Kamaz 4310 Dakar (1991)

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od mára »

Asi před dvěma lety jsem tady
viewtopic.php?f=28&t=2235" onclick="window.open(this.href);return false;
zavěsil odkaz na free model jednoho z prvních dakarských kamazů.
Autorovi jsem slíbil, že sem dám report ze stavby vozu. Bohužel jsem se dostal ke stavbě až letos. Použil jsem návodové kresby z tohoto modelu http://novamodel.ucoz.ru/load/novamodel ... 2/5-1-0-54" onclick="window.open(this.href);return false; a dále fotky dakarského vozu z googlu.

Toto jsem stihl na jaro.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od mára »

Přes léto nebyl čas ani myšlenky na lepení, takže další postup nastal až v srpnu. Během srpna jsem dorazil podvozek a slepil kola.
Kola jsem vylepšil matkama ivantovkama a dezénem od Spidy. Dezény jsem použil z Kamazu 1996, protože nejlépe odpovídaly kresbě dezénu na modelu.
Objevil se jen malý zádrhel. Doma jsem měl 4 kusy dezénů z dřívější doby a 4 jsem přikupoval. A mezi starými a novými dezény byl malý rozdíl v šířce rytí (na fotce pravé a horní vs. levé a dolní). To už jsem dál neřešil, jenom při rozmísťování na nápravy si musím dát pozor, aby na jedné nápravě byly vždy stejné.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od mára »

Tady je můj progres do neděle. Při zasklívání jsem použil folii na kroužkovou vazbu a po špatných zkušenostech se samolepkami jsem skla lepil transparentním chemoprénem a bylo to bez problémů. Po vlepení vnitřních dílů zůstaly mezery v zadních rozích, tak jsem je zaflikoval "zapasem koloru"

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A takto vypadá vnitřek před závěrečnou retuší a před uzavřením střechy.

Obrázek
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1054
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od rybak »

Tohle vypada dobre.
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od mára »

Minulý týden jsem zase o něco pokročil. Uzavřel jsem kabinu. Jen střecha kladla trochu odpor přiohýbání ve dvou směrech. Až potom jsem si všml, že na původním modelu vojenského kamaze tam jsou navíc nástřihy. Až po uzavření jsem objevil drobnou faktickou chybu. Autor dal dovnitř sedačky Sparco (asi z nějakého jiného modelu, nezkoumal jsem), ale na autě jsou reklamy výrobce sedadel ISRI. Bohužel jsem nanašel relevantní fotku interiéru vozu, takže jsem svou domněnku nemohl ověřit.

Obrázek Obrázek Obrázek

Dále jsem pokračoval nástavbou. Podlahu jsem podlepil lepenkou na danou tloušťku, stěny a strop jsem vytiskl na papír gramáže 250. Po dlouhém přemýšlení jsem se rozhodl nedělat interiér nástavby ani otvírací dveře. Pouze jsem dovnitř umístil zpracované rezervy. Okna jsem zasklil a osadil mřížemi, které na původním modelu nebyly, ale na dostupných fotkách vozu byly vidět.
Poté jsem zkusil osadit kabinu a nástavbu nasucho na podvozek.


Obrázek Obrázek Obrázek

Potom jse pokračoval zpracováním drobotiny.

Obrázek
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od mára »

Už jsem zpátky v Česku a po splnění několika restů v domácnosti nastal čas uložit Williamse krátce k ledu a vrátit se zpátky ke Kamazu. Pokračoval jsem nalakováním hotových částí a sestavením celku, tentokrát nahotovo.

Obrázek Obrázek

Při lepení nástavby jsem zjistil, že i přes zatížení nahřátými cihlami při podlepování, se podlaha mírně prohnula - asi jen o 1-2 mm, ale při lepení to bylo znát. Spáru mezi podvozkem a nástavbou jsem zalil trochu více lepidlem a to si při vysychání díly k sobě částečně přitáhlo.
Zbývá model osadit doplňky. Začal jsem ochranným rámem. K němu neexistuje plánek, tak jsem musel tvar odhadnout na základě dostupných fotografií. Základní konstrukci jsem naohýbal z mosazného svařovacího drátu 2mm. Vzpěry pak z měděného drátu z kabelu 1,6 a 1,2mm. Lepil jsem gelovým sekunďákem.

Obrázek
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od mára »

Rám prošel lakovnou

Obrázek

Mezitím jsem na modelu doplnil různou drobotinu a zkusil rám nasadit nasucho.

Obrázek

Zítra rám po drobných úpravách osadím napevno a snad dorazím zbytek.
Nafe_CZ
Příspěvky: 817
Registrován: čtv 27.2.2014 15:18

Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od Nafe_CZ »

Parada !
mára
Příspěvky: 207
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)

Příspěvek od mára »

Tak při závěrečném finiši se pokazilo, co se dalo. Nejprve jsem se po odeslání předchozího reportu trochu kochal nasucho sestaveným modelem. Neuvědomil jsem si, že rám ještě není přilepený, a ten se odporoučel na zem. Následovalo tedy opětovné slepení, přebroušení a lakování.
Další problém se objevil, když jsem kompletoval výfuky a komínky mezi kabinou a nástavbou. Zjistil jsem, že jsem nesprávně nalepil nástavbu na podvozkový rám a komínek se mi tam nevejde podle plánu. Ono to umístění nástavby tam nebylo vyznačeno a já jsem se orientoval podle fotek modelu. Chtělo to posunout cca 5mm dozadu. Chvíli jsem uvažoval, zda odpreparovat nástavbu od podvozku, ale pak jsem se rozhodl pouze upravit komínek tak, aby se tam vešel. Jinak výfuky ve vystřihovánce vůbec nejsou, já jsem použil hliníkové trubičky.
Jak model dopadl, posuďte sami.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“