Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32 - HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Krejcak »

Ahoj,

děkuji za pozitivní ohlasy.

Byl jsem nucen ubrat tempo, ale i přesto po malých krůčcích postupuji ke zdárnému konci. Nikdy bych nečekal, jak mě rozhodí z "rovnováhy" změna místnosti, stolu a židle na lepení :roll: Už se do toho snad opět dostávám. Stále pracuji na kabině, na které mám ještě hromadu práce. Bohužel jsem nyní moc nefotografoval a navíc mi stále blbne foťák, který přestal automaticky zaostřovat :cry: .

23 - motorový tunel + podlaha
Asi nečekaně, ale s touto sestavou jsem měl zatím největší problém. Tunel šel sestavit poměrně snadno a vše dobře pasovalo. Zde bych měl otázku na zkušenější modeláře: Když retušujete dva díly, které se slepí na jeden díl rub-líc ale každá strana je jiná (zde právě tunel šedá-černá viz. foto), tak zaretušujete společnou stranu na jednu z těchto barev nebo každý dílek svou barvou a vznikne dvoubarevná hrana? Zde to nebude moc vidět, ale spíše mě zajímá nějaký trend.
Problém u tohoto celku vnikl při podlepování podlahy. Použil jsem podle návodu karton dané tloušťky a čtvrtku. Bohužel jsem asi použil moc tlustou čtvrtku a po vsunutí do kabiny, mi podlaha neseděla přesně s hranou kabiny. Podlahu jsem trochu zbrousil, přední kus pod palubní desku jsem dokonce seřízl. Po těchto úpravách vše sedělo dobře.
Na přední části tunelu jsou vidět dvě chlopně - pokud se nepletu, tak jsou to zatím jediné chlopně, které na modelu mám.

Obrázek Obrázek


24 - interiér + blatníky

Po dokončení tunelu jsem se pustil do interiéru. Nejdříve jsem dokončil sedačky - opět vše krásně sedělo. Následně jsem vyrobil řadící páku. Zde jsem si vylepšil zásobu sprostých slov. Nejdříve jsem vyrobil manžetu a z drátku páku. Manžeta mi upadla na zem, už jsem ji nikdy nenašel a když jsem se po důkladném prohledání podlahy vrátil ke stolu, tak jsem nenašel ani samotnou páku. Manžetu jsem tedy vyrobil z odřezku papíru a páku znovu. U páky jsem také hledal na kterou stranu umístit záhyb, ale podle googlu mi přišlo, že co auto to jiné natočení. Následně jsem usadil interiér do kabiny. Lepil jsem to jako celek -> tunel + podlaha.

Blatníků jsem se trochu bál, ale nakonec nebylo třeba. Krásně to vše sedlo - nedokonalosti jsou pouze mou nešikovností. Již nyní vím, na co si dát u příští 815 pozor. Například u blatníků si musím pohlídat, abych viditelnou část měl malinko výše než zadní rubový díl - nevznikne tak velká mezera mezi blatníkem a kabinou.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


25 - doplňky kabiny

Do tohoto celku patří také SPZ, kterou jsem však nalepil již na "placatou" masku. Na kabině mám také již oba deflektory. Nyní pracuji na "hokejce". Další díly z tohoto celku jsou majáky a blinky. Tyto části plánuji vytáhnout z folie.


Hotové celky 1 - 17, 20 - 24

Stále nemám hotové celky 19 (tažná zařízení) a 18 (zadní blatník a světla). Nyní plánuji dodělat kompletně kabinu a před korbou se pustit do těchto dvou celků. Zatím nemám velké celky přilepené dohromady, abych si na závěr mohl pohlídat geometrii a nemusel někde něco řezat, protože se mi tam například nevejde kolo atd..

Obrázek


S modelem se hrabu již poměrně dlouho, ale stále jde pouze o koníček...

