Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32 - HOTOVO
O predlohe: Na prototypu bylo použito kabiny tehdy aktuálně vyvíjené nové řady TATRA 162 (jeden z prototypů je vystaven v Technickém muzeu TATAR v Kopřivnici). Podvozek měl odpružení vpředu torzními tyčemi šikmo uloženými s náboji přímo u nosné roury (řešení, které se následně používalo u všech dalších dakarských Tater než se přešlo na přední pérování vzduchem). Vzadu mělo být použito stejného pérování jako u vítězné 4x4 z roku 1988, tj. se vzduchovým vakem pro každou polonápravu, přičemž vak byl pod rámem. Motor byl klasický 12V TATRA řady T3, tj. ještě s uložením klikové hřídele na valivých ložiscích 94x4 z roku 87 a 88 měly osmiválce T5 s kluzně uloženou klikovkou). Motor měl mít dvoustupňové přeplňování 2+1 pro každou řadu válců (tj. celkem 6 turbodmychadel) s tím, že po prvním stupni byl vřazen mezichladič plnícího vzduchu pro každou řadu válců (tj. dva vlevo a vpravo). Převodovka byla standardní desetistupňová TATRA s dvoustupňovým přídavným převodem.
Na tvarovém modelu 1:5 proběhlo několik zkoušek v aerodynamickém tunelu v Praze Kbelích, které prokázaly 33% úsporu výkonu proti standardnímu trambusovému uspořádání tehdejších závodních tatrovek. Projekt byl rozpracován a dokonce byla zahájena jeho výroba, nicméně celý projekt byl ukončen v roce 1988, kdy došlo k zákazu kategorie kamionů na Dakaru (po tragické nehodě Theo van de Riijta na Dafu). Po následném zpřísnění pravidel pro tuto kategorii nemělo smysl v projektu pokračovat a vše bylo zlikvidováno (z tohoto důvodu se snad objevila v knize Peklo zvane Paříž - Alžír - Dakar od J. Králíka zmínka o tom, že údajně prototyp existoval – pravděpodobně někdo pouze viděl rozpracované díly a komponenty, celé auto nikdy dokončeno nebylo).
text: Radomír Smolka
Model je tlaceny na 140g papieri. Rozsah je 7 stran, navodne kresby na 3,5 strany, textovy navod 1,5 strany. Budem stavat upravenu farebnu verziu. K modelu mam kupene laserove dezeny. Modely je celkom zlozity a obsahuje vela malych dielov. Fotky a report zo skusobnej stavby najdete tu. Zatial mam hotovy ram.
Naposledy upravil(a) Dody dne stř 9.5.2012 9:20, celkem upraveno 2 x.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32
máš to hezký
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32
Super. Koukám že jsi si neodpustil ty držáky tlumičů.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32
No jo, musel som. Robil som ich co najjednoducsie, je to len kusok drotu prilepeny na koniec tlmica a na spodok poloosy
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32
No toš dobré je to. Jsem na to moc zvědavej.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32
Copak tě trápilo? Ten návod je psaný podle poznatků betastavitele a něco málo zkušeností. Takže u takto složitých modelů, se opravdu vyplatí návod číst. i když je člověk zkušený modelář.
Jinak pěkné.
Jinak pěkné.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32
Tiše závidím tuto variantu. Krasavice.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spida Models / 1:32
Zle zvoleny postup stavby. Ako je vidiet, uzatvaral som to prednym dielom. Vsetko bolo v poriadku pokial mi nedoslo, ze dopredu pojde nalepit este palubovka. Rozoberanie uz neprichadzalo do uvahy, tak som sa s tym potrapil a pekne som si zjedol, co som si navaril
Jozef, pomaly nieje co zavidiet. Cervenu farbu som dal velmi jasnu a zle sa mi na to miesa farba na retus, navyse sa mi to strasne ochytava.
Jozef, pomaly nieje co zavidiet. Cervenu farbu som dal velmi jasnu a zle sa mi na to miesa farba na retus, navyse sa mi to strasne ochytava.