Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25 - HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

weselan
Příspěvky: 268
Registrován: sob 21.1.2012 11:54
Bydliště: nad řekou Moravou

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od weselan »

Atlon,tož ti teda nějak nevím,ale já to podlepení chápu uplně stejně jako Míša Kulička.
Obrázek
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od kaktusak »

A ona existuje i verze 1:32 ?
Uživatelský avatar
atlon
Příspěvky: 106
Registrován: pát 20.1.2012 22:43
Bydliště: Levice, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od atlon »

aha sorry, som si to pomylil s Komatsu.
Ale nic to nemeni na tom , ze na original pdf od RPM to je 0,54mm
míša kulička
Příspěvky: 264
Registrován: pát 20.1.2012 22:45

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od míša kulička »

Můžeš hodit foto?
Uživatelský avatar
atlon
Příspěvky: 106
Registrován: pát 20.1.2012 22:43
Bydliště: Levice, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od atlon »

weselan
Příspěvky: 268
Registrován: sob 21.1.2012 11:54
Bydliště: nad řekou Moravou

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od weselan »

Tak ještě jeden příklad kdy se tloušťka podlepení v Pdf liší od tištěné verze.A teď otázka ve které verzi je údaj správný.
Obrázek
Uživatelský avatar
atlon
Příspěvky: 106
Registrován: pát 20.1.2012 22:43
Bydliště: Levice, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od atlon »

teraz ako som si prebehol vlakno s povodnou stavbou modelu priamo od autora, tak to vypada na 0,36 mm, a tym padom v pdf je chyba :)
ale na 100% to potvrdi jedine autor ze kde je pravda

lepenie motora
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od VašekS »

Zdravím.
Je to tak, že elektronická verze s tloušťkou 0,36mm vůbec neoperuje. V tomto případě ty válce na potřebnou výšku pravděpodobně sedly.
To ovšem nic nemění na mém názoru, že nemá cenu se s tím mořit, když po osazení krytu, díl č. 688, se to celé schová. :?

atlon: Díky moc za odkaz na report ze stavby. Já měl akorát video z Y.T. a vůbec mě nenapadlo hledat na sk. fóru. Hodně mi to pomůže.

Vašek
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od VašekS »

Hezký nový rok všem.
Další prací bylo zpracování vybavení na rámu vozidla. Takže nádrž, blatníky, kanystry, nástavba za kabinou atd.
Během stavby bylo střídavě oblačno. Něco šlo bez problému, jinde jsem se zapotil.
Masáž trpělivosti je klec na kanystry. Už jen se zorientovat v návodné kresbě a pak poslepovat ty dvouvrstvé pásky :roll: . Třešničkou pak bylo, když jsem do ní kanystry nasoukal a ….. :evil: , takže jsem tomu musel zezadu pomoct.

Obrázek Obrázek Obrázek

Nástavba za kabinou nebyla ani tak náročná na zručnost, jako na čas. Je složená povětšinou z dvouvrstvých profilů ve tvaru U či L. Je tu jeden malý zádrhel. Není počínáno s náběhem tloušťky papíru, takže po natvarování a slepení je vnitřní část profilu větší, než by měla být. Přečnívající konce je pak nutné odříznout. Není to velký problém, ale je třeba s tím počítat. Slepení obou polovin profilu a jeho následné tvarování nedopadne při tloušťce papíru 0,2 mm dobře.
K sestavení klece nástavby a konstrukce s žebříkem, a i jiných částí, mi pomohl hlavně výkres, který mám 1:1 s modelem.

Obrázek Obrázek

Tak jsem se pomalu dopracoval až k výfuku. Tady jsem si musel dodělat díly pro druhé čelo tlumiče, protože ve šmikně chybí, a mohl decentně oslavit zpracování dílu č.1000 – koncovka výfukové roury.

Obrázek Obrázek

Tímto je za mnou první etapa stavby modelu značená čísly dílů v kroužcích (oválu), což je rám, podvozek a nástavba. Všechno to sestavím dohromady až s kabinou.
Nyní přichází na řadu etapa zahrnující kabinu, korbu a kola, která je značená čísly s podtržítkem.

Práce na modelu mě zatím nijak neomrzela, spíš naopak. Rád bych tomu věnoval daleko víc času, než si můžu dovolit ;) .
Uživatelský avatar
Shagrath
Příspěvky: 549
Registrován: ned 6.3.2016 20:38
Bydliště: Žilina u Kladna

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od Shagrath »

Parádní pokoukání a ještě zajímavější čtení. Pozorně sleduji.
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2378
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

To co máš zatím slepeno vypadá fantasticky, tak držím palce v další stavbě. :)
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od VašekS »

Díky moc ;) .
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Parádní, čistá práce, radost pohledět :)
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od VašekS »

Zdravíčko všem dokola kolem. Jsem tu s dalším postupem.

Kabina
U kabiny jsem opustil postup stavby podle čísel dílů. Raději jsem začal sestavením korpusu budky a do ní postupně vkládal vnitřní vybavení. Ukázalo se později, že to bylo dobré řešení.
Sestavení základu kabiny bylo bez potíží. Ty nastaly až při lepení podlahy.
Díly podlahy č.17 jsou jednostranné. Chybí vnitřní líc. Takže uvnitř kabiny by byl papír bez potisku. musel jsem to tedy doplnit. Vlepení podlahy byl docela mazec. Někde mi utekly a jinde zas naběhly desetinky, takže bylo třeba přiřezávat, přibrušovat a bohužel i mírně ohnout. Nebude to naštěstí moc vidět.

Obrázek Obrázek

Nosníky v návodu mají přeházené číslování. Opraveno na obrázku.

Obrázek

Při lepení nosníků na čelní masce jsem musel použít dodatečně nůžky a trochu násilí. Vůbec se jim tam nechtělo.
Motorový tunel jsem lepil nadvakrát. Ten první byl užší, jelikož jsem díly poskládal a naohýbal jinak. Jestli jsem si někdy předtím povzdychnul, že z návodu není úplně patrné, co kam a jak nalepit, tak u interiéru kabiny to graduje. Ohybové čáry jsou tak či onak, nebo nejsou vůbec. Díly je třeba často z rubu nabarvit, některé (nosníky pravé části lehátka) jsou zrcadlově převrácené. Uf. Bojuju a nakonec to vždycky nějak sedne, jen to stojí víc energie.

Obrázek Obrázek

Veškeré přístroje a vybavení na palubní desce je znázorněno jen černou plochou. To jsem nechtěl nechat, vyburcoval svojí kreativitu a trochu to, doufám, vylepšil. Vsazení palubní desky do kabiny bylo otázkou několika kousnutí do spodního rtu. Díky tomu, že jsem to vsazoval po částech, jsem si ho prokousnout nemusel.

Obrázek

Zpracování i osazení sedaček proběhlo naopak bez potíží. Vše sedlo dobře. Sedačky pro spolujezdce jsem polepil barevným papírem. Za odměnu pro sebe jsem se „pomazlil“ s volantem, to mě bavilo.
Z interiéru zvolna na exteriér. Napřed dveře. Pečlivě jsem zkoušel a ubíral desetinky po obvodu, aby mi vešly do otvorů. Povedlo se. Jsou dost na fest, ale aspoň dobře drží zavřené. Vnější kliky jsem trochu zapustil.
Čelní sklo jsem dělal nadvakrát. To první bylo moc tlusté. Vypustil jsem jednu vrstvu, z dílu 220 jsem použil jen polovinu. Napodruhé už to sedlo.
U střechy bylo třeba ohlídat správné úhly hran, takže přišel na řadu i šmirgl. Těsnící gumu vylezáku jsem nalepil špatně, na poklop. Nedal jsem si na to pozor, zmátla mě návodná kresba. Naposled jsem nalepil plášť zadní stěny kabiny. Všechny doplňky, tedy zrcátka, světla, stěrače atd. dolepím až při finalizaci modelu.

Obrázek Obrázek Obrázek


Teď by měla přijít na řadu korba, ale jdu na kola.
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25

Příspěvek od kaktusak »

Vypadá to super o tom žádná , ale ten volant ten je naprosto dokonalý .
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“