Dovolte mi závěrem, abych vám popřál klidné prožití vánočních svátků a mnoho krásných modelů, které určitě Ježíšek bude nadělovat. Mnoho štěstí, zdraví a slepených modelů v roce 2020.
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od khaRel »

jede ti to opravdu pěkně. A k té retuši- já to dělám podle situace. V tomhle případě a ve většině ostatních to dělám tak, jak ty- jeden díl jednou, druhý druhou a předěl je dvoubarevný. A pokud je to třeba v lomu papíru, tak volím světlejší barvu z těch dvou, aby kdybych přetáhl, to nebylo vidět.
Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Krejcak »

Ahoj,

pomalu to již začíná dostávat tu správnou podobu a vidím v dálce cílovou pásku.

Dodělal jsem resty v podobě celků 18 - zadní nárazník + světla a 19 - tažná zařízení. Dále jsem dokončil celek 25 - doplňky kabiny a mohl jsem se pustit do nástavby, která je u této verze modelu poměrně jednoduchá. Hotový mám zatím celek 26 - podlaha korby.

18 - zadní světla, odrazky
Tento celek jsem odkládal ze dvou důvodů. Bál jsem se, abych si díly zbytečně neulámal a nepoztrácel. Dále jsem také čekal až mi dorazí průhledné barvy Tamiya - využiji je na světla a majáky. Protože přední světla mám vyrobené pomocí folie a hliníkové folie, tak mi přijde divné, nechal zadní světla bez úprav. U zadních světel (celkem 4ks) opět udělám imitaci skla z folie a vnitřek vyplním hliníkovou folií, aby se světlo lesklo. Na folii využiji průhledné barvy Tamiya, které na lesklé hliníkové folii vytvářejí pěkný detail - pěkně odrážejí světlo a lesknou se. Při fotografování je rpoblém s oranžovou barvou na blinkrech, ve skutečnosti to vypadá lépe.

Obrázek Obrázek

Obrázek

Dále jsem přemýšlel, jak podobně udělat všechny odrazky, nakonec jsem jsem zvolil tento postup. Z obarvené folie (zbytek ze zasklívání) jsem vyřezal kolečka o rozměrech barevné části odrazky. Toto kolečko jsme podlepil samolepicí hliníkovou folií - krásně se to na světle leskne. Takto vyrobenou odrazovou plochu jsem vteřinákem přilepil na barevnou část na papírovém dílku s odrazkou.

Obrázek Obrázek

19 - tažná zařízení
Tento celek jsem odkládal hlavně z důvodu, abych si při manipulaci s modelem neurval jednotlivé malé dílky. Model má celkem dvě tažná zařízení. Přední se lepilo poměrně dobře a bez větších problémů. Uvidím, jak se mi povede jeho přilepení na nárazník. Na přední nárazník jsem již také připevnil dva tažné háky. Zadní zařízení bylo trochu náročnější, ale nešlo o nic extra složitého. Zde mi chybí dodělat všechny osičky, a také propojení s centrální rourou.


Obrázek Obrázek

Obrázek

25 - doplňky kabiny ("hokejka")
"Hokejka" od sání byla poměrně snadná. Největší problém určitě dělá spojovací dílek, které musí přejít z kruhového do čtyřúhelníkového profilu. Vše je dobře nevrhnuté a díle se skoro sám, do tohoto tvaru snaží dostat. Zatím není na kabinu přilepena, abych si pohlídla navázaní na spodní část sání - nejdříve musím kabinu připevnit na rám.

Obrázek Obrázek

K tomuto celku mi chybí dodělat majáky a blinkry, kde zatím experimentuji a již jich mám vyrobeno skoro 50, ale stále nejsem spokojen. neustále zkouším jiné možnosti. Také jsem zde narazil na menší problém, který jsem si dříve neuvědomil a příště si dám větší pozor. Když jsem na kabinu lepil horní výztuhu, tak jsem si všiml, že je mírně širší, než bílé části vyznačující místo přilepení na kabině. Moc jsem to neřešil a zarovnal hlavně otvor ve střeše tak, aby pěkně seděl. bohužel mi výztuha nyní zasahuje do místa přilepení zadního majáku a ten nemohu posunout dále - visel by za kabinu a tak musím vyrobit dva různé majáky. Je tedy dobré výztuhu střechy před přilepením upravit.

