Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32 / Hotovo

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32 / Hotovo

Příspěvek od yvan »

Liaz s označením "Franta" je speciálem pro Dakar 2017 týmu Big Shock Racing. Na zmíněné soutěži s ním Macíkova posádka obsadila 10. místo v kategorii kamionů a jako model jej zpracoval a jako 27. sešit vydal Jiří Vintr. Kromě standardní verze ve žlutočerných barvách sešit obsahuje alternativní díly pro celočerné provedení. Model měl premiéru letos na soutěži v Brně. Sešit je standardní laserový, stránky jsou tištěné barevně a černobíle. Lze zakoupit i komfort pack, který obsahuje potištěné čelní sklo, vypalované síťky, oka rámu a mřížku pod nárazníkem na černém papíře a na kartonu držáky rezerv, prvky náprav a samozřejmě dezény.

Obrázek

Model je podle mého opravdu hodně atraktivní, minimálně co do barevného provedení. Náročnost není podle mého vyloženě extrémní, ale jako první model po deseti letech, ani jako první v deseti letech, bych ho asi nedoporučoval.

Vzhledem k tomu, že jsem měl na stavbu zadaný termín, neměl jsem původně v plánu reportovat průběžně, abych pak nelitoval, ale aktuálně mám hotovo a trochu prostor, tak mě napadlo to tu trochu oživit ;-) V průběhu stavby jsem narazil na pár záseků, které jsou ovšem spojené zejména s mou malou znalostí předlohy a tím pádem jsem musel hledat hodně podle fotek originálu, pro jistotu. Z návodové kresby mi nebylo jasné uplně vše, tak snad tohle téma pomůže případným dalším stavitelům ve stejné situaci. Pokud ovšem máte v hlavě podvozky Liazů, určitě vás toho zaskočí méně než mě.

Předem bych zmínil, že model obsahuje dost nakreslených chlopní. Kromě podchlopní na spoje plášťů a čtyř pevnostních v brzdách přední nápravy, jsem všechny všude odřezal. Podchlopně jsem použil ještě později na spodním plášti kabiny, ale jinak nikde. Papír je dost silný na lepení natupo a troufám si tvrdit, že s chlopněmi by vzniklo hodně problémů navíc, vzhledem k tomu, jak dobře to sedí bez nich.

Začal jsem, jako obvykle, podvozkem. Dílčí fotky nemám, takže celek obsahuje rám, motor, převodovku, rozvody pohonu, nápravy, vnitřní rám nástavby se vzduchotechnikou, držáky rezerv a drobnosti (vzduchojemy, filtr, atp.).

K rámu samotnému mě napadá napsat hlavně opatrně na podlepování a sílu papíru. Rám jsem rozřezal a podlepil kartonem v celém objemu. Svislé plochy jsem si naneštěstí nezmenšil o sílu papíru na vodorovných páscích nahoře a dole a i tloušťku rámu mám tak o jednu sílu papíru větší, než by bylo dobré. Vypadá to možná jako blbost, ale hodně nepříjemností a upravování by mi odpadlo, kdybych si na to dal větší pozor. Tím, že je rám plný, není kam uhýbat ani "smačkávat" na hranách, takže uplně hladký proces to nebyl. Nakresleno je to ovšem přesně, takže pokud se budete držet třeba šířkou držáků listových per a výškou příčných výztuh v rámu, bude stavba naprostá pohoda. Příště. Hlavně z toho důvodu jsem většinu os (nepapírových dílů - výztuhy, rozpěry, kardany) doměřoval pro jistotu až na modelu a šablony jsem používal jenom orientačně. Řekl bych ale, že je v těch šablonách poněkud nepořádek co do číslování, takže i z toho důvodu to bylo lepší. Vzduchojemy (velký vlevo a tři vpravo) a nosníky příčky pod převodovkou jsem lepil jako uplně poslední věci na rám. Plochy pro přilepení jsou dobré pro přilepení nějakých provizorních prvků, za které se pak dá s rámem manipulovat, aniž by se to podepsalo na tisku. Podobně jsem jako poslední na motoru lepil horní kryt a to až po přilepení do rámu.

