Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek

Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 14.6.2012 7:07

Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Lucas80 »

Tento vůz formule 1 německého týmu Mercedes AMG Petronas F1 byl postaven pro sezónu 2011. Sezóna začala v australském Melbourne a právě z tohoto závodu je i předloha tohoto modelu. Vybral jsem si vůz Michaela Schumachera (dále jen MSC) se startovním číslem 7 a ne náhodou, viz. níže. MSC se v sobotu kvalifikoval na 11. místě, do závodu neodstartoval úplně nejlépe a hned v prvním kole kolidoval s nejmladším jezdcem historie F1 Jaime Alguersuarim na Toro Rosso. Oba měli poškozené vozy, MSC měl defekt pneumatiky a tak hned po prvním kole zajel k mechanikům na výměnu kol. Pokračoval v závodě dál, ale po devatenácti kolech musel závod předčasně ukončit v důsledku nehody z prvního kola, kdy s vozem nebylo vše v pořádku. Jen o pár kol později odstoupil ze závodu i jeho týmový kolega Nico Rosberg, takže pro oba němce a potažmo i německý tým, který ale sídlí v britském Brackley, to byla nevydařená Grand Prix bez bodového zisku.

Obrázek Obrázek

Technické údaje:

Šasi: W02 - Lisovaná uhlíková vlákna a voštinová kompozitní struktura
Přední zavěšení: Lichoběžníkové, torzní pružiny, systém pushrod
Zadní zavěšení: Lichoběžníkové, torzní pružiny, systém pullrod
Tlumiče: Penske
Kola: BBS
Pneumatiky: Pirelli PZero
Brzdy: Brembo
Řízení: Hřebenové s pomocným napájením
Elektronika: MES McLaren SECU
KERS: Mercedes HPE

Motor: Mercedes-Benz FO108Y
Objem: 2,4 l
Konfigurace: V8 v úhlu 90°, 32 ventilů, atmosférické sání
Max. otáčky: 18.000 ot/min
Palivo: Petronas
Převodovka: sedmirychlostní, polo-automatické řazení, sekvenční
Spojka: Uhlíková

Rozměry:
Celková délka: 4800 mm
Celková výška: 950 mm
Celková šířka: 1800 mm

Touto stavbou chci alespoň na dálku podpořit Michaela Schumachera v jeho boji, který doufám vyhraje.

#KeepFightingMichael (bojuj dál, Michaeli)
Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 14.6.2012 7:07

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Lucas80 »

Začal jsem jako vždy disky kol a pneumatikami. Disk zadních kol jsem si upravil podle první fotky (schodovitý tvar znázorněn oranžově), takže jsem si oproti původnímu jednomu dílu, kde je imitace schodu znázorněna graficky (na druhé fotce je srovnání), udělal tři proužky a disk vypadá plasticky hned lépe.
Nakonec jsem je přetřel stříbrnou Revellkou 90.
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Model bude představovat stav při startu do závodu, takže jsem vybral měkkou směs (žluté Pirelli).

Obrázek Obrázek

Nejsem ale úplně spokojen, jsou bez označení a tak ještě přemýšlím co s tím ještě dál udělám...
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Lukáš »

Škoda že se úplně nepovedlo bombírování - v místě spoje se u disku jeví nějaká spára. Jinak se opět těším na pěkné pokoukání.
Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 14.6.2012 7:07

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Lucas80 »

Nejsem s tím také spokojen, bombírování je bohužel jednou z mých slabých stránek...ale jinak mě těší, že se na mnou stavbu někdo těší. Budu se snažit pokazit toho co nejméně ;)

Na řadu přišlo přední a zadní zavěšení kol:
U předního zavěšení jsem se hodně do toho zamotal. Podle fotek tým Mercedes používal v Austrálii dvojí verzi přívodu vzduchu k brzdám a barevně bylo odlišené (černé na první fotce a šedé na druhé):

Obrázek Obrázek

Už jsem byl rozhodnut pro první verzi podle fotek, nalepil tam černé, i když jsem si nebyl jistý jestli jde o fotky přímo ze závodu (během závodního víkendu se vůz dost mění). Pak mě ještě napadlo se kouknout na video ze závodu a přišla na řadu výměna za šedé (viz. obrázek z videa na první fotce, na druhé fotce kompletní jedno přední zavěšení se šedým přívodem vzduchu, v popředí čerstvě odtržený černý:
Obrázek Obrázek