Obrázek

26 - podlaha korby

V porovnání s celky z tohoto reportu, šlo opravdu o jednohubku. Podlepoval jsem zde poměrně velké plochy a s výsledkem jsem velice spokojen - podlaha je pěkně rovná. K podlepení jsem použil tyčinkový Herkules a následně k zatížení 40 kg barvy v kýblech. Vše jsem následně olemoval (boční hrana má přesně požadovaný rozměr a vše krásně sedí. Věřím, že zbytek nástavby se bude lepit stejně dobře. Na stránce se spodní částí korby jsem měl menší tiskovou chybu, kdy přes celou stránku vedou dva svislé tmavší pruhy. Na dílech v zelené barvě (bočnice korby) se to ztratí, na šedé korbě je to vidět více - tato část však na modelu nebude skoro vidět, a tak to nevadí (na fotografii šedého dílu jsou vidět v pravé části - fotka rozdíl barev mírně redukuje, ve zkutečnosti je to vidět více).

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Pomalu to začíná dostávat tvar. Příště mě čekají nosníky, které drží nástavbu a také bych rád udělal bočnice. U bočnic bude opět trochu více podlepování a také vyřezávání otvorů, tak jsem na to zvědavý.
Uživatelský avatar
Ričmond
Příspěvky: 697
Registrován: ned 2.12.2012 13:38
Bydliště: Předměřice n. Jizerou

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Ričmond »

Ty světla vypadají naprosto parádně :)

Výztuohou se netrap - za mě máš dvě možnosti předtím, než budeš dělat maják na míru:
1) v místě majáku opatrně nejdřív odřizni žiletkou od kabiny a pak shora opatrně vyřež "zádlab" pro maják (míň čisté řešení).
2) vem záplatu, vyřež z ní znovu základnu majáku, tu seřízni tak aby pasovala k té tvé výztuze a přilep. Tím dorovnáš výškový rozdíl a na to nalepíš celý maják zvedlý o tloušťku záplaty :)

Ať se daří :)
Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Krejcak »

Ahoj,

díky za tip ohledně majáků - dolepení náhradní plochy(zvýšení majáku, je dobrá vychytávka) - jak jednoduché a asi by mě to nenapadlo.

Každopádně když jsem u majáků, tak vymýšlím, jak je vytvořit. Zkouším vytáhnout majáky z folie, stále s tím však nejsem spokojen a na zdejší profíky v tomto směru určitě nemám. Zkusil jsem využít LED 5mm. Jde o čirou diodu, kterou jsem transparentní barvou přetřel na oranžovo - nejde tedy o matnou barevnou diodu, ale pěkně se leskne. Průměr je přesně dle vyznačeného místa na kabině. Tvar je však trochu jiný, než mají papírové majáky u modelu. Na druhou stranu, když jsem na googlu naspal "oranžový maják" tak mi vyskočila snad stovka různých tvarů a velikostí. Je pravda, že je dioda tak cca o 1 mm vyšší, než papírový originál.

Máte někdo zkušenosti s využitím diod? Je tento tvar majáku úplně mimo realitu? Nechci tím ten model úplně zazdít, ale pořád váhám, zda to není lepší, než moje výtvory z folie.


Obrázek Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Ahoj.
Ten tvar majáku není úplně OK. Stačí projet fotky vojenských Tater na netu. Na druhé straně to vypadá stokrát lépe něž papírový originál a když přes to dáš drátěný koš ... I výška by šla možná pořešit ubroušením zespodu :?

Anebo by Ti mohlo pomoci tohle: Obrázek

Jinak chlape klobouk dolů. Máš to nádherně čistě slepeno. ;)
Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Krejcak »

Děkuji za názor.

