Peugeot 306 Maxi / A. Csákvári - RSC / 1:24
Napsal: úte 16.4.2019 6:22
Zdravím všechny.
Pustil jsem se do modelu Peugeotu 306 Maxi ze serie RSC. Je zde již pár prezentovaných staveb tohoto rally vozu a původně jsem se nechtěl opakovat, nepředvádět zde na fóru své pokroky. Ale jak jsem se blížil ke konci a překonal prvotní nezdary, tak jsem věděl, že nějakou bleskovku tady přihodím.
Začal jsem koly.
Tady jsem poprvé použil laserem řezané dezény, dostupné k tomuto modelu. Jen... jak jsem stále ladil barvu běhounu s odstínem na bočnici, barvil a barvil... tak jsem dezén v podstatě barvou zatřel To mě ze startu hnedka "potěšilo". Na druhou stranu to dodalo svobodu si s modelem zkusit něco nového. A po vzoru JakubaSDK jsem doplnil středy kol o šrouby. (ačkoli mají Peugeoty matice )
Pokračoval jsem podvozkem.
Mrzela mě absence kotoučových brzd. Tak jsem si je za pomocí vhodného obrázku nalezeného na internetu vyrobil. (Dírkování kotouče je určitě na jedné straně otočené, ale kdo by to za těmi disky zkoumal ). A ještě jsem si chtěl zkusit vyrobit tlumiče, ale ty skutečně jen vyzkoušet. Tady jsem předpokládal, že vidět prostě nebudou. Aspoň jsem to vinutí pružin mohl odfláknout.
Na karoserii se už nedělo nic strastiplného. Jen jsem trochu vyztužil nárazníky kartonem, asi 0,5mm (z krabice od cereální kaše ). Tím odpadlo i několik řad chlopní na pár dílcích (proužcích) nárazníku, které jsem lepil ke kartonu na tupo. A na střešním křídlu jsem mírně do strany odklonil bočnice.
Kompletace dopadla v celku uspokojivě... Což mě překvapilo, to býval můj kámen úrazu.
Od začátku stavby jsem věděl, že Peugeotek dostane i menší podložku. Hledal jsem po internetu fotky z Monte-Carla a současně tipy, jak nejsnadněji vyrobit asfaltku. - Vyhrál smirkový papír, do kterého jsem nařezal několik prasklin ke krajnici a pak mnoho dní po něm čmáral houbou a štětcem, ať přibližně vypadá jako oježděná cesta. Do výřezu nasypal jemný štěrk, hlínu, posyp, barevně doladil, zasel trávu, keříčky a doplnil to usušeným průduškovým čajem, který má imitovat nafoukané suché listí.
V tento okamžik nastala otázka, ze které mi bylo trochu slabo a objevil se takový divný pocit u žaludku. Otázka zněla: zda si troufnu ten bílý, pěkný, čistý model auta zaprášit pigmentem. (S tou podložkou si rallykára o trochu toho prachu přímo říkala.) Má jediná zkušenosti se zaprášením, a to gumy od traktoru, se s tímhle nedala srovnat. Ale přesvědčil jsem sám sebe, že trochou prachu toho snad moc nezkazím. Párkrát jsem si to zkusil na čistém bílém papíře a pokračoval s roztřesenou rukou na modelu. Není to žádná sláva, ale udělal jsem dobře. Stálo to za ty nervy.
A hodně to model zvedlo, stejně jako celá podložka, za kterou se musím pochválit.
Na začátku jsem si chtěl slepit nějaký pohodový oddychový závoďák a konečný výsledek, i s mými klasickými chybkami, vypadá super. Já jsem spokojen a šťasten, že se vše takhle povedlo.
Mějte se krásně.
Lepte.
Ahoj.
Pustil jsem se do modelu Peugeotu 306 Maxi ze serie RSC. Je zde již pár prezentovaných staveb tohoto rally vozu a původně jsem se nechtěl opakovat, nepředvádět zde na fóru své pokroky. Ale jak jsem se blížil ke konci a překonal prvotní nezdary, tak jsem věděl, že nějakou bleskovku tady přihodím.
Začal jsem koly.
Tady jsem poprvé použil laserem řezané dezény, dostupné k tomuto modelu. Jen... jak jsem stále ladil barvu běhounu s odstínem na bočnici, barvil a barvil... tak jsem dezén v podstatě barvou zatřel To mě ze startu hnedka "potěšilo". Na druhou stranu to dodalo svobodu si s modelem zkusit něco nového. A po vzoru JakubaSDK jsem doplnil středy kol o šrouby. (ačkoli mají Peugeoty matice )
Pokračoval jsem podvozkem.
Mrzela mě absence kotoučových brzd. Tak jsem si je za pomocí vhodného obrázku nalezeného na internetu vyrobil. (Dírkování kotouče je určitě na jedné straně otočené, ale kdo by to za těmi disky zkoumal ). A ještě jsem si chtěl zkusit vyrobit tlumiče, ale ty skutečně jen vyzkoušet. Tady jsem předpokládal, že vidět prostě nebudou. Aspoň jsem to vinutí pružin mohl odfláknout.
Na karoserii se už nedělo nic strastiplného. Jen jsem trochu vyztužil nárazníky kartonem, asi 0,5mm (z krabice od cereální kaše ). Tím odpadlo i několik řad chlopní na pár dílcích (proužcích) nárazníku, které jsem lepil ke kartonu na tupo. A na střešním křídlu jsem mírně do strany odklonil bočnice.
Kompletace dopadla v celku uspokojivě... Což mě překvapilo, to býval můj kámen úrazu.
Od začátku stavby jsem věděl, že Peugeotek dostane i menší podložku. Hledal jsem po internetu fotky z Monte-Carla a současně tipy, jak nejsnadněji vyrobit asfaltku. - Vyhrál smirkový papír, do kterého jsem nařezal několik prasklin ke krajnici a pak mnoho dní po něm čmáral houbou a štětcem, ať přibližně vypadá jako oježděná cesta. Do výřezu nasypal jemný štěrk, hlínu, posyp, barevně doladil, zasel trávu, keříčky a doplnil to usušeným průduškovým čajem, který má imitovat nafoukané suché listí.
V tento okamžik nastala otázka, ze které mi bylo trochu slabo a objevil se takový divný pocit u žaludku. Otázka zněla: zda si troufnu ten bílý, pěkný, čistý model auta zaprášit pigmentem. (S tou podložkou si rallykára o trochu toho prachu přímo říkala.) Má jediná zkušenosti se zaprášením, a to gumy od traktoru, se s tímhle nedala srovnat. Ale přesvědčil jsem sám sebe, že trochou prachu toho snad moc nezkazím. Párkrát jsem si to zkusil na čistém bílém papíře a pokračoval s roztřesenou rukou na modelu. Není to žádná sláva, ale udělal jsem dobře. Stálo to za ty nervy.
A hodně to model zvedlo, stejně jako celá podložka, za kterou se musím pochválit.
Na začátku jsem si chtěl slepit nějaký pohodový oddychový závoďák a konečný výsledek, i s mými klasickými chybkami, vypadá super. Já jsem spokojen a šťasten, že se vše takhle povedlo.
Mějte se krásně.
Lepte.
Ahoj.