydání jeho "menšího" brášky 205T16 (evo1/evo2)- To jen takový skromný sen na závěr...
Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak´88 / RSC / 1:24
No za 205 bych se taky přimlouval.
Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak´88 / RSC / 1:24
Ahojte, gratulujem Ali, krásne postavené, veľmi to hreje pri srdci keď vidím modely postavené. Čo sa týka menšieho brata, no mal som plány urobiť ho, aj podklady zozbierané. Chcel som skúsiť 205 Evo 2, alebo Pikes Peak verziu. No aj predĺženú Dakar Grand Raid verziu. Zatiaľ je to v nedohľadne kvoli nedostatku času. Jediný rozrobený model som mal Lanciu 037.
Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak´88 / RSC / 1:24
Mishko také díky za tvoje modely - s předlohami hraješ přesně na moji strunu
Ještě mne doma čeká Toivonenova S4 a Press version, takže nějaké zásoby od tebe ještě jsou...ale tenčí se to
037 by se teda šikla...jak tovární Martini, tak Totip od jolly clubu
Mimochodem jak skončil tvůj Salamander- Dá se někde sehnat?
Ještě mne doma čeká Toivonenova S4 a Press version, takže nějaké zásoby od tebe ještě jsou...ale tenčí se to
037 by se teda šikla...jak tovární Martini, tak Totip od jolly clubu
Mimochodem jak skončil tvůj Salamander- Dá se někde sehnat?