Konkrétní zjištění, na co by se asi hodilo upozornit:

:arrow: Na motoru je přilepený setrvačník 32, na který se lepí další prvek 33. Místo pro přilepení je trochu větší, dobré předem zaretušovat, nic složitého.
:arrow: Na motoru je pod toto sestavou díl 35, na kterém je plocha části kruhu, právě pro přilepení setrvačníku. Ten ale je celou plochou nad dílem 35, takže místo pro přilepení na dílu 35 je tam navíc. Zatřít černou barvou, nic složitého.
:arrow: Na dílu 82P je výřez pro zasunutí na příčku rámu myslím na opačné straně. Nic složitého.
:arrow: Spodní čela brzdových válců 162 jsou myslím obě stejná (místo levá a pravá). Vzhledem k charakteru dílu taky prkotina.
:arrow: Držák převodovky 166 má plochu k přilepení převodovky podle návodovky na opačné straně. Stačí odříznout a nalepit správně.
:arrow: Vzduchojem pod nádrží má jinou rozteč značek pro držáky, než je na rámu. Platí asi pozice na rámu, ale tak jako tak to nebude vůbec vidět.
:arrow: V rámu je pod chladičem trubková vzpěra. Tu jde zkrátit snadno, ale když jsem podlepil čtvercové výztuhy (jak je v archu naznačeno), které se lepí mezi výztuhu a rám, tak se mi tam VELMI těžko cpal chladič. On šel ztuha už kvůli držákům pérování, ale směrem níž to bylo opravdu s Caps Lockem. Asi bych se pro příště spokojil s jednou vrstvou a možná bych zvážil i rozvrstvení papíru.
:arrow: Prohnutý prvek, na kterém leží rezervy, mi vyšel kratší, aby kopíroval rezervu. Vepředu jsem odřízl kus délky chlopně na svislém držáku. Podle bokorysu mi poloha rezerv sedí, ale podle fotek nevím jistě, jestli mi nápravy nelezou moc ven. Každopádně prostor pro opatrnost.
:arrow: Na fotkách mám už přilepený posilovač řízení (ty dva válečky v sobě před levým předním kolem). Mám ho na fotkách blbě, tak bacha. Musel jsem ho utrhnout, když jsem instaloval kabinu. V návodovce myslím poloha není. Tak, jak je to na fotkách, mi to vyšlo kvůli zatáčení kol, čili kratší část vodorovného válečku je u rámu. To je sice správně (jinak by byl rejd dost omezený), ALE ten svislý váleček nemůže být svisle, protože jinak se tam nevejde držák kabiny. Musí být trochu našikmo (spodek směrem dopředu), takže doporučuju přilepit až po usazení kabiny, kdy je podle čeho trefit úhel natočení.

Nic horšího jsem na podvozku nepotkal, takže u mě dobrý. Kdybych ty svoje fotky viděl, než jsem začal, měl bych to rychlej :)

Poznámka k potrubím. Podle rysek mi to výfukové i vzduchové sedly, ale doporučuju rozdělit si to napůl (výfukové na část od turba směrem dolů do rámu a konec směrem k rámu a vzduchové na koleno kolem turba a koleno směrem z filtru) a spojit je ve svislých částech. Přes rám s motorem se s výfukem vcelku blbě manipuluje a u filtru jsem se trochu bál, že bych se nesešel. Turba mají trochu zvláštně čela, protože grafiku mají všechny čtyři, přestože dvě se lepí na sebe a z dvou zbylých půjde potrubí. Trochu mě to zmátlo.

Pokud koupíte komfort pack, opatrně u stabilizátorů. Vzhledem k síle kartonu budete potřebovat vypálených stabilizátorů jenom polovinu a kolečka na koncích bych trochu sbrousil o sílu papíru, pokud budete přelepovat originálními díly s tiskem. Držáky rámu pod rezervami bych možná nepoužil a jenom podlepil párkrát papírem ze sešitu, takhle se mi to zdá poměrně dost silné.

