Právě je sob 17.8.2019 20:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 25.10.2015 19:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 7.9.2012 18:50
Příspěvky: 198
Tak tu máme zase pro jednou holčičí auto. Při brouzdání netem jsem narazil na krásnou "kamufláž" Stratosky. Pátral jsem dál a zjistil, že to řídila ženská posádka Christine Dacremont , Colette Galli a v závodě Rallye Monte Carlo 1977 skončila celkově na 6. místě.
Pro překreslení jsem použil verzi Alitalia (volně ke stažení : http://ymjr.cz/?cat=3 ) a pustil se do práce. Poté, co jsem poprvé zkusil zasklívání oken jsem se rozhodl, že pokud budu něco podobného v budoucnu lepit, jedině s interiérem. Ten jsem jako u předchozích modelů zvolil jednoduchý, jen kartonový. Do tak malého modelu stačí (navíc tam moc vidět není)
A tady je výsledek :

Obrázek

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Naposledy upravil Alda dne stř 10.2.2016 14:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.10.2015 19:20 
Offline

Registrován: ned 18.1.2015 16:19
Příspěvky: 366
Moc hezká krabička, dobrá práce ;-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.10.2015 19:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Příspěvky: 1475
Bydliště: Nymburk
Very nice ladies car :lol: :lol:

Paradně slípnuto ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2015 8:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 7.9.2012 18:50
Příspěvky: 198
Díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.1.2016 21:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 9.3.2014 10:36
Příspěvky: 17
No, to prosklení a interiér z toho dělá úplně jiné auto. Moc pěkné. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.1.2016 22:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 9.3.2014 10:36
Příspěvky: 17
Akorát bych si dovolil jeden podotek. Tovární stratosky (Alitalia, Marlboro, ale třeba i Adrzej Jaroszewicz - čert ví, jak a kde svoji stratosku koupil) mají jiný lem zadních kol, než prodejní verze. U továren je pozvolnější a vytažený skoro až od hrany kapoty, prodejní ho mají vytažený asi z poloviny blatníku a je víc lomený. Lomený lem mají taky prakticky všechny - až na výjimky u těch, co si s tím dali práci - repliky továrních vozů.
Snažil jsem se to na modelech - i když ne moc úspěšně - zohlednit.
Takže až budete rekolorovat další verze, mrkněte i na další stratosky, co mám ke stažení. Pirelli, Motorac i Concessionari mají "prodejní" verzi lemu.
Ale jinak - moc pěkné. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.1.2016 6:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 3.9.2012 10:18
Příspěvky: 61
Tak ja si dovolím nesúhlasiť. Podľa dobových obrázkov to vyzerá že Lancia používala obe typy blatníkov. Napríklad pre Monte Carlo a Sanremo ten pozvolnejší typ a pre RAC ten lomený. A to som skúmal len Alitalia verziu. Možno to bolo rozdelené podľa typu povrchu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.1.2016 19:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 9.3.2014 10:36
Příspěvky: 17
A tak mně šlo jen o to, že se prostě používaly minimálně dva lemy a že na mých modelech je možnost výběru. Přišlo mi, že zrovna tahle verze Aseptogyl má právě lomený lem a ona stejně nemá, takže z těch dvou možností, co mám na výběr, je použitá ta "správnější".
Já když jsem kdysi ty fotky probíral, tak jsem měl dojem, že ten zadní lem je tak do 75 pokaždé jinak "zmršený". :)

Za "továrny" se dají stejně považovat jen verze Marlboro a pak Alitalia, co taky jiného zkoumat. RAC který? Na RAC 76 má Alitalia podle všeho pozvolný lem, na RAC 77 lomený, celkem jasně "produkční". RAC se jezdila na konci sezony. V roce 77 se už naplno věnovali vývoji Fiatu 131 Rally, třeba už lemy tou dobou neřešili a prdli na to na konec éry, z továrního pohledu, produkci.
Nevím.
Safari jezdili myslím také s produkčním lemem, tam to zase bylo IMHO z důvodu "pevnosti".
Klidně je možné i to rozdílné obutí, zase ale když kouknu na některé fotky z MC, na sněhu s těma úzkejma utopenejma pneumatikama... Myslím, že tohle neřešili.

