Čaute,
po delší době se opět hlásím s postupem.
Lukáš: díky za podporu, cením si toho
Tomáš S.: Díky, rukavice nepoužívám, pravidelně si prsty olizuju a utírám do trika
S tím volantem máš zřejmě pravdu. Když jsem se po tvém upozornění na něj zaměřil, chca nechca ti musím dát za pravdu, vůbec jsem si toho nevšiml. Není to úplně košér, ještě se na něj podívám, jestli s tím půjde něco udělat, ale obávám se, že jsem ho přilepil víc než dobře
Kabina
Teď už ale ke kabině...jak jsem předpokládal, nebyla to žádná prča, ale nějak to dopadlo. Zdaleka nejvíc času mě zabralo, než jsem vůbec zjistil, jak nejlépe všechny díly slepit k sobě a zároveň se nedostal do pasti, ze které by nebylo úniku. Pokusím se postup lepení trošku rozepsat pro případně další lepiče. Ušetří si tak nejeden probdělý večer plný nadávek a proklínání...
Nejdříve jsem ještě zasklil 2 zadní okénka na kabině. Do kostry kabiny jsem opatrně vyřízl otvor, dovnitř na oboustranku přilepil fólii a celé to pak přelepil čtvrtkou a zabrousil.
Vrchní obšívku jsem začal natvarováním dílu kapoty (303). Prolisy pro světla jsem přilepil pomocí chlopní z kancelářského papíru. Naříznuté spoje jsem z rubu přelepil cigaretovým papírkem a přetřel lepidlem, aby to drželo...
... díl okna (302) jsem spojil s dílem kapoty pomocí pásku kancelářského papíru, do krajních sloupků okna jsem vlepil chlopně, abych pak ke sloupkům mohl lépe přilepit vrchní díl střechy.
Díl střechy jsem rovněž natvaroval a slepil. Prolis na vrchní straně střechy, tedy díl (305) je stejně jako prolis uvnitř kabiny menší, musel jsem tedy vytvořit nový z repasu koloru. Do dvou předních rohů střechy nad oknem jsem vlepil vytvarované a slepené rohové díly (306L a P). K převisu nad oknem jsem z rubu přilepil chlopeň z pásku papíru, abych pak mohl lépe spojit střechu s oknem...
Celou kostru jsem potom musel dost obrousit pod heslem "obšívka má vždycky pravdu". Těžko popisovat co a kde brousit, asi to bude dost individuální, podle toho, jak se povede natvarovat a slepit obšívku. Prostě tuhle jsem něco odřízl, tamhle zase něco ubrousil a furt zkoušel obšívku až si pořádně sedne.
Samotné lepení obšívky jsem začal předním dílem, tedy kapotou a oknem. Nejdřív nasadit a přilepit přední kapotu, potom okno směrem zespodu nahoru a zároveň od prostředku ke krajům a nakonec boky. Díl střechy jsem potom lepil od zadních okének, pak střechu, boky, sloupky u okna a nakonec jsem slepil "převis" nad oknem pomocí vytvořené chlopně. Nakonec zbývalo přilepit dno kabiny.
Potom následovalo oblepení vnitřních hran dveří. K tomu jsou ve vystřihovánce díly 308L a P, které jsou ale špatně označeny jako 616cL a P. Takto označené díly jsou zase určeny k oblepení boků dveří, ale tyto díly ve vystřihovánce úplně chybí. Žádná tragédie to ale není, stejně mi díly 308L a P rozměrově na hrany dveří nesedly, tak jsem je částečně musel upravit a částečně použít repasu. Zbývající hrany okna a střechy jsem musel taky oblepit z repasu, protože žádné takové díly k oblepení těchto částí ve vystřihovánce nejsou.
Chyby
* Díl 305 moc malý, nutné vytvořit nový z repasu
* Díly 308L a P jsou chybně označeny jako 616cL a P, což mají být díly na oblepení boků dveří. Pro změnu tyto díly ve vystřihovánce chybí úplně, nutné vytvořit z repasu
Tím je kabina oblepena a troufám si říct, že to nejhorší je za mnou. Zdaleka to není bezchybné, ale za mě dobrý. Čau příště...