Na starém fóru kdysi dávno proběhla stavba Zetoru 7745 a já tenkrát slíbil že budu pokračovat nářadím za něj...
Tady ještě fotky hotového Zetora:
Celé vlákno se stavbou zetora je ZDE.
Ale teď už se vrhnu na představení prvního stroje za Zetor...
Předlohou modelu je hojně využívaný nakladač ND 4-039.
Historie tohoto přívěsného nakladače sahá až do roku 1968 kdy z výrobní linky sjel UNHZ 500 jehož modernizací vznikl typ ND 4-039 . Obou dvou variant bylo vyrobeno okolo 38 000 kusů...Pro jeho nízké nároky na tahač a finance se stačil za komunistů rychle rozšířit, jeho éra končí s pádem železné opony a příchodu manipulátorů-sice se ještě pak pár let vyráběl ale zdaleka nebyl tak kupovaný jak "ve své době".
Převzato z: http://trac-lift.areal.cz/historie.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tento model je ještě z Jirkovi ruční produkce, takže jsem si jej přebarvil (jen pro předejítí zbytečných dotazů: Tento model neuvolním bez povolení autora!!!). Samotné přebarvování začalo někdy na začátku tohoto roku a skončilo o týden později, pak už jsem jen sháněl předlohu a poštěstilo se (tady odkaz na fotky), včera jsem předlohu odfotil a dál budu postupovat podle ní-všiml jsem si že Jirkou nakreslený model neodpovídá až tak realitě. Proto se k ní budu snažit přiblížit... Upravovat budu tzv. "za pochodu" v Corelu nebo Callistu. A teď už náhled na originál (vpravo) a upravenou šmikajdu (vlevo).
Ještě dnes do toho (snad) říznu...
Zetor 7745 + příslušenství / Jiří Bouška / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Zetor+příslušenství/Jiří Bouška/1:32
Stavbu jsem začal bohužel až v neděli ,z důvodu sobotní nespolupráce Corelu a Callista-to je jasný důkaz že počítač není chytřejší než člověk (tohoto poznatku jsem dospěl po asi 2 hodinové bitvě s počítačem na základě přísloví: "Moudřejší ustoupí" ). První byl na ředě rám, tisknutý inkoustovou tiskárnou na papír 160g/m2 se to lepí docela dobře. První větší úprava proběhla právě na rámu-předělání rámu do U nosníků a radikálního zkrácení rámu... Zde fotka:
Teď už fotky toho co jsem do včil postavil...
Další prací bude ?základna? nástavby...
Teď už fotky toho co jsem do včil postavil...
Další prací bude ?základna? nástavby...
Re: Zetor+příslušenství/Jiří Bouška/1:32
Pěkný, bude to hezká souprava...
Re: Zetor+příslušenství/Jiří Bouška/1:32
Dobrý výběr. Jsem zvědavej na soupravu.
Re: Zetor+příslušenství/Jiří Bouška/1:32
Díky, tu ND co jsem fotil tak jezdívala jedině za Zetorem 7245-tak by to mohlo vypadat pěkně i za 7745, bohužel to ND už nahradila Valtra s předním nakladačem...
Re: Zetor+příslušenství/Jiří Bouška/1:32
Jsem tu zas a s mojím nedělním postupem...
V neděli jsem začal lepit opravdu z vesela a to trubičkou která měla v průměru jen 2mm-jo pro nás nelodičkáře je to docela malé (jen pro pořádek). A jelikož jsem si toho (že sem to vytiknul na moc silný papír) všiml až po prvním vytisknutí a vypnutí tiskárny a computeru tak se mi už nechtělo žhavit kompijůtr a celé to vytisknůt znova (lenost+skrblení=vélká sranda) na tenší papír, tak jsem to teda udělal z papíru160g/m2, vážně jsem se u toho hooodně nasmál... Fotka té věci:
Dál jsem pokračoval základnou nástavby, ?rozvodovou? krabičkou kterou jsem si musel kreslit sám a blatníkama, které jsem lepil na tupo-tyto věci už nebyli tak srandovní...
Další postup jako vždy po weekendu...
V neděli jsem začal lepit opravdu z vesela a to trubičkou která měla v průměru jen 2mm-jo pro nás nelodičkáře je to docela malé (jen pro pořádek). A jelikož jsem si toho (že sem to vytiknul na moc silný papír) všiml až po prvním vytisknutí a vypnutí tiskárny a computeru tak se mi už nechtělo žhavit kompijůtr a celé to vytisknůt znova (lenost+skrblení=vélká sranda) na tenší papír, tak jsem to teda udělal z papíru160g/m2, vážně jsem se u toho hooodně nasmál... Fotka té věci:
Dál jsem pokračoval základnou nástavby, ?rozvodovou? krabičkou kterou jsem si musel kreslit sám a blatníkama, které jsem lepil na tupo-tyto věci už nebyli tak srandovní...
Další postup jako vždy po weekendu...
Re: Zetor+příslušenství/Jiří Bouška/1:32
Ahoj
Po delší pauze jsem zpět . Přibyli zadní opěrné nohy stroje. Bylo to opravdu o nervy, co díl to chyba takže jsem spíž seděl u noutbůku než lepil... První na ředě byla základna na které to všechno drží, ta byla eště jakž takž, následovali písty. Původně jsem chtěl udělat "zašupovací" tzn. že když s pístem hýbete tak vám nevypadne, ale nakonec jsem byl přinucen udělat pouze jednoduché písty, protože "zašupovací" se do držáků na základně nevešli, taky jsem je obalil chromovanou páskou. Na rameni nohy jsem nedělal nic zvláštního, až u "patky", tu jsem zevnitř vyztužil nakrájeným párátkem . Celkově u noh se mi nepovedlo zajistit aby obě byly v rozložené poloze ve stejné rovině, příště se už polepším . Teď už fotky...
První složené nohy:
Pokud se vám na 4 fotce zdá, že i složené nohy dost přesahují přes celou šířku stroje, nemýlíte se! I ve skutečnosti v maximálním složení dost přečnívají...
Rozkročené nohy:
Omlouvám se za "různobarevnost" fotek, pokud vás zajímá které víc barevně odpovídají skutečnosti, jsou to ty s modřejším pozadím (3,4 a 5). Momentálně začínám dělat na první části ramena, po dokončení ramena se nejspíš vrhnu na sedačku a plachtovou kabinu řidiče (tu bych chtěl udělat tak aby to vypadalo jak plachta) . Toš pěknej zbytek neděle a zas někdy
Po delší pauze jsem zpět . Přibyli zadní opěrné nohy stroje. Bylo to opravdu o nervy, co díl to chyba takže jsem spíž seděl u noutbůku než lepil... První na ředě byla základna na které to všechno drží, ta byla eště jakž takž, následovali písty. Původně jsem chtěl udělat "zašupovací" tzn. že když s pístem hýbete tak vám nevypadne, ale nakonec jsem byl přinucen udělat pouze jednoduché písty, protože "zašupovací" se do držáků na základně nevešli, taky jsem je obalil chromovanou páskou. Na rameni nohy jsem nedělal nic zvláštního, až u "patky", tu jsem zevnitř vyztužil nakrájeným párátkem . Celkově u noh se mi nepovedlo zajistit aby obě byly v rozložené poloze ve stejné rovině, příště se už polepším . Teď už fotky...
První složené nohy:
Pokud se vám na 4 fotce zdá, že i složené nohy dost přesahují přes celou šířku stroje, nemýlíte se! I ve skutečnosti v maximálním složení dost přečnívají...
Rozkročené nohy:
Omlouvám se za "různobarevnost" fotek, pokud vás zajímá které víc barevně odpovídají skutečnosti, jsou to ty s modřejším pozadím (3,4 a 5). Momentálně začínám dělat na první části ramena, po dokončení ramena se nejspíš vrhnu na sedačku a plachtovou kabinu řidiče (tu bych chtěl udělat tak aby to vypadalo jak plachta) . Toš pěknej zbytek neděle a zas někdy
Re: Zetor+příslušenství/Jiří Bouška/1:32
Klobrc dolů