Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32 HOTOVO
Dalším, tentokrát nedokončovaným, ale nově načatým modelem je vítězná Tatra z Dakaru 1988.
Předlohu netřeba představovat, první vítězné československé auto na Dakaru, dodnes je k vidění v kopřivnickém muzeu.
Na předposledním obrázku je vidět, že nesedí postavení držáků diferenciálu na rámu (nevím - neměly třeba díly 18, 22 a 23 být podlepeny tak, aby jejich tloušťka odpovídala šířce té bílé plochy ... nebo jsem při lepení nějak zkrátil délku diferenciálů?)
Když složím diferenciály a rouru, jsou moc blízko u sebe - na držáky diferenciálů přilepím příruby, které nastaví délku - poslední obrázek.
Co se týče retuše, používám zatím spíše fixku (tenký černý Stabilo fix) - nedělá to na tom laseru takové matné plochy jako tempera nebo vodovka.
Předlohu netřeba představovat, první vítězné československé auto na Dakaru, dodnes je k vidění v kopřivnickém muzeu.
Na předposledním obrázku je vidět, že nesedí postavení držáků diferenciálu na rámu (nevím - neměly třeba díly 18, 22 a 23 být podlepeny tak, aby jejich tloušťka odpovídala šířce té bílé plochy ... nebo jsem při lepení nějak zkrátil délku diferenciálů?)
Když složím diferenciály a rouru, jsou moc blízko u sebe - na držáky diferenciálů přilepím příruby, které nastaví délku - poslední obrázek.
Co se týče retuše, používám zatím spíše fixku (tenký černý Stabilo fix) - nedělá to na tom laseru takové matné plochy jako tempera nebo vodovka.
Naposledy upravil(a) peetee dne ned 17.7.2016 11:42, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/
No podle té předposlední fotky, mi přijde, že máš ty příčníky sevřený a pak mi připadá, že ti tam chybí to vyztužení, které se má přilepit na tu bílou plošku. A pak by mě zajímalo, proč máš ty tlumiče černobílé?
Jinak neříkám, že by tam nemohla být chyba, ale tento podvozek lepili 2 zkušení betaři a ani jeden na tento problém neupozornil.
Jinak neříkám, že by tam nemohla být chyba, ale tento podvozek lepili 2 zkušení betaři a ani jeden na tento problém neupozornil.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/
Tím vyztužením myslíš díly 20, 24? Pokud ano, tak ty nejsou přes celou horní část příčníku:
Přijde mi, že na betě to je asi taky:
Příčníky mají nahoře i dole stejnou vzdálenost, sevřené nejsou - tipl bych na zkreslení při focení.
Co se týče tlumičů, tak jsou samozřejmě šedé, ale jednak to vytáhl blesk a jednak se mi při rolování trošku ten laser ošoupal
Přijde mi, že na betě to je asi taky:
Příčníky mají nahoře i dole stejnou vzdálenost, sevřené nejsou - tipl bych na zkreslení při focení.
Co se týče tlumičů, tak jsou samozřejmě šedé, ale jednak to vytáhl blesk a jednak se mi při rolování trošku ten laser ošoupal
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/
No a proč jsou šedé když díl ve vystřihovánce je černý. Ty tlumiče mají být celé černé. Nevím jestli jsi někdy viděl tlumiče z 80-tých let, nekoukali z nich žádné hezké lesklé tyčky, ale byly vždy celé v jedné barvě. To je samozřejmě rada pro všechny.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/
Tak chyba je na mém přijímači. Vy vystrihovance jsou opravdu šedé, ale platí to co jsem psal výše.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/
Super, aspoň je můžu začernit, stejně je mám ošoupané
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/
Opraveno:
Měchy (anebo jak jsem na netu zjistil tzv. vlnovce) - použil jsem "O" kroužky, výsledek se mi moc líbí
Kroužky, které jsem sehnal co se týče průměru sedí, na tloušťce jim nějaká desetinka milimetru chybí, ale to jsem nastavil mezikolečky (které zároveň slouží ke slepení jednotlivých "O" kroužků k sobě - na kolečko se nalepí pásek srolovaný v "O" kroužku)
Měchy (anebo jak jsem na netu zjistil tzv. vlnovce) - použil jsem "O" kroužky, výsledek se mi moc líbí
Kroužky, které jsem sehnal co se týče průměru sedí, na tloušťce jim nějaká desetinka milimetru chybí, ale to jsem nastavil mezikolečky (které zároveň slouží ke slepení jednotlivých "O" kroužků k sobě - na kolečko se nalepí pásek srolovaný v "O" kroužku)
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/
Co se týče tlumičů, mám je leskly, to není správně.
Co se týče příčníků, sedly mi přesně na rám.
Co se týče příčníků, sedly mi přesně na rám.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/
Uwe: o.k., jak jsem psal - můžu to mít tím, že se mi při lepení zkrátil diferenciál.
Sestavené to vypadá moc dobře
Dva dotazy:
- na rámu v místě přilepení příčníků je bílá ploška širší než příčník - měly být díly 20 a 24 delší (přes celou horní hranu příčníků)? Nebo jsem něco slepil špatně?
- návod uvádí šířku nápravy s bubny 6,9 cm, dle návodovky 1:1 to vychází na cca 7,15 cm
Sestavené to vypadá moc dobře
Dva dotazy:
- na rámu v místě přilepení příčníků je bílá ploška širší než příčník - měly být díly 20 a 24 delší (přes celou horní hranu příčníků)? Nebo jsem něco slepil špatně?
- návod uvádí šířku nápravy s bubny 6,9 cm, dle návodovky 1:1 to vychází na cca 7,15 cm
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32
S těma příčníkama si nedělej hlavu, mě to vyšla taky tak nějak. Tam už záleží na tloušťce papíru, na naříznutí na... prostě na moc věcech. Vidím, že to máš slepeny přesně a čistě, tak tak pokračuj a bude to nádhernej model.
S tou nápravou jsi mě dostal. Když jsem tento model lepil, psanej návod jsem neměl, tak jsem nápravy dělal podle Návodky 1:1. Ona ta šířka 69mm byla totiž u prototypu, tak si myslím, že tady vznikla chyba. Určitě požij ten obrázek 1:1. Olda
S tou nápravou jsi mě dostal. Když jsem tento model lepil, psanej návod jsem neměl, tak jsem nápravy dělal podle Návodky 1:1. Ona ta šířka 69mm byla totiž u prototypu, tak si myslím, že tady vznikla chyba. Určitě požij ten obrázek 1:1. Olda
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32
U lepení nádrží a jejich držáků jsem díly rozřezal a lepil tak postupně z více částí - lepilo se mi to lépe.
U vzduchojemů se mi první část "čepičky" povedla (dala se dotvarovat i zevnitř) ale když jsem vzduchojem z druhé strany uzavíral, tak mi to vůbec nešlo Rozhodl jsem se tedy koncem fixky díl 116a vybombírovat na gumě a s výsledkem jsem spokojen
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32
Dotaz: jakou barvou má být natřen rub (hlavně ta část, co je vidět spodní dírou) předního nárazníku? Červenou, šedou, černou?
Motor:
Poznámky k motoru:
- v návodovce je řemen jako č. 193, v modelu (asi) č. 203
- v návodu je u dílu 192 šedá barva, v beta testu je díl černý a u dílu 155 černá barva, v beta testu je díl šedý (dle černobílé fotky v knize Peklo zvané ... bych se spíš přikláněl k barvám dle betatestu ...)
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32
No ty krááááso. Ten motor to je pecka.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32
Jj, hlavně ta čístota zpracování
Ať se ti daří Jakub.
Ať se ti daří Jakub.