Iveco "Karel" Dakar 2020,2019 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

weselan
Příspěvky: 268
Registrován: sob 21.1.2012 11:54
Bydliště: nad řekou Moravou

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od weselan »

Tipl bych si že v rámci betastavby měl Yvan dezény jen na 4 kola a tak udělal rezervy jen jednoduché.Jinak v comfortpacku k modelu jsou samozřejmě dezény na všech 6 kol.
Model jsem viděl v Brně naživo,Yvan odvedl opět skvělou práci.A myslím že jeho report poslouží dalším modelářům ke zvládnutí stavby.
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2378
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od Brzdič »

Perfektní. ;)
satan
Příspěvky: 21
Registrován: pon 26.12.2016 17:50

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od satan »

Já vím, jde o to jestli se to tam vejde. Stavím kamaz 4326, otevřenou korbu,
dezény, kurty a tak...a ono se to tam nechce vejít, tak se o to zajímám.
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od yvan »

V comfort packu skutečně je šest dezénů a jejich použití na modelu nic nebrání ani u rezerv. Na fotkách to sice moc nevypadá, ale já mám dezén i na rezervách. Bohužel byly k dispozici jenom 4 v dobré kvalitě, ty na rezervách mám mělčí, skoro bych řekl sjeté :) Ale jsou tam a trochu je to vidět.

Bočnice rezerv bombírované nejsou. Za současného tvaru zadní stěny by se tam asi nedaly protáhnout. Můžu zkusit při další stavbě. Ale pokud jde jenom o to je tam umístit a kolem toho posadit nástavbu, tak by v tom problém být neměl, nejsou až u rámu a ten kousek co trčí dozadu ven už by mohl projít bez problémů.
satan
Příspěvky: 21
Registrován: pon 26.12.2016 17:50

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od satan »

Ok, dík za info..
Jiří Vintr
Příspěvky: 81
Registrován: ned 5.2.2012 21:07

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od Jiří Vintr »

Dobrý den, přidám se k tomu taky.
Pokud jde o rezervy, tak máte pravdu - já je dělávám s plochými boky, protože se musejí vždy vejít, do rámu, vedle rámu atd. No a s bombírováním se mi ta zpravidla špatně vejdou. protože často koukají ven jen částečně, vlastně by efekt bombírování byl i zbytečný a komplikoval by to. Tak to bude i na liazce KM Racingu, která ve skutečné verzi 1:1 měla kola čouhající ven jen o 4 cm (Franta měl podvozek kratší a kola koukají ven víc).
Pokud jde o Ivanův model, tak když jsem mu zadával stavbu, měl jsem nakreslený jen podvozek a chtěl jsem, aby stavba už začala, že budu s navazujícími částmi pokračovat. To se ukázalo jako komplikovanější, než jsem myslel, ale k těm dezénům: v té době jsem našel šestici dezénů, z nichž jen čtyři byly dobré a dva byly místy horší )mělké). Tak jsme se domluvili, že ty horší padnou na rezervy a ty horší části budou otočené dovnitř nástavby.
V comfortpacích vyrobených pro Karla jsou všechny dezény vyráběné úplně nově a tento problém by tam neměl vůbec nastat (resp. co jsem při stříhání spatřil jako ne úplně dobré, to jsem raději vyřadil a nezařadil to tam. klidně to můžou pak být budoucí rezervy na nějaký budoucí betamodel, bude-li to třeba. Aspoň se spotřebují a budou k užitku.
Dino D.
Příspěvky: 60
Registrován: ned 26.6.2016 17:14

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od Dino D. »

Ahoj,

krásný model ( Jiři Vintr ) i krásné zpracování ( Ivan) - pouze otázka - na fotce motoru v recenci máš na hlavě motoru jakýsi díl ( při studii modelu a návodných kreseb jsem ho ovšem nenašel ). ) předpokládám , že je to tedy pouze nějaká technická pomůcka z důvodu výška krytu vrchu motoru , jestli ne tak mě prosím oprav .

Dík Dino D.
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od yvan »

Díky, díky, ale zas to neberte tak doslova, ten report má být spíš inspirace k postupům, určitě ne nějaká norma :)

Díl na motoru je pouze náhodně ohnutý náhodný kus papíru, za který to chytám, abych to nezaprasil. Jak je motor v rámu, tak to uříznu a přilepím víko. Péče o hrany, nic víc, žádný rozměr to nedrží :-) Stejně tak mívám uprostřed rámu omotávky v místě nádrží, abych to měl kde chytat, než přilepím oblouk, kterému chytání nevadí.
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020,2019 / Vimos / 1:32 / Test / Ho

Příspěvek od yvan »

Poměrně dávno již tomu, co se mi podařilo dokončit druhou barevnou verzi, která se v sešitě nachází, tedy verzi ze sezóny 2019. Po vynucené zdravotní pauze pak ještě delší dobu trvalo to nafotit a pak to upravit, takže výsledek až teď.

Postřehů už je tu dost, takže jenom dodám, že napodruhé jsem zkusil kabinu trochu jinak. Podlahu jsem slepil komplet s předními čely, tunelem a zadní stěnou a celek jsem obalil pláštěm kabiny (opět spojené přes sklo), přičemž před uzavřením pravého boku je potřeba tam šoupnout ten rám, protože pak už se přes střechu nevejde. Pak sklo dole a střechou jsem to uzavřel (bok, druhý bok, přední hrana, zadní hrana). Taky to jde.

Pro pořádek dodám ještě nějaké poznatky ze stavby po auditu přípravných a mých šotků:
:arrow: Díly 144 a 145 jsou všechny levé. Rozdíl není ani milimetr nebude to vidět, ale tak mohlo by to zmást.
:arrow: Díl 253 má plochu pro přilepení k rámu na druhé straně. Opět by mohlo být matoucí, ale jinak není potřeba řešit, není šance tu plošku odnikud vidět.
:arrow: Stěrače jsou dlouhé, lépe odpovídají předloze, když se o cca 8-9 mm zkrátí, pravý se přilepí na vyznačené místo a levý tak nějak s odstupem k němu, přičemž místo pro levý na rámu skla se doretušuje (vychází to jinak až za ohyb, tak to upravené vypadá líp).
:arrow: Plášť vzduchojemu 245 bych doporučoval zúžit (odříznout pryč tmavší pásky na bocích). Je to asi na technice lepení rámu a na to navazující rozteči držáků tlumičů, ale pokud by tam někde ujela síla papíru, tak tohle je cesta, jak se zaručeně vyhnout tomu, že se bude vzduchojem mačkat mezi vyrovnávací válečky na držácích. Vidět to asi nebude, ale ušetří to nervy s následným upravováním, když by to tam nešlo narvat.
:arrow: Popruhy rezerv si řízněte delší, začněte odzadu, kde to bude vidět a zkraťte je/doretušujte podle toho, jak vyjdou kola do držáků.

Víc k tomu nemám, kromě fotek. Vlevo nenavazující kapota je bohužel cena za pohyblivost. Dá se tam došťouchnout, ale sama u toho blatníku nedrží :roll:

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Tož zas někdy u něčeho ;)
bohemia
Příspěvky: 20
Registrován: pon 30.12.2019 17:35

Re: Iveco "Karel" Dakar 2020,2019 / Vimos / 1:32 / Test / Ho

Příspěvek od bohemia »

Sleduji tvé práce a nestačím se divit. Budu muset na příštím modelu zkusit rovné plochy a ostré hrany na tupo. Přijde mi to jako lepší varianta.
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“