Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx / FT / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
No tak se na to moc těším
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Tohoto červeného krasavce mám taky ve sbírce, ale než se do něj pustím to bude ještě dlouho trvat, protože z tohoto modelu mám strach nebo spíše respekt.
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Tak popojedem.
Ještě jednou vytáhnu snímek vystřihovánky, aby bylo dobře vidět, co za svých 250czk nebo 10ojro dostanete:
3strany velmi kvalitního laserového tisku /tady loupání v žádném případě nečekejte
Aršík černého papíru s laserovaným dezénem běhounů pneumatik - není alternativa ve vystřihovánce /velmi vtipná ochrana proti nelegálnímu šíření na netu
Aršík strojní lepenky s žebry trupu, kol a dobrých dílů motorového bloku - opět většinou bez alternativy ve vystřihovánce. Znovu dobrá ochrana autorského díla
Folie s plotrem řezaným větrným štítem - to samé, co je popsáno výše
3D tvarovaný větrný štít, který je použitelný pro 2verze vozů. Baleno v ubrousku a plastové krabičce
Psaný návod - hustodvouáčtyřka
Návodová kresba 2strany
Žádné shánění přes TEa, dezénky takové, či makové žebírka nebo křidýlka - prostě vše dostanu v jednom euroobalu a můžu sednout ke stolu. Pravda, chybí hezká lesklá obálka, ale k čemu by mi byla? Každé vydání doutníků je prakticky v den uvolnění do prodeje rozebráno a po měsíci seženete volně dostupných u autora-vydavatele leda pár jednotek kusů. Takže zde "obal prodává" prosím neaplikujte. Zde prodává kvalita a servis
Ještě přihodím můj dosavadní postup. Opravdu "blaschkoviny" nejsou tako pohodové stavění jako "kumžákovánky" a naučit ruce spolupracovat při osazování nesymetrického pracoviště pilota a pláštění větrného štítu, je celkem ořech. Není to zcela podle mých představ, nasekal jsem tam řadu školáckých chyb. Stydím se.
Jestli někdo plánuje stavbu tvarově náročných modelů ve velmi dobré grafice s absencí využití "zedněgeometrického" rýsování, doporučil bych časnější tvorbu od Jirky Kumžáka /F158 nebo F1512, BT26, protože Robertovy kreace u Matra MS80 nebo tohoto Ferrari jsou opravdu třeskuté. Zásadní nevýhodou je, že to není TATRA
No uvidíme, jak to půjde dál....
Ještě jednou vytáhnu snímek vystřihovánky, aby bylo dobře vidět, co za svých 250czk nebo 10ojro dostanete:
3strany velmi kvalitního laserového tisku /tady loupání v žádném případě nečekejte
Aršík černého papíru s laserovaným dezénem běhounů pneumatik - není alternativa ve vystřihovánce /velmi vtipná ochrana proti nelegálnímu šíření na netu
Aršík strojní lepenky s žebry trupu, kol a dobrých dílů motorového bloku - opět většinou bez alternativy ve vystřihovánce. Znovu dobrá ochrana autorského díla
Folie s plotrem řezaným větrným štítem - to samé, co je popsáno výše
3D tvarovaný větrný štít, který je použitelný pro 2verze vozů. Baleno v ubrousku a plastové krabičce
Psaný návod - hustodvouáčtyřka
Návodová kresba 2strany
Žádné shánění přes TEa, dezénky takové, či makové žebírka nebo křidýlka - prostě vše dostanu v jednom euroobalu a můžu sednout ke stolu. Pravda, chybí hezká lesklá obálka, ale k čemu by mi byla? Každé vydání doutníků je prakticky v den uvolnění do prodeje rozebráno a po měsíci seženete volně dostupných u autora-vydavatele leda pár jednotek kusů. Takže zde "obal prodává" prosím neaplikujte. Zde prodává kvalita a servis
Ještě přihodím můj dosavadní postup. Opravdu "blaschkoviny" nejsou tako pohodové stavění jako "kumžákovánky" a naučit ruce spolupracovat při osazování nesymetrického pracoviště pilota a pláštění větrného štítu, je celkem ořech. Není to zcela podle mých představ, nasekal jsem tam řadu školáckých chyb. Stydím se.
Jestli někdo plánuje stavbu tvarově náročných modelů ve velmi dobré grafice s absencí využití "zedněgeometrického" rýsování, doporučil bych časnější tvorbu od Jirky Kumžáka /F158 nebo F1512, BT26, protože Robertovy kreace u Matra MS80 nebo tohoto Ferrari jsou opravdu třeskuté. Zásadní nevýhodou je, že to není TATRA
No uvidíme, jak to půjde dál....
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Moc hezkej a vtipnej příspěvek Bernie. Tohle mi už dlouhou dobu chybí. Mám ho taky v šuplíku, ale postupně sbírám síly. Ať se daří.
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Bernie, dík, ale ani u mne to není TATRA . Navíc grafickou část dělal Jarek Šíma, takže velkou zásluhu na výsledné podobě našich modelů má on.
Mně je "blaschkoviny" líbí, ale nikdy jsem žádnou nelepil - ostatně ani žádnou svojí pokroutku (kromě pár cvičných trupů u BRM).
Ještě jsi ale zapomněl na hodnocení "kašpárkovin" - Lotusů 49
Mně je "blaschkoviny" líbí, ale nikdy jsem žádnou nelepil - ostatně ani žádnou svojí pokroutku (kromě pár cvičných trupů u BRM).
Ještě jsi ale zapomněl na hodnocení "kašpárkovin" - Lotusů 49
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Samozřejmě, že bříško každého doutníku nese Jarkovo jméno. Mě šlo o konstrukční rukopis.
Kumžákoviny - jednodušší konstrukce s menším počtem doplňků - dezény, folie
Kašpárkoviny - detailnější Kumžákovina s plnou palbou příslušenství - dezény, žebra, folie
Blaschkoviny - hardcore s plnou výbavou viz výše + 3D větrný štít
Třeba někdo sundá kopřivnické klapky a v Lužánkách u Jarkova doutníkářství nebude stát jen několik mutací jména Aleš a já
Kumžákoviny - jednodušší konstrukce s menším počtem doplňků - dezény, folie
Kašpárkoviny - detailnější Kumžákovina s plnou palbou příslušenství - dezény, žebra, folie
Blaschkoviny - hardcore s plnou výbavou viz výše + 3D větrný štít
Třeba někdo sundá kopřivnické klapky a v Lužánkách u Jarkova doutníkářství nebude stát jen několik mutací jména Aleš a já
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Drobný postup vpřed.
K nesponým výhodám modelů tohoto vydavatele patří naprostá absence obrysových černých čar jak u dílů trupu, tak později uvidíme i u hnací jednotky a os. Zlaté disky kol rovněž postrádají nepěkné černé lemování
Konkrétně u této "trojverze" vystřihovánky postrádám díl přelepového terče se startovním číslem, ale další "trojverze" z jiných závodů sezony 1970 tuto přelepku už mají, takže spoj u samotného nosu vozu a druhého trupového segmentu v tuto chvíli /ještě nemám nafoceno/ má viditelnou spojovou linku. A retušování bílé je pro mě španělskou vesnicí.
Zpět tedy k okomentování vložených obrázků
Středová část modelu je až na zpětná zrcátka kompletně "nazdobená". Za zmínku stojí ochranný oblouk nad hlavou pilota se vzpěrou, které mají korpusy vypalované laserem. Velmi praktické
Úpravou je hlavice řadičky, kterou vystřihovánka nabízí jako plochý díl, ale několik kapiček herkulesa na olověný drátek a olíznutí retušovací šedou udělá lepší dojem.
Toto opravdu není jednoduchý model a už jsem smířený s tím, že první exemplář nevykouzlí spokojený úškleb na mé přední části hlavy. O to větší chuť se vrátit k některé z celkem 9ti variant roku 1970, přičemž 3 monoposty mají příchuť zlatého vavřínu.
