Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 C.Regazzoni / Spidamodels / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 C.Regazzoni / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od mára »

Tak jsem se pustil do další dakarky. Původně jsem chtěl lepit Bonverku, ale zkusím ještě ukecat Romana aby mně ji vytiskl laserem, aby ta černá byla opravdu černá. Nakonec jsem losoval mezi dvěma Marlborama (liaz versus tatra) a vyhrála Ragazzoniho Tatra. Přestože mám i původní ofsetový výtisk, dal jsem přednost laseru kvůli výraznějším barvám.

Obrázek

Lepit jsem začal sporadicky asi před 2 měsíci, ale až teď díky delším večerům a horšímu počasí jsem zaznamenal větší progres. Model zde už byl několikrát prezentován, takže nebudu dělat podrobný report.
Začal jsem podvozkem. Lepení probíhalo v pohodě, žádné komplikace s loupáním laseru nebyly. Retuš jsem dělal lihovým fixem, ještě to přelakuju lakem, přemýšlí jestli matným nebo lesklým.
Na kola jsem použil pálené dezény. Abych zachoval nápisy na bočnicích, tak jsem zkusil jenom přetřít dezén anilinkou a pak celé kolo přelakovat matným lakem. Nakonec se mi to zdá lepší než po přetření Agamou.

Obrázek Obrázek Obrázek
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od mára »

Pokračoval jsem motorem a různou další drobotí. Takto to vypadá před nalepením na rám.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od mára »

Dno nástavby jsem podlepoval lepenkou. Zkusil jsem to nechat zaschnout mezi dvěma nahřátými mramorovými deskami. Po vytažení byla plocha krásně rovná, ale za chvíli se opět prohnula. Proto jsem k podlaze přidal ještě dvě lepenková žebra a teď už je plocha krásně rovná.
Zatímco podlaha schla, tak jsem přilepil na podvozek kola a motor.
Obrázek Obrázek

Ostatní plochy nástavby jsem nepodlepoval, a tak jsou patrné drobné nerovnosti. V hlavě mám nějaký jiný postup, jak zpevnit "velkou krabici", ale to vyzkouším na dalším modelu a pak kdyžtak odprezentuji. Nástavbu jsem v rámci "kochání" nasucho přiložil na podvozek.
Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Venca 21
Příspěvky: 500
Registrován: sob 18.2.2012 22:56
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od Venca 21 »

Pěkný, ale bacha jako - měl bys tam někam dodělat nějaký dostatečně velký odpudivý obrázek rakovinou zničených plic a varování ministerstva zdravotnictví. Zákon je zákon a co když to někde na výstavě uvidí děti, nebo nedejbože dospívající? :shock: :twisted:
Uživatelský avatar
vsetíňák
Příspěvky: 174
Registrován: ned 15.2.2015 19:38
Bydliště: Vsetín

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od vsetíňák »

Pěkná práce, ještě kabina a hurá na další...
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od mára »

to Venca21: Myslíš jako něco takového?

Varování: Do 15 let a od 60 let nepřístupno!!!

Obrázek
spida
Moderátor
Příspěvky: 735
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od spida »

vymazlená ;)
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od mára »

Pánové, díky za ohlasy, ale to nejnáročnější mám teprve před sebou.
Pokračuji kabinou. Při oblepování tunelu z interiérové strany mi to nějak nevyšlo a zůstaly bílé mezery. Chtěl jsem to zaretušovat, ale uvědomil jsem si, že by černá prosákla do bílého povrchu tunelu z druhé strany. Proto jsem radši zvolil přelepení černými pásky. Teď to trochu bije do očí, ale po přilepení sedaček a uzavření interiéru to skoro nepůjde vidět .
Následuje řadící páka a sedačky.

Obrázek Obrázek Obrázek

Získal jsem informaci, že tato tatra by vyzvednuta z kopřiv, kompletně zrekonstruována a zúčastní se Dakaru 2018. Prezentece vozu byla přísně tajná, podařilo se mi získat dva tajně pořízené snímky. Podle zpráv z kuloárů kuřáci po spatření vozu hromadně odhazovali cigarety, došlo k několika sebevraždám šéfů tabákových firem a ke zhroucení státních financí po výpadku příjmů z tabákové daně.
Zde jsou fotky vozu v hyperkorektní verzi pro rok 2018.

Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) mára dne čtv 26.10.2017 6:30, celkem upraveno 1 x.
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od mára »

Práce dále pokračují přístrojovou deskou. Nejhorší bylo namíchat šedou na retuš hran. Věnec volantu jsem stočil z měděného vázacího drátu, vnitřní věnec ze spirály ze starého kalendáře. Teď budu mít pár dní jiný program, další report proto čekejte až v listopadu.

Obrázek Obrázek
enzo66
Příspěvky: 76
Registrován: úte 24.1.2012 11:28
Bydliště: Koryčany

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od enzo66 »

Volant je super. Akorát ty bezpečnostní pásy se myslím ve skutečnosti nad sedadly nevznášejí.
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1054
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od rybak »

Moc pěkný minibox :-D
Na šedou retuš používám šedou vodovku. Vyrábí jich docela širokou škálu.
Souhlasím s pásy. Jsou z hadru, takže na sedačce spíše leží.
A ještě vnitřní volant nebyl černý, ale světlý.
Jsem zvědavý, jak se popasuješ s rámem kabiny.
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od mára »

Poslední dva víkendy jsem měl vyplněny jinými aktivitami, takže jsem se k dalšímu lepení dostal až o tomto víkendu.
Na vaše rady jsem pásy připlácl k sedadlu, ale kladly celkem odpor díky své tuhosti. Příště ty pásy asi překopíruju na tenký papír. Volant jsem nesměle zkusil vypreparovat, ale hrozilo, že se rozpadne celý, tak jsem radši zvolil menší zlo a nechal ho černý. Ohledně té šedé barvy ten můj popis možná vyzněl dramatičtěji než skutečnost, ale chvíli jsem s mícháním laboroval. Nakonec jsem správný poměr šedé s černou a kapkou fialové našel.
Pokračoval jsem boky kabiny. Na zasklívání kabiny jsem použil osvědčený chemopren transparent. Poté následovalo přední čelo a vnitřní rám. Mřížky jsem použil vypalované nastříkané bílým sprejem. Na vnitřní rám jsem použil 1mm měděný drát slepený gelovým sekunďákem a nastříkaný bílým sprejem. Místo chlopní pro přilepení spodku čelního skla jsem použil pásky z lepenky natřené na černo.

Obrázek Obrázek Obrázek

Následovalo lepení střechy. Aby se střecha nekroutila, tak jsem vnější střechu nelepil k vnitřnímu stropu celoplošně, ale pouze na zadních a bočních chlopních. Vepředu jsem střechu nelepil vůbec, ale do vzniklé mezery jsem pak zasunul chlopně z čelního zasklení.

Obrázek Obrázek Obrázek

Poté následovala nejnáročnější operace na modelu - čelní zasklení. Rám jsem vyříznul a přilepil chemoprénem na folii. To se mi povedlo čistě.
Problémy přišly potom.
Nejdříve jsem chtěl naohýbat sklo , aby sedlo na spodní masku. Zkoušel jsem sklo ohnout přes hranu ocelového pravítka, ale ve všech třech případech folie praskla. Naštěstí pod papírovými sloupky. Nařezávat zezadu jsem nechtěl, abych neporušil potisk. Bohužel se přitom odlepily sloupky od folie. Když jsem je znovu lepil zpátky tak jsem tam dal trochu víc lepidla a to se vytlačilo na folii. Snažil jsem se to odstanit, ale drobné stopy na folii zůstaly.
Když jsem zkusil sklo nasucho přiložit, tak jsem zjistil, že připravené lepenkové pásky široké 2mm jdou za sklem příliš vidět. Tak jsem je musel upižlat na šířku necelý milimetr a potom už nebyly skoro vidět. Protože u spodní a boční hrany doléhá na karoserii folie, tak jsem ty hrany potřel chemoprénem. Zasklení jsem nejdřív přilepil ke střeše a potom to už pěkně dosedlo na sloupky a spodní hranu. Celkově kabina neni asi zrovna AAA kvality, občas je trochu pomačkaná. Možná něco milosrdně skryje rám.

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od Tomáš S. »

Z toho všeho co píšeš jsem měl právě strach když jsem lepil kabinu v podstatě té samé konstrukce v 1:53 (i s interiérem). Nemůžu si pomoct, ale nezdá se mi to jako nejlepší řešení uzavírat kabinu čelním sklem. Podle mě jde o tu nejnáročnější variantu jaká na té kabině lze vymyslet... Já si na to tehdy sedl, trošku to upravil a uzavíral jsem ji zezadu, protože ze předu jsem si opravdu netroufl... A myslím, že i tobě by to pomohlo uzavírat zezadu...

Překvapuje mě taky tvoje zkušenost s laserem, pro mě to byl očistec... Hodně jsem toho musel retušovat a pak celé lakovat pro sjednocení povrchu. Asi na to nemám ruce... :oops:
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od mára »

Tome, asi tak. Taky jsem měl strach z toho uzavírání střechy čelním sklem. Ale jel jsem tak nějak podle návodu a nakonec samotné vlepení čelního skla nebylo tak složité, možná i díky těm lepenkovým páskům. Nebýt toho prasknutí folie, tak by to bylo úplně bez problémů. Větší problém jsem měl v oblasti podlahy, kdy mně trochu narostla šířka a při oblepování zvenku to jde občas trochu znát. Je to moje zatím nejsložitější kabina, další snad budou lepší.

A ten laser. Retušovat bych musel tak jako tak, jen tady je té barvy o něco více. A lakuju taky vždy. U závodních aut mám raději laser kvůli jasnějším barvám.
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Regazzoni - 1:32, Spidamodels

Příspěvek od mára »

Aby se neřeklo, že nic nedělám. O víkendu jsem kompletoval doplňky, kabina jela do lakovny a věnoval jsem se svařování ocelových trubek. V Bauhausu v Reutlingenu se divili, že tam pobíhám s mikrometrem a nakonec chci 1m kabelu 3x1,5qmm(udělal jsem tržbu celých 80 centů), ale jiný drát o průměru 1,2 mm jsem nesehnal. Rámečky pomocných světel jsou z oholené kanc. sponky a rámy k nárazníkům z 1mm vázacího měděného drátu. Dráty jsem lepil gelovým sekunďákem.

Obrázek Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“