Rozhodl jsem se pozvolna rozjet novou sérii modelů. Již poměrně dlouho jsem uvažoval, jak stavět modely závodní techniky v měřítku 1:120. Důvod, proč se mi nechtělo jít do klasického barveného modelu byly reklamy. Závodní vozy jich mají spoustu a barvit je ručně by nepřineslo pozitivní výsledky. Tak jsem zkusil na kopírce zmenšit původní model bez předělávek a čekal, co to udělá.
Jako první jsem zkusil postavit Liaz 111.154 D účastnící se Dakaru 2009. Autorem modelu je Spíďa, pracuji s verzí, která vyšla v ABC číslo 21, ročník 54. Model jsem stavěl v podstatě podle původní vysřihovánky. Drobné úpravy doznal podvozek, ale nejde o nic zásadního. Pouze jsem vyřezal „vzduch“ z prostoru odpružení kol. Původní systém zavěšení kol jsem nahradil papírovou tyčkou. Druhou úpravou je prosklení kabiny. Tady jsem narazil na drobnost, kterou musím příště odstranit. Boční a čelní sklo jsem dělal ze samostatných dílků, což při slepení částí kabiny do jednoho celku nedělalo zrovna dobrotu. Nakonec jsem musel lehce upravit podobu skel, ale spasování stejně není ideální. Pár fotek ze stavby.
Výsledek je nakonec výrazně lepší, než jsem původně čekal. Proto mohu slíbit, že budou následovat další.
Jirka Z.
Dakarské speciály / různí / 1:120
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Dakarské speciály / různí / 1:120
Dalším z dakarských speciálů je MAN TGA 18.480 Dakar 2009 od Spídi, vyšel v ABC číslo 25-26 ročník 54. Model byl upravován v podstatě stejně jako předchozí "Liazka". Poněkud snadnější bylo prosklení kabiny, protože u MANu čelní sklo nepřechází zaoblením do bočních. Dávám sem pouze fotky hotového modelu, ze stavby není v podstatě žádná kloudná fotka.
Příští na řadě bude nejspíš osmikolová "Totalka".
Jirka Z.
Příští na řadě bude nejspíš osmikolová "Totalka".
Jirka Z.
Re: Dakarské speciály / různí / 1:120
Obdivuji, že se ti chce do takových miniatur. Nicméně snažit se v takovém měřítku udělat všechno z papíru je kontraproduktivní. Třeba ochranné rámy na kabině vypadají, jako by na skutečném autě měly být z nějakého papundeklu. S ohledem na velikost bych spíš volil třeba ztvárnění z plochých pásků, jak je to u modelů od RV.
Re: Dakarské speciály / různí / 1:120
To Lukáš – máš pravdu, že na fotkách vypadají rámy do určité míry zdeformované a nerovné. Je to ale hodně způsobeno focením – když vyfotíš nějaký svůj model v takovémto přiblížení, které užívám já, tak si nejsem jist, že uvidíš vše slepené přesně podle tvých představ. Rozhodně nemám nic proti práci Mistra, ale ploché pásky na rámy nebudu používat určitě a to nikdy, protože mi připadají poměrně nemodelové.
Ač jsem minule psal, že další na řadě bude Totalka, tak skutečnost je jiná. U Totalky jsem se zasekl na podvozku a mé neoblíbené části každého modelu – na kolech. Takže osmikolovou Tatru nakonec předběhl jiný, jen čtyřkolový, stroj téže automobilky. A to
Tatra 815 Dakar 2TOR45 4x4.1 VK
Jde o stroj jedoucí s číslem 504 soutěž Dakar 2009 v Argentině a Chile s posádkou André de Azevedo (pilot), Maykel Vilarta (navigátor) a Jaromír Martinec (mechanik). Původní model je z dílny Spídi v měřítku 1:53, já použil model z ABC číslo 23, rok 2009.
Jirka Z.
Ač jsem minule psal, že další na řadě bude Totalka, tak skutečnost je jiná. U Totalky jsem se zasekl na podvozku a mé neoblíbené části každého modelu – na kolech. Takže osmikolovou Tatru nakonec předběhl jiný, jen čtyřkolový, stroj téže automobilky. A to
Tatra 815 Dakar 2TOR45 4x4.1 VK
Jde o stroj jedoucí s číslem 504 soutěž Dakar 2009 v Argentině a Chile s posádkou André de Azevedo (pilot), Maykel Vilarta (navigátor) a Jaromír Martinec (mechanik). Původní model je z dílny Spídi v měřítku 1:53, já použil model z ABC číslo 23, rok 2009.
Jirka Z.
Re: Dakarské speciály / různí / 1:120
Magor no.
Re: Dakarské speciály / různí / 1:120
Po několika letech zase přidám přírůstek do této kategorie. Abych si odpočinul od letecké techniky, pustil jsem se do jednoho soutěžního speciálu. Pro zmenšení jsem si vybral model Tatra 815 Dakar 2000 od vydavatelství PK Graphica. Jednalo se o model s pořadovým číslem 24. Je to moje první dakarka, která byla v originálu v měřítku 1:32 a já ji zpracoval 1:120.
Na modelu jsem doplnil náznak interiéru. V prostoru podvozku jsem naopak model hodně zjednodušoval. Výsledek nevypadá zle, ale s některými místy úplně spokojen nejsem (nejvíc mě deptalo osazení čelního skla...). Zítra zkusím ještě udělat nějakou fotku za přirozeného světla.
Na modelu jsem doplnil náznak interiéru. V prostoru podvozku jsem naopak model hodně zjednodušoval. Výsledek nevypadá zle, ale s některými místy úplně spokojen nejsem (nejvíc mě deptalo osazení čelního skla...). Zítra zkusím ještě udělat nějakou fotku za přirozeného světla.