Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Juraj1983
Příspěvky: 163
Registrován: stř 1.6.2016 17:40
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od Juraj1983 »

Ahoj, koukám, pěně Ti to roste :-)
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Ahoj,
tak jsem tady zase,jelikož jsem měl modelářský výpadek a kabinu rozdělanou víc jak tři měsíce tak dnes jsem se dokopal přilepit vrchní díl k přední masce. Trošku jsem laboroval jak to vlastně přijde jestli díl vyřiznout pro palubovku nebo ji na něj nalepit a u kraje vyřiznou místo pro ochranný rám. To mi ale nějak neseděl úhel tak asi je správně díl vyříznout...myslím že někomu se podařila palubka nalepit i ze shora na díl co jsem tady viděl na fotkách. Tak tady je výsledek a doufám že už stavba bude postupovat trochu rychleji...

Obrázek
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Ahoj,
Tak už jsem zpět. Tyjo to už je taková doba co jsem se tu ukázal naposledy že tomu nemohu ani věřit. No každopádně jsem překonal nechuť k výrobě rámu a teď už model snad co nejdříve dokončím. Co bych za to dal aby rámy byly součástí comfort packu třeba na 3D tiskárně pokud to vůbec jde vyrobit? A teď už fotečka,omlouvám se za kvalitu ale fotil jsem teď večer.Jo tu promáčklou masku opravím až bude celá kabina.

Obrázek
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Interiér je zvětší části hotov a teď nastane to největší peklo,a to výroba předního skla. Podotýkám že tenhle tvar skla budu dělat poprvé tak bych poprosil o radu jaký postup by byl nejlepší abych to nezmrskal? Jestli přední díl skla polepit oboustrankou vyřezat okna a oříznout po obvodu na přesno nebo ještě nalepit sklo které asi rozdělím na čtyři části a pak teprve vše oříznout po obvodu na hotovo? A pak teprve vnitřní oříznutý díl taky s oboustrankou.Dále bych udělal střechu a sklo nalepil na konec po vzoru zvukaře. Na rám jsem použil sprej Montana a nevím proč je ten povrch takový kropenatý, a to jsem zkoušel z různé dalky? No neva fotka to hodně vytahuje a v realu to skoro nejde vidět. Příště zkusím jinou značku nebo natřu Unikolkou.

Obrázek
Naposledy upravil(a) vsetíňák dne úte 1.12.2020 20:07, celkem upraveno 1 x.
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od yvan »

Sklem bych nezavíral, ale pokud bys chtěl jiné řešení, viděl bych to nějak takto.

Na vnějším a vnitřním dílu skla bych zatřel z rubu oblasti těsnění černou vodovkou a nechal hodně dobře proschnout. Vnější a vnitřní díl skla bych narýhoval (sloupky), lehce ohnul a zase narovnal. Oba díly bych podlepil oboustranou páskou a velmi dobře uhladil. Vyřezal bych skla, přičemž papírové skla z vnějšího dílu bych nevyhazoval (je to potřeba vyřezat tak, aby byly vždy s přesným tvarem, najednou kolem těsnění). Zaretušoval bych těsnění černou vodovkou. Narýhoval bych sklo. Pokud by se potisk sloupků na skle odlupoval, nebo by šel odloupnout bez poškození skla, tak bych ho odloupl (vyzkoušel bych někde na rohu, nebo na té ohybové značce třeba). Na sklo bych přilepil vnější díl, přičemž po jeho napozicování na sklo bych do něj vložil vyřezaná papírová skla (krycí fólii samozřejmě nechat, pokud je na nich páska) a pak teprve všechno hodně dobře uhladil. Nahrubo bych natvaroval ohyby a podle pozice sloupků vnějšího dílu bych přilepil vnitřní díl. Celek bych ořezal zvenku - napřesno na horní straně a na bocích, dole podle situace.

Situace záleží na tom, jestli je pod dílem nad maskou prostor, aby pod sklem mohl zůstat pásek papíru, nebo jestli je na něm tak těsně přístrojovka, že to nejde. Pokud by to nešlo, vyřezal bych přesně. Pokud by to šlo, milimetr bílého pásku bych pod sklem nechal (nebo míň, klidně dvě desetiny, prostě cokoliv, o co by se mohla opřít hrana plechu pod maskou).

Přilepil bych sklo spodní hranou ke kabině. Bude to viditelný spoj a přístup je bez problémů. Po proschnutí bych přilepil boky skla k bokům kabiny. Po proschnutí bych přilepil střechu k levému boku kabiny (tady by pomohlo, kdyby byl vnitřek stropu přilepený jenom uprostřed, aby se tam dala vsunout chlopeň). Po proschnutí bych přilepil střechu k pravému boku kabiny. Přístup dovnitř s tenkou pinzetou po mírném stlačení boků kabiny k sobě. Po proschnutí bych přilepil zadní stěnu ke střeše (natupo), přístup zvenku, v případě nouze nad čelním sklem opět po stlačení boků k sobě). Nakonec bych přilepil natupo horní hranu skla k přední hraně střechy.

Ke všem hranám je tak přístup z obou stran, kromě horní hrany skla, která ale nebude vůbec vidět (zvenku bude kšilt a zevnitř je pohledově za rámem), takže je celkem jedno, jak ta hrana dopadne. Dopadne ale dobře, protože délky budou sedět a dva papíry s páskou a fólií budou dost pevné, stejně jako střecha v oblouku.

Papírové skla bych vyloupl buď až na závěr, nebo před přilepením střechy (v tom případě je zvenku vidět, kde je to ještě zevnitř potřeba otřít, kdyby na skle něco bylo).

Například.
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Černění dílů zrubu kolem těsnění tak dělám akorát novota je nechávat vyříznuté díly v okně že nevidím zvenku při pasování skla jak sedí těsnění,ale chápu aby nejspíš při ořezávání po obvodu neujížděly boční a spodní tenké části dovnitř. Nejde mi akorát do hlavy jaký tenký papírek nad maskou? Jinak mezi palubkou a čárou která znáčí nalepení spodku skla je asi 1mm to si myslím že bude stačit. Ale možná vím ten pásek jsi myslel vnítřní díl vynechat spodek aby to na bocích dole v rohu nevylézalo a nešla vidět boční hrana skla. Uzavíraní střechou jsem taky přemýšlel až na to že bych spodní díl střechy ustoupil o sílu skla aby byl radši prostor a nerval to na těsno.No oříznout to komplet i s vnitřním dílem to bude celkem síla ale myslím že půjde. Spíš mám strach ohýbat ty boční hrany v kompletu i když budou před ohýbané mám strach aby se to nějak nerozjelo. Proto jsem chtěl to sklo na bocích odříznout a vlepit do ohnutého dílu a vnítřní díl s oboustrankou napasovat už ořezaný pomalinku aby to sedlo. Zadní část střechy na tupo taky nebude problém tam jsem mezi vnitřní a vnější díl vlepil karton 0,5 aby se to lépe na tupo lepilo a nevlnilo. Každopádně dík a budu nad tím spekulovat.

Jo už vím sklo bude po obvodu oříznuto kolmo a vlepeno ze šikma tak je možné že vznikne škvíra mezi sklem a palubkou kde by se nacpal zaretušovaný proužek.
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od yvan »

Střecha:
Vzadu máš stěnu podlepenou a vepředu budeš mít silnější vrstvu čela se sklem. O tyto dvě síly je samozřejmě potřeba zkrátit strop zevnitř, abys tam neměl materiál navíc. Vnější plech střechy přijde na tyto dvě hrany svým okrajem.

Kompletace skla:
Ta fólie je myslím celkem tenká a sloupky jsou taky tenké. Pokud použiješ tenkou oboustranku, tak bych se toho zlomu nebál, ale lepil bych to k sobě mírně předohnuté, jak jsem psal. Papírové skla bych tam vrátil právě kvůli těm tenkým sloupkům. Na skle je reklama, která pomůže s pozicováním. Můžeš například papírové skla prohodit a otočit tiskem dovnitř. Tím se reklamy ozrcadlí a trefíš výšku. Když k tomu přidáš rysky na rubu vnějšího dílu v místě ohybů, tak trefíš střed. Potisk sloupků bych oloupal, pokud to jenom trochu jde, už se mi jednou stalo, že se barva přilepila na pásku sice dobře, ale menším pnutím se pak odloupla od skla. To se řeší dost blbě, protože lepidlo na pásce už samozřejmě nelepí, když je na něm ten potisk.

Sklo ke kabině:
Jde o to, jak a jestli vůbec máš teď podlepený díl 105 (to je myslím ten plech nad maskou pod sklem) a kolik je pod ním nebo za ním místa. Ten pásek myslím tak, že díl se sklem neořízneš podle hrany ohybu chlopně pro spojení s dílem 105, ale třeba milimetr pod ní (chlopeň nepoužiješ - nepočítám s tím, že by se dala použít, nevypadá to, že by tam byl přístup to podržet). Na tu vzniklou plochu pak můžeš nalepit hranu dílu 105. Vedlejší efekt je, že rám okna dole bude líp držet tvar, protože tam bude víc plochy přilepené ke sklu. Jako bonus by možná mohlo pomoct si tento vzniklý pásek pod sklem zvenku nasílit, aby vznikla hrana, o kterou se díl 105 zarazí. Pak proti ní půjde zvenku tlačit a plech 105 se nebude propadávat dolů (což nejde použít, pokud je díl 105 nějak významně podlepený).

Pokud je přístrojovka s dílem 105 nějak fixní, tak to celé padá, takže ta hrana půjde spojit jedině natupo.

Samozřejmě to jsou jenom nápady, to přeber podle svého uvážení :)
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Ok už vím, díl 105 je podlepený aby držel tvar a mezi tímto plechem a palubkou není žádná škvíra pro zasunutí spodku skla ale jen úskok 1mm pro tlouštku skla mezi vyznačenou čarou pro nalepení skla a palubkou, tudiž spodek skla nalepím na tupo. A opřu to o palubku duležité je to dobře na tupo přilepit aby popřípadě při lehkém zmačknutí boku kabiny při lepení skla ke střeše sklo nevyjíždělo u spodu ven. Ok dík už je to jasné stím proužkem ale ten není třeba když to bude na tupo. Tak děkuju.

Obrázek
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od yvan »

Tak to bude ještě jednodušší, to nemá kam uhnout ani na čem se vlnit.

Ještě jsem zapomněl, to sklo bych skutečně nechal radši v jednom kuse a ohnul ho jenom jednou, aby se nerozdělilo. Ty sloupky jsou tenké, to sklo to bude prakticky držet pohromadě.

Držím palce.
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Přední i zadní díl vyřezaný i s oboustrankou a předem naohýbaný. Tam jsem spokojen zatím ok. Sklo jsem zkoušel bokem naříznout lehce skalpelem a šlo to dobře ohnout. No a na ostro mi pak prasklo tak už jen nožík radši. Sklo je na cestě nové :lol: Dělit sklo určítě nebudu už jsem to natrénoval a to půjde. Ještě to pak nějak šikovně na sloupcích ohnout po nalepení skla. Skusím to o nějakou hranu a půlku sloupku pod pravítkem. Jinak mě nic zatím nenapadlo. Tisk na skle jde taky dobře oškrabat parátkem na sloupcích. No tak o víkendu na ostro pokud sklo dojde do pátku.

Vlastně jsi psal sklo lepit ohnuté tak to bude ještě asi jednodušší.
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Tak už na tom zase makám ;)

Obrázek
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1054
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od rybak »

Pěkný, zaslouží si dodělat.
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 2TOR45 Dakar 2014 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od vsetíňák »

Tak zase něco málo,zítra stříknu rám a příště už hotový model.

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“