Zadní zavěšení jsem vylepšil o tepelnou izolaci na spodním rameni zavěšení (vyznačeno růžovými šipkami), se kterou tým začal laborovat už při testech a to nejspíše kvůli horkým výfukovým plynům (dosahují až 900°C):
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Schumy.0003 »

Ahoj, nádhera, jedeš dobře, taky ho mám v plánu postavit.
Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 14.6.2012 7:07

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Lucas80 »

Ahoj Jakube, díky za pochvalu. Pokud chceš, můžeš se přidat do paralelky, budu jen rád a podpoříme tak Schumiho ve dvou... ;)

Oproti původní vystřihovánce jsem kompletně předělal difusor. Dostal zaoblený tvar a nově jsem vytvořil kanálky, kudy proudil vzduch do centrální části difusoru. Při úpravách mi hodně pomohla reálná fotka i kovový model tohoto vozu:
Obrázek Obrázek

Na Gurneyho klapku jsem dodal ještě malé trojúhelníčkové tvary (vyznačeno červenými šipkami nahoře na fotce i níže na modelu). Na druhé fotce je náhled na celý difusor zatím ještě bez dvou svislých elementů, které rozdělovaly difusor. Ty tam dolepím až na závěr stavby, aby se v jejím průběhu neodtrhly (místo přilepení vyznačeno limetkově, na reálné fotce taktéž):
Obrázek Obrázek

Nově vytvořené kanálky:
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 14.6.2012 7:07

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Lucas80 »

Po minulém víkendu nabitém motorsportem jsem se zase vrátil do práce a na řadu přišlo přední křídlo:

Obrázek Obrázek

Hodně mi dalo práci vymyslet jak z původní konstrukce udělat zaoblené tvary zejména na okrajích křídla (na fotce vlevo vyznačeno bledě žlutou šipkou), ale nakonec jsem se s tím popral tak, že jsem spodní plát prodloužil na každé straně o 3 mm a zatočil to směrem dolů jako tomu bylo v reálu. Na fotce je vidět ještě ovladač pro nastavování sklonu předního křídla (zakroužkováno levandulově), který jsem také doplnil.
Obrázek Obrázek

Červeně jsem na fotkách vyznačil štěrbiny v předním křídle, které jsem nastavil v celé jejich délce a udělal jim i boční ohraničení jako tomu bylo v reálu. Jen mě mrzí, že je to nastavení vidět, asi ještě popřemýšlím nad retuší s temperou, kterou si budu muset koupit. Dále jsem zkrátil vertikální bočnici předního křídla (tyrkysová šipka), která tak ve skutečnosti byla kratší a nezasahovala až do přední části křídla. Původně se na tento díl měl nalepit spodní plát, což je konstrukčně špatně. Spodní plát byl ve skutečnosti spojen přímo se spodním okrajem.

Obrázek Obrázek

Tomuto okraji jsem ještě dodal zaoblení (oranžově), díky čemuž jsem ale musel dva vertikální elementy spodního křídla nastavit (zeleně), aby nevznikly mezery. V přední části jsem ještě dodal zaoblení hrany (modře) tak jako ve skutečnosti.

Obrázek Obrázek

Přední křídlo je hotové ;)
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Schumy.0003 »

Pěkný, jen hledám kam mi spadly čelysti............
Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 14.6.2012 7:07

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Lucas80 »

Nepřeháněj Jakube, sice se to snažím vypiplat, ale neoplývám zase až takovou přesností a čistotou lepení :oops:

Na řadu přišlo zadní křídlo:

Obrázek

Fialové šipky ukazují na střední a postranní žebra, takže jsem plochy zadního křídla rozpůlil. Křídlo díky tomu vypadá lépe a reálněji.
Na každé bočnici byly čtyři prolisy, kudy se žene část toku vzduchu z křídla ven a proto jsou prohnuté dovnitř (ukazuje modrá šipka). Proto jsem je nevyříznul, ale jen naříznul ze spodní strany a prohnul - při slepení vnější a vnitřní plochy je to dost záludné a předem natvarované prohnutí se po slepení musí ještě znovu pinzetou kousek po kousku tvarovat. Výsledek ale stojí za to, je to lepší než to mít celé vyříznuté.

Obrázek Obrázek

Žlutě jsem zakroužkoval aerodynamickou nástavbu pod křídlem, kterou tým začal používat právě od GP Austrálie a kterou vystřihovánka nenabízí (je to spíše verze z testování, spousta věcí z Australské GP neodpovídá). Proto přišla na řadu opět tužka a pravítko, zatím je ten dílek nepřilepen, jen zkušebně přiložen a pasuje ;) :

Obrázek Obrázek

U převodovky jsem nebyl také spokojen, zadní poloosy z převodovky nevedou kolmo, ale směrem dozadu, viz. foto:

Obrázek

Proto přišlo na řadu posunutí vyústění hnací hřídele z převodovky směrem dopředu a poloosa bude tedy muset být buď prohnutá nebo si udělám dvě rozdělené:

Obrázek Obrázek

Při přebírání fotek jsem narazil na další drobnosti, které jsem opomněl při stavbě, takže jsem se k nim ještě vrátil a předělal:

Obrázek Obrázek

Při zkoumání předního zavěšení jsem přišel na to, že malé plošky vpředu (černé šipky) nebyly až ta dlouhé a tak přišlo na řadu patřičné zkrácení. V zadní části ještě nově přibyly aeroprvky (šedé šipky). Na druhé fotce jsou předělané zadní kola, protože Pirelli nepoužívá u zadních kol na vnitřku jakékoliv nápisy, jsou celé černé.
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Schumy.0003 »

Lucas80, když vidím to přední křídlo, tak mě chytla běhavka..... kam jsem doběhl. Je perfektní.
Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 14.6.2012 7:07

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Lucas80 »

Díky Jakube! ;)

Zaměřil jsem se detailněji na kokpit, na kterém jsem pracoval celý týden. Sedačku jsem udělal podle skutečné předlohy na první fotce a pomáhal si i fotkami z videa od času 0:46, které sem ale bohužel nedostanu. Pásy jsem udělal z tkaniny a doplnil je přezkami, ke vší smůle bylo na pásech logo sponzora Allianz, které bohužel jako dekály nemám, takže přišlo na řadu vyřezání písmenek a lepení na tkaninu pomocí vteřinového lepidla. Volant jsem se snažil napodobit podle druhé fotky, bude tak jen nasunut na osu a bude sundávací.

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Dále můžete v kokpitu po levé straně najít páčku pro nastavování brzdného účinku mezi předními a zadními brzdami nebo na levém pásu červený konektor pro připojení rádiového spojení s jezdcem. Na volantu z přední strany jsou přepínače, tlačítka a dvě otáčecí kolečka uvnitř.

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Nejsem ale úplně spokojen s některými věcmi a některé ještě budu předělávat, např. kolečko za volantem sloužící jako pojistka by mohla být více prořezaná...
Naposledy upravil(a) Lucas80 dne sob 3.5.2014 16:53, celkem upraveno 2 x.
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Schumy.0003 »

tak to je paráda... Klobouk dolů
Uživatelský avatar
LuCas.F1
Příspěvky: 6
Registrován: ned 29.12.2013 11:25
Bydliště: Bolatice (okr. Opava) / Brno

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od LuCas.F1 »

Ahoj, tak ty písmenka na těch pásech jsou doopravdy hardcore. Na kolikátý pokus se Ti je podařilo vypreparovat? I ta dírka v malém "a" je povedená. Opravdu radost pohledět ;)
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od JakubSDK »

Velmi pěkná práce ;) hezky si hraješ se všemi detaily, prostě radost sem zajít na čumendu.

Ať se ti tvé dílko daří Jakub.
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2390
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Mercedes W02, M. Schumacher /R. Blaschke/ 1:24

Příspěvek od Brzdič »

Tohle je radost sledovat. :)
Odpovědět

Zpět na „Sport a F1“