Tak jsem se pustil do svého "jubilejního" 10. modelu a vybral jsem si model Tatry 815 VD 10 300 4x4.1 z Dakaru roku 1988 v měřítku 1:53..
Je to opět pouze čistostavba, protože se na nic jinýho necítím a je to spíš příprava na konečně pořádný model (jiný a náročnější než z ABC)..
Originál to samozřejmě je:
A začal jsem podvozkem u kterýho se mi pokroutila náprava..nyní ale vše OK
Potom přišly kola a drobnosti jako světla, nárazníky, nádrže..
Poté přišel na řadu motor a nástavba..
Nyní už je nástavba osazena blatníky, nosníky a skříňkami a motor výfukem..celé je to usazeno na podvozek..
Teď mě čeká kabina a přemýšlím nad "zasklením" a umístěním interiéru pro tatry 1:53..ale je to spíš jen takovej nápad a moc se na to necítím..
Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / Roman Hruška, ABC / 1:53
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 /Roman Hruška-ABC/ 1:53
Krásná práce. Sleduju
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / Roman Hruška, ABC / 1:53
Zdravim , chtel bych se Vas zeptat na problem co popisuje Ivos u lepeni podvozku.
Pise tu ze se mu pokroutila naprava. Na fotce je videt, ze prava naprava je do vrtule.
Cim je to? Stava se mi to same, ackoliv je to naryhovano presne podle car, a doufam ze slepeno take presne na hrany.
Muze to byt tim ze dlouhy spoj u takovyhle kvadru lepim od jedne strany k druhe? nemel bych to lepit od prostredka?
Dekuji za radu. zacinam z toho byt zoufaly, nedari se mi slepit delsi kvadr tak aby nebyl do vrtule.
Stefan
Pise tu ze se mu pokroutila naprava. Na fotce je videt, ze prava naprava je do vrtule.
Cim je to? Stava se mi to same, ackoliv je to naryhovano presne podle car, a doufam ze slepeno take presne na hrany.
Muze to byt tim ze dlouhy spoj u takovyhle kvadru lepim od jedne strany k druhe? nemel bych to lepit od prostredka?
Dekuji za radu. zacinam z toho byt zoufaly, nedari se mi slepit delsi kvadr tak aby nebyl do vrtule.
Stefan
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / Roman Hruška, ABC / 1:53
Na to stačí maličkost - v řádu desetin mm - a už to letí. Jestli to bude nebo nebude vidět už pak záleží na čistém násilí
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / Roman Hruška, ABC / 1:53
Musim rict ze mas pravdu. Ten samy dil jsem zkusil jeste znovu prekreslit na zbytek papiru a slepit , jen tak pro zkousku a uz to neleti.
Bude to fakt jen a jen rucickama.
Diky
Bude to fakt jen a jen rucickama.
Diky
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / Roman Hruška, ABC / 1:53
Ahoj,
snad poradím, já už nelepím podvozky podle vydavatele. Vždy si rozvhnu, co oblepit. Používám balzu, popřípadě kartón. Podvozek zásadně řeším oboustrannou lepící páskou. Můj postřeh je takový, že můžeš rýhovat sebelíp, ale při lepení chybu uděláš vždycky. Ale když máš pevné body, můžeš odříznout, upravit, ale základ bude pevný a rovný. Neustále to kontroluj. Podvozky jsou potvory, radši jsem nakoupil balzu a jedu bez chlopní. Pokud budeš chtít, můžu poslat fotky, není to žádná věda. Hlavní je, že se mi od té doby nezkroutil žádný podvozek. Luxusně to má třeba vyřešené Ripper-Works, ale jakmile postavíš model od Doktoreho, budeš okamžitě vědět jak na to. Roman a Radim to řeší jednoduše a modeláři to řeší po svém (také bych to tak řešil). Nebudu říkat co je lepší, dokážu si poradit, ale jak jsem psal, dnes bez balzy a kartonu nedám ani ránu.
Dnešní papírové modelářství už není o slepém postavení podle návodu, ale o improvizaci,vylepšování a tůnění. Díky za vydavatele, i když mě občas točí.
snad poradím, já už nelepím podvozky podle vydavatele. Vždy si rozvhnu, co oblepit. Používám balzu, popřípadě kartón. Podvozek zásadně řeším oboustrannou lepící páskou. Můj postřeh je takový, že můžeš rýhovat sebelíp, ale při lepení chybu uděláš vždycky. Ale když máš pevné body, můžeš odříznout, upravit, ale základ bude pevný a rovný. Neustále to kontroluj. Podvozky jsou potvory, radši jsem nakoupil balzu a jedu bez chlopní. Pokud budeš chtít, můžu poslat fotky, není to žádná věda. Hlavní je, že se mi od té doby nezkroutil žádný podvozek. Luxusně to má třeba vyřešené Ripper-Works, ale jakmile postavíš model od Doktoreho, budeš okamžitě vědět jak na to. Roman a Radim to řeší jednoduše a modeláři to řeší po svém (také bych to tak řešil). Nebudu říkat co je lepší, dokážu si poradit, ale jak jsem psal, dnes bez balzy a kartonu nedám ani ránu.
Dnešní papírové modelářství už není o slepém postavení podle návodu, ale o improvizaci,vylepšování a tůnění. Díky za vydavatele, i když mě občas točí.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / Roman Hruška, ABC / 1:53
Ahoj a dekuju za odpoved , pokud by ti to nevadilo a mohl jsi mi poslat par fotek , staci odkaz na nejakou galerii moc by mi to pomohlo.
Diky spatnemu podvozku jsem oz zacatku roku uz zkazil 3 modely velke techniky a od Ripperworksu byl taky jeden. Ted jsem si rekl ze to nema smysl a zacal necim jednodussim. Ten podvozek za pouziti balsy bych si chtel vyzkouset.
Treba jsem zacal tatrovku od PHMT a kola vysly super, mensi celky taky jakz taks, pak ale dosjde vzdycky na dlouhe lepene spoje, jako ram a podobne a je konec. Vyleze z toho vrtule a ja to zkusim opravit, tak ze to vlastne dorazim uplne a pak vse leti do kose ...
Dekuju moc za radu i pripadne za fotky
Stefan
Diky spatnemu podvozku jsem oz zacatku roku uz zkazil 3 modely velke techniky a od Ripperworksu byl taky jeden. Ted jsem si rekl ze to nema smysl a zacal necim jednodussim. Ten podvozek za pouziti balsy bych si chtel vyzkouset.
Treba jsem zacal tatrovku od PHMT a kola vysly super, mensi celky taky jakz taks, pak ale dosjde vzdycky na dlouhe lepene spoje, jako ram a podobne a je konec. Vyleze z toho vrtule a ja to zkusim opravit, tak ze to vlastne dorazim uplne a pak vse leti do kose ...
Dekuju moc za radu i pripadne za fotky
Stefan