K nesponým výhodám modelů tohoto vydavatele patří naprostá absence obrysových černých čar jak u dílů trupu, tak později uvidíme i u hnací jednotky a os. Zlaté disky kol rovněž postrádají nepěkné černé lemování
Konkrétně u této "trojverze" vystřihovánky postrádám díl přelepového terče se startovním číslem, ale další "trojverze" z jiných závodů sezony 1970 tuto přelepku už mají, takže spoj u samotného nosu vozu a druhého trupového segmentu v tuto chvíli /ještě nemám nafoceno/ má viditelnou spojovou linku. A retušování bílé je pro mě španělskou vesnicí.
Zpět tedy k okomentování vložených obrázků
Středová část modelu je až na zpětná zrcátka kompletně "nazdobená". Za zmínku stojí ochranný oblouk nad hlavou pilota se vzpěrou, které mají korpusy vypalované laserem. Velmi praktické
Úpravou je hlavice řadičky, kterou vystřihovánka nabízí jako plochý díl, ale několik kapiček herkulesa na olověný drátek a olíznutí retušovací šedou udělá lepší dojem.
Toto opravdu není jednoduchý model a už jsem smířený s tím, že první exemplář nevykouzlí spokojený úškleb na mé přední části hlavy. O to větší chuť se vrátit k některé z celkem 9ti variant roku 1970, přičemž 3 monoposty mají příchuť zlatého vavřínu.
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Ahoj kamarádi,
pozornější návštěvníci cashpickova fora už jistě ví, že "třistadvanáctku" jsem dorazil ještě před koncem loňského roku. Stavbu tedy dokončím v tomto jedno příspěvku zpětně i zde.
K dokončení trupu zbyl jen první segment "nosu" s průběžným přítlačným křídlem. Ve vystřihovánce je chyba značení dílů verzí, protože Mexico má mít nápisy Firestone na křidélkách.
Náběhové lišty od nosu až nad těhlice jsou poněkud obtížné na tvarování a přesnou instalaci i za pomoci pomocných chlopní, ale dokud se jedná o charakteristický designový prvek vozu, musí se s tím poprat každý po svém
Přelepový díl terče pro startovní číslo tato vystřihovánka neobsahuje, autor mi je však ochotně poslal v originální a zvětšené verzi.
Těhlice jsou OK, ale díl zavěšení předního kola je další "blaschkeho" chuťovkou. Kdo to sestaví na první pokus bez nutnosti přebarvení, může říct o bakuldovi, že je to mazal
Dvanáctiválcový boxer žádné záludnosti neskrývá, ale u převodovky - rozvodovky opět čekejte lepení prazvláštního tvaru plného plochých, oblých i kosených spojů. Olejové nádrže a chlazení jsou sice také "patvary", ale s tím se popasujete v pohodě - pozor, je to v bílé barvě, takže čistota lepení velenutná
Hotový model
Shrnutí:
Pozor při sestavování kokpitu, zavěšení kol a převodovky - rozvodovky
Naprosto precizní kvalita laserovaných dílů - tohle není žádné rychlo gépéemkové šišování
Brilantní kvalita laserového tisku
Kabinka součástí dodávky
Model sice neseženete volně např u Vágnera, ale kdo má rád techničtější modely, můžu jen doporučit.
pozornější návštěvníci cashpickova fora už jistě ví, že "třistadvanáctku" jsem dorazil ještě před koncem loňského roku. Stavbu tedy dokončím v tomto jedno příspěvku zpětně i zde.
K dokončení trupu zbyl jen první segment "nosu" s průběžným přítlačným křídlem. Ve vystřihovánce je chyba značení dílů verzí, protože Mexico má mít nápisy Firestone na křidélkách.
Náběhové lišty od nosu až nad těhlice jsou poněkud obtížné na tvarování a přesnou instalaci i za pomoci pomocných chlopní, ale dokud se jedná o charakteristický designový prvek vozu, musí se s tím poprat každý po svém
Přelepový díl terče pro startovní číslo tato vystřihovánka neobsahuje, autor mi je však ochotně poslal v originální a zvětšené verzi.
