Peugeot 405 Turbo 16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek

Eggy
Příspěvky: 108
Registrován: pát 21.9.2012 20:28

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od Eggy »

Vypadá to parádně, už se na něj těším ;) .
Nafe_CZ
Příspěvky: 817
Registrován: čtv 27.2.2014 15:18

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od Nafe_CZ »

Ten bude stoprocentně u mě taky a určitě neskončí v archivu :-).
Už se na něj těším.
Štefan
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od yvan »

Souhlasím. Mě ten model naprosto fascinuje. Jako tehdy u S4, parádně to sedí, není to extrémně složitý, krásně se to lepí a vypadá to bezvadně. Ujetý na to sice su, ale i tak :shock:

Těžko na tom autě pro mě najít nejhezčí část, ale tahle si myslím je v žebříčku hodně vysoko.
Obrázek

No a samozřejmě jsem se neudržel a spojil jsem to.
Obrázek Obrázek

Světla tomu dodaly šmrnc. Už se to blíží... ;)
Uživatelský avatar
Standa F.
Administrátor
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 5.12.2011 16:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od Standa F. »

Nádhera, Ivane,
výborná předloha, stejně skvělý model i Tvá práce!
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od yvan »

Konstrukce mi to usnadňuje, lepí se to samo! 8-)

Už je to skoro na kompletaci. Takže soustavu chladičů doporučuju instalovat odpředu. Jsou tam dvě chlopně po stranách, které přijdou zezadu na nárazník. Bohužel jsem to zapomněl vyfotit, ale jak to vyzkoušíte nasucho, tak to bude jasné. Až to zaschne na nárazníku, tak zbývá dotáhnout prolisy podle kresby dekálů na kapotě, jeden po druhém. Výdechy samotné se ke kapotě nelepí, sedne si to těsně na sebe a mezera tam nevzniká, takže není nutné pokoušet zvlnění kapoty dalším lepidlem.

Při usazení na spodek se mi osvědčilo co už u dřívějších modelů, takže nejdřív jde předek. V tomto případě chlopeň zespodu vzadu na spoileru, která přijde na přední čelo na podvozku. Po proschnutí je ještě šance zkontrolovat, jestli vevnitř něco nechybí. Při nasazování je potřeba boky trochu roztáhnout, na levém musí zaskočit do výřezu nasávání za dveřmi. Nasávání na střeše zase přijde před filtr za přepážkou. Ten jsem neměl přilepený napevno, ale spíš víc vepředu, takže je potřeba s tím trochu pohýbat, aby si sedl zevnitř na prolis. Vzadu dosedá karoserie na difuzor. Na karoserii jsou na vnitřku chlopničky na vnější stranu difuzoru, doporučoval bych přilepit i stoupající křivku do nich nahoru. Vodorovnou plochu uprostřed lepit netřeba, ta nemá tendenci odstávat. No a poslední jsou boky. Je tam trochu mezera, takže se tam dá dostat k chlopním pinzetou (budou po celé délce prahu, na fotkách je nemám, protože jsem si nemyslel, že je půjde přitlačit).

Obrázek Obrázek

Dodám, že přestože jsem zkontroloval, jestli jsem tam něco nezapomněl, tak zapomněl :oops: Samozřejmě ten chladič, co chybí na fotkách na rámu za motorem. No takže přestože doufám, že to, že to tady zmíním zapůsobí spíš tak, že ho tam nikdo nezapomene, tak kdyby náhodou se to stalo, tak přes blatníky tam dostat nejde :roll: Takže jsem rozřízl spáru pod zadním křídlem, tedy v tom zlomu, který je na "kufru", smáčknutím stran jsem ty zadní plochy vyhnul nahoru a na pinzetě jsem ho tam s hustým lepidlem na hraně přilepil. Rozříznutá hrana je mezi rovnými plochami, takže zpátky to šlo bez ztráty kytičky, navíc pod křídlem případný problém tolik nevynikne, jako kde jinde. No stane se...

No a poslední celek je křídlo. Můj postup začal u střední horní plochy s reklamami, ke které jsem přilepil svislé příčky. K nim pak boční plochy a pro proschnutí jsem přiložením spodní plochy zkontroloval délku. Pár desetin jsem z bočních příček ořízl (což se pravda nedělá uplně nejlíp když už je to přilepené) a pak jsem tu spodní plochu přilepil. Středy se totiž hlídají dost blbě s tou mezerou. K celku jsem připojil natvarované bočnice (v sešitu bude tvar, ale dá se to i odhadnout podle rysek) a nakonec svislé držáky. Jako poslední zůstává malá příčka zezadu na středu.

Obrázek Obrázek

Obrázek

No a pak už jenom přilepit na kufr. Jako první jsem usadil svislé držáky a po proschnutí pod zátěží jednu bočnici po druhé. To už ale necháme na finální fotky, protože přilepit kola je brnkačka a jinak už není o čem psát ;-)
JaS
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 27.9.2012 11:56

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od JaS »

Parádní model a perfektní slepení. Hezky se na to kouká.
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od JakubSDK »

Ahoj Ivane,

krásná předloha a parádní stavba, už se na ní také těším ;)

Jen bych měl dotaz, podle této fotky Obrázek budou i zadní kolečka zatáčecí :?: :?: :lol: :lol: :lol:

Jakub.
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od yvan »

Ano, budou, jako u originálu :)
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od JakubSDK »

To jako vážně :shock: já jako neznalec tohoto oboru jsem opravdu netušil, že zatáčecí jsou všeci, pecka :lol: :lol:
Tapan
Příspěvky: 367
Registrován: ned 18.1.2015 16:19

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od Tapan »

Takhle předloha je pecka a její modelové ztvárnění i stavba samotná zrovna tak. Vypadá to na náročný model, ale stejně se asi neudržím :-)
JoseFxx
Příspěvky: 869
Registrován: sob 21.1.2012 15:51
Bydliště: Liberec

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od JoseFxx »

Pěkný článek o tomto voze i s fotkama ZDE

Auto mělo zadní nápravu zatáčecí, ale vytáčela se tak málo, že to je skoro neznatelné.
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od yvan »

Zadní náprava se samozřejmě natáčí jenom trochu, jako u předlohy. Snažil jsem se to zachytit na finálních fotkách.

Stavba je hotová. Zbývá ještě druhá verze disků, pokud se podaří, a pak už jenom ty nezbytnosti pro tisk.

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
chups78
Příspěvky: 86
Registrován: úte 28.11.2017 9:53

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od chups78 »

Výborný dopadlo model!
Отличная получилось модель!
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od JakubSDK »

Krásná práce Yvane a gratuluji k dokončení ;) ;)

Jakub.
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak 1988 / RSC / 1:24 / Test

Příspěvek od Ali »

Skvělá kombinace: Atraktivní předloha, úžasná Mischkova konstrukce a tvoje parádní slepení. Díky za tento model, už se na něj ku..a těším
K úplné dokonalosti tomu chybí už jen laserované dezénky ;)
Odpovědět

Zpět na „Sport a F1“