Právě je stř 20.11.2019 18:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 4.4.2014 14:38 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 184
Bydliště: Velká Dobrá
Pěkný den všem...již nějakou dobu se průběžně věnuji dalšímu modelu, tedy vlastně modelům, opět z dílny MG od pana Antonického. A volba nemohla směřovat jinam než ke Škodám 130 RS ;)

Náhled na originál/y...
Obrázek Obrázek

Před nějakou dobou zde Listy ve vlákně u své zmenšené formulky povzdechnul nad ochotou osazenstva místního copycentra, kde jsem se náhodou ocitl při tisku jeho zmíněného vele...tedy vlastně mini-díla :) Bohužel mohu jen potvrdit jeho slova. Jelikož jsem si chtěl postavit obě verze, jal jsem se k modelu nechat dotisknout druhý podvozek a další potřebné díly, leč výsledek tisku nebyl nic víc než zoufalý...barvy, ostrost, papír...Po několikerém neúspěšném pokusu o tisk, když jsem obsluze sdělil že bych rád měl tisk pokud možno ostrý a co nejpodobnější předloženému originálu, mi bylo mi řečeno, ,,že to by museli ale nastavit tiskárnu,, (patrně něco v tiskařském centru neočekávatelného). Když jsem se zeptal v čem je problém, bylo mi sděleno že na to je potřeba udělat třeba 10 nebo 20 zkušebních výtisků...a ty si samozřejmě budu muset taky zaplatit a to se stále nejistým výsledkem...inu ochota sama :roll: :? Snažení jsem nakonec raději vzdal, zaplatil to co mi bylo do té doby natištěno a časem opatřil další model. Originál je originál...Pro představu o kvalitě práce náhled na díly podvozku originálu a kdysi dotištěné. (Na druhé fotce uprostřed to nejlepší co se dalo bez ladění udělat :? )
Obrázek Obrázek

Ale dosti zbytečných řečí, pojďme ke stavbě. Začal jsem podlepením dílů dle návodu (zde se konečně alespoň částečně, uplatnily vytištěné kopie :) )a přípravou kol...
Obrázek Obrázek

Hotová kola s dezény a připravené nápravy pro verzi z Monte Carla...
Obrázek Obrázek

To by bylo na rozjezd vše, teď jen váhám zda s dalšími verzemi pokračovat ve stejném vlákně nebo každému autu udělat vlákno vlastní, přeci jen jde o v podstatě stejný model...? ;) Pokračování brzy ;)


Naposledy upravil Jarda F. dne pon 5.2.2018 23:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 6.4.2014 13:40 
Offline

Registrován: pát 27.1.2012 13:28
Příspěvky: 53
Krása, opět z toho budou parádní kousky. Doufám, že se ukážeš na Chodově, nejen, že budou k mání nové škodověnky, ale abychom se osobně poznali a pokecali....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 8.4.2014 19:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 23:27
Příspěvky: 1373
Bydliště: doma
bohajeho, to je teda síla, takový copycentrum. za to bych jim nedal ani korunu, profesionálům...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 10.4.2014 8:58 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 184
Bydliště: Velká Dobrá
:arrow: Michal Antonický: Díky, snad nezklamu ;) Na Chodově se během soboty určitě objevím, když se to povede tak bych vzal i Škodověnky...na setkání se budu rozhodně těšit ;)

:arrow: Aki: No, ani mi nemluv... :?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 5.2.2018 23:21 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 184
Bydliště: Velká Dobrá
Pěkný večer všem...

Po dloouhé době jsem zalovil ve skladišti a vytáhl krabičku s dalším kostlivcem. Vlastně rovnou partičkou :) Následně i pak zde na fóru a po téměř čtyřech letech si dovolím vlákno oživit, prozatím alespoň lehce. Kdysi jsem se pustil do stavby ,,stotřicítek,, nejprve z dvojvydání RMC/BRT a pak přidal již po druhé, první vydanou, okruhovou verzi a verzi Zolder...Dostal jsem se do stavu, kdy mám připravené, téměř hotové podvozky všech verzí, kola a karoserie zhruba tak v polovině. Ač rozděláno i něco nového, pustil jsem se postupně do prohlížení a zjišťování stavu všech vozů a promýšlení co dál. Na to, že dva roky ležely na poličce, prošly dvěma ofenzívami stěhování a rekonstrukce bydlení a více jak rok odpočívaly v krabičce mezi náhradními díly na vozy 1:1, není to tak hrozné. RMC a BRT celkem v pořádku, u okruhovky jsem zjistil absenci spon kapoty, jednoho světlometu a prahové lišty a Zolderu se budu ještě věnovat, tam přemýšlím o pořízení druhého výtisku a nové karoserii. Jelikož během přestávky vyšla další verze tohoto trhače asfaltu, po krátkém rozmýšlení jsem se rozhodl ji ke skupině přidat a dopřát jí trochu nadstandartní péče, aby časem dohnala pokročilejší kusy a pokračovat v ,,pětistavbě,, :twisted:

Doufám že se mí podaří v blízké době i tento počin zdárně dokončit...Náhled na to, co je a bude v nejbližších dnech na stole. A o bordelu nemluvím :lol:
Obrázek Obrázek

Příště už pokračování ze stavby, až si to tu trochu zorganizuji ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 3.3.2018 0:23 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 184
Bydliště: Velká Dobrá
Tak, po téměř měsíci, kdy mne po dopsání minulého příspěvku (a to doslova hned po té), složil jakýsi kolem prolétnuvší moribundus a následovalo období jiných záležitostí, se už pár dní zase konečně věnuji RSkám...

Obutím pro poslední přírůstek z roku 1982 jsem dokončil kolečkování a postupně doskládal podvozky do stejného stádia, zbývá vyrobit ,,spojovačky,, řízení a naladit geometrii...
Obrázek Obrázek

Už se docela těším na něco barevného :D Pokračování příště ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.3.2018 8:28 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 184
Bydliště: Velká Dobrá
Pěkný den...

K mé nelibosti je času nějak méně než bych si přál a tak stavba (stavby) postupují šnečím tempem...

Od minule jsem se konečně posunul k něčemu barevnému a postupně vytvořil nárazníky pro všechny verze a pro vybrané vozy světelné rampy a samozřejmě světla...U světel pro verzi Rally Škoda a jednoho páru RMC jsem pláště světel oproti návodu otočil o 180 stupňů, aby nebyl spoj zbytečně na očích ;)
Obrázek Obrázek

Doplním jeden drobný postřeh. Jelikož je možnost zvolit variantu světel s kryty či bez, tak pro verzi s krytem je vše v pořádku, v případě že volba padne na světla odkrytá, měly by boční díly světel být bez bílého lemu. :idea: Já to ovšem nechal tak, myslím že se s tím smířím ;)
Obrázek Obrázek

Ještě si dovolím přibrzdit u podvozku. Pan Tau nedávno ve vlákně u svého LRka zmiňoval složitost mechanismu řízení přední nápravy. No a když už jsem to měl na stole, nafotil jsem svůj postup (osvědčený, troufnu si říci :) )

Jako první si v jednotlivých částech připravím otvory pro osu a následně díly dovyřežu a rozdělím na jednotlivé části...
Obrázek Obrázek

...ty po té lepím postupně k sobě, jako nástroj k udržení dílů v rovině slouží párátko z něhož bude vytvořena i osa...
Obrázek Obrázek

...po slepení jehlou upravím otvory pro čepy a po zaschnutí odříznu zbylé přebývající plochy a zarovnám případné nepřešnosti...
Obrázek Obrázek

...následně obvod dílů napustím řídkým vteřinovým lepidlem, snažím se nezalít úplně otvory pro čepy. Ty po zaschnutí lepidla pročistím vrtáčkem 0,5mm (dle průměru použitého drátku)...
Obrázek Obrázek

...stejně tak začistím i otvor pro osu kola, aby se v něm točila volně, ale neměla zbytečně velkou vůli. Když je vše tak, jak má být, sestavím celý náboj a zalepím zadní zarážky os. Po zaschnutí následuje retuš, montáž a dolepení zarážky ze strany kola. ;)
Obrázek Obrázek

Jednoduchou pomůckou zjistím správnou délku a vytvořím jednotlivé čepy. Hotové náboje usadím do připravených ramen ;)
Obrázek Obrázek