Taky bych doporučil vypodlepit nápravy směrem od os nahoru (stačí pásek kartonu). Frantu jsem po dokončení zvážil a má rovných 100 gramů, tak pro jistotu (všechny rámy mám z měděného drátu). Hodně pomůže použít na tlumiče dráty přes celou délku pouzder až nahoru k držákům. Eliminuje to prohnutí listových per vlastní hmotností. Vepředu je to trochu horší, protože kabina je o dost těžší, než nástavba a navíc je náprava otočná. V nápravě mám špejli, která přesahuje hlavní díl na každé straně tuším o 3 mm. Pouzdra, které vytvářejí kloub, mám v této síle vymotané páskem papíru, což velmi výrazně pomohlo pevnosti a vidět to v podstatě není. Na straně u kola jsem měl rovnou tyčku otáčení a to nevydrželo. Změnil jsem to na Učko z nerezového drátu, které jde až k bubnu brzd a je to o hodně lepší, ale kdybych s tím počítal hned ze začátku, víc bych ho zakomponoval do poloosy a prostrčil až do brzdy, aby to bylo ještě pevnější a ještě neviditelnější (esteticky to není nic moc). Snad to takto vydrží.

Víc mě toho k podvozku nenapadá, takže pár fotek a příště o nástavbě.

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) yvan dne pon 21.5.2018 11:15, celkem upraveno 1 x.
MatesHK
Příspěvky: 678
Registrován: čtv 9.3.2017 22:17
Bydliště: Pardubice

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od MatesHK »

No na Frantu se taky chystám jak dolepím Buggyry. Nejsem ve stavbě dakarů moc zběhlý a tak je tohle čtení pro mě docela užitečné. Určitě budu dál sledovat a budu studovat. Jinak to máš moc pěkný. Dobrá práce ;)

Martin
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od yvan »

Vida, tak třeba to tady uživíš :)

K motoru jsem zapomněl dodat, že je tam trochu zmatek v těch šesti válečcích, které se na něj lepí. Všechny mají stejnou grafiku, jenom jiné délky a průměry. V návodovce jsou totiž dva a dva označené stejným číslem. Podle odhadu velikosti mi vyšel na pravé straně vepředu vodorovný 44 a svislý 45, nalevo pak vepředu vodorovně 46, svisle uprostřed 48, vzadu 47 a pod ním 48A.

K nástavbě mám všeho všudy tři fotky, ono tam toho moc není. Zadní čelo je v celé ploše podlepeno rubovými díly, stejně jako oblouky vepředu. Určil jsem je proto za hrany, které se "obalí" pláštěm. Plášť má rubové strany taky a to kompletně. Všechny rubové díly jsem proto zakrátil na dvě síly papíru vepředu i vzadu, aby se tam vešla zadní stěna a přední rohy (u spodních ploch jsem si vepředu nechal "chlopeň" pro přední blatníky). Nejdřív jsem lepil spodní plochy bočnic společně s rubem horních plachet (malé zvlnění není na závadu) a po proschnutí střední plochy bočnic. Výztuhu jsem slepil a ořízl až potom. Plášť jsem natvaroval a podle zbylé plochy jsem dořízl rub oblouku, aby přesně sedl. Pozor při tvarování na to, že ruby oblouků jsou na archu vodorovně, takže směrem vláken papíru má díl tendenci se roztahovat do délky, což při vlhčení jenom na polovině plochy znamená zároveň do oblouku. Po vytvarování jsem rub přilepil, jeden po druhém, za stálého hlídání oblouku podle zadní stěny. Na tu jsem přilepil náhradní ventilátor chladiče (kam patří jsem zjistil z fotek předlohy) a výztuhy mezi zadní stěnou a rámem (ty doporučuju vyzkoušet nasucho, myslím jsem je trochu zkracoval). Zadní stěnu jsem přilepil jenom nahoře.

Na podvozek jsem přilepil rezervy s kurtováním a na plášť zadní blatníky. Tím, že nebyla zadní stěna napevno, ale dala se vyhnout nahoře ven, byl k přilepení zadní stěny dobrý přístup i zevnitř a zároveň se dal plášť rozevřít, aby se dostaly blatníky dolů přes rezervy. Plášť jsem potom sklopil na rám se vzduchotechnikou, slepil vzadu po hranách a nakonec i ke krabicím vedle rezerv.