Tvůj návod na majáky znám zcela nazpaměť - viz výše, zmínka o místních profících na majáky ;-)

Zkusím jich ještě pár vytáhnout a něco sem hodit, možná jsem zbytečně sebekritický...
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 122
Registrován: pon 1.9.2014 21:03
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Laďuša »

Ledky jsem si lepil na auta cca tak skoro před 20 lety, když jsem si hrál na Kobru 11 :lol: Takže je to zcela relevantní nápad 8-)
Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Krejcak »

Ahoj,

jsem tu s dalším reportem. Pomalu začínám vidět světlo na konci tunelu. Majáky jsem zatím odložil bokem a pokračoval jsem s nástavbou, která je u tohoto modelu poměrně jednoduchá. Podlahu jsem měl již hotovou a tak přišel čas na nosníky (celek 27), sajtny (celek 28) a sloupky (celek 29). Dále bylo třeba vyrobit panty, abych mohl sajtny připevnit k podlaze korby.

27 - nosníky
U nosníků, které drží korbu na rámu, jsem nenarazil na žádný velký problém, či nepřesnost - právě naopak. Podlepené díly přesně sedí na šíři pásku, kterým se díl uzavře. Nosníky mám zatím bokem a k podlaze je připevním až v závěru, abych si při manipulaci tyto části neurval. Plánuji je nejdříve přilepit ke korbě a následně celou korbu s nosníky připevnit na rám.

Obrázek


28 - sajtny

U tohoto celku si člověk procvičí podlepování a vyřezávání z kartonu - což je dobře, protože pouze tréninkem se dají tyto dovednosti zlepšit. Nejdříve jsem vyřezal hrubý obrys žebrování a podlepil tyto díly 1 mm kartonem - dle návodu. Všech 6 dílků putovalo pod kýbl se 40 kg barvy, abych neměl sajtny prohnuté. Následovalo vyřezání žeber (pár metrů řezů to dalo...), retuš žeber a nalepení na další díl sajtny - opět vše putovalo na noc pod 40 kg. naposledy jsem přilepil vnitřní strany sajtny, olemoval dílky a opět vše umístil pod 40 kg. S výsledkem jsem spokojen a sajtny jsou bez větších tvarových deformací. Na sajtny jsem ještě z rezervní plochy přilepil malé plíšky na uchycení plachty - zatím nevím, zda ji udělám či ne. Vše krásně sedělo a pasovalo.


Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek



29 - sloupky
Konstrukce 6ti sloupků je poměrně jednoduchá a nenarazil jsem zde na žádný problém. Protože jde o „sandwichovou“ konstrukci, tak opět přišlo na řadu 40 kg barvy. Je důležité si pohlídal kolmost při jejich lepení. Já jsem sajtny lepil společně se sloupky a zde je třeba dát si pozor, že nelze nejdříve přilepit všechny sloupky a potom až umístit sajtny (nenasune se osička do pantů). Já tedy přilepil prostřední sloupky, následně nasadil sajtny a dolepil krajní sloupky.
Obrázek Obrázek



mix (28, 29) - panty, osičky

Sajtny jsou k podlaze uchyceny pomocí pantů. Chvilku jsem přemýšlel, z čeho tyto panty vyrobit. Ve vystřihovánce sice jsou, ale bál jsem se tloušťky papíru a "pomáčkání". Nakonec jsem zvolil klasický kancelářský papír, ze kterého jsem si umotal cca 40 pantů. Osy jsem dělal z 0,8 mm měděného drátu. Bohužel poprvé jsem panty dělal přesně na průměr drátu a po natření barvou jsem ho do nich nedostal, takže jsem musel umotat dalších 40 pantů s mírně větším vnitřním průměrem. Vnější průměr pantů je cca 0,9 mm.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


mix (26, 28, 29) - korba
Korba je již sestavena – ještě chybí pár detailů a také opravit na některých místech retuš, protože se při manipulaci z některých hran setřela. Korba zatím není přilepena na nosníky.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


Hotové díly
Už se to začíná rýsovat…

Obrázek Obrázek

Již mi chybí pouze dva celky, nejdříve celek 30 - kola a následně 31 - doplňky.