Těhlice jsou OK, ale díl zavěšení předního kola je další "blaschkeho" chuťovkou. Kdo to sestaví na první pokus bez nutnosti přebarvení, může říct o bakuldovi, že je to mazal
Dvanáctiválcový boxer žádné záludnosti neskrývá, ale u převodovky - rozvodovky opět čekejte lepení prazvláštního tvaru plného plochých, oblých i kosených spojů. Olejové nádrže a chlazení jsou sice také "patvary", ale s tím se popasujete v pohodě - pozor, je to v bílé barvě, takže čistota lepení velenutná
Hotový model
Shrnutí:
Pozor při sestavování kokpitu, zavěšení kol a převodovky - rozvodovky
Naprosto precizní kvalita laserovaných dílů - tohle není žádné rychlo gépéemkové šišování
Brilantní kvalita laserového tisku
Kabinka součástí dodávky
Model sice neseženete volně např u Vágnera, ale kdo má rád techničtější modely, můžu jen doporučit.
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
A já ti to rád skromně okomentuji - HEZKÉ...jako vždy!
Na doutník jsem si ještě netroufnul a vím z Cashpicka, že ty jsi přímo doutníkový král
Proto tě žádám o radu - myslíš, že právě tento stroj by byl vhodný postavit jako první z doutníků? Láká mě dlouho z jednoho důvodu, a to že kvůli tomuto Ferrari nemám dosud uzavřený ročník 1970....nemám rád neuzavřené věci, znáš můj smysl pro pořádek, ne?
Na doutník jsem si ještě netroufnul a vím z Cashpicka, že ty jsi přímo doutníkový král
Proto tě žádám o radu - myslíš, že právě tento stroj by byl vhodný postavit jako první z doutníků? Láká mě dlouho z jednoho důvodu, a to že kvůli tomuto Ferrari nemám dosud uzavřený ročník 1970....nemám rád neuzavřené věci, znáš můj smysl pro pořádek, ne?
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Ahoj a děkuji za hodnocení.
Král je silné slovo, fanda zní přiléhavěji
Normálně bych poradil jiné neokřídlené obludy na začátek doutníkomodelářství, ale na základě tvých kreací s modernou zní můj verdikt.
Üplně v pohodě do toho pleskni.
Jen si mnou zmíněné obtížnější pasáže stavby raději sestav na nečisto z kopie.
Hodně zdaru při práci a těším se na tvoje výsledky.
Král je silné slovo, fanda zní přiléhavěji
Normálně bych poradil jiné neokřídlené obludy na začátek doutníkomodelářství, ale na základě tvých kreací s modernou zní můj verdikt.
Üplně v pohodě do toho pleskni.
Jen si mnou zmíněné obtížnější pasáže stavby raději sestav na nečisto z kopie.
Hodně zdaru při práci a těším se na tvoje výsledky.
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Moc pěkná práce, na první pohled to ani moc "papírově" nevypadá fakt pěkné
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Díky, i když si myslím, že stavba tohoto doutníku a moderny je bych řekl úplně jiné kafe. Tak snad letos si ho ještě postavím, i když teď jakékoliv červené Ferrari nechci delší dobu vidět, třeba v létěbernie píše:Üplně v pohodě do toho pleskni.
Jen si mnou zmíněné obtížnější pasáže stavby raději sestav na nečisto z kopie.
Hodně zdaru při práci a těším se na tvoje výsledky.
Re: Ferrari 312B GP Mexico 1970 J. Ickx FT 1/24
Ty šprýmaři, nachytal si mě
Ferrari není můj oblíbený tým a tak stavět vozy jakékoliv barvy tohoto týmu se mnou moc nehází. Je to spíše taková povinnost, protože do historie tohoto sportu neodmyslitelně patří a i když jsou některé vozy Ferrari pěkné, mojí srdeční záležitostí nikdy nebudou. Proto si potřebuju od nich odpočinout...
Ferrari není můj oblíbený tým a tak stavět vozy jakékoliv barvy tohoto týmu se mnou moc nehází. Je to spíše taková povinnost, protože do historie tohoto sportu neodmyslitelně patří a i když jsou některé vozy Ferrari pěkné, mojí srdeční záležitostí nikdy nebudou. Proto si potřebuju od nich odpočinout...