Na rezervách jsem vodorovné kurty rozřezal a použil trochu na smotání pod spony. Musel jsem pak trochu doretušovat bílé plochy na krajích, protože jsem si to tím asi zkrátil.

Obrázek Obrázek Obrázek

Ještě před kabinou jsem se pustil do nárazníku. Oblíbená část, sedí parádně a hodně mě bavil, doporučuju. Je teda kompletně natupo, nepoužil jsem ani díly podchlopní, pouze jsem pro větší pevnost podlepil horní a spodní plochy jednou vrstvou ze sešitu.

Obrázek

Obrázek Obrázek

Blbé je, že se mi pak nevešel na rám, takže jsem z rámu musel odřezat nahoře a dole pár milimetrů z pásků (což souvisí s tím, co jsem psal v prvním příspěvku) a ještě jsem musel vyřezat do nárazníku zářezy pro držáky předních per, cca 1,5 mm do hloubky (na šířku nosníků rámu), protože jinak by se mi konec nárazníku nedostal až do otvorů. Tady mě nenapadá, jak se tomu dalo předejít, prostě je tam konflikt materiálu. Ale náprava není složitá.

Posledním menším celkem byla klimatizace na střeše. Taky seděla výborně a taky natupo. Díl podchlopně jsem se neodvážil použít. Akorát bych si asi příště podlepil spodní desku, aby se na to líp lepily držáky. Mělo to tendenci k prohýbání. A zaretušoval bych jí hrany černě ještě před přilepením. Taková blbost a jak by mi to usnadnilo práci...

Obrázek

Obrázek Obrázek
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od yvan »

Kabina je tady poslední větší zbývající celek. Zkusil jsem opět jiný postup a docela se mi zamlouvá.

Jako první jsem slepil podlahu s prolisy pro potrubí a tlumiče a s vnitřním dílem tunelu (prvky bez rubových ploch jsem zatřel šedou). Přidal jsem i černé pásky, které jsou součástí prvků nad blatníky. Podlaha je potom na krajích pevnější a dá se k ní dobře natupo přilepit spodní díl pláště. Ten jsem lepil od bočnic, zatímco střed u mřížky a rohy jsem nechal volné. Po proschnutí jsem tunel vepředu přilepil podle středové rysky a po dalším proschnutí jsem vmáčkl dovnitř podlahu v rozích. Dál jsem přidal horní díl pláště (s podchlopní z tenkého papíru) a to opět nejdříve boky podle dveří, pak střed a pak rohy. Co nechtělo v rozích přesně k sobě, to jsem zevnitř naslinil a s provlhčenou podchlopní a hladkou kulatinou zvenku dotáhl. Stejně jsem lepil i krátký pásek pod okny.

Díly s okny jsem nejdřív přilepil na kancelářský papír a tím jsem je spojil do pláště. Rub jsem začernil a rámy polepil oboustrankou. Vyřízl jsem otvory pro zrcátka a z fólie díly skel. Kromě +- přesného tvaru do rámů jsem vyřízl i kousky od otvorů na zrcátka směrem dozadu, tak 3 mm. Rámy jsem vyřezal (nechal jsem si po obvodu trochu kancelářského papíru jako podchlopeň pro lepení k spodní části kabiny), předběžně natvaroval a zaretušoval. Čelní sklo jsem trochu poohýbal v rozích a skla jsem přilepil na rámy. U zrcátek jsem si nechal k ohnutí dozadu nahoře i dole ty tři milimetry. Zrcátka jsem protáhl zvenku dovnitř, přilepil jsem vnitřky bočnic (podlepené páskou) a jednu bočnici po druhé jsem přilepil do kabiny (natupo, plus to podržel podlepovací papír). Po proschnutí jsem přilepil čelní sklo.

A pak nastalo překvapení, když se mi v A sloupku odlepilo čelní sklo z oboustranky. Přesněji tedy na ní zůstalo nalepené vytištěné těsnění, které se utrhlo z fólie. Takže pokud jde o mě, příště si nechám na skle tenký rámeček, který je po obvodu vytištěný jako tvar, a to těsnění zkusím na těch sloupcích odloupat. Kdybych tu fólii přemlouval při tvarování víc, tak by se možná nic nestalo, ale bál jsem se o reklamy nahoře. Přitom když jsem zkoušel v levém spodním rohu fólii trochu ohýbat, tak to drželo, takže o upadnutí reklam bych se určitě nebál, ale řekl bych, že když bych tu fólii ohnul hodně, tak by to asi prasklo a tisk by se odloupl. Ovšem každá technologie má své limity, rozhodně to nemyslím jako výtku, spíš postřeh k práci.

Zrcátka jsem takto zkoušel poprvé a osvědčilo se. Je to 0,4 mm měděný drátek, trochu kleštěmi kolem oken splácnutý, aby nebyl o moc tlustší, než fólie + dvě vrstvy pásky. Má tam kolem fólie akorát místo, není to vidět a fakt neupadnou, jako se mi často stávalo, když jsem je lepil jenom povrchově, protože jsem nechtěl mít kuličky lepidla vevnitř v kabině. Příště použiju určitě znovu.

Interiér jsem dovybavil rubovými díly, přístrojovkou, síťkami a sedačkami. Držáky sedaček jsou podle mě větší do šířky a trochu i do délky. Styčnou plochu jsem si odřízl, ale sedačka mi tam zapadla, takže jsem tam přidal od tunelu šedé pásky (boční kousky plechu pod nárazníkem, který je v doplňcích) a dobře to dopadlo. Poslední šel do kabiny rám. Toho se děsím pokaždé a tentokrát to bylo obzvlášť výživné, protože jsem našel fotky předlohy a trochu jsem ho zkomplikoval, oproti zjednodušené verzi v nákresu sešitu. Sekundárním efektem bylo zvýšení hmotnosti celé kabiny (je to z dvojky, jeden a půlky a jedničky mědi, pájeno a nastříkáno lakem). Ovšem do auta bych klidně sedl, rám mi spadl na zem (standardně) a je fakt pevný :)

Tady následuje poslední várka fotek před dokončením.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Dál jsem přilepil střechu (nejdřív boky, pak předek a pak jsem vsunul zezadu vnitřek), pak vnitřní jednotku klimatizace, pak vnitřek zadní stěny a uzavřel jsem to natupo vnějškem zadní stěny. Na ostatních prvcích kabiny není už moc co popisovat, šlo to hladce. Trochu mě zamrzely značky pro stěrače, které jsou oproti předloze uhnuté hodně k řidiči. Zaretušoval jsem je a stěrače posunul blíž ke středu, podle fotky na obálce. Naštěstí to u celku příliš rušivě nepůsobí.

Takže zbývá zkompletovat.
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od Tomáš S. »

No ale co ten placatý volant? :twisted:
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od yvan »

Ten mě nijak neuráží :twisted:

Kromě vnitřního rámu kabiny, který jsem si zkomplikoval, abych se něco naučil, jsem žádné úpravy nedělal. Určitě by se našla řada míst, jako ostatně u všeho, kde by se dalo vylepšovat, ale to bych nabaloval jednu věc na druhou a pak bych to možná nestihl.
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od kaktusak »

Návod je vyčerpávající , stavba perfektní , ale ten volant jsi mohl udělat z drátků .
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Máš to moc pěkné, snad se k němu taky někdy dostanu.
Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od Krejcak »

Velmi pěkná práce a také report. Poctivě čtu a nabírám informace a zkušenosti pro mou další tvorbu.
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32

Příspěvek od yvan »

Poslední fáze - kompletace. Na rám jsem přilepil rezervy a potom nástavbu, viz výše. Nasadil jsem kola (ty jsou naprosto bezproblémové), zadní zástěrky, osvětlení RZ vzadu a zadní část předních blatníků na nástavbě. Tady mi mezi tyčovým držákem na rámu a koncem nástavby vznikla asi 1 mm mezera, takže jsem na držák ještě přilepil obdélníček kartonu v černé barvě a na ten jsem potom uchytil blatník. Není to vidět, určitě to ruší méně než posunovat v rámu tu tyčku dopředu. Taky bych řekl, že je označením prohozený levý a pravý, ale to bych se musel podívat do druhého sešitu. Instalovány oka na rám v nástavbě a posilovač řízení podle držáků kabiny. Vepředu ještě samozřejmě nárazník s kryty světel a děravým krytem před nápravou (je součástí laserů, ovšem v černé barvě, takže jsem ho použil, ale zvenku jsem ho přelepil dílem ze sešitu, abych zachoval barevnost).