Začínám pracovat na kolech a poprvé dělám s laserovým dezénem, tak snad vše klapne jak má. Až dodělám kola, tak začnu s kompletací a doděláváním restů, které jsem za sebou při stavbě zanechával (majáky, blinkry, tažná zařízení, osičky...).
Uživatelský avatar
Shagrath
Příspěvky: 549
Registrován: ned 6.3.2016 20:38
Bydliště: Žilina u Kladna

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Shagrath »

Tvé reporty si vždycky strašně užívám. Parádně slepeno, parádně nafoceno, parádně popsáno. Už se to opravdu začíná rýsovat a bude z toho pěkná tatřice.
Uživatelský avatar
IceZero
Příspěvky: 574
Registrován: sob 21.1.2012 21:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od IceZero »

tak tohle je hodně dobrýýý… a pak kecá, že mu to nejde, co by ze to jiný dali :(
co se týče toho retušování tunelu - já se svou poruchou barvocitu bych to moc neřešil... ono to stejně ve finále uvnitř kabiny nebude vidět a když už tak se při použití tmavší barvy upraví bílý místečka po řezu papíru hlavně zvenku
ale je fakt že celkově je to spíš asi dle dané situace, něco jinýho je na vojenské zelené a něco jinýho je na oranžovém či modrém zbarvení kabiny
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Parádní report, to se čte úplně samo, navíc moc pěkně slepeno. Držím palce do finále... ;)
Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od Krejcak »

Ahoj,

předem děkuji za povzbudivá slova. Dnes jenom takový rychlý minireport. Dokončil jsem celek 30, tedy kola.


30 - kola

Na kola jsem poprvé využil laserový dezén. K bombírování jsem využil hned několik pomůcek a chvilku mi trvalo, než jsem to dostal do ruky. Nakonec se jako nejlepší ukázala karabinka, pomocí které šli bočnice krásně tvarovat. Finální slepení jsem provedl jak udělátku z tmelu (mám pocit, že něco podobného tu ukazoval VašekS). Já to neměl tak vymazlené a používal jsem to pouze na udržení tvaru při lepení. Původně jsem plánoval, že kola nebudu tentokrát přebarvovat. Dezén však byl výrazněji tmavší než zbytek kola a nevypadalo to přirozeně, musel jsem tedy opět využít oblíbenou XF-85. Boční figury dezénu jsem po přilepení zařezal "do ztracena". Na ráfku mám místy otřenou barvu a ještě si je musím projít a řádně zaretušovat. Protože na celém modelu nemám matky, tak je nebudu asi dávat ani na kola.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


Nyní dodělat majáky a další detaily a vše slepit - jsme zvědavý, kolik šroubků (dílků) mi po finální kompletaci zůstane v dílně :D

Ještě ohledně plachty. Stále jsem byl na rozpacích, ale nakonec manželka prohlásila, že bez ní se jí to líbí více (nebudou schované sajtny) a nestavím modle pro získávání ocenění, ale aby nám doma ve vitríně dělal radost, tak to udělám nakonec bez plachty.

T.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Moc pěkná čistostavba.
Kola se v tomhle případě přebarvit musí. Bez plachty jí to taky bude slušet, ;)
Uživatelský avatar
Krejcak
Příspěvky: 176
Registrován: úte 26.12.2017 13:06
Bydliště: Českokrumlovsko

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32 - HOTOVO

Příspěvek od Krejcak »

Ahoj,

všechno jednou končí a tak se mi povedlo dotáhnout i tuto stavbu do zdárného konce. Jde o můj první RW. Nakonec se mi i ty majáky povedlo udělat v nějaké přijatelné kvalitě. Jak jsem si prohlížel fotky tak je jasné, že foťák nic neodpustí a všechny nedostatky naopak vytahuje...

Stavbu jsem začal 12. května 2019 a ukončil ji dnes, 23.2.2020. Dle záznamů mi stavba zabrala 196 hodin (to není důležité, spíše můj statistický údaj pro zajímavost). Stavbu jsem se snažil stavět jako čisto stavbu a jediné přebarvené díly jsou kola - kvůli dezénu.

Použité laserové doplňky:
laserové dezény
laserové stěrače

Nebudu již dále zdržovat a ukážu rovnou fotografie z výsledné kompletace s komentářem.


1) kompletace podvozku a připevnění kol
Přední nápravu mám vytočenou (v kabině mám také pootočený volant), ale jinak je přilepená napevno a klouby jsou prolité vteřinovým lepidlem, tak snad se to nezbortí (možná si model ve vitrínce postavím na nějaký pěkný podstaveček na rouru). Protože jsou náboje menší než vnitřní průměr disků (je to logické), tak jsem řešil, jak kola lepit. Nakonec jsem si vypočítal rozdíly a následně vytvořil jednoduché podstavce tak, abych kola na náboje nasunul. Náboj je cca uprostřed kola a všechna kola zároveň stojí na podložce. Pokud jsem správně studoval, tak 4X4 nemá podseknuté zadní nápravy. U kompletace podvozku jsem na problém nenarazil. Pár nepřesností tam je a také vím, na co se příště lépe zaměřit. Rovnou jsem připevnil i rezervu, snad si ji časem neurvu. Nikdy bych to neřekl, ale ke stavbě papírového modelu se dá využít i AKU vrtačka s vrtákem. Rám mám dřevěný, aby se mi nekroutil a potřeboval jsem upravit díry na blatníky.

Obrázek Obrázek

Obrázek


2) Přilepení korby a dodělání detailů na podvozku a korbě

Když jsem měl podvozek na kolech, tak jsme na rám přilepil korbu pomocí nosníků. Lepil jsem v pořadí: nosníky na korbu a následně na rám. Musel jsem malinko upravit hrazdu za kabinou, aby se mi korba na místo bez problémů vešla (upravit znamená ubrousit desetinky milimetru). Celou dobu jsem měl při ruce různá pravítka, měřidla a šablony a stále jsem zjišťoval, zda korba nepadá na nějaká stranu či neujíždí do strany. S výsledkem jsem spokojen. Všechny sklopné sajtny jsou funkční, ale při rozebírání se odře barva na kolíku. Stejně to rozebírat nebudu, maximálně zadní a ta jde dobře. Po nalepení korby jsem model otočil a mohl jsem dolepit detaily a tažná zařízení na podvozek a na rám (fotografie podvozku je z průběhu kompletace).

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


3) Kabina

U kabiny nešlo ani tak o kompletaci jako spíše o připevnění všech detailů. Nejvíce jsem se zasekl na majácích, ale snad dobré (jako ve škole za 3). Výška majáků odpovídá papírové předloze. Z folie jsem si také vytáhl blinkry a stejně jako na majáky a zadní světla jsem na ně použil transparentní Tamiyu. Našel jsem doma laserové stěrače na 815, tak jsme hned dva použil. Je to o poznání lepší, než papírový díl z vystřihovánky. U kabiny vše krásně sedí a neměl jsem zde žádný problém. Folie jsou napnuté a pouze odraz světla způsobuje, že na některých místech vypadají okna pomačkaně. U kabiny mě mrzí kliky, které jsem zapomněl upravit.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


4) Finální kompletace

Následně přišlo to nejhorší a to usazení a připevnění kabiny na své místo. Trochu jsem musel řezat a opět jsem poučen, kde si musím dát u příštího RW pozor. Nejdříve mi kabina seděla na sání, takže jsem musel trochu upravit tento díle. Následně se mi zase posadila na alternátor, takže další úprava. Vše se povedlo bez ztrát a kabina dosedla tam, kam měla. Docela mi sedí i napojení stupačky a předního blatníku. Kabina je výklopná.

Pár fotografií celku:

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek


Pár detailů:

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


Chci také dodělat fotky v exteriéru, ale dnes by z toho byl spíše letecký den. Věřím, že se během týdne počasí umoudří a něco pěkného pořídím.

Co říci závěrem. Model se stavěl velice dobře, nenarazil jsem na žádné velké chyby. Všechny nepřesnosti jsou pouze mou malou zkušeností. Vzhledem k jednoduché nástavbě jde opravdu o ideální začátek do RW modelů.

Děkuji všem za rady a připomínky v průběhu celé stavby. Nyní mě čeká další velice náročná operace a to je výběr dalšího kousku techniky. Několik projektů mám v hlavě, ale stále se nemohu rozhodnout. Také bych rád něco málo udělal na Krumlově. Ještě se ozvu s fotografiemi z exteriéru.
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“