Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
St. Louis
Příspěvky: 377
Registrován: stř 13.1.2016 15:53

Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od St. Louis »

Zdravím všechny příznivce tohoto fóra.

Dlouho jsem sbíral odvahu ukázat zdejšímu světu něco ode mne, protože proti mému lepení, je mistrovství zdejších umělců dechberoucí. Ale příspěvky některých mi tu odvahu dodaly. A taky to fóru trochu dlužím. Chodím tady pokukovat už nějakou dobu, tak se sluší, abych taky přidal svoji trošku do mlýna.

Nicméně bych začal na úvod mnou. Začínal jsem lepit v dětství z Ábécéček kolem ročníku 42 (onehda jsem vytáhl krabici s těmito modely... a ty teda vypadají :-) ), střední škola přinesla jiné zájmy a lepení jsem opustil... ...na 15 let. Až do Vánoc 2014, kdy mi Ježíšek nadělil plastikovou stavebnici autíčka. Výborně jsem si u toho odpočinul, ale plastikové modely mě nikdy nějak zvlášť nebraly. Tak jsem začal pátrat po internetu, jak to vypadá s papírovými modely. Narazil jsem na toto forum a nestačil jsem valit bulvy na to, co vše se lepí a kolik je možností... Jen jsem žasnul.
A pomalu hledal, čím bych znovu oprášil starou zálibu. Začal jsem volně stažitelnými modely, mé díky patří všem jejich autorům. Pod nůžky jsem si vzal pár dakarek od Spidamodels Obrázek , pár domečků od Milana Bartoše Obrázek , pár Minimodelů Obrázek , něco taky z časopisu ABC Obrázek .

A když už jsem uznal, že to vypadá jakžtakž :-), tak jsem se pustil do prvního rozsáhlejšího modelu:

TATRA 815 "Bonverka" - 2Z0 R45 12.400 4X4.1 od SPIDAMODELS

Obrázek

Čekalo tam na mě několik strašáků, na které jsem se těšil i netěšil zároveň: drátkovámí, geometrie, potrubí a zasklívání (zavírání kabiny).

Postupoval jsem přesně podle návodu.
Takže první na řadě: přípravné práce, a hned drátky. (A využité rady tohoto fóra - rovnání drátu a omotávnání cigaretovým papírkem.) Nejsem kuřák, tak jsem použil normální papír v dobré víře, že nerovnosti a přechody potom zatřu barvou (...to tak úplně nedopadlo.). Ale drátky se povedlo dokončit. Což mi dodalo kuráže a už jsme si byl jistý, že to "zdárně" dotáhnu do konce.
Obrázek Obrázek Obrázek

Pak se to lepilo skoro až samo.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Než jsem došel ke kolům. Na kterých jsem chtěl ztvárnit dezén, tak jsem vyřezával kostičky...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

a tady už na svých čtyřech, ...i se všemi šesti.
Obrázek Obrázek

Na řadu přišel motor s potrubím.
Obrázek Obrázek

Nástavba s připravenou konstrukcí.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A jsme u kabiny a zasklívání. To se až tak nepovedlo. Doposavad jsem zkoušel zasklívat pouze jednou, oboustranou lepící páskou a nedopadlo to dvakrát hezky. Tak jsem chtěl teď zkusit sekundové lepidlo a to taky příliš nedopadlo dle představ (ale aspoň dovnitř nepoteče.). Boční okna celkem šly, ale to čelní s těmi tenkými sloupky... to bylo peklo...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pak už jenom nasadit k rámu. A bylo...
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ještě pár fotek v terénu.
Obrázek Obrázek Obrázek

Co říci závěrem. Vystřihovánka se lepila úplně perfektně od února až do června. Krásně strávený čas.
Jen musím hóódně pilovat trpělivost, víc a víc trpělivosti, víc a víc tvarování a míň a míň lepidla na chlopně... :-)

Díky všem, kteří tento můj první příspěvek přelouskali. Nejsem dvakrát ukecaný člověk, navíc staveb této dakarky tady je několik, tak jsem vzal růst modelu bez dlouhých vět.

Ahoj. :-)
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Moderátor
Příspěvky: 1292
Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od Zdeněk-TEO »

Tak paráda. Lepeníčko parádní......a taky super fotky, nic rozmazaného a krásně ostře nafoceno. Dík za krátký report i s představením.
spida
Moderátor
Příspěvky: 735
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od spida »

No tak za mě nádherňajs. Jsem moc rád, že jsi si pro začátek vybral jeden z mých modelu :-) Díky za krásný report. ;) A jednu takovou malou radu na závěr. V sekci tipy triky koukni na tvarování bombírovaných bočnic kol.
Uživatelský avatar
IceZero
Příspěvky: 574
Registrován: sob 21.1.2012 21:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od IceZero »

Za mě hodně dobrý... jen tak dál a víc modýlků ;)
Uživatelský avatar
Venca 21
Příspěvky: 500
Registrován: sob 18.2.2012 22:56
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od Venca 21 »

Když tak vidím ty tři venkovní fotky v terénu - jasní adepti na foto měsíce. Mimochodem - už se někdy stalo, aby se někdo svým příspěvekem č. 1 probojoval mezi fota měsíce? Možná zde vidíme prvního adepta. :)
Tapan
Příspěvky: 367
Registrován: ned 18.1.2015 16:19

Re: Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od Tapan »

Moc pěkné, velmi povedený návrat k lepení. Zasklívání pocvičíš, nedopadlo to špatně, jen je sklo trochu upatlané, celkově ale model nadělá parády až až. Těším se na tvůj další report ;-)
Pavel M.
Příspěvky: 533
Registrován: pát 20.1.2012 22:52
Bydliště: Liberec

Re: Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od Pavel M. »

Ahoj
velika gratulace k boncerce.Spidovi"lehčí"dakarky jsou super a udělaj hodně parády ;)
Uživatelský avatar
St. Louis
Příspěvky: 377
Registrován: stř 13.1.2016 15:53

Re: Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32

Příspěvek od St. Louis »

Na krásné video s postupem bombírování jsem koukal, ovšem v mých prstech se tomu tak ladně nedařilo.
Když jsem ohýbal méně, tak se mi oba konce bočnice nepotkaly. Když jsem ohýbal více, tak jsem se nedokázal držet uprostřed bočnice... ...prostě jsem to po půlhodince vzdal. Sundal zakulacenou kovovou sponu ze šraků batohu a z rubu jsem několikrát střed bočnice obkroužil. (Jsem holt barbar :-) .) No a při jejich lepení k běhounu jsem tomu vypouklému tvaru taky moc nepomohl.

Díky všem za pěkná slova. Dodaly více zodpovědnosti si s dalšími modely více "pohrát". ;-)
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“