Pokud jde o držáky kabiny, řekl bych, že mi vyšly na kabině o něco dál od sebe, než je na podlaze nakresleno. Protože jsem to trochu čekal, tak jsem pásek držáku, který se lepí na podlahu, přilepil na místo a místo pro držák vedle jsem začernil. Na rám jsem přilepil spodní části držáků a na osy jsem nasadil ty horní. Na jejich hranu jsem pak natřel lepidlo a kabinu posadil na místo. Zespodu jsem lehce zkorigoval polohu, přitlačil a bylo to (pravda, napodruhé, poprvé mi pak kabina upadla, protože jeden z držáků se nechytil, což je důvod, proč jsem mohl pořídit ty tři fotky níže :twisted: ).

Obrázek Obrázek Obrázek

No a po přidání kabiny věcí kolem (kšilt, světla, rámy, plasty na rozích, blinkry, kliky, stěrače, klimatizace) je to hotové.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Celkově to byla pohodová práce. Pravda, trochu mě mátla absence některých prvků v návodovce, sem tam něco v návodu (například díly nástavby 264L a P jsou v návodu zmíněné, ale model je neobsahuje), ale co do přesnosti všechno sedí velmi dobře, až na občasnou nereflexi síly papíru. Hodně dobré jsou nákresy 1:1 u návodu. Kromě toho, že se dají použít jako šablony pro rámy a držáky zrcátek (které jsem dlouho nemohl najít :roll: ), se samozřejmě hodí i pro svůj původní účel a sice kontrolu pozic všeho možného. Nepapírové osky všeho možného doporučuju proměřit přímo podle modelu. Na díly vytištěné na černobílých stránkách doporučuji sahat co nejméně. Barva nejde dolů pohledem, ani jednou prstem to nepoznáte, ale když budete na jedno místo sahat víckrát, tak si možná všimnete, že je trochu světlejší, než ta samá barva jinde. Co jde, tak určitě s pinzetou. Nejvíc je samozřejmě exponovaný rám, takže chytat ideálně za nějaká místa pro přilepení něčeho většího. Po kompletaci jsem bral podvozek do rukou výhradně za rám v nástavbě, kde nic nehrozilo. Rám samotný je na konci tak obsypaný, že se tam pár drobností ztratí. Pláště válců určitě vlhčit, menší i větší. Při ohybech nasucho se barva drží hůř.

Snad toho textu nebylo moc. Už mě nic nepadá, takže děkuji za pozornost a brzy zase u něčeho dalšího ;-)
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32 / Hotovo

Příspěvek od mahdy »

Do této sekce moc nechodím, ale když jsem viděl, že Yvan tady něco mastí, tak mi to nedalo a nakuknul na to. No a musím říct, že je to opravdu krása, jak čistota lepení, tak se mi líbí i ta barevná kombinace na modelu. No a ten podrobný report ze stavby. Už jsem si myslel, že je Yvan dokonalý, ale když jsem fotky podrobil policejnímu drobnohledu, tak jsem si oddychnul - není, je to jenom člověk .... uf, to mi spadnul kámen ze srdce :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
IceZero
Příspěvky: 574
Registrován: sob 21.1.2012 21:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32 / Hotovo

Příspěvek od IceZero »

pěkný pěkný... no jo šikovný ručičky se očividně nezapřou.
Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32 / Hotovo

Příspěvek od Krejcak »

Pěkná práce a zajímavá předloha... Hned ji jdu připsat ženě na Ježíškovo-narozeninový seznam :twisted:
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32 / Hotovo

Příspěvek od kaktusak »

Kdo umí ten umí . Krásná stavba .
dravec
Příspěvky: 272
Registrován: pon 3.3.2014 15:44

Re: Liaz "Franta" Dakar 2017 / Vimos / 1:32 / Hotovo

Příspěvek od dravec »

Pěkná podívaná na lepení, dobré čtení a nakonec nádherný model. Dobrá práce.
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“