Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Zdravím kolegy z oblasti Dakar.
Nakonec jsem se rozhodl prezentovat model Tatrovky p. Lopraise, jejímž autorem je pan Jiří Vintr. Vůz nebudu nějak prezentovat, protože byl již dalšími mistry v oboru prezentován.
Ohledně modelu, je to můj první model dakarovky od dob mistra p. Vyškovského, takže cca 15-17 let. Navíc model navržený bez interiéru a já jsem se pokusil jej o intík doplnit.
Vystřihovánka je samo v offsetu, stavěno z originálu pro člověka, který mě zaujal svým životním příběhem, model si vybral a s jeho svolením model prezentuji.
Nyní, náhled na originál.
Nakonec jsem se rozhodl prezentovat model Tatrovky p. Lopraise, jejímž autorem je pan Jiří Vintr. Vůz nebudu nějak prezentovat, protože byl již dalšími mistry v oboru prezentován.
Ohledně modelu, je to můj první model dakarovky od dob mistra p. Vyškovského, takže cca 15-17 let. Navíc model navržený bez interiéru a já jsem se pokusil jej o intík doplnit.
Vystřihovánka je samo v offsetu, stavěno z originálu pro člověka, který mě zaujal svým životním příběhem, model si vybral a s jeho svolením model prezentuji.
Nyní, náhled na originál.
Naposledy upravil(a) samotr9 dne sob 15.3.2014 12:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Model jsem začal dle návodu....
První věc, která mě zarazila,bylo třepení hran po retuši Snažil jsem se to redukovat hlazením pomocí heruklese, ale moc se mi to nelíbilo. Bral jsem to jako daň dříve vydaných modelů. Začal jsem motorem. Retuš, v reálu docela oki, ale sladit barvy byl oříšek.
Dopředu se omlouvám, celý model je focen mobilem a někdy jsou fotky hrozné...ale ta potvora to lépe za umělého světla neumí.
Rám jsem zhotovil z balzy tím, že jsem rozřezal původní návrh na danou tloušťku a vyvrtal potřebné otvory. Takto to vypadalo.
Kola jsem zhotovil z originálu (na dezény jsem čekal) a poté jsem je uložil jako mustr pro další dakarky.
Zde na fotkách rám včetně origo kol.
Nápravy: Žádná záludnost, vše sedělo jako hrnec na pr...l
Dále je rám s origo kolama (čekal jsem na dezény) a poté použil kopie
Základní rám s motorem, doplňky a kopiema bočnic se vzorkem (ani nevím proč, originály kol jsem si nechal jako mustr). Šílenost bylo tvarování drátků k tlumičům (špatně jsem odhadl drátky).
Do této doby v poho , pár detailů, vše sedí, stavba v pohodě....až na pár vyjímek v psaném návodu...
Jelikož používám oboustrannou samolepící pásku, tak nástavbu jsem řešil po svém a celý vnitřek jsem rozřezal na potřebn části.
Rozřezávám z důvodu úpravy vnitřních dílů a navíc oboustranná lepící páska nemá tendenci se v hranách tvarovat a je lepší ji v hranách rozříznout, než ji nařezávat.
Pokračování bude zítra....
První věc, která mě zarazila,bylo třepení hran po retuši Snažil jsem se to redukovat hlazením pomocí heruklese, ale moc se mi to nelíbilo. Bral jsem to jako daň dříve vydaných modelů. Začal jsem motorem. Retuš, v reálu docela oki, ale sladit barvy byl oříšek.
Dopředu se omlouvám, celý model je focen mobilem a někdy jsou fotky hrozné...ale ta potvora to lépe za umělého světla neumí.
Rám jsem zhotovil z balzy tím, že jsem rozřezal původní návrh na danou tloušťku a vyvrtal potřebné otvory. Takto to vypadalo.
Kola jsem zhotovil z originálu (na dezény jsem čekal) a poté jsem je uložil jako mustr pro další dakarky.
Zde na fotkách rám včetně origo kol.
Nápravy: Žádná záludnost, vše sedělo jako hrnec na pr...l
Dále je rám s origo kolama (čekal jsem na dezény) a poté použil kopie
Základní rám s motorem, doplňky a kopiema bočnic se vzorkem (ani nevím proč, originály kol jsem si nechal jako mustr). Šílenost bylo tvarování drátků k tlumičům (špatně jsem odhadl drátky).
Do této doby v poho , pár detailů, vše sedí, stavba v pohodě....až na pár vyjímek v psaném návodu...
Jelikož používám oboustrannou samolepící pásku, tak nástavbu jsem řešil po svém a celý vnitřek jsem rozřezal na potřebn části.
Rozřezávám z důvodu úpravy vnitřních dílů a navíc oboustranná lepící páska nemá tendenci se v hranách tvarovat a je lepší ji v hranách rozříznout, než ji nařezávat.
Pokračování bude zítra....
Naposledy upravil(a) samotr9 dne sob 15.3.2014 12:19, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon 11.6.2012 16:06
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Super Tome...
Som rád že stavbu prezentujes..
Drzim palce k dokonceniu uz teraz je to krasny kus modelu...
Som rád že stavbu prezentujes..
Drzim palce k dokonceniu uz teraz je to krasny kus modelu...
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Po dlouhé době prezentace, držím palce a jsem zvědav na interiér, zatím pěkné
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Model je prakticky postaven, bohužel spoustu věcí jsem nenafotil, protože v mobilu to vypadalo naprosto příšerně.
Vnitřní rám korby zhotoven z drátku omotaného cigaretovým papírem a spodní rám nástavby doplněn o síťku.
V této fázi už skončila veškerá legrace. Díky nasílení spodního rámu a dalších nepřesností mi to přestalo sedět a muselo se opravovat, brousit a padlo i pár peprných slov.
Největší chybou bylo nalepení zadní nástavby, což se ukázalo později.
Vnitřní rám korby zhotoven z drátku omotaného cigaretovým papírem a spodní rám nástavby doplněn o síťku.
V této fázi už skončila veškerá legrace. Díky nasílení spodního rámu a dalších nepřesností mi to přestalo sedět a muselo se opravovat, brousit a padlo i pár peprných slov.
Největší chybou bylo nalepení zadní nástavby, což se ukázalo později.
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Poté jsem začal pracovat na kabině. Asi nejméně povedená část modelu. Jelikož model byl primárně konstruován bez interiéru, přišel na řadu intík od Spidi a začalo pravé peklo
Postavil jsem pouze jednu Ripperovku s interiérem, tudíž začalo tápání, jak to poskládat.
Tímto patří velké díky Alimu, který prezentoval tento model na starém fóru a jehož report byl pro mě prakticky po celou stavbu primárním návodem.
Největší kiks byl, že jsem nalepil vnitřní výplně dveří a po zaschnutí jsem si všiml, že se prohnuly boky kabiny směrem dovnitř a s tím už nešlo nic udělat. Přístrojové desky jsou napasované podle vnitřního rámu a realitě to příliš neodpovídá (Ali to má perfektní)...Mistr vs. učedník.
Přední sklo lepeno oboustrannou lepící páskou což při tloušťce okenních rámů byla docela sranda. Přední sklo bylo lepeno jako poslední část při uzavírání kabiny pomocí sekundového lepidla a herkulesu.
Samostatná kapitola byl rám kabiny. Tolik nepublikovatelných slov z mých úst hodně dlouho nevypadlo, až se mě drahá polovička ptala, proč to stavíš, když se u toho tolik vztekáš.
Nakonec to dopadlo docela dobře. Použit byl opět měděný drátek omotaný cigaretovým papírkem, nabarvený černou tuží a přetřen ředeným herkulesem.
Postavil jsem pouze jednu Ripperovku s interiérem, tudíž začalo tápání, jak to poskládat.
Tímto patří velké díky Alimu, který prezentoval tento model na starém fóru a jehož report byl pro mě prakticky po celou stavbu primárním návodem.
Největší kiks byl, že jsem nalepil vnitřní výplně dveří a po zaschnutí jsem si všiml, že se prohnuly boky kabiny směrem dovnitř a s tím už nešlo nic udělat. Přístrojové desky jsou napasované podle vnitřního rámu a realitě to příliš neodpovídá (Ali to má perfektní)...Mistr vs. učedník.
Přední sklo lepeno oboustrannou lepící páskou což při tloušťce okenních rámů byla docela sranda. Přední sklo bylo lepeno jako poslední část při uzavírání kabiny pomocí sekundového lepidla a herkulesu.
Samostatná kapitola byl rám kabiny. Tolik nepublikovatelných slov z mých úst hodně dlouho nevypadlo, až se mě drahá polovička ptala, proč to stavíš, když se u toho tolik vztekáš.
Nakonec to dopadlo docela dobře. Použit byl opět měděný drátek omotaný cigaretovým papírkem, nabarvený černou tuží a přetřen ředeným herkulesem.
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Ahoj,
no jedeš jako drak krása pohledět, pěkně a čistě slípnuto...ať se ti dílko daří Jakub.
no jedeš jako drak krása pohledět, pěkně a čistě slípnuto...ať se ti dílko daří Jakub.
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
To: JakubSDK
Jako drak??
Model jsem začal stavět v roce 2012
Mít Tvojí rychlost lepení, tak jsem šťastný člověk
Jako drak??
Model jsem začal stavět v roce 2012
Mít Tvojí rychlost lepení, tak jsem šťastný člověk
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
No mě teda spíš zaráží ta rovná maska, to je jako z jednoho kusu? A taky ještě ta nenávaznost v horních rozích masky (modré reklamy) .
Jinak ta palubka, měla jít opravdu fest výš. Pfff, no jestli tohle budu někdy budu stavět, tak teda nevím jak to budu upravovat.
Jinak ta palubka, měla jít opravdu fest výš. Pfff, no jestli tohle budu někdy budu stavět, tak teda nevím jak to budu upravovat.
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Maska je takhle rovná už ve vystřihovánce a horní rohy masky jsou takhle správně podle vystřihovánky, tam chybu nehledej.
