Tatra 815 2Z0 R45 12.400 4x4.1 BONVER/SPIDA/1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
jezdec
Příspěvky: 162
Registrován: sob 21.1.2012 8:15
Bydliště: Chotěšov Plzeň-Jih

Tatra 815 2Z0 R45 12.400 4x4.1 BONVER/SPIDA/1:32

Příspěvek od jezdec »

Jelikož zde není mnoho postupů ze stavby této Tatrovky, přidám sem pár poznatků a průběh mého patlání.

Začal jsem předstartovní přípravou. Zde bych podle své zkušenosti místo zabarvování rubu dílů černou barvou raději volil podlepení černým papírem z několika důvodů. Rubová plocha bude jednolitá, díly se zpevní, je snažší lepení na tupo a taká mi na natřené ploše moc nedrželo lepidlo. Z výše popsaných důvodů jsem musel přední a zadní nárazník a přední blatníky vytisknout a udělat znovu.

Obrázek

Při lepení podvozku nebyly větší komplikace, jen jsem se odchýlil od návodu a zadní nárazník nelepil. Na rámu není příliš jasné kam se má přesně nalepit a následně by nemusela sedět nástavba. Veškeré potrubí jsem udělal z drátku. Kola bych příště také přidělal už na konec.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Rám nástavby je ze slabého drátku potažený smršťovací bužírkou na příslušný průměr. Nejdřív jsem slepil přední část rámu, potom jsem už nemohl udržet správnou geometrii, tak jsem torzo odložil a slepil "plachtu". U té nebyly žádné komplikace. Jen pro případné následovníky mého postupu bych doporučil na rub dílů nástavby ještě před slepením naznačit tenkou středovou linku a případně další linky pro vzpěry rámu. Do slepené plachty jsem nejdříve vlepil slepený začátek rámu a dále pokračoval postupným vlepování dílů rámu + úpravy délek. Nakonec rám dostal bílý nátěr a přilepení držáků k podvozku. Následovalo přilepení zadních blatníků, zadního nárazníku a vrchního lapače vzduchu. Přilepení na podvozek proběhlo nadmíru dobře i vzhledem k tomu, že jsem nemusel tolik sledovat pozici zadního nárazníku. následovalo přilepení rezerv s již nalepenými popruhy.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Jako poslední přišla na řadu kabina. Původně jsem chtěl udělat interiér, ale nakonec jsem rád, že vypadá tak jak vypadá. Není to zrovna moje nejhezčí kabina. Postupoval jsem podle návodu který je k verzi s interiérem a měl jsem docela velké potíže se spojením čelního skla se střechou. Příště bych nejdříve přilepil střechu k zadnímu o přednímu dílu, postupně boky obou dílů, zadní díl až do konce. Následně vytvarovanou přední masku s podlepeným místem kolem výřezů a také podlepeným dílem spojujícím masku s předním oknem. Nakonec podlahu. Já jsem alespoň nalepil pásek kartonu pod spodní výřez masky, kroutilo se mi to jak sv.... Další věc, která mě "dostala" je uchycení kabiny k rámu, které je tvořeno dvěma tenkými pásky pokračujícími z masky. V návodu se píše nalepit přední blatníky, které drží výšku kabiny, až po přilepení kabiny na rám. Tak se stalo, že se jeden ten proužek papíru při manipulaci utrhl. Následovalo oříznutí zbytků, udělání náhradních proužků z tlustšího papíru a přilepení. Přední blatníky jsem také musel udělat nové, ty staré jsem poničil. Nové jsem podlepil černým papírem a nalepil ještě před přilepením kabiny.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Tím je model hotový, některé nedostatky jsou mýma rukama, ale něco by se dalo vylepšit už při samotném návrhu a betastavbě.
Uživatelský avatar
Kovář
Příspěvky: 484
Registrován: sob 21.1.2012 8:08
Bydliště: Zlín

Re: Tatra 815 2Z0 R45 12.400 4x4.1 BONVER/SPIDA/1:32

Příspěvek od Kovář »

Máš to pěkné, občas nějaká drobná nepřesnost, ale i tak dobrá práce.
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“