Ale je to jenom pověst. :) Tedy mé domněnky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.1.2016 16:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 7.9.2012 18:50
Příspěvky: 198
ymjr píše:
Akorát bych si dovolil jeden podotek. Tovární stratosky (Alitalia, Marlboro, ale třeba i Adrzej Jaroszewicz - čert ví, jak a kde svoji stratosku koupil) mají jiný lem zadních kol, než prodejní verze. U továren je pozvolnější a vytažený skoro až od hrany kapoty, prodejní ho mají vytažený asi z poloviny blatníku a je víc lomený. Lomený lem mají taky prakticky všechny - až na výjimky u těch, co si s tím dali práci - repliky továrních vozů.
Snažil jsem se to na modelech - i když ne moc úspěšně - zohlednit.
Takže až budete rekolorovat další verze, mrkněte i na další stratosky, co mám ke stažení. Pirelli, Motorac i Concessionari mají "prodejní" verzi lemu.
Ale jinak - moc pěkné. :)


Díky. O lemech zadního blatníku vím. Sám jsem prohledal co šlo. Aseptogyl by měl být dobře. Snad jen reklama na lemu by mohla být větší. Byl jsem rád, že se vešla alespoň takto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.1.2016 17:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 9.3.2014 10:36
Příspěvky: 17
Je to dobře, rozhodně pro daný závod, (z těch dvou "základních" možností lemu). Já měl nejdřív dojem, že by tam měl být ten "prodejní" lem, ale není to tak.
Když jsem kdysi dělal první lancii - Altialii - vycházel jsem hlavně z výkresu J. Velce, proto mám ten lem vytažený až na hranu a bočnice je rozdělená na dva díly. Není to úplně nejčistší řešení, ale zalamovat to dvakrát (což by asi bylo přesnější, z pohledu zepředu ten lem nedrží rovinu, ale je mírně prohnutý) mi přišlo zbytečně komplikované. Pak byla na řadě varianta Marlboro a tam jsem to moc neřešil a na některých fotkách mi přijde, že ten lem je v těch prvních letech maličko jiný. Ale ruku do ohně bych za to nedal. Od verze Pirelli už jsem tam dával "prodejní" verzi, tam už se to moc nemění.
Co si budu lhát do kapsy, není to nejpodrobnější a nejvěrnější model, ostatně jako i ostatní autíčka ode mě. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.1.2016 18:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 7.9.2012 18:50
Příspěvky: 198
ymjr píše:
Je to dobře, rozhodně pro daný závod, (z těch dvou "základních" možností lemu). Já měl nejdřív dojem, že by tam měl být ten "prodejní" lem, ale není to tak.
Když jsem kdysi dělal první lancii - Altialii - vycházel jsem hlavně z výkresu J. Velce, proto mám ten lem vytažený až na hranu a bočnice je rozdělená na dva díly. Není to úplně nejčistší řešení, ale zalamovat to dvakrát (což by asi bylo přesnější, z pohledu zepředu ten lem nedrží rovinu, ale je mírně prohnutý) mi přišlo zbytečně komplikované. Pak byla na řadě varianta Marlboro a tam jsem to moc neřešil a na některých fotkách mi přijde, že ten lem je v těch prvních letech maličko jiný. Ale ruku do ohně bych za to nedal. Od verze Pirelli už jsem tam dával "prodejní" verzi, tam už se to moc nemění.
Co si budu lhát do kapsy, není to nejpodrobnější a nejvěrnější model, ostatně jako i ostatní autíčka ode mě. :)


Nejpřesnější a nejvěrnější není žádný. Vždy to bude jen jakési přiblížení skutečnosti.
Jen nakonec... parádně se to lepí, vcelku to jde rychle od ruky a ve finále je z ní hezkej model.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.1.2016 19:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Příspěvky: 1585
Bydliště: Kyjov
Malý velký lem . Mě je to skoro jedno . Já vidím hodně líbívý model , který je navíc parádně slepený .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.1.2016 20:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 7.9.2012 18:50
Příspěvky: 198
Tak po dohodě s původním autorem modelu došlo k možnosti volné distribuce. Model je ke stažení zde : http://ymjr.cz/?cat=3


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.1.2016 1:03 
Offline

Registrován: ned 18.1.2015 16:19
Příspěvky: 366
Pěkné, díky Tobě i autorovi původního modelu. Ten interiér by nebyl? Nebo je to kusovka bez tištěných dílů?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.1.2016 8:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 7.9.2012 18:50
Příspěvky: 198
Tapan píše:
Pěkné, díky Tobě i autorovi původního modelu. Ten interiér by nebyl? Nebo je to kusovka bez tištěných dílů?

Ano, je to kusovka. Bohužel jsem interiér při stavbě neoměřil, takže ho nemám podle čeho udělat. Snad někdy příště. Ale myslím, že podle fotografií si šikovný modelář poradí.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz