Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Uživatelský avatar
haageeman
Příspěvky: 726
Registrován: stř 4.2.2015 23:15
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od haageeman »

Ahoj,

jen co jsem opustil "kovidovou" postel, začali mě svědět ruce. Tatra zůstala na "odloučeném pracovišti" a tak jsem potřeboval vybrat něco ke slepení. Na výběr bylo něco malého, nenáročného, jen pro zabití času, nebo otevřít další větší projekt. Nakonec zvítězilo "to větší" a po nějaké době přehrabování ve skříni mi na stole zůstalo toto Obrázek. Je to ruské, je to zelené a svým způsobem hezké, zkrátka nešlo odolat.

Jedná se o palivovou cisternu TZ-22 s tahačem KRAZ 258. Model je od polského vydavatele GPM, od kterého jsem zatím nic nelepil, tak jsem zvědavý...
Samotná šmikajda je na 24 stranách A3, k tomu 17 stran A3 návodovek, které jsou zatím přehledné, dostačující pro pochopení stavby(ale jsem jenom na začátku 8-) ), 1,5 strany šablon pro dráteničinu a 0,5 strany jednoduchého psaného návodu v polštině. K modelu mám koupeny i lasery. Je to 13,5 stran A4, z toho zhruba 8 stran jsou jen kola, ostatní jsou různé detaily podvozku, motoru, čerpadla atd.
Délka hotového modelu je 65 cm, šířka 13 cm, výška 14 cm.

Dál už něco k samotné stavbě. Začal jsem rámem a podvozkem. Trochu mě překvapila kvalita použitého papíru, na můj vkus až vysoká gramáž, což se trochu negativně projevuje u "na těsno stáčených" dílů. Ač se snažím sebevíc utahovat, zatím jsem se nedostal na požadovaný průměr a musím brousit. Navíc nevím, zda je to papírem, nebo tiskem, ale poměrně déle, než jsem zvyklý trvá i zavadnutí lepidla, takže lepené díly je o dost déle nutné držet u sebe, což mi občas dělá problémy. V přesnosti jsem zatím nenarazil (krom oněch smotků) na závažné problémy, občas něco přiříznout, ale nikde zatím nechybělo ;) :) . Model mě celkem pohltil a to až natolik, že jsem v jednu chvíli zapomněl retušovat. Není to jediný, ale jeden z důvodů, proč model tentokrát nebude čistostavbou. Minimálně podvozek a motor bude nastříkán, dál se uvidí...

Teď už pár fotek z dosavadní stavby Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Markulin
Příspěvky: 1274
Registrován: pon 14.5.2012 18:04
Bydliště: Hodonín

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od Markulin »

Tak toto nechápu :shock: Já mít rozdělaných víc modelů tak zaručeně nedokončím ani jeden! A tady to jede jak na běžícím pásu ;)
Parádní začátek
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2559
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od kaktusak »

haageeman píše: Je to ruské, je to zelené a svým způsobem hezké, zkrátka nešlo odolat.
Kolikrát já měl tento model v rukách a rozmýšlel jestli ano nebo ne . Právě proto , že mám rád ruskou techniku . nakonec jsem to vzdal . No budu pozorně sledovat a třeba někdy v budoucnu zakoupím , ted když bude návod . Ještě tak ty tvoje šikovné ruce , kdybych měl .
Askhael
Příspěvky: 130
Registrován: ned 10.5.2015 18:23
Bydliště: Moravskoslezsko

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od Askhael »

Něco malého, nenáročného :lol: :lol: Dobře ty ;)
Uživatelský avatar
Shagrath
Příspěvky: 549
Registrován: ned 6.3.2016 20:38
Bydliště: Žilina u Kladna

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od Shagrath »

Ty jsi šílenec. Jen co dokončí jednoho MAZe , už se pustí do dalšího KRAZe. A mít do toho ještě rozdělanou Tatru s návěsem... Na tenhle model jsem také několikrát koukal a strašně se mi líbí. Proto usedám do první řady a budu pozorně sledovat. Co se týče GPM, pokud to bude sedět jako Ferdinand, tak se nemáš čeho obávat, přesnější model jsem snad nikdy nelepil
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2378
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

Paráda, na tohle jsem hodně zvědav. ;)
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od VašekS »

Teda Honzo, ty jsi démon! :)
Chtěl bych mít takovou produktivitu.
Budeš to barvit?
vojta78
Příspěvky: 855
Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Bydliště: Šternberk

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od vojta78 »

Ahoj,
dovolím si usednout do hlediště a zírat na stavbu Kraze. Mám jej v archivu.
Držím palce při stavbě.
chuan
Příspěvky: 395
Registrován: úte 24.1.2012 22:26
Bydliště: Praha

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od chuan »

Teda takových kol, to bych se asi zbláznil. Obdivuji lidi co se pustí bdo tak velkých vystřihovánek, protože já bych to lepil nejmíň 5 let. Držím palce
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 620
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od Vojta S »

Usedám do první řady (tedy jestli je tam ještě místo :D ),na tohle se těším.
Uživatelský avatar
JoskaM
Příspěvky: 1635
Registrován: sob 21.1.2012 9:17
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od JoskaM »

Hagemana "Nedogonija", doufám, že tu písničku netočíš furt dokola :-)
Uživatelský avatar
haageeman
Příspěvky: 726
Registrován: stř 4.2.2015 23:15
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od haageeman »

Ahoj,

zájem o tento model mě mile překvapil a co dalšího mě mile překvapuje, je přesnost, kterou si šmikajda stále zachovává. Až je mi teď líto, že jsem použil lasery a tím pádem to chce barevné sjednocení stříknutím. Až na pár hodně jemných detailů, které by se blbě řezali a stupačky, které v tloušťce přeloženého papíru by působili jako pancéřové, už lasery používat nebudu. Snad i zelené části dál si zachovají tuto přesnost a tam už se posnažím o čistostavbu.

Teď ke stavbě... domašlil jsem zadní nápravu, zpracoval přední nápravu (zatím bez táhla mezi pracovním válcem a samotným řízením) a začal pracovat na nádržích a ostatních "ozdobách" rámu Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek.
Mezitím si to občas zpestřím prací na kolečkách, ať toho není pak moc najednou Obrázek Obrázek.
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2559
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od kaktusak »

Tak to si piš , že to bude hodně sledovaný model .
Je super , že to zatím všechno sedí . Škoda , že jsi průběžně neretušoval , mohl sis ušetřit lakování . Ale na druhou stranu pokud nastříkáš jen podvozek , kde je v podstatě jen černá tak to modelu neuškodí .
Uživatelský avatar
haageeman
Příspěvky: 726
Registrován: stř 4.2.2015 23:15
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od haageeman »

Ahoj,

až na pár detailů, které by mohli bránit při osazování motoru je podvozek hotov a přestříkán, včetně nábojů a disků kol. Všechno sedí, našel jsem jen jednu chybku v značení dílů v návodu, a to v sestavě 49 (náboje zadních kol) je díl 49b na obrázku označen, jako 40b. Řízení je funkční i s pracovním válcem, ale táhla jsem radši napustil vteřiňákem, jinak by tu sílu nepřenesla.
Dál už obrazem Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek. Náboje a disky jsou tak přesné, že po nástřiku jdou do sebe až s použitím lehké síly.

Dál se budu bavit sedlem návěsu a motorem.
Uživatelský avatar
haageeman
Příspěvky: 726
Registrován: stř 4.2.2015 23:15
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25

Příspěvek od haageeman »

Ahoj,

dnes přináším další postup na podvozku Krazu. Dodělal jsem sedlo návěsu Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek. Zajímavá je konstrukce kleštin zámku, které se omotávají gumovou nití a jsou funkční.
Když černá, tak ať je všechna, rozhodl jsem se slepit i klec na rezervy. ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek A tady je první větší zádrhel - na dílech klece nejsou vyznačená místa pro nalepení jednotlivých dílů, takže jsem musel dodělat dvě rezervy a způsobem pokus-omyl klec sestavit dohromady. Největší problém jsem měl s určením výšky přilepení otvíratelné části klece (125c, 125d, 125e) na díly 125h, aby šel celek otvírat přes 125f. Nakonec to dopadlo, klec je funkční, ale mockrát bych ji neotvíral :roll: .
Dalším celkem, kterým se momentálně zabývám je motor. Obrázek Už jsem narazil hned v začátku na chyby. Malou chybkou je absence zrcadlového otočení dílu 55L vúčí 55. Obrázek Větší je pak krátký díl 53c. Obrázek To jsem řešil zatmelením, protože motor budu stejně stříkat. Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“