Právě je úte 21.11.2017 1:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 4.2.2012 14:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 22:23
Příspěvky: 28
Bydliště: porad Liberec :-(
Vloni na jare jsem patral po nejakych podkladech ohledne Novinskeho useku Severoceske Transverzalni Drahy a pri te prilezitosti jsem dostal kontakt na pana Chaloupku. Z neho se vyklubal mistni patriot a schranovatel vseho, co se nejak dotyka Krystofaku. Mimo jine ma "na svedomi" mistni orloj, podilel se na instalaci Jirova betlemu a provozuje v budove obecni hospody vystavu betlemu.
http://www.orloj-betlemy-chaloupka.cz/
Slovo dalo slovo a na svete se objevila myslenka typu...co treba takhle ztvarnit model Krystofaku?
Pak uz stacilo jemne presvedcit meho taticka aby se ujal realizace a vysledek rocni prace Vam zde predkladam.
Jak vidite, ukolu se zhostil s plnou vervou, i kdyz se nekdy pustil cestami, rekneme trochu komplikovanymi. Vzhledem ke tvaru koutu, kam mel byt model usazen, jsme byli dost limitovani, nicmene s vysledkem jsme spokojeni, i kdyz jeste neni uplne hotovo. Hlavni zadani bylo utvorit model Krystofaku na predem urcene misto, ktere jsme si zkomplikovali tim, ze soucasti krajinky "musela" byt i linie zeleznice. Samotna instalace byla kapitola sama pro sebe, protoze model vznikal doma a na misto byl prevezen. Museli jsme proto resit ukoly, ktere se jinak u takovych projektu nevyskytuji.
Preji Vam hezke pokoukani a az budete mit cestu okolo, stavte se, expozice urcite stoji za shlednuti. Betlemy jsou kazdorocne od Noveho roku do konce Unora zavrene, ale po predchozi dohode s panem Chaloupkou neni problem se tam dostat (je mistni).

Nejprve se zacal tvarovat teren:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Soucasti sceny jsou domecky, mosty:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A krasny kostelik Svateho Krystofa:
Obrázek Obrázek Obrázek

Na konci roku 2011 jsme dily prevezli do muzea a usadili je na misto:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nejvetsi porce praci je za nami a zbyva "jen" dodelat nejake drobnosti (asi 500 stromecku), nakoupit vlacky a zapojit kolejky, poretusovat terrain atd... Jak vidite, nektere detaily jsou oproti skutecnosti pozmenene. Hlavne kvuli divakovi, aby tento nebyl ochuzen o nektere krystofacke malebnosti:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A jezdime. Zatim jedna souprava jednim smerem, ale jezdime:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A abych nezapomnel, model Krystofaku se nachazi zde:
http://www.mapy.cz/#x=14.932559&y=50.77 ... -3-15-25-h


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 4.2.2012 21:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22.1.2012 15:18
Příspěvky: 150
Bydliště: Liberec
to je super, navrhuji společný liberecký výlet, někdy v březnu, dubnu... co vy na to?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 4.2.2012 22:28 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 21:48
Příspěvky: 17
Bydliště: Liberec
No to je ale parada. Gratulace ke krasne praci, tesim se ay to uvidim na vlastni oci.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 4.2.2012 23:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Příspěvky: 489
Bydliště: Marienbad
Jirko, jestli byste měli zájem, tak se chystám dělat v eNku osobní vagonky podle starých rakouských typáků a rozhodně nebude problém jich ubastlit o pár kousků víc...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 5.2.2012 10:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 22:23
Příspěvky: 28
Bydliště: porad Liberec :-(
Oooo, dekuji za ohlasy, ctene obecenstvo.

