Právě je pon 17.2.2020 22:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 8.10.2019 18:54 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 23:01
Příspěvky: 717
Lancia Delta S4 je speciál skupiny B, kterým Lancia navázala na úspěchy modelu 037. Oproti této legendě byla Delta vyvíjena od základu jako čtyřkolka. Čtyřválec přeplňovaný dvěma turby měl v sériovém autě pro potřeby homologace výkon 250 koní při 1200 kg a maximálku 225 km/h. Tabulková spotřeba 10,8 l/100 km asi moc přesná nebyla...

Soutěžní speciál byl o něco vyladěnější a výkon se zvýšil postupně až na 480 koní, přičemž se Delta dala krátkodobě natlakovat na turbech až k 650 koním. S výkonem postupně vývojem klesala i hmotnost až na 850 kg, takže z nuly na stovku na šotolině byla Delta za 2,3 sekundy. Delta se v barvách různých týmů a v různých vývojových evolucích výrazně zapsala do rallyeové historie celou řadou vítězných úspěchů. Mezi Lancií a Peugeotem tehdy panovala obrovská rivalita a obě značky se předháněly ve vývoji. Kromě úspěchů se bohužel Delta S4 zapsala do historie i poslední kapkou do poháru tolerance skupiny B, když po mnoha kolizích s někdy až šílenými diváky přišla tragická havárie Henriho Toivonena a Sergia Cresta v rámci Korsické Rallye 1986.

Předlohou modelu je vůz F. Tabatona a L. Tedeschiniho ze SanRema 1986, kde posádka po první etapě odstoupila ze závodu. Atraktivitě předlohy to zejména barvou ovšem neubírá a Michal Ružička ji tehdy zvolil jako první ze tří variant pro sérii RSC. Takže ano, už jsem měl tu možnost ji jednou lepit a byla to pohoda, ovšem pochopitelně ne ve finální tiskové barvě. Ihned po vytištění jsem se do ní tehdy pustil znovu a měl jsem v plánu pár úprav. Stavbu jsem několikrát přerušoval kvůli dalším testům a nakonec jsem se k ní dlouho nevracel. Před nadcházejícím podzimem ale potřebuju potrénovat, tak jsem ve volné chvíli exhumoval a pokročil.

V přesnosti modelu narozdíl od polského kostlivce není problém, konečně když to jeden lepí počtvrté, tak už by to bylo podezřelé. Ve stavu exhumace jsem měl hotovou podlahu s interiérem a přední nápravou a rozpracovaný motorový prostor. Bohužel se mi tehdy podařilo zaprasit podlahu shora jak vepředu, tak vzadu, tak doufám, že to nebude moc vidět. Tehdejší úpravy spočívaly v předělání vrtule chladiče vepředu (bude mřížka, tak tam bude vidět), volantu z drátu (ano, možná že snad u mě i poprvé), bočnic kol z opravného setu bez reklam a úpravy zadní nápravy, kde jsou teď vinuté pružiny a tlumiče z drátu a trubičky papíru. Kromě mřížek v karoserii další úpravy neplánuju. Sice jsem tehdy myslel, že bych mohl prořezat disky, ale po přilepení krytů by to bylo zbytečné. Bohužel mě tehdy nenapadlo prořezat díry v zadní výztuze a v obnovené éře už bylo natolik zpracováno, že do toho nebudu vrtat. No a oproti tehdy testovanému provedení budou světelné rampy z nočního testu před závodem.

Jako první teda motor se vším možným kolem, jako aktuální pokrok:
Obrázek Obrázek Obrázek

A pár celkových pohledů.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Kola, vedení vzduchu ke chladičům a na zkoušku retuše světelné rampy z doby před exhumací. Světla mírně upravena protlačením a přetřením herkulesem.
Obrázek

Tak snad to tentokrát dokončím :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 8.10.2019 19:34 
Offline

Registrován: čtv 27.2.2014 15:18
Příspěvky: 280
Nádhera ..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.1.2020 18:29 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 23:01
Příspěvky: 717
Na závěr roku jsem to opět odložil, ale jenom abych začal jednu větší věc a dokončil jednu mnohem menší. Takže co byl prostor, pokračuju dál. Není toho pravda moc, ale tak aspoň za aktivitu dám jednu fotku. Díly jsou potištěné rubově černou, ale při přípravě stránek jsem tehdy jaksi pozapomněl na oblouky blatníků, takže ty jsem zabarvil postaru. Dávám si za to černý puntík a do budoucna se pokusím polepšit :)

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 23.1.2020 18:08 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 23:01
Příspěvky: 717
Drobný pokrok. Zadní čelo spojující oba boky a dvě úpravy. První jsou mřížky nahoře ve skle, přičemž z fotek to vypadá, že se mi to moc nepovedlo. Uvidíme, kolik toho bude vidět pod křídlem a případně to asi ještě poladím, nebo předělám. Díry jsou i ve skle, takže to moc podpory neskýtá.

Druhá věc je mřížka v čele. Měl jsem docela strach, navíc je to první z několika a hned ta největší. Výjimečně ovšem na modelu nechávám chlopně, takže i tenký pásek nad mřížkou zdá se stačí na to, aby to drželo bez deformací. Na tu už radši šahat nebudu :)

Obrázek

Tož zas příště.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.1.2020 14:27 
Offline

Registrován: pon 14.5.2012 18:04
Příspěvky: 915
Bydliště: Hodonín
Kdyby se to takto nepovedlo mě tak si pískám ;) Paráda


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 12.2.2020 20:33 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 23:01
Příspěvky: 717
No, moc tam vidět není. Nechám to asi tak.

Už před Brnem jsem měl připravenou střechu. Vypadá to na fotkách sice efektně, ale asi bych nedoporučoval to takto dělat. Zepředu ty plošky s panty zavazí, blbě se to pak lepí na bočnice. Na druhou stranu to křídlo tam nevadilo vůbec, ovšem je zase větší šance udělat to nakřivo, protože střecha sama tu rovinu držet nechce a jde to do vrtule. Takže příště (kdybych lepil pátou) bych dal to křídlo nakonec.

Obrázek

Pak byla zase pauza na fofr před Brnem a po Brně jsem to splácal dohromady.

Obrázek Obrázek

Tož zas brzy. Snad.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz