Příprava ke vzletu / RipperWorks / 1:32

tutoy
Příspěvky: 3
Registrován: sob 21.1.2012 10:29

Re: Příprava ke vzletu / RIPPERWORKS / 1:32

Příspěvek od tutoy »

nevím jak vám, ale mě se ta modrá kabina líbí více než originál vystřihovánka
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: Příprava ke vzletu / RIPPERWORKS / 1:32

Příspěvek od Lukáš »

Líbí/nelíbí, z fabriky to takto nejezdilo, což je pro autora zřejmě směrodatné.

BTW: Jsem rád, že se mi tento minireport podařilo objevit.. :)
Listy
Příspěvky: 96
Registrován: čtv 12.4.2012 20:32

Re: Příprava ke vzletu / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Listy »

Děkuji všem za jejich pochvaly, povzbuzení a zejména odborné expertízy mé diagnózy. Uznávám, že „vyhoření“ je možná trochu silné slovo. Ponovu bych svůj současný stav spíš pojmenoval jako únavu z boje. A abych to celé vysvětlil, dovolím si nyní nastínit, jak vlastně došlo ke vzniku zde představovaného artefaktu (odpusťte mi upovídanost, je to možná naposledy, co se tu takto presentuji :roll: ).
Jak už bylo řečeno na jiném místě, nápad na vznik Čmeláka jakožto nepříliš náročného modelu notoricky známé předlohy mi vytanul na mysli během loňského léta. Nikoli překvapivě se současně zrodila i idea diorámy s jeřábem. Autor po kratším váhání přijal můj návrh za vlastní. Objektivně uznal, že Čmelák je takové hezké, vyloženě letní téma a tak je potřeba udělat vše proto, aby patlalové měli ještě před dalšími (míněno letošními) prázdninami nový model na svých stolech. Začal jsem se tedy těšit na příjemnou a pohodovou stavbu, která, jak jsem doufal, nezabere víc než dva tři měsíce 8-) . Dokonce jsem začal přemýšlet o tom, jak přesvědčit notoricky tajnůstkářského autora, aby mi dovolil nové dio předvést už na Chodově. Leč idyla záhy dostala první trhliny… Snad se dottore neurazí, když napíšu, že první chyba vznikla na mojí straně a to ve chvíli, kdy jsem zapomněl na vrozenou opatrnost i všechna předchozí předsevzetí (už nikdy Tatru, už nikdy jeřáb :!: ) a namísto využití některého již osvědčeného modelu kývl na betatest zcela nové konstrukce. Ne že by stavba AD20 byla nějak extrémně vyčerpávající záležitostí, rozsahem i složitostí vybočující z běžných ripperovských standardů. V samém počátku ale vstoupil do hry „zásah vyšší moci“. Prakticky celý podzim byl totiž autor zaneprázdněn řešením blíže nespecifikovaných rodinných záležitostí, zatím co já si krátil čekání lepením japonských formulek, domácího betléma a jiných roztomilých leč neužitečných blbinek. Nebudu to protahovat. Práce na AD 20 začala se zpožděním těsně po novém roce a byla hotova zhruba ze dvou třetin (kompletní auto bez jeřábu), když jsem ji musel přerušit kvůli dalšímu modelu ze stejné stáje tedy LIAZce. Tu jsem dokončoval v šibeničním termínu šesti týdnů, tak aby mohla být předvedena coby samostatná novinka na Chodově, což se nakonec podařilo. Pak teprve došlo na kompletaci Tatry včetně nové kabiny a druhé jeřábové části, které byly zatím uloženy tak říkajíc k ledu. To už bylo jasné, že původní termín vydání není v žádném případě reálný a že jediným patlalem, který bude letos trávit prázdniny s Čmelákem je tester, tedy já.

Co se dělo pak, nedokážu tak přesně vylíčit, neboť v rámci uchování duševního zdraví jsem se rozhodl těch pár letních týdnů navždy vymazat ze své paměti :? . V kostce asi tolik. První zkušební kus jsem zkazil vlastní chybou po té, co jsem nepochopil záměr autora a jím navržené konstrukční řešení (to se mi stává poměrně často, ale až doposud jsem to vždy nějak zaretušoval… :oops: ). Druhý exemplář byl ztracen po té, co jsem jej obětoval ke stavbě „easy“ verze na níž jsem si musel ověřit, že to všechno jde dohromady a chyba bude patrně ve mně! Mezitím jsem při studiu podkladů přišel na několik maličkostí, které bylo nutno změnit (např. sedadlo pilota – to původní připomínalo spíš fotel z autobusu). Nové dva exempláře, které se ocitly na desce mého pracovního stolu v polovině července, mě uvedly do ještě hlubší frustrace. Nejspíš zase jednou došlo k nedorozumění na trase autor-tiskárna. Bylo jasné, že zbarvení letounu postaveného z takto vytištěných archů možná potěší členy fanklubu Valentina Rossiho, ale kterýkoli seriózní kolega mi citrónově žlutého Čmeláka s radostí omlátí o hlavu. Nicméně přece jen jsem se do stavby pustil, s nadějí, že se mi to podaří později pomocí vhodných filtrů či uvážené patiny vyřešit. Další (v pořadí třetí) zkušební kus padl za oběť mé úporné snaze nalézt nejvhodnější postup pro lepení obšívky v centrální části a tak teprve čtvrtý pokus jsem mohl ohlásit jako víceméně podařený, byť kvůli výše popsané chybě ve zbarvení prakticky nepoužitelný. Musím přiznat, že v této chvíli jsem už propadal opravdovému zoufalství a zapřísahal autora, aby zvážil ukončení celého projektu (Chlap musí umět i prohrávat…). Leč dottore byl neoblomný (Chlap z boje neutíká! - Tak co teda, do háje, má chlap vlastně dělat? :roll: ) a obratem mi zaslal další dvě sady archů s díly, tentokrát již ve správném zbarvení. Byla polovina srpna a já mohl začít znova od nuly! Nakonec jsem dal dohromady už jen jeden kus, ten definitivní v postřikové verzi, v plné výbavě včetně motoru (takovou maličkost, jako že i motor musel být překonstruován, neboť původní verze byla natolik složitá a detailní, že by byla pro většinu normálních patlalů - včetně mě - prakticky nesestavitelná, ani nemá cenu rozpitvávat). Chybně zbarveného Čmeláka vybaveného rozmetadlem, jež mezitím tak pěkně zapózoval při focení na titulní stránku AD20, jsem nakonec vzal na milost, což mi doufám bude po tom všem, co jsem zde vylíčil, odpuštěno. Do dokončovacích prací (montáž nové kabiny a jeřábu, tvorba podložky a barvení figurek) jsem se pak musel už vyloženě nutit a kdyby mě netlačil termín Neratovic, kdo ví, zda by bylo dodneška hotovo. Celý výše popsaný případ může sloužit jako názorný příklad toho, co obnáší postavení betatestera. Původně „pohodová prácička na pár týdnů“ se protáhla na téměř roční maraton, během něhož jsem „byl donucen“ slepit dva modely, do kterých bych se z vlastní vůle asi sotva kdy pustil (Tatra a LIAZ). Co se týká Čmeláka, je asi jasné, že být to na mě, byl by už po prvním týdnu na cestě do recyklovaného odpadu. Během onoho roku jsem měl jen pár příležitostí, jak si „odfrknout bokem“ (stavba vagónků pro modelovou železnici a v jiném vláknu presentované zastávky), které jsem si ale příliš neužil, neboť damoklův meč nedokončeného projektu se stále houpal nepříjemně nízko!

Tak co, ještě se někdo diví, že po tom všem mám, řečeno s klasikem, chuť věnovat se činnost jakékoli, ale jiné? Navíc jsem byl v momentě dokončení nucen složit hned několik slibů. Svojí drahé polovičce jsem musel odpřísáhnout nejen to, že přestanu ohrožovat mravní vývoj našich potomků (během lepení jsem se až příliš často uchyloval k pronášení výrazů, jež měli spíše než s modelářstvím co dělat s pohlavní anatomií), ale hlavně, že se zase hóóódně dlouho do žádného betatestu uvrtat nenechám. Sobě jsem pak svatosvatě slíbil, že až se příště pustím do nějakého modelu, pak jen do takového, ke kterému budu mít skutečně srdečný vztah, jehož lepení mě bude opravdu bavit a hlavně který budu moci, v případě že to uznám za vhodné, bez výčitek svědomí odložit! Navíc se mi v uplynulých měsících připomnělo několik starých lásek (ne opravdu nemám na mysli kdysi platonicky milované spolužačky). Kromě již zmíněné modelové železnice je to především fakt, že se nejstarší synátor nedávno stal členem klubu plastikových modelářů, co mě nutí přemýšlet, zda to nezkusit jinde, znovu a radostněji…

P.S.: Samozřejmě, že diorámu hodlám vystavovat jako celek. Jedná se tedy o jeden model, jehož přípravou a stavbou jsem strávil opravdu dlouhý čas. Vezmu li ale v úvahu, že jsem za tu dobu dal vlastně dohromady tři „áčkové“ modely (vlastně víc, neboť Čmeláka je tuplovaná porce a to nemluvím o dvou kabinách a dvou jeřábech pro Tatru), z nichž jeden každý by mohl být použit jako samostatný výstavně-soutěžní exponát, pak to zase tak úplně neplodný rok nebyl!
P.P.S.: Nikoho asi nepřekvapí, že prakticky ihned po dokončení Čmeláka a spol. začal dr. BrutalHans sondovat, do jakého dalšího projektu se příště společně pustíme. Mé argumenty, prosby i hrozby nebral prakticky na vědomí a tak mi nezbylo než jej důrazně upozornit, že náš příbytek byl řádně vykropen a podroben zaříkání proti působení ďábla-pokušitele. A kdyby to nepomohlo, má moje žena v záloze pěkných pár deci svěcené vody :!: :D :!:
Uživatelský avatar
bedatruhlar
Příspěvky: 497
Registrován: pát 20.1.2012 22:36
Bydliště: kyjovsko

Re: Příprava ke vzletu / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od bedatruhlar »

HEZKY
Uživatelský avatar
kinza
Příspěvky: 76
Registrován: pát 20.1.2012 22:13
Bydliště: RK

Re: Příprava ke vzletu / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od kinza »

moc pěkné
vladaZ
Příspěvky: 206
Registrován: stř 11.7.2012 7:18
Bydliště: Žirovnice

Re: Příprava ke vzletu / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od vladaZ »

Moc pěkné. Opravdu bude co lepit. Diorámy od Tebe též povedené, kouká se na to parádně.

Atraktivní předlohy, za mne za jedna.

Modely ti zůstávají, nebo je odevzdáváš?

Jediné, co by se ti dalo vytknout je, že máš na autě málo prázdných pytlů. Z toho bys plný zvon nedal. ;)
Odpovědět

Zpět na „Ostatní“