Puvodne jsem, jak je napsano hned v uvodu, uvazoval, ze se tam budou prohanet soupravy ATE z dob, kdy drahu postavili. Tj v dobe "La belle epoque". Pak tam ale povesili cedulicku, ze se jedna o Krystofak z 20.-30.let minuleho stoleti a bylo. Coz mi velmi usnadnilo praci. Takze jak vidite, nakladni souprava je jakz takz (vsech 5 vozidel je bohemizovany Fleischmann). No a osobni bude jeste trochu sveraznejsi, protoze se minuly tyden na modelbazaru, nebo jak se ten server jmenuje, objevila jak lokalkova souprava CSD prave z I.republiky, tak extremne levna nemecka lokomotiva. Mozna pujde prestavet, ale s tim nemam zkusenosti, tak nevim, abych ji nepokazil...zatim ji asi natru nebo prestrikam na cerno, aby se tam znalcum neukroutily hlavy, az se budou nimrat v detailech... ;)

Nicmene nad temi vagonky pouvazuju, nebot se nejedna o posledni projekt a hodily by se. Akorat mam pocit, ze ATE mela vozovy i lokomotivni park od zbytku C.a K. dost odlisny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 6.2.2012 19:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22.1.2012 15:18
Příspěvky: 150
Bydliště: Liberec
lokotku nepřetírej, stříkneme jí airbrushem, bude to přirozenější ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 6.2.2012 20:13 
Offline

Registrován: stř 25.1.2012 21:08
Příspěvky: 189
Držím palce vašemu úsilí.
Myslím, že to byl rozumný nápad, vzdát myšlenku modelů ATE, protože k osobním i nákladním vozům ATE je zoufale málo dokumentace.
Naopak o lokomotivách ATE je k mání krásná kniha Karel Zeithammer: Lokomotivy Ústecko-teplické dráhy se spoustou modelářsky použitelné dokumentace.
Jako užitečný zdroj informací o sestavách osobních souprav na transversálce může posloužit kniha Bufe-Schröpfer-Losos: Železnice v Sudetech 1938 - 1945, protože navzdory jejímu názvu tam jsou fotky i z I. republiky. Klasickou osobní lokomotivou na viaduktu byla za I. republiky 354.1 a soupravy 8-12 dvou- i třínápravových vozů byly směsky "každý pes jiná ves", rychlíky ve 30. letech v úseku Liberec - Č. Lípa vozily 524.1, často ve zdvojené trakci (tak!!! - nic jiného tam ty zátěže nevytáhlo) tahaly soupravy ve složení cca 4x4osák (rakouského i prvorepublikového provedení) včetně nádherného ringhofferovského jídelního vozu CIWL z roku 1909 obloženého mahagonem a dvou 2nápravových "pakláků".
Já teď bohužel pracuju mimo domov, ale o víkendu k tomu můžu dodat víc včetně informací o hnacích vozidlech, skenů fotek a plánků některých vozů, jestli bude zájem.

zdraví
hank


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 6.2.2012 20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 22:23
Příspěvky: 28
Bydliště: porad Liberec :-(
Jj, Lokomotivy ATE mam, vsak jiz nejaky ten cas jim (a piju :oops:) jen chleba a ted se tesim na Lokomotivy CKD, abych mohl jist (a pit :oops: ) zase jen chleba... :P Jinak ta knizka o Sudetech je super tip! Diky Hanku, zrovna Tobe mam co oplacet...Nicmene informaci mam zatim dost a az se pustim do dalsiho projektu, pak to prosim pekne prokonzultujeme podrobneji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.2.2012 17:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 22:17
Příspěvky: 106
Klobouk dolů za trpělivost, muselo to být dost obtížné. Měl jsem tu příležitost strávit před pár lety několik dní na tamní faře (ještě když tam bydlel keramik Jarda Lada), takže je ten model milá připomínka - a jak jsem si všimnul, ani na úly před farou jste nezapomněli!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 2.3.2012 20:58 
Offline

Registrován: ned 5.2.2012 2:24
Příspěvky: 71
Bydliště: doma
Máš to překrásný,fak překrásný.Ale ty plastový vláčky to kazí :( .Udělěj je ,nástavby,papírový.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz