Právě je stř 11.12.2019 15:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 26.1.2012 20:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Příspěvky: 145
Bydliště: Březová nad Svitavou
Stavba tohoto modelu sahá do konce roku 2008, takže hodně letitý kostlivec v krabici. Celá diskuze na „starém fóru“.

http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=4630



Jedná se o jednostranný sklápěč TATRA TERRNo1 T 815-230S24 33 320 6x6.2/34 pro přepravu nákladu po pozemních komunikacích a v těžkých terénních podmínkách.


MOTOR: Tatra V8 EURO IV, 325kW/1800 min-1, 2100Nm/1000-1200 min-1.

PŘEVODOVKA: Tatra, 14 stupňů vpřed, 2 stupně vzad.

KORBA: Objem 12m3.

NÁPRAVY PŘEDNÍ: Řízené, hnané výkyvné polonápravy, zapínatelný pohon, osový diferenciál. Pérování zkrutnými tyčemi a tlumiči.

NÁPRAVY ZADNÍ: Hnané výkyvné polonápravy, mezinápravový diferenciál a osové diferenciály. Pérování vzduchovými vlnovci v kombinaci s listovými pružinami.

BRZDY: Provozní s ABS a AZR, nouzová, parkovací, odlehčovací.

HMOTNOSTI: Pohotovostní 13 500kg, užitečná 19 500kg, max. celková 33 000kg.


Stavbu jsem začal motorem, podle dostupných podkladu a fotek jsem ho udělal nějak takto:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Kola a listová péra:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Naposledy upravil Mára79 dne pon 25.5.2015 0:31, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.1.2012 21:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Příspěvky: 145
Bydliště: Březová nad Svitavou
Páteřový rám, tlumiče a měchy:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Pomocný rám:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Kompletní podvozek:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Přední nárazník a stupačky:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Podvozky osazeny motorem:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Naposledy upravil Mára79 dne čtv 26.1.2012 21:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.1.2012 21:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Příspěvky: 145
Bydliště: Březová nad Svitavou
Kabina:
Obrázek Obrázek Obrázek

Interiér:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek


Naposledy upravil Mára79 dne čtv 26.1.2012 21:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.1.2012 21:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Příspěvky: 145
Bydliště: Březová nad Svitavou
Korba:
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Palivové filtry a klimatizace:
Obrázek Obrázek

Zádní blatníky, vzduchové filtry, bedna na nářadí a kryt motoru za kabinou:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Před předním levým kolem doplněna vyrovnávací nádobka od serva a nádobka od ostřikovačů. Před pravým, prvky brzdové soustavy:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Postupně začínám všechno skládat dohromady:
Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.1.2012 13:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Příspěvky: 145
Bydliště: Březová nad Svitavou
Doděláno komplet sání, výfuk a zadní kryt motoru. Mřížkový kryt výfuku a mřížka do sání udělány z mřížky od TEA která je jako doplněk Tatry SOT.

Obrázek Obrázek Obrázek


Zadní blatníky a světla, zatím na sucho připevněny.

Obrázek Obrázek Obrázek


A s koly, ty také zatím na sucho.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Teď už jen dodělat doplňky na kabině a mohlo by být hotovo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.1.2012 13:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Příspěvky: 1651
Bydliště: Brno
Ta stupačka pod předním nárazníkem si vyloženě říká o ulomení v prvním větším terénu. :) Jinak je to paráda.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.1.2012 15:38 
Offline
Moderátor

Registrován: pon 12.12.2011 20:19
Příspěvky: 518
Brzdiči, ona ta stupačka bývá přidělána na gumových pásech. Právě proto, aby se neulomila. Myslím, že to autor takto určitě vytvořil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.1.2012 18:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 12:24
Příspěvky: 62
Brzdič píše:
Ta stupačka pod předním nárazníkem si vyloženě říká o ulomení v prvním větším terénu. :) Jinak je to paráda.


Někdy taky musíš vyjít ven, odložit lepičské náčiní, rozhlídnout se kolem sebe a podívat, jak to ty Tatry vlastně mají upevněné... ;)
Doby, kdy se svařovaly řetězy jakožto stupačky jsou už "snad" pryč.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.1.2012 20:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Příspěvky: 145
Bydliště: Březová nad Svitavou
Ty spodní stupačky pod schůdkama jsou u originál auta z nějakého pružného plastu přesně jak píše Zrzek. Měla by se při kontakt s terénem lehce deformovat a kopírovat terén, ale asi když se auto zakope po nárazník tak se urve. Ta pod předním nárazníkem se sklápí jak v realu tak na modelu.

http://postimage.org/image/8yyfcvstz/

http://postimage.org/image/mn4to29w/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.1.2012 21:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 14:47
Příspěvky: 43
Bydliště: Olšany u Prostějova
Nádhera, pro mě, jelikož si ještě netroufám na podobný rozsah až dech beroucí, když vemu v potaz, že je to kresleno vše doma :shock:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.1.2012 15:20 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 16:57
Příspěvky: 102
Bydliště: Pardubice
Moc se mi to líbí ! palec nahoru :!:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.3.2012 14:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Příspěvky: 145
Bydliště: Březová nad Svitavou
Podvozek je kompletní, chybí jen víčka na nádrže a boční pozičky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.3.2012 22:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 14:33
Příspěvky: 304
Bydliště: Vysoké nad Jizerou (Krkonoše)
No tak to je BOMBA :!:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.3.2012 22:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 28.2.2012 21:06
Příspěvky: 74
Bydliště: Otrokovice
Nádherný, do detailu propracovaný Model až kulím oči :shock: .
Ta mřížka v čelní masce je z nějakého sítka nebo pletiva?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.3.2012 20:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Příspěvky: 145
Bydliště: Březová nad Svitavou
Díky, ale má taky svoje mouchy.

Pavel Hanzlík píše:
Nádherný, do detailu propracovaný Model až kulím oči :shock: .
Ta mřížka v čelní masce je z nějakého sítka nebo pletiva?

Na mřížky jsem použil vykuchaný cedník na cukr. ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: majo a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz