Lancia LC1/GP Team/1:24/Hotovo

Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Lancia LC1/GP Team/1:24/Hotovo

Příspěvek od Ali »

Další stavbou je model Lancia LC1 série WEC ze závodu 1000km Brands Hatch pilotovaný T.Fabim/R.Patresem, jež se umístili na celkovém druhém místě a na prvním v rámci svojí třídy (Group.6).

Obrázek
Na podvozek vozu jsem si vyrobil štítek s identifikací vozu:
Obrázek Obrázek
Kapotáž je lepena na tupo:
Obrázek
Naposledy upravil(a) Ali dne úte 6.6.2017 17:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od Ali »

Pokračuji v kompletaci karoserie.
Po spojení obou bočnic se mi středový díl "vypouknul", abych díl srovnal vlepil jsem do zádě vteřinovým lepidlem svařovací drát:
Obrázek Obrázek
Trošku jsem tápal, jak se vlastně má slepit příď vozu, nakonec jsem si musel některé díly trošku poupravit, aby mi to sedlo. Částečně bude na vině moje lepení natupo. Musel jsem si upravit přední kapotáž(díl 60)- tím, že jsem jeho přední část rozdělil a zkrátil chladič, celý díl jsem také musel trošku zúžit. Podobným způsobem jsem si zkrátil vstup vzduchu k chladiči (díl 71- s reklamou "MS"). Dále jsem si zmenšil výšku dílků 69+70(což jsou bočnice dílu 71). A proč jsem to vlastně dělal? Proto, aby mi kapotáž díl 63 (díl s nápisem "Lancia Martini" a startovním číslem) dobře lícovala právě s chladičem. Ještě nad rámec vystřihovánky jsem si přední část zpevnil vlepeným žebrem zespod. Myslím, že se to bude hodit i u lepení na podvozek... No a tady je samotný výsledek:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od Ali »

Pokračuji v tvorbě interiéru vozu. Kokpit v základu působí hodně skromně, proto jsem se ho rozhodl trošku poupravit a přidat nějaký ten detail.
Na vanu kokpitu a nějaké detaily jsem použil hliníkovou (šmirgl papírem zdrsněnou) pásku.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Bezpečnostní pásy jsou zhotoveny z textilní pásky a přezky z natřeného drátku:
Obrázek
Uživatelský avatar
freeper
Příspěvky: 138
Registrován: úte 3.1.2012 20:10
Bydliště: skoro Ostrava

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od freeper »

Ahoj, parádní detaily! Vypadá to skvěle.
Mohl bych tě poprosit o tip na ty textilní pásky? Kde se to dá sehnat.

Díky
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od Ali »

Díky. Tu pásku mám z práce (ve výrobě ji používají na vyvazování kabelových svazků). Mohu poradit jen název fy., která pásku vyrábí- mám dva druhy bílou na té je napsáno Coroplast a černou na té je Certoplast. Šířka obou pásek je 10mm.
Uživatelský avatar
freeper
Příspěvky: 138
Registrován: úte 3.1.2012 20:10
Bydliště: skoro Ostrava

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od freeper »

Díky moc. Už jsem ty pásky podle výrobce našel. Vidím v tom dobrý materiál na výrobu popruhů-kurtů k náklaďákům nebo zvedací textilní pásy k jeřábům.
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od Ali »

Detaily vlepeny do vany a přidána nějaká kabeláž:
Obrázek Obrázek Obrázek
Celý interiér umístěn k podvozku vozu, u podvozku budu muset ještě poladit světlou výšku vozu. Příď totiž leží na "břichu":
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 1015
Registrován: úte 29.5.2012 8:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od Daniel »

Krásná práce . A ta vana z té pásky vypadá hodně pěkně. Tak at se daří i dál a těším se na výsledek.
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od kaktusak »

Nádherné pokoukání je to co tady předvádíš . Doopravdy " jako živý " . Co ale nechápu jak jde vlastně udělat je " slepit kapotu na tupo " . Bez chlopní bych byl nahraný .
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od Ali »

Děkuji za ohlasy. Na lepení "natupo" není nic složitého- důležité je "nasilnění" materiálu, v mém případě se jedná o podlepení dílů volebními lístky a poté samotné lepení hrana/plocha. Ve výsledku vznikne čistý přechod, který s chlopněmi nezvládnu.
Jak jsem předesílal, musel jsem poladit světlou výšku vozu. Nakonec jsem musel upravit i náboje předních kol- jelikož mi kola příliš vykukovala z bočnic vozu.
Nyní jsou všechny dílky na svém místě a mohu Lancii označit za dokončenou:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek
Krom zádrhelů, které jsem popsal je to velice příjemná stavba s pěkným výsledkem. Díky GP Teamu, za velmi atraktivní modýlek.
Uživatelský avatar
Aki
Moderátor
Příspěvky: 1731
Registrován: pát 20.1.2012 23:27
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od Aki »

tak tohla je naprosto dokonalý!!! fakt pecka lahodící oku modelářově :)

lepení natupo je náročnější, ale spoje dokonalejší, já si občas pomáhám "podchlopněma". chlopeň uříznu a na její místo nalepím zespodu novou z tenkýho papíru...
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od kaktusak »

Aki píše:
lepení natupo je náročnější, ale spoje dokonalejší, já si občas pomáhám "podchlopněma". chlopeň uříznu a na její místo nalepím zespodu novou z tenkýho papíru...
Takto tomu rozumím a občas to taky tak lepím . Ale tak jak to umí " Ali " to nedám nikdy . Jak ta hrana může být , po podlepení volebními lístky tlustá , řekl bych tak 0,5 mm maximálně . Před tímto uměním smekám .
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Lancia LC1/GP Team/1:24

Příspěvek od Ali »

Díky Aki.
Volební lístky mají tloušťku cca 0,05mm.
Odpovědět

Zpět na „Sport a F1“