Pokračujeme vytvořením tyče řízení. Dle šablony do svěráčku usadím dva špendlíky přibližně na daný rozměr, drobná odchylka není problém. Z hliníkového drátu pak obtočením kolem špendlíku vytvořím oko pro čep, vytvaruji tyč na které uprostřed udělám smyčku a zakončím druhým okem. (zde rovná pro první okruhovku, ostatní mají tyč ještě zahnutou)...
Obrázek Obrázek

...po sejmutí kladívkem jemně z obou stran oka na koncích zaklepnu a přebytek odříznu. Rozklepáním se dá i krásně vymezit vůle k čepu, v případě že je smyčka volnější...
Obrázek Obrázek

...nakonec zbývá prostrčit tyč otvory v nápravě, spojit s náboji a utažením či povolením smyčky doladit geometrii kol.
Obrázek Obrázek

Takto složený mechanismus se dá postavit s minimálními vůlemi a spolehlivě pracující, což je velice důležité při dlouhém a nehybném stání ve vitríně :lol: Ale mám rád když to co může být funkční, i funkční je ;) To by bylo pro zatím vše, třeba to někdo využije ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.3.2018 11:41 
Offline

Registrován: pon 24.10.2016 17:49
Příspěvky: 18
parada, dik za obrazkovy navod, ja na to nikdy nemam nervy a lepim to natvrdo, mozna se priste odhodlam a zkusim tohle.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.3.2018 17:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 6.2.2017 10:38
Příspěvky: 54
Bydliště: kousek od Zlína
super, navod, diky :-D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.3.2018 18:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Příspěvky: 1492
Bydliště: Nymburk
Tééééda Jardo, to je ale parádní podívaná a super návod, veliké díky. Rád sleduji tvé obohacující stavby ;)

Ať se ti daří Jakub.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.3.2018 19:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 20:10
Příspěvky: 147
Parádní návod a k tomu svatá trpělivost. Smekám před tím lepit 5 x to samé současně.
Ale je vidět že Martankova šestistavba lodiček někoho inspirovala k dalšímu bláznivému počinu.
Je to výzva - kdo dá najednou šest "multikár" od Fandy Sochora nebo šest "dakarek" od Spídi nebo šest autobusů Karosa od Mega Graphic a nebo snad šest kousků T815 od RW.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.3.2018 21:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Příspěvky: 428
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa
Dík za návod. Na mechanismus jsem použil laserem pálené díly a byly nepatrně menší než originál ve vystřihovánce.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.3.2018 22:23 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 184
Bydliště: Velká Dobrá
Pěkný večer pánové... Všem děkujícím - není zač ;)... Budu rád pokud to někomu pomůže, přeci jen po devíti etapách jsem si vytvořil systém, tak se rád o zkušenost podělím.

:arrow: JakubSDK: Díky Jakube, doufám že konečně bude na co koukat, až pomalu začnu dávat auta dohromady, zatím je to jako nekonečná příprava ;)

:arrow: Miloš D. : Ono to vzniklo celkem nevinně, začal jsem dvěmi, pak vyšla třetí, dodatečně jsem znovu sehnal úplně první a rozhodl se stavět najednou, abych si odbyl opakování stejných sestav... A když pak v průběhu čtyřleté přestávky vyšla poslední, bylo jasno :) Přišlo mi to lepší než se postupně ke stejnému modelu několikrát vracet, ikdyž...:)

Co se autobusů týče, ty mi zbývají už jen dva, ale třeba ty Multikáry :twisted: :lol:

:arrow: Pan Tau: Vida, po laserech jsem také pokukoval, ale když už byla sada k dostání, zbývala mi poslední náprava a tak jsem zůstal u klasiky, takže s nimi zkušenost nemám...škoda, mohlo to být zajímavé porovnání ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.3.2018 0:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Příspěvky: 1648
Bydliště: Kyjov
Super návod !! Díky .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.3.2018 13:38 
Offline

Registrován: čtv 13.4.2017 12:12
Příspěvky: 21
Zdravím vespolek
Jardo moc pěkný návod mechanismu natáčení kol,mám něco podobného,ale
tohle je ještě lepší.
Jen se chci zeptat jak silný máš ten drátek.
Mnoho úspěchů při dokončení.
Pavel


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Lepič a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz