TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Po delší odmlce jsem zde se stavbou modelu, kde dal autor souhlas se zveřejněním postupu před vydáním.
Originál "nemám". Ne že bych měl pirátskou kopii, ale vydaný originál ještě neexistuje.
Jedná se o TATRU PUMA, kterou vlastní Loprais team a používá ji jako reklamní vůz.
Vystřihovánka bude patřit k jednodušší serii od Romana Hrušky.
Výtisk jsem si přivezl z Neratovic a hned začal.
Jako vždy u mě nejdřív kola.
Ještě je čeká nátěr a nalepení obručí ráfků, které použiji z originálního tisku.
Pokračoval jsem základem podvozku a jednotlivými základními komponenty pro jeho následnou kompletaci.
Základna je podlepena kartonem aby byla rovná a pevná pro manipulaci.
Po slepení přední a zadní nápravy, centrální roury a drobností na podvozek jsem se ještě pustil do motoru a dalších věcí které přijdou na horní stranu základny
A včera večer již nastala kompletace a připevnění jednotlivých částí na základnu podvozku.
Teď mě čeká trochu dráteničiny pro dokončení motoru a vzduchotechniky kolem něj.
Originál "nemám". Ne že bych měl pirátskou kopii, ale vydaný originál ještě neexistuje.
Jedná se o TATRU PUMA, kterou vlastní Loprais team a používá ji jako reklamní vůz.
Vystřihovánka bude patřit k jednodušší serii od Romana Hrušky.
Výtisk jsem si přivezl z Neratovic a hned začal.
Jako vždy u mě nejdřív kola.
Ještě je čeká nátěr a nalepení obručí ráfků, které použiji z originálního tisku.
Pokračoval jsem základem podvozku a jednotlivými základními komponenty pro jeho následnou kompletaci.
Základna je podlepena kartonem aby byla rovná a pevná pro manipulaci.
Po slepení přední a zadní nápravy, centrální roury a drobností na podvozek jsem se ještě pustil do motoru a dalších věcí které přijdou na horní stranu základny
A včera večer již nastala kompletace a připevnění jednotlivých částí na základnu podvozku.
Teď mě čeká trochu dráteničiny pro dokončení motoru a vzduchotechniky kolem něj.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
...tohle "válečné" zbarvení a tento typ Pumy s nízkou nástavbou se mi líbí úplně nejvíc (škoda, že nemá rezervu nahoře ). A ta fotka "Monsignora Dakar" - tady je hned každému jasné, o co tady jde.
Simply Offroad King´s !
zvukar - tobě se to dá pochválit už teď - záruka vysoké kvality . Snad budeš stavět rychle, ať to tu moc nezaslintám.
Ať se daří !
Simply Offroad King´s !
zvukar - tobě se to dá pochválit už teď - záruka vysoké kvality . Snad budeš stavět rychle, ať to tu moc nezaslintám.
Ať se daří !
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Vzniká tady moc pěkný model. Jen byto chtělo poupravit před vydáním tlumiče náprav, které vypadají jako převzaté z novějších dakarských typů. Puma má vzadu uloženy 2 tlumiče na každé straně po délce před nápravou, ne příčně a ve předu je klasické uložení jako série, doplněná tlumičem nad nápravou na každé straně. Tlumiče mají černou barvu a nápis výrobce Ateso.
Neberte to prosím jako kritiku, ale chci jen poukázat na odlišnosti s předlohou.
Neberte to prosím jako kritiku, ale chci jen poukázat na odlišnosti s předlohou.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Jsem tady s pokračováním
Dokončil jsem motor a nalepil na podvozek základ vzduchotechniky.
Následovaly práce na nástavbě. Ta je zkompletovaná a připravená na osazení.
Položil jsem ji na hotový podvozek. Výfuk s vývodem nad nástavbu je přilepen až podle přesného umístění nástavby s otvorem pro něj. Aby pak nedošlo k problémům s umítěním právě tohoto poměrně přesného otvoru.
Kola už jsou taky hotová, takže jsem i zkontoloval jejich umístění (umístění nápravy) vůči blatníkům na nástavbě. Vše je prozatím sestaveno nasucho. Kompletaci provádím vždy až úplně nakonec, až mám všechny komponenty hotové.
Teď podobně jako výfuk umístím i těla filtrů s potrubími, které také procházejí přes nástavbu.
Mám rozpracovaný přední nárazník, stupačky a zůstává kabina, samozřejmě s interiérem.
Dokončil jsem motor a nalepil na podvozek základ vzduchotechniky.
Následovaly práce na nástavbě. Ta je zkompletovaná a připravená na osazení.
Položil jsem ji na hotový podvozek. Výfuk s vývodem nad nástavbu je přilepen až podle přesného umístění nástavby s otvorem pro něj. Aby pak nedošlo k problémům s umítěním právě tohoto poměrně přesného otvoru.
Kola už jsou taky hotová, takže jsem i zkontoloval jejich umístění (umístění nápravy) vůči blatníkům na nástavbě. Vše je prozatím sestaveno nasucho. Kompletaci provádím vždy až úplně nakonec, až mám všechny komponenty hotové.
Teď podobně jako výfuk umístím i těla filtrů s potrubími, které také procházejí přes nástavbu.
Mám rozpracovaný přední nárazník, stupačky a zůstává kabina, samozřejmě s interiérem.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Ahoj Petře. Přiznám se že jsem nějak zvlášť uložení tlumičů nestudoval. Tento model je z jednodušší série a tak je tam těch rozdílů na podvozku oproti originálu asi více, ale pokud mi nějak jednoduše budeš schopen to rozložení nekreslit, pokusím se to do modelu implementovat.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Poslal jsem podklady na email, tady ještě nemohu psát SZ.spida píše:Ahoj Petře. Přiznám se že jsem nějak zvlášť uložení tlumičů nestudoval. Tento model je z jednodušší série a tak je tam těch rozdílů na podvozku oproti originálu asi více, ale pokud mi nějak jednoduše budeš schopen to rozložení nekreslit, pokusím se to do modelu implementovat.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Po dokončení nástavby jsem tady s dalším pokračováním.
Slepil jsem další komponenty, které budu na podvozek připevňovat až při závěrečné kompletaci. Jsou to stupačky a přední nárazník. Na mřížky mám výpalky od TEA
Dále jsem se pustil do posledního celku - do kabiny.
Na kabiny obecně mám svůj postup, takže jsem některé namalované díly opět rozřezal. Přední masku jsem ale zkusil udělat tak, jak je namalovaná.
Pro spojení jednotlivých dílů nemám ve svém výtisku pomocné chlopně. Pro finální tisk to budu řešit s autorem, zda je doplní, nebo si je každý modelář vytvoří sám, což by něměl být problém. Masku jsem lepil natupo. Celkem se i zdařilo i když to trvalo znatelně delší dobu než při lepení s chlopněmi.
Tady jsou pohledy na lícovou stranu hotové masky
A tady fotky z rubu. Opravdu je to lepeno hrana na hranu
Z tohoto pohledu jsou vidět jediné pomocné chlopničky, které jsem udělal. Jsou na přechodu mezi maskou a boční částí kabiny (dveřmi)
Včera večer jsem ještě zkompletoval podlahu.
Slepil jsem další komponenty, které budu na podvozek připevňovat až při závěrečné kompletaci. Jsou to stupačky a přední nárazník. Na mřížky mám výpalky od TEA
Dále jsem se pustil do posledního celku - do kabiny.
Na kabiny obecně mám svůj postup, takže jsem některé namalované díly opět rozřezal. Přední masku jsem ale zkusil udělat tak, jak je namalovaná.
Pro spojení jednotlivých dílů nemám ve svém výtisku pomocné chlopně. Pro finální tisk to budu řešit s autorem, zda je doplní, nebo si je každý modelář vytvoří sám, což by něměl být problém. Masku jsem lepil natupo. Celkem se i zdařilo i když to trvalo znatelně delší dobu než při lepení s chlopněmi.
Tady jsou pohledy na lícovou stranu hotové masky
A tady fotky z rubu. Opravdu je to lepeno hrana na hranu
Z tohoto pohledu jsou vidět jediné pomocné chlopničky, které jsem udělal. Jsou na přechodu mezi maskou a boční částí kabiny (dveřmi)
Včera večer jsem ještě zkompletoval podlahu.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Po svátcích jsem zde s pokračováním a dokončováním
Po slepení interiérových drobností následovala pomalá kompletace vniitřku kabiny. Do slepeného pláště s podlahou jsem vlepil palubní desku a pak drátěný ochranný rám.
Po vlepení sedadel, řadící páky a volantu jsem vlepil poslední část rámu a nalepil nejdřív vnitřní a následně vnější střechu
Pak následovalo zasklení a přilepení vnějších ochranných trubek a štítu nad sklo
a zde jsou připravené jednotlivé celky pro kompletaci modelu. Na podložce jsou části ochranného rámu nad motorem za kabinu.
Začal jsem kompletovat model. Nejdřív jsem na podvozek přilepil celou nástavbu. Její umístění jsem zkontroloval zkušebním nasunutím zadních kol. Pak jsem začal vlepovat postupně ten ochranný rám. Nejdřív spodní části ve tvaru L. Pak jsem otvůrky v nástavbě prostrčil a přilepil horní část. Následně pak šikmé vzpěry směrem dozadu a nakonec čelní šikmou vzpěru.
Pak už následovalo přilepení stupaček, kabiny a kol na svá místa. Taky jsem už mohl nalepit horní rozšířené koncovky na trubky sání.
Poslední následovaly nárazníky a zpětná zrcátka
Tím mám skoro hotovo. Ještě pro nafocení musím doladit retuš na kabině a jiná odřená místečka.
Po slepení interiérových drobností následovala pomalá kompletace vniitřku kabiny. Do slepeného pláště s podlahou jsem vlepil palubní desku a pak drátěný ochranný rám.
Po vlepení sedadel, řadící páky a volantu jsem vlepil poslední část rámu a nalepil nejdřív vnitřní a následně vnější střechu
Pak následovalo zasklení a přilepení vnějších ochranných trubek a štítu nad sklo
a zde jsou připravené jednotlivé celky pro kompletaci modelu. Na podložce jsou části ochranného rámu nad motorem za kabinu.
Začal jsem kompletovat model. Nejdřív jsem na podvozek přilepil celou nástavbu. Její umístění jsem zkontroloval zkušebním nasunutím zadních kol. Pak jsem začal vlepovat postupně ten ochranný rám. Nejdřív spodní části ve tvaru L. Pak jsem otvůrky v nástavbě prostrčil a přilepil horní část. Následně pak šikmé vzpěry směrem dozadu a nakonec čelní šikmou vzpěru.
Pak už následovalo přilepení stupaček, kabiny a kol na svá místa. Taky jsem už mohl nalepit horní rozšířené koncovky na trubky sání.
Poslední následovaly nárazníky a zpětná zrcátka
Tím mám skoro hotovo. Ještě pro nafocení musím doladit retuš na kabině a jiná odřená místečka.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
No do pr.e.e tak ta je luxusní.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Výborná práce, fakt hezký model. Ale dvě věci mám.
Vzhledem k tomu, že model ještě není vytištěn, přimlouval bych se za to, aby kulatý znak Tatra na masce byl ve vystřihovánce ještě jednou navíc. Pěkně by sjednotil čelo kabiny. Nebyla by tam tak vidět ta rýha, (přestože kabinu máš spasovanou na jedničku). S nápisem Praga a Budweiser se nedá nic dělat, ale znak Tatra by tam být mohl. Něco podobného se už řešilo u nějaké Liazky....
Dále pak: Puma vyšla naposledy u PK Graphicy asi před 10 lety, navíc se jedná o poměrně specifický model. A u těchto „historických“ modelů bych čekal malinko detailnější podvozek - klasický rám, (ten krabičkový nějak nemůžu překousnout) a malinko propracovanější motor, převodovku atd. Nemusí to být jako u Dafa nebo Liazky 85, ale alespoň na úrovni PKG tenkrát. Zvlášť když model nabízí v základu interiér. Prostě mi přijde škoda se s takovým modelem nepohrát víc...
Jinak je to samozřejmě dobrý počin. Jen tak dál.
Vzhledem k tomu, že model ještě není vytištěn, přimlouval bych se za to, aby kulatý znak Tatra na masce byl ve vystřihovánce ještě jednou navíc. Pěkně by sjednotil čelo kabiny. Nebyla by tam tak vidět ta rýha, (přestože kabinu máš spasovanou na jedničku). S nápisem Praga a Budweiser se nedá nic dělat, ale znak Tatra by tam být mohl. Něco podobného se už řešilo u nějaké Liazky....
Dále pak: Puma vyšla naposledy u PK Graphicy asi před 10 lety, navíc se jedná o poměrně specifický model. A u těchto „historických“ modelů bych čekal malinko detailnější podvozek - klasický rám, (ten krabičkový nějak nemůžu překousnout) a malinko propracovanější motor, převodovku atd. Nemusí to být jako u Dafa nebo Liazky 85, ale alespoň na úrovni PKG tenkrát. Zvlášť když model nabízí v základu interiér. Prostě mi přijde škoda se s takovým modelem nepohrát víc...
Jinak je to samozřejmě dobrý počin. Jen tak dál.
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Ten znak není problém, ten doplním, ale to je vše. S krabičkovým podvozkem se budeš muset smířit. Tohle jsou prostě modely na první pohled. 99.9 % svého slepeného času, stráví model na poličce. Kde ani motor ani podvozek není vidět. Interiér v základu ....... ten je pro ty šikovnější. V základu je to bez interiéru a tím je model slepitelný i pro slabší jedince. Taky bych neřekl, že se jedná o historický vůz ale o auto ze současnosti. Já věřím že si i tento model najde své majitele, ale každému se nezavděčím. Oba dva mí betaři jsou výborní modeláři a navíc ulítlí stejným směrem jako já a oba tyto jednodušší modely přivítaly. Takže tak
Re: TATRA 815-2 4x4 PUMA DAKAR promo / SPIDAMODELS / 1:32
Perfektní model, krásně slepeno.
Jen bych měl jednu připomínku - neměly by být zadní červenožluté reflexní cedule obráceně? Nevím, jestli je to tak i na skutečném voze ale podle mezinárodních předpisů by pruhy měly být do "A" a ne do "V", jak je to na modelu.
správně je to třeba zde:
Ještě jsem si prošel pár dalších modelů i od PMHT a RW, a s umístěním cedulí bojují všichni - na mnoha modelech je to blbě .
Správné rozmístění je vidět třeba na této stránce: http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/znaceni2.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jen bych měl jednu připomínku - neměly by být zadní červenožluté reflexní cedule obráceně? Nevím, jestli je to tak i na skutečném voze ale podle mezinárodních předpisů by pruhy měly být do "A" a ne do "V", jak je to na modelu.
správně je to třeba zde:
Ještě jsem si prošel pár dalších modelů i od PMHT a RW, a s umístěním cedulí bojují všichni - na mnoha modelech je to blbě .
Správné rozmístění je vidět třeba na této stránce: http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/znaceni2.php" onclick="window.open(this.href);return false;