Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race / Vimos / 1:32 Hotov
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race / Vimos / 1:32 Hotov
Začal jsem stavbu Tatry 815 4x4 ze závodu Africa eco race 2011.
Stavbu jsem začal dle návodu motorem.
Zatím na první závadu jsem narazil u číslování dílů.
Díl číslo 27 je ve vystřihovánce uveden pro dva odlišné díly.
Přední držák motoru - správné označení.
Držák válcového dílu č. 25 - chybně označen číslem 27, v návodné kresbě neoznačen.
U chladící turbiny doporučuji vnější plášť slepit o něco větší, nebo ventilátor č.8 vystřihnout o maličko menší.
Při lepení ventilátoru jsem neměl u pláště žádnou vůli a nemohl jsem tam ventilátor vlepit.
Jelikož se mi takto slepený motor moc nelíbil, slepil jsem si ho ještě jednou.
Plášť válečku (díl č.14) doporučuji na výšku zkrátit o cca 2 mm, jinak ho nebude možné přesně vlepit na vyznačené místo na bloku motoru.
U výfuků mi není zcela jasné, jestli jsou takto správně zaústěny konce výfuků do turbodmychadel. Délka výfuků odpovídá dílům 24P a 24L.
Dále jsem pokračoval dle návodu stavbou rámu.
Do podélníků 33P a 33L má být vlepeno 6 vložek díl č.34.
V návodné kresbě není nikde nakresleno, jak si to autor představoval.
Vyřešil jsem to navinutím pásku papíru dle šířky podélníku na špejli. Tím jsem vytvořil malé válečky, které jsem vlepil na místa otvorů pro díly č.116.
Vyznačená místa pro přilepení dílů 203P a 203L nevychází na hotovém rámu v jedné linii.
Po rámu následuje stavba náprav. Při lepení na tupo doporučuji použít válcové pomůcky - viz. u dílů vyústění č. 51.
Do zadní nápravy by měla být umístěna osa (díl č. 271), tento díl bohužel nikde ve vystřihovánce ani na obálce není nakreslen,
takže si délku osy prostě musíte zvolit od oka.
Nikde jsem také nenašel osky 261, podle kterých by měla být zadní náprava přilepena do zadních kulis.
To jest zatím vše. Jsem zvědavý, na jaké záludnosti ještě narazím.
Stavbu jsem začal dle návodu motorem.
Zatím na první závadu jsem narazil u číslování dílů.
Díl číslo 27 je ve vystřihovánce uveden pro dva odlišné díly.
Přední držák motoru - správné označení.
Držák válcového dílu č. 25 - chybně označen číslem 27, v návodné kresbě neoznačen.
U chladící turbiny doporučuji vnější plášť slepit o něco větší, nebo ventilátor č.8 vystřihnout o maličko menší.
Při lepení ventilátoru jsem neměl u pláště žádnou vůli a nemohl jsem tam ventilátor vlepit.
Jelikož se mi takto slepený motor moc nelíbil, slepil jsem si ho ještě jednou.
Plášť válečku (díl č.14) doporučuji na výšku zkrátit o cca 2 mm, jinak ho nebude možné přesně vlepit na vyznačené místo na bloku motoru.
U výfuků mi není zcela jasné, jestli jsou takto správně zaústěny konce výfuků do turbodmychadel. Délka výfuků odpovídá dílům 24P a 24L.
Dále jsem pokračoval dle návodu stavbou rámu.
Do podélníků 33P a 33L má být vlepeno 6 vložek díl č.34.
V návodné kresbě není nikde nakresleno, jak si to autor představoval.
Vyřešil jsem to navinutím pásku papíru dle šířky podélníku na špejli. Tím jsem vytvořil malé válečky, které jsem vlepil na místa otvorů pro díly č.116.
Vyznačená místa pro přilepení dílů 203P a 203L nevychází na hotovém rámu v jedné linii.
Po rámu následuje stavba náprav. Při lepení na tupo doporučuji použít válcové pomůcky - viz. u dílů vyústění č. 51.
Do zadní nápravy by měla být umístěna osa (díl č. 271), tento díl bohužel nikde ve vystřihovánce ani na obálce není nakreslen,
takže si délku osy prostě musíte zvolit od oka.
Nikde jsem také nenašel osky 261, podle kterých by měla být zadní náprava přilepena do zadních kulis.
To jest zatím vše. Jsem zvědavý, na jaké záludnosti ještě narazím.
Naposledy upravil(a) rebel8 dne sob 7.11.2015 10:36, celkem upraveno 2 x.
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race/ Vimos / 1:32
a není náhodou délka osy napsána v textové části
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race/ Vimos / 1:32
Přesný rozměr jsem v textu nenašel. Na začátku návodu jsou uvedeny pouze průměry špejlí a drátů.
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race/ Vimos / 1:32
Prolisy - 4x díl č.35 se vlepí do podélníků a na ně se později přilepí vzduchové vaky z dílů 68,69,70.
Prolisy se musí vlepit správně - snad pomohou fotky.
Pozor, aby se podélníky nezkroutily a rám potom lepit opatrně a přesně. Je vhodné využívat pomocných přípravků (prkénka, latě, zátěž atd.)
Pozor při tvarování malých válcových dílů. Pokud se papír nenavlhčí, tak se láme. Při velkém navlhčení se však papír začne dělit na jednotlivé vrstvy.
To se mi projevilo při výrobě tlumičů. Když jsem chtěl namotat na píst celou délku dílu válce, tak se navlhčený papír kroutil a rozhodně nedržel hladký tvar.
Z dílu válce č.91 jsem proto odřízl část délky 7,75 - 7,8 mm, která stačila na oblepení pístu v jedné vrstvě.
Lepení navlhčených dílů je stejně problematické, protože vlhký díl se obtížně lepí Herkulesem.
Vlhké stočené díly doporučuji nechat vyschnout, protože si po vysušení zachovají tvar a lze je potom snadněji slepit.
Prolisy se musí vlepit správně - snad pomohou fotky.
Pozor, aby se podélníky nezkroutily a rám potom lepit opatrně a přesně. Je vhodné využívat pomocných přípravků (prkénka, latě, zátěž atd.)
Pozor při tvarování malých válcových dílů. Pokud se papír nenavlhčí, tak se láme. Při velkém navlhčení se však papír začne dělit na jednotlivé vrstvy.
To se mi projevilo při výrobě tlumičů. Když jsem chtěl namotat na píst celou délku dílu válce, tak se navlhčený papír kroutil a rozhodně nedržel hladký tvar.
Z dílu válce č.91 jsem proto odřízl část délky 7,75 - 7,8 mm, která stačila na oblepení pístu v jedné vrstvě.
Lepení navlhčených dílů je stejně problematické, protože vlhký díl se obtížně lepí Herkulesem.
Vlhké stočené díly doporučuji nechat vyschnout, protože si po vysušení zachovají tvar a lze je potom snadněji slepit.
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race/ Vimos / 1:32
Díl 271 je chybně označen jako díl 59. A osička označená v psaném návodu 261 je v kresleném označená jako 270. Jediná osa co jsem nenašel je osa 90, ale tu jsem okopíroval z modelu Tatra 815 CER.rebel8 píše:Do zadní nápravy by měla být umístěna osa (díl č. 271), tento díl bohužel nikde ve vystřihovánce ani na obálce není nakreslen,
takže si délku osy prostě musíte zvolit od oka.
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race/ Vimos / 1:32
Pěkné, čisté sleduji.
Až dodělám Totalku tak pravděpodobně začnu stavět tuto Tatru v provedení Petrobras, a tak jsem moc rád že děláš kvalitní foto a upozorňuješ na chybky.
Hodně štěstí při stavbě
Až dodělám Totalku tak pravděpodobně začnu stavět tuto Tatru v provedení Petrobras, a tak jsem moc rád že děláš kvalitní foto a upozorňuješ na chybky.
Hodně štěstí při stavbě
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race/ Vimos / 1:32
Mě vyšla tato příčka přesně mezi díl 22 a díl 259 a mohl jsem jí umístit tak jak je v návodu aníž bych to musel něják upravovat. A i motor mám na stejném místě jako ty.rebel8 píše:Pozor při lepení výfukového potrubí (díl č.22). V návodné kresbě je nakreslen v kolmé poloze.
Přilepen musí být v nakloněné poloze směrem k motoru jinak není možné správně přilepit příčku díl č.131 ve svislé poloze.
Musel jsem díl č.131 přilepit ve vodorovné poloze.
Ještě bych upozornil že je potřeba asi o 2 mm zkrátit středová roura mezi přední a zadní nápravou.
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race/ Vimos / 1:32
Nejlépe by nejspíš bylo, pokud má někdo fotku z reálného vozu, ať ji prosím vloží, aby se ujasnilo, jak je to skutečně provedeno.
Z malých obrázků na obálce to není poznat.
Se středovou rourou jsem neměl problémy. Mezi nápravy se mi vešla úplně přesně.
Asi máme každý naprosto originální vystřihovánku.
Z malých obrázků na obálce to není poznat.
Se středovou rourou jsem neměl problémy. Mezi nápravy se mi vešla úplně přesně.
Asi máme každý naprosto originální vystřihovánku.
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race / Vimos / 1:32
Rebel, ty ze nevies o nejakych podkladovych fotkach?
Pozrite sem, su tam celkom dobre zabery
Pozrite sem, su tam celkom dobre zabery
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race / Vimos / 1:32
Dody o těchto fotkách vím. Jedná se o vůz pro letošní ročník 2012.
Konstrukce pro připevnění vzduchových filtrů na modelu,
tedy neodpovídá skutečnému provedení - viz. konzole na bocích pomocného rámu podpírající vzduchové filtry na fotografii.
http://zuza805.rajce.idnes.cz/Pripravy_ ... 100702.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Konstrukce pro připevnění vzduchových filtrů na modelu,
tedy neodpovídá skutečnému provedení - viz. konzole na bocích pomocného rámu podpírající vzduchové filtry na fotografii.
http://zuza805.rajce.idnes.cz/Pripravy_ ... 100702.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race / Vimos / 1:32
Este jedna moja fotka fotena zospodu, kde je ta konzola tiez vidiet
https://picasaweb.google.com
Nejde mi sem vlozit nahlad, tak aspon link
https://picasaweb.google.com
Nejde mi sem vlozit nahlad, tak aspon link
Re: Tatra 815 4x4 Livescore Africa eco race / Vimos / 1:32
Když vidím fotky, kde uchycení filtrů vypadá úplně jinak, je zbytečné řešit, jak umístit přepážku. Koukám také, že těch rozdílů mezi modelem a reálným autem je docela dost, i když to jsou jenom detaily. Na kráse modelu to neubírá.