Když jsem včera při ranní 116/3 v noťasu při aktualizaci některých starších souborů s modely koukal, co bych ještě měl slepit jako ukázku, došlo mi, že by bylo záhodno také opět vytvořit nějaké konkrétní auto, tentokrát k jedné malé, ale dost zajímavé sérii Karos typu C734.1345.
Klasickou linkovou karosu C734 asi není třeba zvlášť představovat, ale u provedení s číslem výkresu 1345 je vhodné se u toho trochu zastavit. Jedná se totiž o malou sérii z roku 1995, která, na rozdíl od ostatních C734 (bez výjimek s motory LIAZ ML636N), byla vybavena motorem Renault - a z důvodů, kdy motor s převodovkou a retardérem zabírají na délku o cca 100 mm více místa, než poskytuje konstrukce skříně, tudíž dostala inovovaný laminátový zadní panel se svítidly firmy Hella, shodný s mnohem rozšířenějšími městskými vozy (základní provedení B732.1666) a který byl později převzat pro vozy řady 900. Vozy z této série byly dodány prakticky výhradně k někdejšímu ČSAD Ostrava, později Connex Morava, a. s. (a dnes Veolia Transport Morava, a. s.). Většině vozů byla po roce 2000 prodloužena životnost generální opravou, spojenou s přelakováním na typický a slušivý modrobílý nátěr. V posledních dvou letech se některé autobusy dostaly i k ostatním členům koncernu Veolia Transport Česká republika, jeden ze zdokumentovaných vozů se nachází u Veolia Transport Východní Čechy, řada z nich jezdí na Slovensku v Nitře.
Zdroj fotek: K-report.net
Teď k modelu: cca 80 dílů v měřítku 1:87 na necelé jedné A4 je klasika. Jelikož je to free model, najdete ho jako poslední stránku v tomto souboru na Dopravním webu, registrovaného partnerství s DW tentokrát netřeba. Návod k sestavení je rovněž v odkázaném souboru. Tisknout doporučuji na papír max. gramáže 160 g/m^2, v nouzi lze použít i papír kancelářský, ale doporučuji pak podlepit větší díly, hlavně karoserie.
Stavbu jsem jako obvykle začal nosnými žebry a nápravami, přední bude samozřejmě řiditelná (na obrázku vpravo).
Pak jsem ale skočil k nejotravnější části modelu: kolečka. Vzadu samozřejmě dvojmontáže ze dvou kol.
Po překonání kol jsem se vrátil ke stavbě částí karoserie, nejdřív přední čelo, pak zadní panel.
A pak už boky a střecha. Zde už po nalepení všech nutných pomocných dílů.
A pak lze už všechno poslepovat dohromady. Nejdřív je vhodné začít vlepením žeber s nápravami, následně nalepit na střechu větračky, pak teprve přilepit předek a zadek a nakonec uzavřít spodkem. A na závěr nasadit kola a doplnit finální detaily - zástěrky, zrcátka - a můžeme na linku
Nějaké 4,5 hodiny čistého času, dokonce se mi to nepodařilo ani zvrtulovatět, ani upatlat od lepidla, nikdy nebyla modelařina jednodušší...
Karosa C734.1345 Connex Morava / AmatER / 1:87
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Karosa C734.1345 Connex Morava / AmatER / 1:87
Škoda, že to není v 1:43. bylo by to o hodně hezčí, I tak ti gratuluju ke stavbě
Re: Karosa C734.1345 Connex Morava / AmatER / 1:87
Možná hezčí, ale takhle je to skladnější .
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Karosa C734.1345 Connex Morava / AmatER / 1:87
Task by to šlo udělat složitější...... To by nebyl problém........
Re: Karosa C734.1345 Connex Morava / AmatER / 1:87
vzhledem k měřítku 1:87 bych řekl, že je složitost celkem na hraně. Zvětšit tento model znamená mnohem víc, než dodělat malé detaily a doladit některé neproporcionality, což v podstatě znamená začít kreslit úplně odznova. Ale dál už nebudu ani naznačovat...
Nicméně kolega JanO píše o skladnosti
Nicméně kolega JanO píše o skladnosti
Re: Karosa C734.1345 Connex Morava / AmatER / 1:87
Velmi pekne si to dal dokopy. A o to viac to stoji za to, ze je to v takmer 1:100 miniboxovej mierke
Re: Karosa C734.1345 Connex Morava / AmatER / 1:87
Je to trochu vidět i tady a ještě lépe ve vlákně o LC735 - ten zadní poklop je ještě nějak tvarovaný?