Ta palubka je udělaná tak jak mi vyšlo + upravené,aby se to vlezlo do kabiny s rámem. Byl to pro mě docela boj.
Ta palubka je udělaná tak jak mi vyšlo + upravené,aby se to vlezlo do kabiny s rámem. Byl to pro mě docela boj.
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Tak mohu prohlásit model za dokončený.
Model má chybky, způsobené úpravou, pro kterou nebyl primárně konstruován a většina chyb byla z mé strany. Jsem opět o něco chytřejší pro stavbu dalších modelů.
Abych se vrátil k dřívějšímu příspěvku ohledně nalepení nástavby, tak to jsem neměl dělat. Jelikož se až poté lepí potrubí okolo motoru, filtry a potrubí od chladičů, tak jsem si vytrpěl svoje, protože nástavba překáží a co byl další průšvih po nalepení držáků kabiny, (přesně na vyznačená místa na podvozku) a přidělání kabiny přesahovaly zadní boční kryty, které měly navazovat na nástavbu. Výsledkem bylo několik mm přesah, který jsem se snažil řešit zastřihnutím a po zkrácení o cca 3 mm jsem toho nechal, protože by to dopadlo hůře než to vypadá na fotkách. Zase na druhou stranu nemám nástavbu posunutou dozadu, jako jiní modeláři, kteří model stavěli.
Z toho vyplývá rada pro případné lepiče. Nelepit nástavbu před instalací kabiny. Ohledně interiéru, byl to s palubkou boj, musel jsem jí tam nějak dostat, takže hodně úprav, navíc vnitřní rám taky udělal svoje, ale velké díky Spidovi za to, že ho vůbec nakreslil (DÍKY).
Výčet úprav:
dno nástavby doplněno síťkou (záclona nabarvená na černo)
tlumiče (obaleno chromovou tapetou)
dezény (mistr TEO)
interiér (mistr SPIDA + oboustranka a fólie do meotaru)
přední výplet masky (záclona nabarvená na černo)
rámy (drát omotaný cigaretovým papírkem na požadovaný průměr, obarvený temperou a tuží a poté celé několikrát přetřeno ředěným herukulesem pro srovnání nerovností a efetk laku)
Fotky pořizovány večer, takže jen rychlovka, ještě je sem hodím za denního světla s lepším foťákem než má mobil.
Model má chybky, způsobené úpravou, pro kterou nebyl primárně konstruován a většina chyb byla z mé strany. Jsem opět o něco chytřejší pro stavbu dalších modelů.
Abych se vrátil k dřívějšímu příspěvku ohledně nalepení nástavby, tak to jsem neměl dělat. Jelikož se až poté lepí potrubí okolo motoru, filtry a potrubí od chladičů, tak jsem si vytrpěl svoje, protože nástavba překáží a co byl další průšvih po nalepení držáků kabiny, (přesně na vyznačená místa na podvozku) a přidělání kabiny přesahovaly zadní boční kryty, které měly navazovat na nástavbu. Výsledkem bylo několik mm přesah, který jsem se snažil řešit zastřihnutím a po zkrácení o cca 3 mm jsem toho nechal, protože by to dopadlo hůře než to vypadá na fotkách. Zase na druhou stranu nemám nástavbu posunutou dozadu, jako jiní modeláři, kteří model stavěli.
Z toho vyplývá rada pro případné lepiče. Nelepit nástavbu před instalací kabiny. Ohledně interiéru, byl to s palubkou boj, musel jsem jí tam nějak dostat, takže hodně úprav, navíc vnitřní rám taky udělal svoje, ale velké díky Spidovi za to, že ho vůbec nakreslil (DÍKY).
Výčet úprav:
dno nástavby doplněno síťkou (záclona nabarvená na černo)
tlumiče (obaleno chromovou tapetou)
dezény (mistr TEO)
interiér (mistr SPIDA + oboustranka a fólie do meotaru)
přední výplet masky (záclona nabarvená na černo)
rámy (drát omotaný cigaretovým papírkem na požadovaný průměr, obarvený temperou a tuží a poté celé několikrát přetřeno ředěným herukulesem pro srovnání nerovností a efetk laku)
Fotky pořizovány večer, takže jen rychlovka, ještě je sem hodím za denního světla s lepším foťákem než má mobil.
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Paráda, moc pěkně slípnuto Gratuluji.
Ať se ti daří v další stavbě Jakub.
Ať se ti daří v další stavbě Jakub.
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Díky Kubo,
Jen ten elán mi poslední dobou nějak chybí ale to se srovná (doufám)
Jen ten elán mi poslední dobou nějak chybí ale to se srovná (doufám)
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
Určitě se to srovná s tím elánem to znám, dost často se mi to stává při lepení, tak si dám den dva volno nebo se pustím do něčeho jiného a pak mě to zas chytne a nejdo to zastavit nejhorší je si vybrat model na slípnutí, když je toho tolik a stále přibývá...
Re: Tatra 815 4x4 Loprais Tatra Team/J. Vintr/1:32
No fotky fakt hrozný ale model OK